کد خبر 457900
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

در بحبوحه تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، رسانه ها روز دوشنبه گزارش دادند آمریکا در حال آماده شدن برای استقرار بمب افکن های راهبردی بی-52 و یک زیردریایی هسته ای در کره جنوبی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از برخی منابع اعلام کرد این بمب افکن ها به بمب های سنگرشکن، مجهز خواهند بود.

به گفته این منابع، زیردریایی نیز از پایگاه دریایی یوکوسوکا ژاپن جایی که در حال حاضر در آن مستقر است، وارد خواهد شد.

پیشتر روز دوشنبه، کیم مین سئوک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این کشور و آمریکا در حال بحث درباره زمان استقرار تجهیزات نظامی راهبردی آمریکا در شبه جزیره کره هستند.

هفته گذشته، کره شمالی در تلاش برای متوقف کردن پخش برنامه های تبلیغاتی، گلوله هایی به سوی یک پایگاه نظامی کره جنوبی در سوی دیگر منطقه غیرنظامی، شلیک کرد.

کره جنوبی نیز با شلیک دهه گلوله توپ، واکنش نشان داد.روز شنبه، این دو کشور همسایه نخستین دور گفتگوهای سطح بالا را به منظور کاستن از تنش های فزاینده آغاز کردند.

کره جنوبی و کره شمالی همچنان رسما در حالت جنگ بسر می برند زیرا هیچ پیمان صلحی پس از جنگ کره در خلال سال های 1950-1953، امضا نشده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد باقر ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    مشاهده می کنید بجای اینکه آمریکا تنش میان دو کشور کره که همخون وبرادر یکدیگر ند چگونه آتش جنگ را در میان آنها شعله ور می سازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس