کد خبر 477738
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

مسعود فراستی، امیرمهدی ژوله، محمد بحرانی، پژمان جمشیدی، مهراب قاسم‌خانی، سامان گوران، امیرعلی نبویان و علی مسعودی، چهره هایی هستند که با داشتن پتانسیل های هنری و علمی در بزنگاه‌های تلویزیونی، به شهرت عجیبی رسیدند.

گروه فرهنگی مشرق - رقایت امیر مسعودی نویسنده و امیر مهدی ژوله همچنان جنجال برانگیز است . دو نویسنده ای که شاید تا همین چند ماه قبل هیچ کس تصویری از آنها ندیده بود. شهرت ناگهانی این دو نویسنده و جلب آرای میلیونی در عرض چند هفته اتفاق عجیبی بر کارکرد اثرگذار رسانه ملی همچنان صحه می گذارد. چهره هایی که بواسطه رسانه ملی ناگهان به شهرت می رسند را می توان به این ترتیب معرفی کرده است:


 مسعود فراستی

 فراستی برای اهالی سینما و خبرنگاران این حوزه سالهاسا نامی آشناست.او همیشه به شیوه خاص خود در نشریاتی مثل سروش، سوره، نقد سینماو... نقد و یادداشت های می نوشت. در حوزه تالیف هم چند کتاب سینمای دارد. فراستی سابقه حضور در تلویزیون را هم داشت که در اثر اتفاقی ناگهانی به هفت رسید.


چه کسانی در تلویزیون ره صد ساله چنین رفتند!

چطور معروف شد
؟


سال 89 برنامه هفت روی آنتن رفت. از قسمت چهارم مسعود فراستی منتقد ثابت برنامه شدو به مرور شیوه خاص خود در نقد آثار سینمایی را کاربست. فراستی با ادبیاتی گزنده و گاه بی رحمانه کارگردان و فیلمش را گوشه رینگ می فرستد و موارد بی شماری از عیب فیلم را جلوی چشم او می گذارد.این روش با انتقاد خیلی از کارگردانان و البته منتقدان مواجه بود. اما مخاطبان عادی شوالیه تاریکی هفت را دوست داشتند و معتقد جدال او با فیلمسازان برنامه را جان می دهد.

بعداز شهرت :

بعد از جدایی جیرانی از هفت، مدتی با گبرلو همکاری کرد اما به مرور کنار رفت. با این حال هفت باعث گسترش دایره شهرت فراستی شد و خیلی از مخاطبان غیر سینمایی هم با کاراکتر او آشناشدند. این را می توان پس از حضورش در خنداونه متوجه شد. فراستی با هفت بهروز افهخمی بار دیگر به تلویزیون بازگشته و همززمان یک شغل غیر سینمایی هم دارد.

 محمد بحرانی

در دوره دانشجویی خیلی زود جذب کارهای عروسکی شد اما شاید در مخیله اش نمی گنجید که به واسطه عروسک ها مشهور شود و نه رشته تحصیلی اش یعنی بازیگری. محمد بحرانی از سال 80 به تلویزیون آمد و در مجموعه هایی مثل «استاد همه چی دون» و با ما کاش باشی صدا پیشگی را تجربه کرد. نیمه دوم سال 80 توسط ایرج طهماسب برای بازی در فیلم سینمایی رفیق بد انتخاب شد که با صداپیشگی در مجموعه کلاه قرمزی او صدا پیشه ببعی و بعد هم آقوی همساده شد و توانست استعدادش را به رخ بکشد.

چه کسانی در تلویزیون ره صد ساله چنین رفتند!


چطور معروف شد؟


صداپیشگی جناب‌خان اوج شهرت بحرانی است. این کاراکتر در خندوانه حضور مستمری دارد و بیش از شخصیت محبوبی مثل آقوی همساده فرصت عرض اندام پیدا کرده. او با کلیپی که برای تیم ملی والیبال اجرا کرد بیش از پیش برای مخاطبان محبوب شد.

بعد از شهرت

حالا برچسب جناب خان روی پیشانی محمد بحرانی مانده و بعید است به این زودی او را رها کند. شهرت بحرانی به واسطه صدا پیشگی است و این که تصور کنیم چهره اش در بازیگری همین قدر محبوب و خواستنی باشد،بعید است.




پژمان جمشیدی


مورد پژمان جمشیدی عجیب است. او یک عمر در زمین توپ زد ولی مجبوبیتش از سکوی استادیوم ها فراتر نرفت. حتی در میان پرسپولیسی ها محبوبیت چندانی به دست نیاوردو کمتر کسی از رفتنش دلتنگ شد . البته که توقع نیست همه فوتبالیست ها محبوب یا مشهور شوند.ولی این که نام جمشیدی به واسطه یک سریال این طور سر زبان ها بیفتد در نوع خود جالب است. 


چه کسانی در تلویزیون ره صد ساله چنین رفتند!


چطور معروف شد ؟


جمشیدی سال 92 با سریال پژمان خیلی ها را با این پرسش مواجه کرد که او کیست و کجا بوده؟ آن که جمشیدی را می شناختند از بازی خوبش متعحجب شدند و گفتند چرا او از همان ابتدا سراغ بازیگری نرفته.

بعد از شهرت

تصور می شد که همه توان جمشیدی در سریال پژمان تمام شده اما خیلی زود به یک پیشنهاد تئاتری پاسخ داد تا هم توان بازیگری اش را به رخ بکشد و هم اعتماد به نفسش را. در نمایش «بادی که تو را خشک کرد مرا برد بار دیگر» مخاطبانش را غافلگیر کرد. جمشیدی بعد از آن 5 تئاتر دیگر بازی کرد. تا حالا نام خود را به عنوان یک بازیگر حرفه ای تثبیت کند. سال پیش با دومین سریالش یعنی سال های ابری نقشی جدی تر را تجربه کرد و ور دیگر خود را نشان داد.

امیر مهدی ژوله

سالیان سال به عنوان روزنامه نگار و نویسنده در مطبوعات فعالیت می کرد اما از سال 81 به عنوان یکی از نویسنده ها وارد تیم مهران مدیری شدو از از آن به بعد فیلمنامه نویس تمام سریال های او بود.

چه کسانی در تلویزیون ره صد ساله چنین رفتند!


چطور معروف شد؟


ژوله را می توان مصداق کامل یک شبه مشهور شدن دانست. او سالها به عنوان نویسنده فعالیت می کرد اما کمتر مخاطب تلویزیونی، چهره اش را می شناخت. اولین حضور او جلوی دوربین در برنامه خندوانه اتفاق افتاد. او اولین استندآپ کمدی اش را با موضوع بیماری اش اجرا کرد و تا حدی بین مردم شناخته شد. اما اولین اجرای رقابت خندوانه برتر، از او یک چهره کاملا معروف ساخت. او بدون کمترین مشکلی در دوره اول رقیبش را جا گذاشت و به مرحله دوم رسید. در این مدت آنقدر محبوب شد که حتی در دوره دوم توانست امین حیایی، سوپر استار معروف را ببرد. در واقع می شود گفت او یک ماهه به چنین شهرتی دست پیدا کرد.

بعد از شهرت

هنوز به مرحله بعد از شهرت نرسیده است. او این روزها اوج محبوبیتش را می گذراند. تعداد فالوئرهای اینستاگرامش به 149 هزار نفر رسیده و هر کدام از پست هایش 30 هزار تا لایک دارد.


علی مسعودی


مسعودی کارش را با نوشتن متن های چند آیتم از ساعت خوش در سال 1374 شروع کردو در طول این سال ها، داستان و فیلمنامه سریال هایی مثل کوچه اقیاقیا، سه در چهار و ...را نوشته است.

چه کسانی در تلویزیون ره صد ساله چنین رفتند!

چطور معروف شد


مسعودی هرگز فکرش را نمی کرد که با خندوانه شهرتی فراگیر نصیبش شود.  او سال پیش در چند برنامه خندوانه استندآپ اجرا کرداما چهره ناآشنا و نوع اجرایش چنگی به دل نمی زند. در سری دوم خندوانه اما کارش گرفت و خاطرتش از دوران زندگی به مذاق عده ای خوش آمد. لیگ انتخاب خنداننده های برتر اوج خوشبختی مسعودی است. او در شب هایی که بیننده خندوانه دو چندان شده، توان خود را در خنداندن به رخ کشید. در مرحله دوم پیروزی قاطع به دست آورد. در رقابت با ژوله اگر چه شکست خورد اما به اندازه کافی محبوب شده، بویژه انکه اجرای آخرش ضعیف و دور از انتظار بود.

بعد از شهرت

برای پی بردن به شهرت علی مسعودی  تصاویر خندوانه شاهد خوبی است . او در طول مسیر که سوار بر ماشین مخصوص به سمت استودیو ضبط برنامه می رود بارها با واکنش مردم مواجه شد که اسمش را صدا می زدند.

سامان گوران

تا قبل از بازی در خنده بازار به طور حرفه ای فعالیت نمی کرد و شهرت خاصی نداشت. با تقلید از چهره هایی مثل علی دایی، عادل فردوسی پور، رضا صادقی، مهدی فخیم زاده، مهران مدیری و ... در خنده بازار به شهرت رسید. خنده بازار برنامه جذابی نبود اما استثنائا آیتم های گوران با استقابل زیادی از سوی مردم روبه رو شد. این تقلید ها اعتراض های زیادی به همراه داشت و نهایتا باعث شد که گوران به شهرتی ناگهانی دست پیدا کند تا جایی که  عوامل برنامه معتقد بودند او ادعای برتری می کند و معتقد است مخاطبان به خاطر او برنامه را تماشا می کنند. این حواشی باعث شد تا در فصل سوم خنده بازار از جمع آنها خارج شودو دیگر هیچ وقت کنار گروه قرار نگیرد.

چه کسانی در تلویزیون ره صد ساله چنین رفتند!


بعد از شهرت 


تنها حرکت مثبت و رو به جلوی او بازی در سریال «میلیاردها» بود. بعد از آن خبری از او در سریال های دیگر نشد و مجددا به سمت و سوی تقلید صدا از چهره های معروف رفت. امادیگر جذابیت قبل را نداشت. او در حال حاضر 41 هزار فالوئر در اینستاگرام دارد اما دیگر در اوج شهرت نیست. وی در حال حاضر گه گاه کنار کنسرت برخی خواننده ها برنامه تقلید صدا اجرا می کند.

مهراب قاسمخانی

مهراب قاسمخانی سالیان سال است که به عنوان فیلمنامه نویس در سینما و تلویزیون فعالیت می کند. زمان پاورچین گهگاه تصویرش در  پشت صحنه سریال دیده می شد از یک جایی به بعد در کنار شقایق دهقان به عنوان میهمان در بسیاری از ویژه برنامه ها حاضر می شد و در برنامه گپ رامبد جوان هم حضور ویژه ای داشت.

چه کسانی در تلویزیون ره صد ساله چنین رفتند!

چطور معروف شد
؟

شیوه شهرت قاسمخانی یک مقدار با سایرین فرق می کند. او یک مقدار فراتر از یک نویسنده معمولی بود و مردم تا حدی با چهره اش آشنایی داشتند اما علت اصلی شهرت ناگهانی‌اش حضور در برنامه تلویزیونی نبود. او همزمان با حواشی مستند برزیل به کارگردانی جواد هاشمی، یک مرتبه به شهرت فراوانی دست پیداکرد. بعد از این قضیه بود که تعداد فالوئرهایش به طرز عجیبی بالا رفت.با اینکه این مستند بعد از دو قسمت، دیگر هیچ وقت توزیع نشد اما حواشی آن خیلی خوب در ذهن مردم ماند. 

بعد از شهرت

او حالا یکی از پرفالوئرترین صفحات اینستاگرام را دارد. 612 هزار نفر او را فالو کرده اند و هر کدام از پست هایش به طور متوسط 30 هزار لایک دارد. پست هایش بازخوردهای فراوانی دارد.


امیر علی نبویان

موقعیت چندان خاصی نداشت. کلاس های بازیگری می رفته و گه گاه هم بازی می کرد، جسته و گریخته هم داستان می نوشت.


چه کسانی در تلویزیون ره صد ساله چنین رفتند!
چطور معروف شد؟

با آیتم قصه های امیر علی در برنامه رادیو هفت مطرح شد. اوایل مثل بقیه می آمد و قصه می خواند اما کم کم قصه هایش بین مخاطبان رنگ و بوی دیگری پیدا کرد. مایه طنزی که نوشته هایش داشتند عامل اصلی موفقیت اش شد. از یک دوره زمانی به بعد گه گاه به عنوان مجری برنامه نیز ظاهر می شد. یا در ویژه برنامه ها به عنوان یکی از عوامل اصلی به میدان می آمد. تا جایی که به یکی از مهره های اصلی برنامه بدل شد و مخاطبان درخواست کردند که میزان حضور در برنامه بیشتر شود.

بعد از شهرت

کم کم داستانهایش را به صورت کتاب منتشر کرد و از سوی برخی کارگردان ها هم پیشنهاد بازی گرفت.  در سریال نوشدارو هم به عنوان یکی از بازیگران اصلی جلوی دوربین رفت و در برنامه «مزه» شبکه نسیم هم ضابطیان او را به عنوان مجری انتخاب کرد. هفت صبح در پایان این گزازش می نویسد، نبویان حالا در برنامه صد برگ هم یکی از مجریان اصلی برنامه است و هفته ای یک بار برنامه با اجرای او روی آنتن می رود. او در اینستاگرام 34 هزار فالوئر دارد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    هیچ کس مثل امیر مهدی ژوله نبود
  • ییی ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    فقط امین حیایی
  • ابوذر منتظرالقائم ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    در اینستاگرام... در اینستاگرام...
  • سیدعلیرضا ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    پژمان جمشیدی ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس