کد خبر 118264
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵

خلبانان جنگنده هاي اف-22 با مشکلات تنفسي روبرو مي شوند زيرا اکسيژن کافي به آنان نمي رسد. اخيراً تمامي اين جت‌ها به منظور رفع اين مشکل جدي زمين‌گير شدند، اما بدون حل کامل آن، بار ديگر به پرواز درآمدند. از همين رو، پرواز با اين جت ها هنوز امن و بي‌خطر نيست. دو تن از خلبانان نيروي هوايي آمريکا از پرواز با اين جت امتناع کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، جت هاي جنگنده اف-22 نيروي هوايي آمريکا نه تنها داراي مشکلات فراوان حل نشده اي است، بلکه هزينه بسيار هنگفتي براي ماليات پردازان آمريکايي دربر داشته است.

خلبانان جنگنده هاي اف-22 با مشکلات تنفسي روبرو مي شوند زيرا اکسيژن کافي به آنان نمي رسد. اخيراً تمامي اين جت‌ها به منظور رفع اين مشکل جدي زمين‌گير شدند، اما بدون حل کامل آن، بار ديگر به پرواز درآمدند. از همين رو، پرواز با اين جت ها هنوز امن و بي‌خطر نيست. دو تن از خلبانان نيروي هوايي آمريکا از پرواز با اين جت امتناع کرده اند. آنان به برنامه سيکستي مينتس (شصت دقيقه) در شبکه تلويزيوني سي بي اس آمريکا گفتند، ما نه تنها هنگام پرواز با اين جت مشکل داريم، بلکه پس از فرود آمدن و حتي هنگام خوابِ شب نيز احساس سرگيجه و ناراحتي مي کنيم. بسياري از خلبانان اين هواپيما با سرفه‌هاي ممتد مواجه مي شوند.

از آنجايي که نيروي هوايي آمريکا مجاز است هر خلباني را که از پرواز با هواپيماهاي نيروي هوايي امتناع ورزد، اخراج کند، اين دو خلبان وکيل گرفته و با يکي از اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا صحبت کرده اند تا از اخراج خود از نيروي هوايي آمريکا جلوگيري کنند. خلباناني که موظف به پرواز با جت هاي اف-22 هستند، بيمه عمر بيشتري براي خود خريداري کرده اند زيرا آنان هر لحظه منتظر وقوع سانحه اي در اين هواپيما و کشته شدن خود هستند.

هر يک از اين جت هاي اف-22 هزينه‌اي ميان 130 الي 360 ميليون دلار براي ماليات پردازان آمريکايي (براساس براوردهاي مختلف کارشناسان) در بر دارد که آن را به گرانترين پروژه ساخت جت هاي جنگنده در تاريخ آمريکا تبديل کرده است. تاکنون دولت آمريکا 67 ميليارد دلار روي اين پروژه هزينه کرده و نه و هفت دهم ميليارد دلار ديگر براي ارتقاء کيفي و نوسازي بخش هايي از اين هواپيماها تخصيص داده است. اخيراً دو ميليارد دلار بودجه اضافي براي بهبود قابليت اعتماد اين جت ها هزينه شده است.

نيروي هوايي آمريکا از هواپيماهاي اف-22 به علت مشکلات حل نشده اي که داشته، در جنگ هاي عراق و افغانستان استفاده نکرده است. جالب اينجا است که اغلب رسانه هاي معروف آمريکايي مشکلات اين پروژه و عيوب اين جت جنگنده را پوشش خبري نداده اند و حتي آن شبکه هايي که به اين موضوع از لحاظ عدم امنيت خلبانان پرداخته اند، به مشکلات پرهزينه بودن اين پروژه اشاره چنداني نکرده اند.

اين در حالي است که بسياري از پيمانکاران و شرکت هايي که با ارتش آمريکا براي ساخت تجهيزات نظامي همکاري مي کنند، با ارائه آزمايش هاي جعلي که هرگز انجام نداده و فهرست خدماتي که عرضه نکرده اند، صرفاً از بودجه عمومي خرج تراشي مي کنند و در نهايت نيز در بسياري از موارد تجهيزاتي را به ارتش آمريکا مي فروشند که کارآيي لازم يا وعده داده شده را به هيچ وجه ندارد و حتي در برخي از موارد معيوب و غيرقابل استفاده است. به نظر مي آيد هيچکس پاسخگوي ماليات پردازان آمريکايي در اين رابطه نباشد. در عين حال، کنگره آمريکا تلاش مي کند از بودجه خدمات عام المنفعه دولتي به منظور کاهش کسري بودجه آمريکا، بکاهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    ایران بهتره که به ارتقاع تامکتهای خودش بچسبه واقعاً پرند های خوبین به جای ارتقا تولید کنه بهتره تا بیاد فانتومای اف 5یا چارو تولید کنه
  • دانشجو ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    ما یک چیزی داریم بنام تور های عنکبوتی که از روی زمین شلیک می شود و سطح مقطع آن به اندازه یک زمین فوتبال است . به هر پرنده ای که گیر کند ، پرواز آن را آشکار می سازد و با تولید جریان الکتریکی مداران آن را از کار می اندازد . بگو f 55 بیادی . فرقی نمی کند .
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    بخشی از قدرت نمایی ابزارهای نظامی امریکا نه واقعی که براساس سیاست تبلیغات اغواگرانه ومرعوب کردن روانی دشمن طراحی شده
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    0 0
    خارج نشین اگه راست میگی بیا آستین هاتو بالا بزن کمک کن به مملکتت
  • حسین ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    0 0
    عجب! جوک باحالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس