شاید این مسئله بیشتر به یک شوخی شباهت داشته باشد، اما با اندکی دقت و بررسی در می‌یابید که نه، ما واقعاً با یک شاهکار اینترنتی مواجه‌ایم.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی مشرق، بی‌شک باید نام و آدرس الکترونیکی سفارت ایران در سوییس را به عنوان یکی از عجایب عصر  اینترنت به شمار آورد.

در سایت سفارت ایران در سوییس که آدرس آن http://iranembassy.ch است، می‌توانید با بی‌آلایش بودن کامل آن آشنا شوید. آنقدر این سایت به دور از هرگونه زرق برق دنیوی و در راستای بهینه‌سازی مصرف اینترنت و پهنای باند است که در نگاه اول فکر می‌کنید که اشتباهاً وارد یک سایت دیگر شده‌اید. اما نه. آدرس کاملاً درست است.


برای اینکه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سایت آشنا شوید می‌توانید به مسائل زیر توجه کنید.

· شنیدن سرود ملی کشورمان:

طبیعتاً پرچم و سرود ملی هر کشوری در سفارت‌خانه آن کشور نقش مهم و کلیدی دارد. اگر شما خواهان شنیدن سرود مقدس ملی کشورمان، ایران، هستید کافیست که بر روی کلمه الله در قسمت پایین و راست صفحه کلیک کنید تا بدون هیچ‌گونه مشکلی شما را به سایت یوتیوب هدایت کرده و در آنجا یک کلیپ تصویری همراه با سرود ملی کشورمان برای‌تان پخش کند.

طراح سایت حتماً با خود فکر کرده که «خوب، این چه کاریست که بخواهیم زحمت بیخودی کشیده و پول بیت‌المال را حرام کنیم و یک کلیپ تصویری و یا حتی صوتی در سایت بارگزاری کنیم. الحمدالله که همگی مردم جهان به یوتیوب دسترسی دارند و این سایت هم مخصوص بارگزاری انواع و اقسام فیلم و کلیپ تصویری است. ما هم می‌رویم و سرود ملی خود را در آنجا آپلود کرده و سپس مراجعه‌کنندگان عزیز را به آنجا انتقال می‌دهیم تا علاوه بر شنیدن سرود ملی، بدانند که ما در عرصه سایبری نیز در حد جهانی و لالیگا کار می‌کنیم و به هیچ‌وجه میدان را رها نکرده و آن را به امان خدا و در اختیار دشمنان خود قرار نداده‌ایم.»

· شماره تماس بخش‌های مختلف:

در قسمت پایین و چپ سایت نیز یک سری شماره تلفن دیده می‌شود که در طراحی آنها نیز ذوق و سلیقه خاصی به خرج داده شده است. طراح سایت در این قسمت سعی کرده تا با استفاده از رنگ‌های مختلف و گل‌منگولی کردن شماره‌ها، ذوق و مهارت هنری خود را به رخ مراجعه‌کنندگان بکشد.

در این قسمت هنگامی که موشواره خود را به روی آدرس و شماره تماس سفارت می‌برید، امکان کلیک کردن بر روی آن برای شما مهیا می‌شود. فکر می‌کنید که با کلیک بر روی آن چه اتفاقی می‌افتد؟ با کلیک بر روی آن یک پنجره دیگر باز می‌شود و .... شما مجدداً به همان صفحه‌ای که بوده‌اید بازمی‌گردید. احتمالاً طراح سایت با خود تصور کرده است که «ممکنه مراجعه‌کنندگان از امکان ریلود یا همان بارگزاری مجدد صفحه برخوردار نباشند. پس بهتره که دست به یک نوآوری و ابتکار زده و امکان ریلود را خودمان برای آنها در سایت فراهم کنیم تا بدین طریق یک در دنیا و صد در آخرت ثواب کرده باشیم.»

· آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی ایران:

مسلماً یکی از کاربردهای سفارت‌خانه‌ها دیپلماسی عمومی و آشنا ساختن مردم جهان با جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی آن است. برای آشنا شدن با جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی ایران کافیست که بر روی عبارتی با همین مضمون واقع در بالای صفحه کلیک کنید. البته جا دارد حداقل در اینجا از طراح سایت تشکر کرد که با کلیک بر روی عبارات فارسی و یا انگلیسی شما به سایت جامع گردشگری ایران هدایت می‌شوید.

اما نکته‌ای که باید حتماً توجه داشت این است که شما باید حتماً بر روی عبارات فارسی یا انگلیسی موجود کلیک کنید و اگر خدایی‌نکرده دستتان بلغزد و اشتباهی بر روی تصویر زیرین آن یعنی تصویر میدان آزادی و پرچم ایران کلیک کنید، شما به سایتی با نام «سفردوستان کاشان» انتقال داده می‌شوید.

اما از آنجا که بنا به دلایلی این سایت از کار افتاده است، به جای آن شما با تصویر زیر مواجه می‌شوید، که در نوع خود معرکه است چرا که نشان‌دهنده جاذبه‌های گردشگری جدید در ایران است.


· بخش اخبار:

با کلیک بر روی کلمه «اخبار» در قسمت چپ صفحه شما به وب‌سایت «خبرگزاری جمهوری اسلامی» انتقال داده می‌شوید،‌ که این هم در نوع خود جدید و بدیع است. مراجعه‌کننده انتظار دارد که با کلیک بر روی آن بتواند خبرهای مرتبط با سفارت را ببیند که البته کاملاً اشتباه فکر می‌کند.

اما اخبار انگلیسی آن. کافیست بر روی کلمه NEWS در قسمت راست صفحه کلیک کنید تا برخی از خبرها را به زبان انگلیسی مشاهده کنید. ولی اینجا هم کاربر دست از پا درازتر باید بازگردد. چرا که اصلاً چیزی توی این بخش یافت نمی‌شود و با صفحه زیر مواجه می‌شود.

· بخش قرآن:

در این قسمت، بر اساس آنچه نوشته شده است باید امکان شنیدن و یا دیدن 30 جزء قرآن وجود داشته باشد. این قسمت هم همچون قسمت‌های دیگر از حال و روز چندان مناسبی برخوردار نیست. پنجره‌ای که با کلیک کردن بر روی آن باز می‌شود، تصویر زیر است.


· بخش اطلاعیه‌های مهم:

و اما مهم‌ترین بخش آن. یعنی بخشی که باید در آن بتوانید برخی اطلاعیه‌ها و اخبار مهم را دریابید. از آنجا که این اطلاعات بسیار مهم هستند و باید از دید و چشم نامحرمان محفوظ بمانند، در نگاه اول به سایت چیزی به نام «اطلاعیه‌های مهم» دیده نمی‌شود. برای قابل رویت شدن آنها می‌بایست موشواره خود را بر روی کلمه‌ای که در کنار کلمه «مهم» قرار دارد ببرید تا بلکه امکان مشاهده و دسترسی به آن برای شما به وجود آید. هرچند صفحه‌ای که پس از کلیک بر روی آن باز می‌شود، همانند صفحه اصلی از شکل و ظاهر بسیار نامناسبی برخوردار است، اما جای شکرش باقیست که برخلاف دیگر لینک‌ها، حداقل چیزی برای نمایش دادن دارد.


· دیگر زبان‌های سایت:

از آنجا که زبان‌های رسمی کشور سوییس چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، و رومانش می‌باشد، لذا این سایت باید مطالب خود را نیز به زبان‌های رسمی این کشور ارائه دهد. به همین رو، لینک صفحات آلمانی و فرانسوی آن نیز در این سایت آورده شده است که متأسفانه آنها نیز وضع و حال بهتری از صفحه فارسی آن ندارند. با نگاهی به تصاویر زیر می‌توان به این موضوع پی برد.


ظاهراً آنچه که مسئولان ما فراموش کرده‌اند، نقش و اهمیت فضای سایبری و اینترنتی برای پیشبرد اهداف مختلف کشوری در عرصه‌های جهانی است. این مسئله که سفارت‌خانه جمهوری اسلامی ایران در سوییس از چنین سایت نامناسبی برخوردار است کاملاً حاکی از آن است که ما در عرصه سایبر دیپلماسی که بخشی از دیپلماسی عمومی است  بسیار بد عمل کرده و می‌کنیم. سوالی که مسئولان ما باید از خود بپرسند این است که آیا ما با چنین رویکرد بسیار ضعیفی می‌توانیم در بین دیگر جوامع و در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و مردم کشورهای دیگر را با عصاره‌های اصلی انقلابی و ایرانی کشورمان آشنا سازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سپهر ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    حالا در بیارید برا طراحی این سایت چقدر سند سازی وپول بیت الامال رو هاپولی کردند!
  • سید امیر ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    سایت اکثر سفارت خانه ها همین طور است. اقایان با گرفتن دلار و یورو هم کار نمیکنند تازه میخوان دیپلماسی عمومی را هم ایجاد کنند . باید یک فکر تازه و یک نیروی تازه به وزارت خارجه تزریق بشه
  • سرباز ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    مدیرعامل گوگل: ایرانیان صاحب استعدادی غیرمعمول در حوزه ی سایبری هستند !
  • هوشنگ ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    این یکی از بهترين سایتهای سفارتخانه های کشورمان است! کاش اسم سفیر را هم می آوردید تا از شدت اهتمام ايشان به حفظ آبروی ايران به طريق شايسته! قدردانی کنیم! لابد انقدر مشغول خدمت هستند که فرصت سر زدن به مهم ترين خروجی و تابلوی سفارت را که همانا سایت باشد ندارند و دائما در حال جلسه و مذاکراتی بس مهم! می بوده باشند.
  • حامد ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    این منو، آخر شاهکار بود: http://up.iranblog.com/images/17821330577066064306.jpg
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    فكر نكنم سندسازي به ٣٠٠٠ ميليارد برسه
  • زمان ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    با تشکر از مشرق نیوز خواهشمند است یه سری هم به وب سایت های داخلی دولتی بزنید. که چه هزینه ای از بیت المال در حال اطلاف بوده و خروجی این هزینه ها در بروز بودن این وب سایت هاچیست؟!!!!!! به عنوان یک فرد فعال حوزه سایبری چندین پیشنهاد ارسال کردم. ولی با مسایل پیچیده ای مواجه شدم که .....
  • رهگذر ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    بد نیست سری هم به اینجا بزنید: http://iranembassy.no/fa/index.html
  • علیرضا ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    بابا بگذارید حالشان را بکنند. بیدارشان نکنید خواب زده می شن!!!
  • اميد ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    واقعا جاي تأسف داره
  • سما ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    بسم الله خدا پدر و مادر شما را رحمت کنه انتظاری دارید یکی از بستگان ما توی لبنان درس می خونه با سفارت ایران هم ارتباط داره می گفت یه خانم لبنانی آمده بود از بخش سمعی بصری فیلمی درباره دفاع مقدس بگیره مسوول آنجا گفت برو بابا دفاع مقدس تمام شد شما ولش نمی کنید شما تصور کنید آن خانم لبنانی با این برخورد کارمند فرهنگی سفارت چه تصویری از انقلاب اسلامی در ذهنش نقش می بندد یا دوست ما تعریف می کرد می گفت این آقا هرکی کاری بهش ارجاع بده می گه برو دو روز سه روز دیگه بیا در حالیکه در آن زمان کار ویژه ای ندارد باور کنید وزارت خارجه نیاز به خانه تکانی اساسی دارد تعداد زیادی از کارمندان داخل و خارج این وزارتخانه به خوردن پول بیت المال عادت کرده اند
  • انشاالله عبدالله ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    سلام علي عباد الله الصالحين حسب اطلاعات موجود كه تقريباً بسياري از صحت آن مطلع هستند ،ضرورت بررسي پيش نيازهاي واگذاري پست هاي ديپلماتيك بسيار بسيار ضروري تر از گذسته گرديده است . الف)اينكه عناصر ديپلمات جمهوري اسلامي ايران بايد سراسر وجودشان از اعتقاد به مباني اسلام ناب مجمدي(ص) سرشار باشد نبايد ذره اي در آن تقليل و تخفيف قائل شد . ب)اينكه شهامت و تدبر علوي(ع) داسته باشند و هيچ كدام از اين هر دو نبايد بهانه و علت ضعف و يا تعطيلي ديگري شود . ج)اينكه چارچوب ديپلماسي و فضاي بين الملل و فرهنگ ملل را به خوبي بشناسند. د)اينكه وزارت خارجه ما دربست سياست هاي كلان متخذه رهبري را در تحت مديريت دولت منتخب بدون كمترين سستي و ترديد پيگيري و اجراء نمايد. و . . . . . . . هرچند تاكنون مجلس نقش اساسي خويش در خصوص تحقيق و تفحص ارگان هاي اجرايي را به خوبي ايفاء نكرده است. ولي هم اكنون تحقيق و تفحص از اين نهاد بسيار حساس دولت در شكلي خارج از غوغاها و دعواهاي با بوي شديد سياسي بازي بسيار لازم و حياتي مي باشد . نبايد به بهانه هايي چون "كار ديپلماسي بسيار تخصصي است"از ضرورت نظارت بر اين ارگان بسيار مهم طفره برويم . به اميد تعالي و سربلندي هرچه بيشتر جامعه اسلامي و ملت عزتمند ايران اسلامي . و ما علينا الا البلاغ المبين
  • ali_s ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    چه کسی بر عملکرد سفارت خانه ها و رایزنان فرهنگی ایران در خارج نظارت میکند ؟ ؟ آیا اصلا ارزیابی عملکردی وجود دارد ؟ ؟ از شما خواهش میکنم تا سایت های دیگر سفارت خانه ها را هم چک کنید و گزارش آن را منتشر کنید
  • لواسانی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    سالی که نکوست از بهارش پیداست از این پنجره مجازی اگر به فضای فیزیکی داخل سفارت وارد شویم معلوم است که اوضاع افتضاخ تر از آان است که فکر می کنیم
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    youtuBe
  • علی علیزاده ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    ببخشید:عکس خواهر لختی هم از ابتکارات بوده ؟ظاهرا از انرژی شیاطین کمال بهره برداری شده.تصور میکنم اگر برروی عکس یک کلیک این طرف یک کلیک آنطرف بزنیم با صاحب عکس میتوان چت کرد. والله فعل حرام مرتکب شده اند. حال هرقدر تصویر مکدر شده ولی خوب قابل رویت است. حتما برای داخل کشور این سایت درست نشده وداخل کشور باید شرم کنند وچشمهایشان را ببندند.شاید کمبود عکس در آرشیو داشتند. حداقل شما که این اخبار را نشر کردید چندتائی عکس برایشان ارسال کنید. شاید رضایت دادند عکس موجود را حذف کنند.این خوش خدمتی بعضیها طناب دار بر گردن ملت میندازدو در فضای بین الملل چهره حقیقی مردم کشور بحث برانگیز میشود . آیا اینطور نیست ؟
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    از اونجای که حوصله تاسف خوردن ندارین (اخه فایده ای هم نداره این همه خوردیم چی شد) در عوض کلی خندیدیم ای ول
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    لايک! دمت گرم! آخر خنده است!
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    آره خودشه! يوتيوب
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    جالب ترين نکته شو اشاره نکرديد. سفارتخانه ما اذعان کرده که براي دولت سوئيس کار مي کنه نه براي ايران. چون اگر براي ايران کار مي کرد بايد پسوند نشاني اش .ir مي بود و نه .ch !!
  • ali ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    وزارت خارجه احتياج به يه خانه تكاني دارد
  • علي110 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    باباايناكه خوبه! اداره كل بازرگاني صداوسيما(متولي پيامهاي بازرگاني)اصلاسايت نداره وشايدم چندسالي است كه غيرفعال شده!!!
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    واقعا شاهکاره یه وبلاگ میساخت تو بلاگفا بهتر از این بود
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    این سایت برای این وزارت خارجه زیاد هم هست.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    ساعتی 7000 تومان به سربازان سایبری می پردازند خوبه از اونا درخواست بشه وقتی از کامنت گذاری خسته می شن یه کمکی هم به وزارت امور خارجه بکنند
  • وحید ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    کار دیگر اینها که بسیار جای تأسف دارد این است که در بخش لینک ها فقط اقایان به فکر پول و شکم بوده اند و از لینک های مذهبی خبری نیست!همش تجاری و بازرگانی و سیاسی است. حتی مراکز تجاری و بازرگان یاروپایی را لینک داده اند و اما دریغ از یک لینک به مراکز اسلامی شیعی در اروپا!میلیارد ها هزینه ،و نتیجش این است سفارت اسلام در اروپا!
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    توقعی نیست ازشون بیخیال.
  • خبرنگار ضد ماسون ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    سخنگوی قبلی وزارت امورخارجه آقای قشقایی معتقد بود سفرای استانی باید به کشورهای دیگه هم باشه و مثلا سوئد هم یکی از استان های ما باشه تا محمود(رئیس جمهور) بتونه ماهی یکبار از طریق ویدئو کنفرانس و از طریق سایت های سفارتخانه ها با ایرانیان مقیم ارتباط بگیره. حتما همین سایت ها رو در خور محمود دیده بوده دیگه نه؟
  • hamid ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    baba oon aks marboot be site nist aks baraye foroshandeye site hast
  • مهدی وکیلیان ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    با سلام به همه پیش خارجی ها آبرو همه ایرانی ها ها می برن سایت سفارت ایران نشان دهنده ذوق و هنر ایرانیان است و نباید این جوری باشه ظاهرا بودجه شو گرفتند و نوش جون کردند بعد سایتو دادن یه آدمی که این کاره نبوده براشون درست کرده من طراح وب هستم خوشم نمیاد سایت سفارت کشورم یه چینین حال و روزی داشته باشه به صورت رایگان حاظرم یه سایت خوب براشون طراحی کنم این سایت محشر دات کام رو ببینین: www.mahshar.com یه سایت سرگرمی و تفریحیه مطالب و محتواش می ارزه به کل این سایت سفارت خانه
  • از کشور هندوستان ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    آقا جون مادرتون سايت کنسول ايران تو بمبئ در هند رو نگاه کنيد. يک قسمتش تبليغات خط تلفن هندوستانه ! يک کم از بی احتراميه هنديها نسبت به دانشجويان ايرانی بنويسيد. سايتهای ديگه جرات ندارند اين مسائل رو مطرح کنند. شما به داد ما دانشجويان ايران در هند برسيد
  • از کشور هندوستان ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    http://www.iranmumbai.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=239&lang=fa اين آدرس سايت سفارت ايران تو بمبئ است،نگاه کنيد چطور تبليغ خط تلفن هندی تو سايته؟
  • رامین ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    وقتی ملاک تعیین سفیر جایزه و یا باج دادن به افراد است و برای رفع مزاحمت و تبعید به جای خوش آب و هوا و پول و پله افراد را به کشورها اعزام می کنند شما چه انتظاری دارید ؟ باید با مطالعه از افراد پخته و متدین استفاده کرد .
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    حتما یک میلیاردی هم هزینه داشته
  • علیرضا ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    حالا می فهمیم چرا این اروپایی ها هنوز ما رو نشناختند
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    ای بابا سایت مثلاً ریاست جمهوریمون چه گلی به سرمون زده که این سایتی که گفتید می خواد بزنه؟! بابا این سایتا مثل خیلی از کارهای دیگه متاسفانه سرکاری شده و کارکرد خودشون رو ندارن.
  • امين ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    اين نکته رو هم نگفتين که جملات فارسي رو بايد از چپ به راست خوند!! مثلا " شهرهاي سويس جدول ساعات شرعي به افق" بازم درست در نمي آيد بايد خودمون تشخيص بديم چطوري بخونيمش
  • من ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    0 0
    احتمالا این خواهرمون از امثال فراهانی ها هستن که رفتن اونجا جوگیر شدن . ولی خدایی ...
  • من ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    0 0
    نه خدایی این یکی بد نیست گرچه بازم کاستی هایی داره
  • مرد لر ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    0 0
    اینا با این کارشون خواستن مناعت طبع و ساده زیستیشون رو به جهانیان نشون بدن .
  • حسن ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    0 0
    تصادفاً شخص آقای سفیر در برن یکی از مدعیان علم کامپیوتر و ... کشورهم می باشند! حالا تعجب بیشتر می شود!
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    0 0
    بی نهایت متاسف شدم من جای امورخارجه بودم اون سفارتخونه رو منفجر می کردم این نشون میده این سفارتخانه وسفیرش تو مسیر اعتلای نام و شان ایران کار نمیکنه
  • محسن ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    0 0
    درست است نقصهایی هست ولی زحمات برخی از برادران و دوستان زحمت کش در وزارت خارجه را زیر سوال نبرید هموطنانی که خود و خانواده هایشان زحمت و رنج دوری از وطن حتی آنهاییکه در اروپا یا آفریقا و آسیا و آمریکا هستند را برای خدمت به کشور تحمل می کنند آواز دوهل شنیدن از دور خوش است اگر یک روز توانستید در این شرایط تحمل کنید آنوقت قضاوت کنید. در هر حال دوستان بلافاصله بعد از این خبر اقدام کردند و سایت سفارت را سروسامان دادند به این آدرس مراجعه کنید http://bern.mfa.gov.ir/ البته باید چشم بینای رسانه هم باشد تا نواقص دیده شود ولی نباید از حد انصاف خارج شد.
  • بی نشان ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    0 0
    چقدر بانمک بود کلی خندیدیم. :)
  • محمود ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    0 0
    الحمدالله که در 15 کشور سفیر نداریم در دیگر کشور ها هم سفرامون سواد حقوق بین الملل ندارند اقای مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه اند برادرشان سفیر هستند بقیه هم فامیل دیگران جمع فامیلی جمعا شایسته سالاری مرده حالا طایفه سالاری اصل است
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 0
    عربها دروغ ميگن شما هم باور ميكنيد؟؟
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    1 0
    واقعاً شرایط بسیار سخت و کشنده ی زندگی در سوییس چیزی نیست که امثال ما توان تحملش را داشته باشند. من متاسفم که دوستان مشرق این فداکاری و ایثار برادران وزارت خارجه که رنج و مشقت زندگی در زوریخ و لندن و ژنو و تحصیل فرزندانشان در بلاد کفر و حقوق بی ارزش دلاری را تحمل می کنند اینگونه با بی انصافی ندیده می گیرند.
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 0
    ماشاالله وقتی به جای منافع ملی و پاسداری از انقلاب و خون شهدا بحث منافع شخصی و ماموریت و میز در وزارت خارجه مطرح می شود چه سریع و دقیق کارها پیش می رود. سایت قبلی نشان از بی تدبیری و سوء مدیریت بود اما خلق یک شبه سایت جدید خبر از ذبح منافع ملی در وزارت امورخارجه می دهد.
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 0
    نام شریف؟ فقط برای اینکه بدانم شما اگر حائز شرایط هستد یک بلیط برایتان بگیرم.
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 0
    شاید بخاطر سرعت کم اینترنت تو ایران این مشگل پیش اومده..........
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 0
    خيلي سايت بخدي داري
  • علی علیزاده ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 0
    با سلام: بعد دو روز که رایانه حقیر دچار ضربه مغزی هکری شد شکر خدا دیگر آنقدر کاربران ایرانی توانائی دارند که از شیاطین برعلیهه خودشان استفاده کنند. دیروز هیچکدام جستجوگر های اینترنتی تا آدرس سایت شما را مینوشتم سرویس دهی راقطع میکرد خصوصا گوگل مجال نمیداد . آخر امر از طریق یاهو ارسالی فرستادم.دو روز قبل در سایتی خارجی بودم که ارسالی شما رسید بلافاصله به قرمز نوشت درجمهوری اسلامی ایران هستی معلم های بد. رایانه دیگر نافرمانی میکرد و بندری مینواخت.آخر متوجه شدم به نرم افزار اینتر نت آسیب زدند.حقیر هم به یکی از سایتهای شیطان بزرگ رجوع کردم گفتم ای دوست مسکین نوازی کنید دستی بر سر و روی دستگاه حقیر بکشید.دستگاه را از دور تعمیر کردند هیچ, تشکر هم کردند.حالا دوباره آر کیو 170 هیچ مدل 2012 هم بفرستندمشکلی نیست.اما راجب سفارت مژده میدهم تا این ساعت حل شده ویا تا آخر وقت امروز بصورتی میشود همه رازی باشند.به تمام دوستانی که نظریاتی نوشتند خواهش میکنم فقط انتقاد نکنید و بجای اینکه هر خبری را رویت کردید بجای قضاوت راجب دیگران که خوردند و بردند به اندازه کافی سایت مسئول وجود دارد تا رجوع کنیدو ببینید قدر دانی میکنند یا خیر . در هر کشوری ممکن است رفتاری ناخشنود مثل سایت سفارت مذکور باشد شما درستش کنید. ننشینید فقط ایراد بگیرید کار کنید . آنچه نوشتم را عمل هم میکنم .بخدا مسئولین با همکاری شما راجب طرح مشکلات قدر دانی هم میکنند. منتظر نباشید کسی بیاید ونارسائی ها را حل کند شما جلو دار باشید تا افرادی که مسئول هستند بدانند افرادی هستند بفکرشان هستند. آیا فقط با بگیرو ببند مشکلات حل میشود ؟ یا آن دوستمان نوشته من بودم در سفارت بمب میگذاشتم. آن سفارتخانه خانه من و شما در کشور دیگری است.آیا کسی خانه خود را بدست خودش خراب میکند؟
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 0
    اینکه فقط نباید انتقاد کرد و باید دست به ساخت و ساز هم زد درست مسلما باید زحمات کارگزاران و افراد ساعی رو هم دید و از آنها قدردانی کرد ولی اگه انتقاد هم نمیشد که آقایان هیچ وقت به فکر تصحیح اشتاباهات خود نمیافتادند و فکر میکردند که چون کسی به ما کاری ندارد باید همین جور مسائل رو به حال خود رها کرد درست بعد از انتشار این خبر مسئولین سایت سفارت سوییس به تکاپو افتادند و دست به اعمال تغییراتی زده اند و آدرس جدیدی رو اعلام کرده اند http://bern.mfa.gov.ir/ یعنی آنها قبل از این نمیدونستند که سایتهای سفارتهای خارجه ایران از وضع و حال چندان مناسبی برخوردار نیستند که بخواهند دست به تصحیح آن بزنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس