کد خبر 602987
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

یک سایت برزیلی به معرفی کاروان ایران در المپیک ریو و ستاره های ایران پرداخته و پیش بینی کرده است ایران بتواند در بین 20 کشور نخست قرار گیرد.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اینترنتی surtoolimpico برزیل، رقابت‌های المپیک از چندی دیگر در ریو آغاز می‌شود و کاروان جمهوری اسلامی ایران نیز امیدوار است بتواند درخشش خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد. در آستانه شروع این رقابت‌ها روزنامه‌ها و سایت‌های ورزشی به بررسی کاروان‌های اعزامی کشورهای مختلف  به این رقابت‌ها پرداخته است که به مرور آن می‌پردازیم:

** جمهوری اسلامی ایران

مخفف: IRI

جمع مدال‌های المپیک در تاریخ:‌ 15 طلا ، 20 نقره و 25 برنز

عملکرد در دوره قبل: 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز

ایران از المپیک سال 1948 توانسته است به طور مداوم در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. البته ایران قبل از آن نیز حضور در بازی‌های المپیک را تجربه کرده است. بهترین عملکرد ایران در تاریخ بازی‌های المپیک به دوره قبل در لندن باز می‌گردد که ایران توانست به 4 مدال طلا برسد. که 3 تای آن در کشتی بود. به نظر می‌رسد اولویت ایران برای این دوره تکرار عملکرد موفقیت آمیز دوره قبل و حضور بین 20 کشور برتر رقابت‌ها باشد.

** رشته های قدرتمند:


وزنه برداری:

کیانوش رستمی دارنده دو مدال طلا  و بهداد رستمی قهرمانی فعلی المپیک  از بهترین‌های تیم ملی وزنه برداری ایران هستند و امیدوارند در المپیک نیز به بهترین نتیجه خود برسند.

کشتی:


رشته ورزشی که همیشه در تاریخ ربازی‌های المپیک بیشترین مدال را برای ایران به همراه داشته است، در این دوره نیز در اولویت کاروان تیم ایران قرار گرفته است. حمید سوریان و حسن رحیمی از امیدهای اصلی ایران برای موفقیت در این دوره هستند.

تکواندو:

دو قهرمان فعلی جهان ایرانی هستند. فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی امیدهای اصلی ایران در این رشته ورزشی هستند. هر چند نباید از کنار نام کیمیا علیزاده به راحتی گذشت.

ستاره ها:

حمید سوریان:  این ورزشکار تاکنون توانسته است 6 مدال طلا در کشتی فرنگی در وزن سبک کسب کند. او همچنین در دوره قبل بازی‌های المپیک توانست مدال طلا کسب کند. سوریان امیدوار است عملکرد ضعیف دوره قبل را جبران کند و بتواند بار دیگر برای ایران مدال کسب کند.

کیانوش رستمی:یکی از شانس های اصلی طلا در وزن 85 کیلوگرم است. او در کارنامه خود توانسته است نقره دوره قبل المپیک را کسب کند و البته توانسته است 2 مدال طلا در جهانی را نیز در کارنامه خود ثبت کند.

زهرا نعمتی:‌ او اولین ورزشکار معلولی است که در تاریخ بازی‌های المپیک پرچمدار کاروان کشورش می‌شود.  او تاکنون در کارنامه خود قهرمانی در پارالمپیک و رقابت های جهانی را دارد و امیدوار است بتواند با قهرمانی در المپیک نام خود را در تاریخ ورزش ایران ثبت کند.

ستاره های زیر ذره بین: احسان حدادی (دوومیدانی)، بهداد سلیمی (وزنه برداری)، فرزان عاشورزاده و کیمیا علیزاده (تکواندو)، امیر غفور (والیبال مردان)
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس