در مهمترین رویداد باشگاهی جهان که چشم میلیونها بیننده را به خود خیره کرده است، گلزنان بازی نقش بسزایی در زیباتر شدن بازی دارند و جالب اینجاست در صدر جدول این گلزنان لوئیز آدریانوی برزیلی بالاتر از رونالدو مسی ایستاده است.

شکارچیان لیگ قهرمانان اروپا
گروه ورزشی مشرق - دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) با مشخص شدن 4 تیم مرحله یک چهارم نهایی پیگیری خواهد شد.

سه شنبه در مادرید، رئال در حالی پذیرای شالکه04 است که بازی رفت 2-0 به سود اسپانیایی‌ها خاتمه پیدا کرده و شانس صعود آها بسیار بالاست. بازل سوئیس هم در پرتغال میهمان پورتو خواهد بود. نتیجه دیدار دو تیم در بازی رفت تساوی 1-1 بوده است.

چهارشنبه شب هم چلسی با مورینیو میزبان پاری سن ژرمن خواهد بود تا با یک تساوی بدون گل و یا نتیجه ای بهتر از تساوی 1-1 بازی رفت برابر شاگردان لورن بلان فرانسوی صعود کند. در همین شب بایرن مونیخ از شاختاردونتسک اوکراین استقبال خواهد کرد. نتیجه دیدار رفت این دو تیم هم تساوی بدون گل بوده است.

برنامه، نتایج کامل،نمودار و گلزنان لیگ قهرمانان اروپا

خبرنگار مشرق در گزارشی کارنامه مردان تاثیرگذار 8 تیم یاد شده در فاز هجومی را مورد بررسی قرار داده و به نکات جالبی دست پیدا کرده است. کارنامه بازیکنانی که بیشترین گل ها را برای 8 تیم بازی های فردا و پس فردا در لیگ های داخلی و لیگ جاری قهرمانان اروپا به ثمر رسانده اند.

رئال مادرید

رونالدو؛ هت تریک در هت تریک
مهاجم پرآوازه پرتغالی رئال این فصل 23 مرتبه در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته تا 30 گل در لالیگا به ثمر برساند. کریس در لیگ جاری اسپانیا سه هت تریک مقابل تلتیک بیلبائو، سلتاویگو و دیپورتیولاکرونیا انجام داده است. رونالدو یک بار هم در دیدار با کوردوبا (هفته 20دقیقه 82) از زمین مسابقه اخراج شد. کریس در دیدار با الچه پا را از هت تریک فراتر گذاشت تا 4 گل از 5 گل رئال را وارد دروازه حریف کند.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
رونالدو فصل قبل طی 30 بازی 31 گل به ثمر رسانده بود و به نظر می رسد در فصل جاری آسان از رکورد سال قبلش -در لالیگا- عبور کند. هر چند که این اواخر با افت محسوسی روبرو بوده و مسی به وی رسیده است.
اما ستاره پرتغالی رئال که فصل قبل در لیگ قهرمانان اروپا با تیمش قهرمان شد طی 11 بازی 17 گل زد و این فصل پس از انجام 7 دیدار 6 گل زده و 3 پاس گل فراهم کرده امیدوار است این رقم را با صعود تیمش افزایش دهد. رونالدو در لیگ جاری اروپا به شالکه، لودوگورتس بلغارستان(2)، بازل(2) و لیورپول گل زده است.

بنزما؛ در پی شش تایی شدن
کریم بنزمای فرانسوی در لیگ جاری اسپانیا 24 مرتبه شانس بازی داشته که در تمامی موارد وارد ترکیب اصلی تیم کارلو آنچلوتی شده است. کریم در این مدت 13 گل زده در شرایطی که موفق شده به اتلتیکو و سوسیه‌داد بیشتر از یک گل بزند.
بنزما فصل قبل در 35 دیدار 17 گل زده بود این نشان می‌دهد در فصل جاری شرایطی بهتر از گذشته را سپری می کند.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
این مهاجم دو پا و 27 ساله در لیگ قهرمانان هم 6 مرتبه پیراهن رئال را پوشیده تا 5 گل به ثمر برساند و 2 بار هم پایه گذار گل های رئال باشد. فوروارد 184 سانتی متری رئال در لیگ جاری اروپا به لیورپول در دو بازی رفت و برگشت 3 گل زد و البته لودوگورتس بلغارستان و بازل سوئیس هم از ضرباتش بی نصیب نماندند.

بیل؛ در اندیشه قتل مجدد
گرث بیل ستاره گرانقیمت ولزی رئال هم در فصل جاری لالیگا 23 مرتبه در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته تا دروازه رقبای این تیم را 10 مرتبه باز کند. این بازیکن 25 ساله فصل قبل در 27 دیدار 15 گل برای رئال زده بود.
هافبک چپ پای مادریدی‌ها در لیگ قهرمانان این فصل 5 مرتبه وارد ترکیب اولیه کارلتو شده که حاصل آن گشودن دروازه تیم های بازل و لودوگورتس و دادن یک پاس گل بوده است.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
بیل فصل قبل در 12 دیدار اروپایی 6 گل به ثمر رساند در شرایطی که در برخی رسانه ها به خاطر گلهای حساسش برابر آتلتیکو مادرید، بروسیادورتموند، گالاتاسرای، یوونتوس و شالکه(2) به او لقب قاتل داده بودند.


شالکه04

هونتلار؛ هلندی بلند بالا و گلزن
مهاجم هلندی شالکه در 31 سالگی هم خطرناک می‌نماید. هونتلار راست پا در فصل جاری بوندسلیگا 19 بار پیراهن شالکه را بر تن کرده تا 7 گل بزند. این هلندی که برابر ماینتس هت تریک کرد در لیگ قهرمانان هم 7 بار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت که حاصل آن زدن سه گل به اسپورتینگ، ماریبور و چلسی بوده است.
این مهاجم در دقیقه 62 بازی رفت شالکه و چلسی دروازه لندنی‌ها را گشود تا گل دقیقه 11 فابرگاس اسپانیایی را پرپر کرده باشد.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
تک گل زیبای وی در باخت تحقیرآمیز 6-1 برابر رئال در فصل قبل را فوتبال دوستان به خوبی به یاد دارند.

جان؛ یک گلزن کامرونی - آلمانی
جان اریک ماکسیم چوپوموتینگ. این، اسم کامل مهاجمی است که در هامبورگ متولد شده اما اصلیت کامرونی دارد. فوروارد 190 سانتی متری شالکه قدرت شوت زدن با هر دو پا را دارد. جان دراین فصل بوندسلیگا 24 مرتبه به لیست مردان اصلی تیمش راه پیدا کرده تا 9 گل به ثمر برساند. اریک بهترین نمایش فصل خود را برابر اشتوتگارت(هفته20) به روی صحنه آورد. آنجا که در پیروزی 4-0 تیمش نقش اصلی را داشت و هت تریک کرد.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
موتینگ در لیگ جاری قهرمانان اروپا برای شاله 7 بازی انجام داده در شرایطی که 5 بار در لیست مردان شروع کننده بازی قرار گرفته است. جان یک گل هم در دقیقه 93 به اسپورتینگ لیسبون زده که اتفاقا 3 امتیازی هم بود.


پورتو

مارتینز؛ 17 گله کلمبیایی
به گزارش مشرق، جکسون مارتینز والنسیای کلمبیایی بی شک جدی‌ترین خطر روی دروازه بازل سوئیس خواهد بود. فورواردی 28 ساله که 24 مرتبه با نظر کادر فنی تیمش در سوپرلیگ جاری پرتغال به میدان رفته تا 17 گل بزند.
والنسیا در روزی که پنافیل علیرضا حقیقی را درون دروازه نداشت(هفته17) به پنافیل هم گل زد.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
این کلمبیایی در 8 بازی لیگ قهرمانان جاری پیراهن پورتو را بر تن کرده تا 6 گل به لیل، باته بوریسوف(2)شاختاردونتسک(2) و اتلتیک بیلبائو بزند.

یاسین؛ الجزایری قابل اعتنا
یاسین براهیمی الجزایری- فرانسوی 25 سال دارد. هافبکی که در لیگ جاری پرتغال 16 مرتبه شانس حضور در ترکیب اولیه پورتو را داشته و 6 گل به ثمر رسانده است.
یاسین در پلی آف و مرحله نهایی لیگ قهرمانان هم 8 بار به میدان رفته و 5 گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل فراهم نموده است. این بازیکن عرب به جز گلی که وارد دروازه لیل -در پلی آف- کرد، دروازه تلتیک بیلبائو را هم گشود و البته در مقابل باته بوریسف، هت تریک نمود تا فردا سوئیسی ها حسابی ویژه روی توانایی هایش باز کنند.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس

بازل

استرلر ؛امید در ناامیدی
بازل که سه‌شنبه میهمان پورتو خواهد بود در خط آتش خود استرلر چپ پا را دارد. مهاجمی 33 ساله که در لیگ جاری سوئیس 15 بازی برای بازل انجام داده و 8 گل زده است. این مهاجم کهنه کار در لیگ قهرمانان این فصل 4 بار پیراهن تیمش را بر تن کرده که حاصل آن زدن یک گل 3 امتیازی به لیورپول بوده است. از تاریخ گلی که مارکو به لیورپول زده 5 ماه و 9 روز می گذرد.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
گشی؛ فوق العاده در لیگ
اشکلزن گشی آلبانیایی الاصل در خط هافبک بازل بازیکن بدی نیست. این بازیکن در فصل جاری لیگ سوئس فوق العاده بوده است. گشی طی 20 دیدار در شرایطی که 18 بار در لیست مردان آغازکننده بازل قرار گرفته 16 گل به ثمر رسانده است.
اما در لیگ قهرمانان اروپا وی 4 بازی انجام داده که تنها موفق شده دروازه لودوگورتس بلغارستان را بگشاید.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس

چلسی

کاستا؛ در انتظاری 10 ماهه

دیگو کاستا مهاجم برزیلی- اسپانیایی چلسی در لیگ برتر جزیره عالی عمل کرده است. این فوروارد 26 ساله 21 بار با نظر مساعد خوزه مورینیو پیراهن آبی های لندنی را پوشیده تا 17 گل به ثمر برساند. دیگو طی دو دیدار به سوانسی سیتی 5 گل زد تا مدافعان این تیم هرگز چهره او را فراموش نکنند.

اما نکته جالب در مورد دیگو عدم موفقیتش در لیگ قهرمانان اروپاست. کاستا آخرین بار در دیداری که چلسی میزبانش بود با پیراهن آتلتیکو مادرید دروازه لندنی ها را گشود و پس از آن هرگز موفق به گلزنی در این رقابت‌ها نشد. شاید این دست تقدیر باشد که دیگو پس از 10 ماه و 9 روز دوباره در لندن گلزنی کند و البته این بار برای چلسی.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
دیگو این فصل درلیگ قهرمانان برای چلسی 387 دقیقه بازی کرد و موفق به گلزنی نشد. این مهاجم فصل قبل با آتلتیکو دروازه چلسی، میلان(3)، پورتو و آستریا وین(3) را فتح کرده بود.

هازارد؛ در اندیشه گل سوم بعد از 4 ماه
ادن هازارد بلژیکی فصل قبل در لیگ برتر طی 35 دیدار 14 گل به ثمر رساند. این هافبک تکنیکی و مسلط به زدن ضربات با هر دو پا، در لیگ جاری جزیره - طی 27 مسابقه - 10 گل زده و چهارشنبه از امیدهای آقای خاص در دیدار با پار سن ژرمن خواهد بود. هافبکی که این فصل دروازه وستهام، آستون ویلا، تاتنهام(2)، وست برومویچ، کوئینز پارک رنجرز، آرسنال و لسترسیتی را گشوده در لیگ قهرمانان هم دو گل وارد دروازه ماریبور کرده است. با این وجود از تاریخ به ثمر رساندن این دو گل 4 ماه و 18 روز می گذرد. هازارد در اروپا 3 بار گلسازی کرده و در رده دوم گلسازترین بازیکنان فصل جاری قرار دارد.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس

پاری سن ژرمن

زلاتان؛ به یاد بارسا
بی تردید مهاجم 33 ساله سوئدی در دیدار چلسی و پاری سن ژرمن بیش از سایرین در مرکز توجه قرار خواهد داشت. زلاتان ایبراهیموویچ در فصل 15- 2014 لوشامپیونه در 19 بازی 12 گل زده تا نشان دهد قصد بازنشستگی ندارد.

این مهاجم در لیگ قهرمانان اروپا هم 4 بار وارد ترکیب اصلی تیم پاریسی ها شد تا دروازه بارسلونا و آژاکس دو تیم سابق خود را فتح و یک پاس گل هم فراهم کند. البته دقیقا از تاریخ آخرین گلی که زلاتان به ثمر رسانده (برابر بارسلونا) 2 ماه و 27 روز می گذرد. ایبراهیموویچ چهارشنبه 19 آذرماه با گل دقیقه 15 خود پاری سن ژرمن را پیش انداخت اما در نهایت آتشبازی مسی، نیمار و سوارز کشتی زلاتان و همرزمانش را غرق کرد.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس

کاوانی ؛ مهاجم با خاصیت

ادینسون کاوانی 28 ساله قطعا باارزش ترین مهاجم فرانسوی ها در لیگ قهرمانان اروپاست. این اروگوئه ای در 25 بازی لیگ فرانسه 8 گل به ثمر رسانده و یک مرتبه در دیدار برابر لانس طعم اخراج شدن را چشیده است.
با تمام این اوصاف باید عملکرد کاوانی راست پا در لیگ قهرمانان اروپا را ویژه دانست. کاوانی در لیگ جاری قهرمانان اروپا 7 بار پیراهن پاری سن ژرمن را پوشیده تا 6 گل بزند. قابل تامل اینکه هر 6 گل او برای فرانسوی ها امتیاز آور بوده است. ادینسون به چلسی و آژاکس گلهای یک امتیازی زده تا نقش اول تساوی های 1-1 تیمش برابر این دو رقیب باشد.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
کاوانی در دو دیدار رفت و برگشت به آپوئل قبرس گلهای 3 امتیازی زده است. ضمن اینکه در پیروزی 3-1 تیمش مقابل آژاکس با زدن 2 گل پررنگ ترین نقش را داشت. به عبارت ساده تر 6 گل این فصل کاوانی در اروپا 11 امتیاز برای تیم لورن بلان در بر داشته که در نوع خود قابل تقدیر است.

بایرن مونیخ

مولر؛ امید آلمانها در خانه
توماس مولر 25 ساله در فصل جاری بوندسلیگا 23 بازی برای تیم گواردیولا انجام داده آن هم در شرایطی که با نظر این مربی اسپانیایی 21 مرتبه وارد لیست مردان شروع کننده بازیهای بایرن بوده است. توماس طی دیدارهای یادشده 11 گل زده است.
مولر بهترین نمایش خود را برابر اینتراخت به صحنه آورد که موفق شد با زدن 3 گل هت تریک کند. این مهاجم فصل قبل در 31 مسابقه 13 گل زده بود.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
مولر در لیگ قهرمانان 5 مرتبه به میدان آمده تا با زدن 3 گل به زسکا مسکو(2) و رم و دادن یک پاس گل عملکردی نسبتا مناسب داشته باشد.

روبن؛ آتش زیر خاکستر
آرین روبن در بوندس لیگا عملکردی قابل قبول داشته است. این هافبک 31 ساله هلندی 19 بار در ترکیب اصلی بایرن قرار گرفته تا 17 گل به ثمر برساند.
چپ پای باتجربه هلندی در لیگ قهرمانان 6 بازی انجام داده تا در بازی 8 گله رم 2 گل سهم داشته باشد. از بازی سه شنبه 29 مهر 93 دو تیم بایرن و رم و پیروزی 1-7 آلمانی ها 4 ماه و 17 روز می گذرد. شاید چهارشنبه آتش زیر خاکستر بایرن شعله ور شود.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
ماریو گوتزه، رابرت لواندوفسکی و فرانک ریبری 3 مهاجم خطرناک و گلزن دیگر بایرن هستند که نباید از آنها به سادگی عبور کرد.

شاختار دونتسک

لوئیز آدریانو؛ غریبه ای در صدر گلزنان اروپا
با نگاه به صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا نه نامی از مسی دیده می شود نه رونالدو و نه زلاتان بلکه یک جوان سیه چرده به نام لوئیز آدریانو با 9 گل بالاتر از همه ستارگان به تنهایی در صدر ایستاده است.

در تیم اوکراینی که 13 بازیکن برزیلی در ترکیب خود دارد، مهاجم 27 ساله برزیلی چون نگینی می درخشد و در لیگ جاری اوکراین در 15 بازی این تیم به طور کامل بازی کرده و 5 گل به ثمر رسانده است. وی فصل قبل را با 20 گل در 25 بازی به پایان رساند.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس
مهاجم 183 سانتیمتری شاختار در لیگ قهرمانان هم در 6 بازی به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب 11 نفره قرار گرفته و موفق شده 9 گل به ثمر برساند و یک پاس گل هم بدهد. البته آدریانو باید ممنون باته بوریسوف باشد چرا که در دو بازی رفت و برگشت 8 گل را به این تیم زده است. در بازی رفت که 7-0 به سود شاختار شد آدریانو به تنهایی 5 گل به ثمر رساند و یک رکورد جالب ثبت کرد و در دیدار برگشت هم در برد 5-0 اوکراینی ها 3 گل سهم لوئیز بود. وی یک گل دیگر را هم به پورتو زد.

البته به نظر می رسد بازی برابر بایرن در آلیانز اره نا آخرین بازی آدریانو در لیگ قهرمانان امسال باشد چرا که شانس شاختار برای صعود کمتر از بایرن است.

الکس تکسیرا؛ یک هافبک گلزن
دیگر برزیلی گلزن شاختار تکسیرای 25 ساله است که موفق شده 9 گل برای اوکراینی ها به ثبت برساند. 6 گل الکس در لیگ اوکراین و در 13 بازی به ثمر رسیده و 3 گل دیگر وی در لیگ قهرمانان اروپا و مقابل باته بوریسوف و پورتو بوده درست همانند لوئیز آدریانو.

غریبه‌ای که گوی سبقت را از رونالدو و مسی ربود +عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    فقط لیو مسی و زلاتان ایبراهیموویچ و بقیه هیچ .....
  • saeed ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    مرسی مشرق خیلی عالی بود عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس