قهرمان بادی‎کلاسیک جهان از یک تخلف بزرگ در فدراسیون پرورش اندام پرده برداشت.

به گزارش مشرق، رضا زیودار اظهار داشت: در سال 1392 در مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته بادی‎کلاسیک در اصفهان شرکت کردم و به عنوان نفر نخست به اردوی تیم ملی دعوت شدم. در آن سال تیم را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نکردند و مقرر شد نفرات برتر را به بازی‎های ساحلی تایلند اعزام کنند. فدراسیون بدنسازی اعلام کرده بود که 6 ورزشکار باید در این بازی‎ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: قرار شد من به همراه 5 مدال‌آور رقابت‎های سال گذشته در بازی‎های ساحلی شرکت کنیم. همچنین قرار شد تیم دوم کشورمان هم به مسابقات جهانی اعزام شود. جواد سلطانی، مهدی ذات‏‌پرور، مهدی یارعلی و فرشاد ولی‌پور 4 ورزشکار از 5 نفر فوق به این موضوع اعتراض کردند و تنها من و روح‎الله میرنورالهی نسبت به این بحث اعتراضی نکردیم. پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هم اعلام کرد هر ورزشکاری در بازی‎های ساحلی تایلند مدال کسب کند، او را به مسابقات جهانی اعزام خواهیم کرد.

قهرمان بادی‎کلاسیک جهان یادآور شد: هنگامی که این 4 ورزشکار به پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعتراض کردند، او در محفلی خصوصی اعلام کرد بلایی به سر اینها می‎آورم که مرغ‎های آسمان به حالشان گریه کنند.

زیودار خاطرنشان کرد: مجددا یک رقابت انتخابی درون اردویی برای مشخص شدن تیم اعزامی به مسابقات ‌قهرمانی جهانی برگزار شد و باز هم همان تیمی که قبلا انتخاب شده بود، انتخاب شد. در همان روز به 6 ورزشکاری که قرار بود در بازی‎های ساحلی شرکت کنند، گفتند که شما به نمازخانه بروید چرا که ماموران وادا در راه هستند و می‎خواهند تست دوپینگ بگیرند. در نمازخانه دراز کشیده بودم و پیش خودم می‌گفتم اصلا مهم نیست که می‎خواهند تست دوپینگ بگیرند، چرا که من پاک هستم و مشکلی با این مسائل ندارم.

قهرمان بادی‎کلاسیک جهان گفت: ماموران دوپینگ به محل مورد نظر آمدند و اعلام کردند که ما 4 ظرف داریم. ابتدا از این 4 ورزشکار شهرستانی -همان‎هایی که نسبت به اعزام اعتراض داشتند- تست می‎گیریم و سپس از من و نورالهی که ساکن تهران هستند، تست خواهیم گرفت. بعدا متوجه شدیم که این برنامه از قبل طراحی شده است. فدراسیون گفته بود چرا این دو ورزشکاری که اعتراض نکرده‎اند؛ باید به پای این 4 معترض بسوزند؟

وی تاکید کرد: در همان روز ماموران ضد دوپینگ گفتند این دو ورزشکار تهرانی فردا به ستاد ملی دوپینگ جهت تست دادن مراجعه کنند.

زیودار ادامه داد: هنگامی که آن 4 ورزشکار شهرستانی در حال تست دادن بودند، مسئولان فدراسیون به ما اعلام کردند که شما (من و نورالهی) می‎توانید به خانه‎هایتان بروید.در حیاط مجموعه بودم که پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت، کارت ملی‎ات را به من بده چراکه می‎خواهم کسی را جای تو به ستاد ملی دوپینگ ببرم تا جایت تست دوپینگ بدهد. خطاب به رئیس فدراسیون گفتم، من ترسی از تست دوپینگ ندارم و مطمئنم که پاک هستم. وی گفت ما بر روی مدال طلای تو حساب باز کرده‎ایم. اگر یک صدم درصد هم تست دوپینگ تو مثبت اعلام شود، کار ما در بازی‌های ساحلی خراب می‎شود. به رئیس فدراسیون بدنسازی تاکید کردم که دوپینگ نکرده‌ام، اجازه بدهید خودم تست بدهم که او هم حرف خودش را تکرار می‎کرد. من هم دیدم که او رئیس است و به حرفش احترام گذاشتم.

قهرمان بادی‎کلاسیک جهان گفت: فردای همان روز پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به من زنگ زد و گفت به فدراسیون بیا. به دفتر رئیس فدراسیون که رسیدم کارت ملی‌ام را به همراه یک برگه که مربوط به تست دوپینگ بود، به من تحویل داد. برگه را نگاه کردم و گفتم آقای پورعلی‎فرد! فردی که جای من تست داده، اشتباه بزرگی کرده است. آن فرد به جای اینکه شماره موبایل من را یادداشت کند، شماره موبایل خودش را نوشته است. پورعلی‌فرد عصبانی شد و همان لحظه به شماره آن ورزشکار زنگ زد. به آن ورزشکار گفت از امروز تا یک ماه دیگر رضا زیودار هستی و هرکسی از نادو یا وادا به تو زنگ زد، می‎گویی یکی از اقوامم فوت کرده و در شهرستانی هستم که نمی‎توانم به تهران بیایم.

وی تاکید کرد: دو هفته مانده به آغاز بازی‎های ساحلی اردوی شبانه‎روزی ما آغاز شد. پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به ما گفت دوپینگ 4 نفر از شما مثبت اعلام شده است. اسامی را خواند و گفت ذات‎پرور، یارعلی، ولی‎پور و زیودار این 4 ورزشکار هستند. به یکباره با صدای بلند خندیدم که همان لحظه پورعلی‎فرد با حالتی عصبانی گفت گریه‎ات را هم می‎بینیم. فکر می‎کردم او شوخی می‌کند یا با توجه به اتفاقی که برایم رخ داده بود، این یک بازی است که آقای رئیس انجام می‎دهد.

زیودار گفت: از مجموعه خارج شدم و به رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام زنگ زدم. به او گفتم من بروم؟ او هم خطاب به من گفت مگر با تو شوخی دارم؟ به وی گفتم آقای پورعلی‎فرد گویا «جدی جدی» من تست دوپینگ دادم؟ انگار واقعاً دوپینگ من مثبت اعلام شده است؟ که او در همین لحظه گفت، برو بعدا با هم صحبت می‎کنیم.

وی عنوان کرد: کمی گذشت؛ پورعلی‌فرد به من گفت، کمی وقت بده کار تورا درست می‎کنم.  او گفت، با هزینه شخصی پول می‎دهم و دو سال محرومیت تو را می‎خرم؛ اما آن سه نفر باید محرومیت خود را سپری کنند. کمی گذشت و تیم به بازی‌های ساحلی اعزام شد. نورالهی و سلطانی دو ورزشکاری بودند که به بازی‎های ساحلی اعزام شدند. نمی‎توانم در این مورد با قطعیت حرف زده  و نمی‌توانم این موضوع را ثابت کنم اما جای سلطانی هم فردی دیگر تست داد چرا که در روز بازبینی همه دیدند که جای آمپول دوپینگ این ورزشکار آپسه کرده بود. چگونه تست او در نیامده است؟ جای نورالهی هم یک ورزشکار دیگر تست داده بود.

زیودار تاکید کرد: پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام چندین بار با ادبیات بسیار بدی با من در جمع صحبت می‎کرد و مرا بخاطر دوپینگی که نکرده بودم، مورد نکوهش قرار می‎داد. این نکته را هم بگویم، از روی شماره موبایلی که روی نامه تست دوپینگ بود، به آن فردی که جای من تست داده بود، زنگ زدم. نام آن فرد امیر گنجی بود.

قهرمان بادی‎کلاسیک جهان خاطرنشان کرد: چندی بعد پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به من گفت، اگر بخواهم مشکل تو را رفع کنم، صدای 3 ورزشکار دیگری که دوپینگ کرده‌اند، در می‎آید. به او گفتم، آقای رئیس این به من ارتباطی ندارد. چرا اجازه ندادی خودم تست دوپینگ بدهم؟ او هم دائما وعده وعید می‎داد. پور‌علی‌فرد رو به من گفت، برو در انتخابی سال جدید تیم ملی شرکت کن و من کار تو را درست می‎کنم. به شدت رژیم گرفتم و برای انتخابی تیم ملی آماده شدم. رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دائما به من وعده می‎داد و می‎گفت کار تو را درست می‌کنم. او به من گفت تیم بادی‎کلاسیک به مسابقات آسیایی ژاپن اعزام نمی‎شود، تو هم اعتراضی به این موضوع نکن. پورعلی‌فرد به من می‎گفت، هماهنگ می‎کنم در مسابقات جهانی و جام ویدر شرکت کنی.

وی افزود: پورعلی‎فرد خطاب به من گفت در انتخابی تیم ملی که قرار است در یاسوج برگزار شود، شرکت کن. این نکته را فراموش نکنید که همواره در تمامی این مراحل رژیم خودم را حفظ کرده بودم. در لحظه وزن‌کشی به من اجازه ندادند وزن کشی کنم و گفتند که  رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام کرده است که وزن تو را نکشیم.

زیودار اظهار داشت: جبلی، رئیس کمیته داوران فدراسیون با من تماس گرفت و گفت رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفته است، این مسابقات در سطح تو نیست و باید در جام ویدر کیش شرکت کنی. من هم به او گفتم که آقای جبلی، این مسابقات انتخابی تیم ملی است و از این حرف‎ها یعنی چه؟

وی تاکید کرد: زمان برگزاری مسابقات جام ویدر کیش شد و با رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تماس گرفتم که کسب تکلیف کنم. چند بار زنگ زدم و دیدم جواب تلفنم را نمی‎دهد.

این قهرمان جهان گفت: در مسابقات کارگری شرکت کردم و در شرایطی که قهرمانی حق مسلم من بود، سومم کردند. اگر در مسابقات کارگری اول می‎شدم در جام ویدر کیش می‎توانستم، شرکت کنم. صدایم هم در نیامد و اعتراضی نکردم تا من را محروم انضباطی نکنند. فردای همان روز به جبلی که مسئول بدنسازی ورزش کارگری هم هست، زنگ زدم. به او گفتم شما گفته بودید نفرات برتر را به کیش می‎برید، من را هم می‎برید؟ او خطاب به من گفت این حرف‌ها چیست؟ تو همیشه برای ما طلایی هستی. او گفت اجازه بده به رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بگویم و ببینم اجازه می‎دهد تو را از تیم کارگری به کیش ببریم و قانون را دور بزنیم؟

زیودار تصریح کرد: اجازه ندادند من در مسابقات کیش شرکت کنم. به پورعلی فرد زنگ زدم و به او گفتم جدی جدی انگار ما تست دوپینگ دادیم؟ جدی جدی انگار من دوپینگ کردم؟ به او گفتم خودم هم دیگر باورم شده که دوپینگی هستم. او به من گفت تو که تا اینجای کار تحمل کرده‌ای، کمی دیگر هم تحمل کن تا محرومیتت تمام شود. زمانی که تمام شد مستقیم به اردوی تیم ملی بیا.

وی یادآورشد: پس از این حرف به سیم آخر زدم و نزد پورعلی‎فرد رفتم. به او گفتم که باید خسارت 5 رقابتی که در آنها شرکت نکرده‌ام را بدهی که گفت پسرم آرام باش و برو تا عید استراحت کن و پس از اتمام دو سال محرومیتت، به اردوی تیم ملی بیا. به او گفتم، بیایم در اردو که چه شود؟ اصلا فیکس تیم ملی هم شدم؛ این دو سال چه می‎شود؟ گفتم خسارت ما رو می‎دهید که پاسخ منفی داد. به او گفتم می‎روم و از شما شکایت می‎کنم. گفت برو هر «غلطی» که دلت می‎خواهد بکن. پورعلی‌فرد به من گفت وزیر ورزش و جوانان پشت سرم است. وزیر پشتم است و چه کاری می‎خواهی انجام بدهی؟

این قهرمان بادی‎کلاسیک در پایان گفت: جالب‌تراز همه این است که محمد نصیری نایب رئیس فدراسیون و امید جبلی رئیس کمیته داوران دائما با من تماس می‎گیرند و می‎گویند که بگو رضا سلطانی، مدیر تیم‎های ملی این کار کرده است تا پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خراب نشود. من اصلا مدیر تیم ملی را ندیدم. اصلا مدیر تیم ملی آن روز نبود. اینها با مدیر تیم ملی که سالم کار می‎کند، خصومت شخصی دارند و می‎خواهند او را خراب کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس