شبه ستاره ای که می خواست ره صد ساله را یک شبه بپیماید و هنوز هم مدعی است پیشنهاد اروپایی دارد، آن قدر برای خود و باشگاه قرمزها حاشیه درست کرد که فصل به پایان نرسیده تنها درب خروج را پیش روی خود می‌بیند.

گروه ورزشی مشرق - پیام صادقیان برای چندمین بار در این فصل خبرساز شد و به نیمکت نشینی خود اعتراض کرد تا‌ پس از پایان بازی با سایپا با قلم قرمز برانکو ایوانکوویچ روبرو شود.
کاری که از سوی حمید درخشان نصفه و نیمه هم انجام شد تا با وساطت و یک عذرخواهی صوری کار موقتا فیصله پیدا کند. اما به نظر می رسد این بار بازگشتی در کار نباشد چرا که برانکو نیازی به وی در چند بازی باقیمانده نمی بیند.

پیام با توجه به توانایی‌های فنی‌اش می‌توانست در پرسپولیس به مهره‌ای تاثیرگذار تبدیل شود، اما با تمام این اوصاف پیش‌بینی‌ها در مورد این جوان 23 ساله درست از آب در نیامد تا هافبک قرمزها نه در لیگ چهاردهم عصای دست کادر فنی باشد و نه در لیگ قهرمانان آسیا هافبکی قابل اتکا. در عوض تا دلتان بخواهد از وی حاشیه دیده شد؛ از درگیری، آرنج زدن و اخراج در زمین تا اعتراضات و خمیازه کشیدن غیرعادی در تمرینات پرسپولیس و البته دیدارهای حاشیه‌ای با خواننده زیرزمینی!

پایان جولان شبه ستاره‌ای که ادای یاغی‌ها را در می‌آورد!
بازیکنی که ابتدای لیگ سیزدهم با سروصدای فراوان از ذوب‌آهن‌ راهی پرسپولیس شد و البته هنوز بحث حق رشد وی ادامه دارد، قرار بود به عنوان یک هافبک طراح با نمایش فانتزی خود هواداران قرمز را به وجد بیاورد. با این حال پیام پرسپولیسی در لیگ 13 خوب بود و از ابتدای لیگ 14 تا روز شکست 3برصفر در لیگ قهرمانان آسیا مقابل لخویا بد.

ابتدا سابقه ای از بدرفتاری این بازیکن در فصل جاری را با هم مرور می کنیم:

صادقیان در بازی مقابل پیکان در هفته سیزدهم لیگ پس از تعویض به سبک خود به تصمیم حمید درخشان اعتراض کرد و در هنگام بیرون رفتن با زدن به دست درخشان و غرولندکنان رفتار ناخوشایندی از خود نشان داد و به رختکن رفت. پس از بازی در صفحه اینستاگرامش نوشت: هواداران مرا ببخشند، نیم فصل از پرسپولیس جدا می‌ شوم.

درخواست جلاد برای بخشش یاغی/ این یاغی‌هاجلاد می‌خواهند/ جولان شبه‌ستاره‌های کاغذی

کار پیام به همینجا ختم نشد و بعد از مصاحبه های درخشان که کار او را تقبیح کرده بود در عکس العملی عجیب و توهین آمیز در تمرین رو به عکاسان بارها و بارها دهان خود را به نشانه خمیازه باز کرد و تیتر اول رسانه ها قبل از تعطیلات شد.

رفتار صادقیان یک اتفاق مسبوق به سابقه است. این بازیکن از زمان حضور در پرسپولیس به دلایل مختلف و با عکس العمل‌های متفاوت بارها دردسر ایجاد کرده است. او سال گذشته در چند مورد با ضربات آرنج بازیکنان حریف را مورد حمله قرار داد و در دربی در همان لحظات اولیه باید به دلیل ضربه زدن به اکبرپور از زمین اخراج می‌ شد. او در یک بازی دوستانه هم با رضا حقیقی هم‎تیمی اش گلاویز شد تا کارنامه اش پربارتر بشود!

پایان جولان شبه ستاره‌ای که ادای یاغی‌ها را در می‌آورد!

صادقیان که به نوعی وی را بازیکن مورد علاقه علی دایی می دانند، در این فصل هم در زمان سرمربیگری خود دایی خیلی زود به دلیل حمله به داور 3 ماه از فوتبال محروم شد که با وساطت افرادی مثل خود حمیددرخشان سرمربی پرسپولیس با کاهش محرومیت به 2 ماه میادین برگشت و در اولین بازی در جام‌حذفی یک پنالتی به دست آورد و با به ثمر رساندن آن نوید روزهای خوشی را برای پرسپولیس داد، اما با وجود گفت‌وگویی که او در آن اعلام کرده بود حتما رفتارش را تغییر می‌ دهد، اوضاع به شکلی پیش رفت که انتظارش می رفت.

پایان جولان شبه ستاره‌ای که ادای یاغی‌ها را در می‌آورد!
اشکهای پیام صادقیان برای پدرش مرحوم حسن صادقیان در برنامه ورزش از نگاه دو. همان برنامه ای که پیام در آن قول داده بود حاشیه ها را کنار بگذارد!


قضیه از آنجا جالب‌تر شد که درخشان در واکنش به خمیازه های صادقیان گفت: "من نباید پاسخگوی خمیازه‌های صادقیان باشم." وی در پاسخ به این سؤال که چرا در تمرین با صادقیان حرف نزده، اظهار داشت: "دلیلی نداشت که این کار را انجام بدهم، ما در مورد این بازیکن منتظر تصمیم باشگاه هستیم."
 
اما تصمیم باشگاه (که به نوعی تصمیم درخشان بود) را هم دیدیم و آن هم شتر دیدی ندیدی و قرار دادن این بازیکن خاطی در ترکیب 18 نفره برای بازی با گسترش فولاد بود!

در ادامه عملکرد نه چندان درخشان این هافبک جوان را به روایت آمار آورده ایم تا مشخص شود این شبه ستاره کاغذی که فعالیتش در صفحات اجتماعی بیشتر از حرفه اصلی وی یعنی تمرین و فوتبال است، نمونه ای از چندین بازیکن لیگ برتری است که تنها بر روی جلد روزنامه ها ستاره هستند و لا غیر!

6 فصل؛ 17 پاس و 9 گل
بررسی عملکرد پیام صادقیان در ادوار لیگ برتر و البته لیگ قهرمانان آسیا نکات جالبی را نشان می‌دهد. این‌که این بازیکن در سنین 18 و 19 سالگی برای ذوب‌آهن‌ طی دو فصل تنها 4 بازی انجام داد و البته گلی نزد و این‌که طی 6 فصل حضور در لیگ برتر با پیراهن ذوب‌آهن‌ (4) و پرسپولیس (2) تنها 9 گل به ثمر رسانده و البته 17 پاس گل داده است. به واقع آمار نشان می‌دهد شاید از بازیکنی با خصوصیات صادقیان انتظارات بیشتر از توان اوست.

پایان جولان شبه ستاره‌ای که ادای یاغی‌ها را در می‌آورد!
این بازیکن پیش از پیوستن به پرسپولیس در دو لیگ یازدهم و دوازدهم حرفه‌ای 56 بازی برای ذوب‌آهن‌ انجام داد و حاصل ثبت 5 گل و 9 پاس گل بود.

دقیقه ای یک میلیون و 150 هزار تومان 

صادقیان طبق اطلاعات سازمان لیگ در این فصل قراردادی 950 میلیون تومانی با پرسپولیس بسته است و با احتساب 543 دقیقه بازی در لیگ برتر و 22 دقیقه بازی در لیگ قهرمانان آسیا چیزی حدود 1 میلیون و 150 هزار تومان برای هر دقیقه بازی می شود!

زیر صفر در آسیا
پیام صادقیان با ذوب‌آهن‌ سه مرتبه شانس آسیایی شدن را داشت. نصف‌جهانی‌ها وقتی سال 2010 تا فینال لیگ قهرمانان قاره پیش رفتند صادقیان را به عنوان بازیکنی جوان مثل محسن مسلمان کنار خود داشتند. با این حال برخلاف محسن، صادقیان فقط در دو دیدار برابر الوحده اردن (یک بر صفر) و بنیادکار ازبکستان (3برصفر) وارد لیست نفرات شد. هرچند که در پیروزی‌های ذوب‌آهن‌ نقشی نداشت و نیمکت‌نشین صرف بود.

پیام سال 2011 موفق شد با جلب نظر منصور ابراهیم‌زاده اولین بازی آسیایی‌اش را برای ذوب‌آهن‌ انجام دهد. این بازیکن در وقت‌های تلف شده دیدار با سوان بلووینگز جای ایگورکاسترو را گرفت، ولی حضور 19 دقیقه‌ای او مانع شکست 2 بر یک تیمش نشد.

سال 2012 شانس بیشتری نصیب صادقیان شد چون در دقیقه 43 دیدار ذوب‌آهن‌ با استقلال در تهران (در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا) جای اسماعیل فرهادی را گرفت. نتیجه نهایی شکست 2برصفر مهمان بود و حذف ذوب‌آهن‌ از رقابت‌ها.

پیام به جز شراکتش در شکست 3 سال و 2 ماه و 15 روز قبل ذوب‌آهن‌ برابر استقلال در دو شکست فصل اخیر پرسپولیس مقابل لخویا و النصر هم شرکت داشت.

صادقیان در چهارمین تجربه آسیایی‌اش فقط دو بار مقابل النصر(12 دقیقه) و لخویا (10 دقیقه) با نظر درخشان و برانکو پای به لیگ قهرمانان قاره‌ کهن- در سال 2015 – گذاشت که در نهایت پرسپولیس هر دو دیدار را 3برصفر با شکست پشت سرگذاشت!

پایان جولان شبه ستاره‌ای که ادای یاغی‌ها را در می‌آورد!
به این ترتیب می‌توان عملکرد صادقیان در لیگ قهرمانان آسیا از سال 2010 تاکنون را زیر صفر ارزیابی کرد.

استارت با گلزنی برابر صبا
صادقیان اولین بار جمعه 2 بهمن سال 88 در دیدار ذوب‌آهن‌ برابر استقلال اهواز – دقیقه 89- جای اسماعیل فرهادی وارد زمین شد تا در پیروزی 2بریک نصف‌جهانی‌ها برابر جنوبی‌ها شریک شود. این هافبک بعد از اولین تجربه لیگ برتری‌اش در ایستگاه 24 لیگ نهم، دو هفته پی‌درپی مقابل پاس همدان (20دقیقه) و صبا (45 دقیقه) بازی کرد که حاصل تلاشش زدن گلی یک امتیازی به صبا بود.

صادقیان در لیگ دهم برخلاف فصل اولش، فقط 10 دقیقه مقابل راه‌آهن مهدی تارتار بازی کرد و این دیدار اول و آخرش در دومین فصل لیگ برتری شدنش بود.

پیام در لیگ‌های یازدهم و دوازدهم به یکی از مهره‌های قابل اعتنای ذوب‌آهن‌ تبدیل شد چرا که در لیگ یازدهم 17 مرتبه و در لیگ دوازدهم 15 بار وارد ترکیب اصلی نصف‌جهانی‌ها شد.
صادقیان در لیگ یازدهم دو گل به صبا و ملوان زد. گل نخست او به حامد لک که در ایستگاه 27 لیگ 11 سنگربان صبا بود باعث پیروزی ذوب‌آهن‌ بر حریف (90) شد. پیش از آن قاضی برای ذوب‌آهن و عنایتی برای صبا گلزنی کرده بودند.

پایان جولان شبه ستاره‌ای که ادای یاغی‌ها را در می‌آورد!
فصل پربرخورد و گلزنی برابر پرسپولیس
صادقیان در لیگ دوازدهم با پیراهن ذوب‌آهن‌ 5 پاس گل داد و البته سه گل به نفت آبادان، پرسپولیس و پیکان زد.
این هافبک در دقیقه 5 بازی با پرسپولیس گل زد هرچند که دوشنبه 29 آبان 91، گل او در پیروزی 3بر2 قرمزها به چشم نیامد.
پیام در لیگ مذکور 10 مرتبه هم کارت زرد گرفت که برای یک هافبک تهاجمی و طراح دریافت این تعداد اخطار از داوران چندان توجیه نداشت.

عملکرد پیام صادقیان در ادوار لیگ برتر

تیم

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

پاس گل

گل زده

کارت زرد

کارت قرمز

پرسپولیس

چهاردهم

10

5

543

-

1

2

یک

پرسپولیس

سیزدهم

26

23

1999

8

3

6

-

ذوب‌آهن‌

دوازدهم

30

25

2203

5

3

10

-

ذوب‌آهن‌

یازدهم

26

17

1495

4

2

2

-

ذوب‌آهن‌

دهم

1

-

10

-

-

1

-

ذوب‌آهن‌

نهم

3

-

66

-

-

-

-


عملکرد پیام صادقیان در لیگ قهرمانان آسیا

تیم

سال

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

پاس گل

توضیح

ذوب‌آهن‌

2010

-

-

-

-

-

مقابل الوحده اردن و بنیادکار روی نیمکت بود

ذوب‌آهن‌

2011

1

-

19

-

-

دقیقه 101 جای کاسترو مقابل سوان بلووینگر وارد زمین شد

ذوب‌آهن‌

2012

1

-

47

-

-

برابر استقلال از دقیقه 43‌ جای اسماعیل فرهادی بازی کرد و ذوب‌آهن‌2برصفر باخت

پرسپولیس

2015

2

-

22

-

-

10 دقیقه برابر لخویا و 12 دقیقه مقابل النصر بازی کرد در شرایطی که پرسپولیس هر دو بازی را 3برصفر باخت


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید شاهین ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    نمونه ای از چندین بازیکن لیگ برتری است که تنها بر روی جلد روزنامه ها ستاره هستند و لا غیر! این جمله رو دوست داشتم:))
  • sina ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اينو رسانه ها گندش كردن اينقد يام پيام كردن كه خودشم فكر كرد واقعا خبري.
  • ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    واقعا تاسف آوره. بايد اينا رو براي هميشه محروم كرد
  • هادی فرید ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    بازیکن بی هنری که بیشتر اکتور بالیودی است تا یک ورزشکار. او نه حرفه ای است نه شایسته حضور در میادین ورزشی که میلیون ها نفر پاک دل بر ان چشم دوخته اند. فردی مثل او نتیجه دلالی و دست ناپاک در حوزه ورزش است. او باید برای همیشه از مستطیل سبز دور بماند.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام من خودم از طرفداران بازی پیام بودم اما مدتیه که هیچ کارایی جز مصاحبه و ایجاد حاشیه و...نداره متاسفانه اون هم رفت تو لیست بازیکنان با استعدادی که غرق حاشیه شدند و فوتبالشون خیلی زود تموم شد.اما این تمام ماجرا نیست... متاسفانه فوتبال ما و به طور کلی جامعه ما بیماره و بازیکنانی مثل پیام صادقیان معلول مدیریت ضعیف و فرهنگ نامناسب در جامعه ما هستند...
  • آرش آذر ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    چه کارنامه درخشانی . از این به بعد رونالدو و مسی یه رقیب جدی و قدرتمند برای تصاحب توپ طلا و کفش طلا و بهترین بازیکن جهان به نام پیام صادقیان دارند . فقط خدا بهشون رحم کنه که پیام از زیرزمین به اروپا ترانسفر نشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    ممنون از مشرق بی طرف که مستند و با آمار بازیکنان رو نقد میکنه
  • علیرضا ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    محتاجِ توجه و دیگر هیچ ... ی سری چیزا ظرفیت میخواد ... همین شبکه های اجتماعی ( فیس بوک - توئیتر و برنامه هایی مثل اینستاگرام و الی آخر ) یکی از دلایل اساسی این نوع رفتار و غرق شدن بیشتر در باتلاقِ حماقت ... بنده خدا وقتی میبینه ی عده خام تر از خودش پیگیرش هستن و چندتا چشم زوم شده روش ، جوگیر میشه رفتارهای عجیب و غریب از خودش نشون میده .. مثل بچه ای میمونه که وقتی دوربرش شلوغ میشه بهش میگن برقص ، چنان گرد و خاکی با رقصش بپا میکنه که نمونه اش رو هیچ جا نمیبینید ، اصن چیزی هم بش نگن خود به خود چارنفر میبینه جوگیر میشه ی حرکت هایی میزنه ... اینم همینِ ... اسیره جو ... بازیکن فوتبال پول میگیره که بازی کنه و در خدمت تیم باشه نه دنباله ژست خاص برا لنز دوربین ...
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    وقتی تو تیم ملی نوجوانان بازی میکرد فکر میکردم در آینده فیکس تیم ملی میشه ولی قدر خودشو ندونست. شاید لازم باشه تیما روان شناس و مشاور داشته باشن تا مشکلات این جور بازیکنا رو ریشه یابی کنن و راهکار بدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس