بعد از چیدن مبلمان در خانه، چند اقدام کوچک لازم است تا جلوه دکوراسیون خانه تان را تکمیل کنید و آن را شخصی سازید. ترکیبی هوشمندانه از لوازم جانبی ، یکی از بهترین راه ها برای بخشیدن روحی تازه به جلوه دکتوراسیون است. طراحی دکوراسیونی زیبا و دوست داشتنی برای فضاهای مختلف خانه حتما نباید گران و پرهزینه باشد بلکه می توانید با صرف هزینه ای کم، بهترین نتیجه را به دست آورید و از آن لذت ببرید.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، به نمایش گذاشتن آثار هنری و عکس های اعضای خانواده و دوستان که دتر لحظات به یاد ماندنی و سفرها گرفته اید، راه بسیار خوبی برای ایجاد جذابیت بیشتر در دکوراسیون است. آینه ها نیز از دیگر عناصری هستند که استفاده از آن ها در فضا می تواند به روشنایی و وسعت فضا بیافزاید. توجه داشته باشید هر چه قاب هایی که برای عکس هاو آثار هنری خود انتخاب می کنید با رنگ و سبک دکوراسیون شما هماهنگی بیشتری داشته و مکمل آن باشد جلوه دکوراسیون خانه شما نیز زیباتر خواهد شد. شما می توانید قاب عکس های متعدد خود را روی سطوحی از قبیل پیش بخاری ، شومینه، میز کنسول، میز عسلی، میزکار یا یک میز مخصوص عکس قرار دهید یا آن ها را بر دیوار نصب کنید. همچنین توصیه می کنیم برای ایجاد جذابیت بیشتر، از قاب های کوچک و بزرگ در کنار هم استفاده کنید.

گلدان ها، بطری ها و ظروف زیبا



ظروف علاوه بر ارزش کاربردی که دارند، به طراحی منزل نیز کمک کرده و سبب ایجاد جذابیت بیشتر در دکوراسیون می شوند و رنگ و بافت متنوعی را به دکوراسیون خانه شما وارد می کنند. برای مثال قرار دادن سه گلدان سرامیکی با ارتفاع های مختلف، روی پیش بخاری شومینه، یکی از ایده های بسیار زیبا و جذاب برای دکوراسیون شومینه است که می تواند در عین سادگی بسیار موثر و تعیین کننده باشد. قرار دادن یک سبد حصیری بزرک حاوی کتاب هاو مجلات مورد علاقه شما، در کنار یک مبل راحتی ، فضایی مناسب برای ذخیره سازی متمایز و همچنین فضایی ایده آل برای مطالعه شما به وجود می آورد.

می توانید دو جعبه تزئینی کوچک و متوسط را روی هم روی پذیرایی یا میز کنسول خود قرار دهید و از فضای داخل آن ها برای دستمال کاغذی و هر عنصر لازم دیگری در فضای نشیمن استفاده کنید.

کوسن ها و پتوها



یکی از ایده های موثر و در عین حال کم هزینه برای ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون اتاق نشیمن، به خصوص زمانی که قصاد طراحی دکوراسیون برای فصول سرد را دارید ، اضافه کردن کوسن های مخمل خواب دار به دکوراسیون مبلمان است. هنگام ترکیب رنگ ها و الگوها برای کوسن ها بی پروا باشید و ببینید آیا تمایل دارید که به شکلی هماهنگ از رنگ ها استفاده کنید یا می خواهید با استفاده از تضاد، جلوه ای نو به وسیله رنگ ها پدید آورید . قرار دادن کوسن هایی نرم روی نیمکت ها و صندلی های چوبی می تواند بر راحتی صندلی ها بیافزاید.

شمع ها و شمعدان ها



آثار سه بعدی، شمع هاو شمعدان های زیبا و متنوع، یکی از قدرتمندترین عناصر دکوراتیو اتاق نشیمن هستند و حتی می توانند به نقطه کانوی فضا تبدیل شوند. تنظیم یک گروه سه تایی از شمعدان ها با ارتفاع مختلف روی میز پذیرایی ، ایده جذابی برای تزئین میز پذیرایی در مرکز اتاق است. استفاده از مجموعه ای از شمع ها و شمعدان های متنوع و زیبا روی انواع میزها از قبیل میز کنسول یا پیش بخاری شومینه نیز ایده ارزان و در عین حال بسیار تاثیر گذاری برای دکوراسیون فضای نشیمن است.

گل ها و گیاهان، میوه و آجیل
استاده از گل های تازه، خشک و طبیعی یا مصنوعی، به عنوان نماینده هایی زیبا از طبیعت، می تواند بر غنای رنگ آمیزی دکوراسیون شما و لطافت فضا بیافزاید.



شاخه های بلندو کشیده چشم ها را به سمت بالا هدایت می کند و جلوه ای تندیس گونه و باشکوه ایجاد می کنند. می توانید این شاخه های بند وزیبا را در یک اتاق با سقف کوتاه و داخل گلدانی بلندو کشیده ، در کنار شومینه یا روی یک میز کوتاه قرار دهید.
ظرفی زیبا پر از میوه های تازه و شاداب روی میز پذیرایی ، اتاق نشیمن، یا کانتر اپن آشپزخانه، ایده تاثیر گذار دیگری برای هرچه جذاب تر کردن دکوراسیون فضاست. این میوه های زیبا با رنگ های متنوع و زیبای خود، قدرت زیادی در ایجاد طراوت و نشاط در فضا دارند. همچنین می تواند با قرار دادن ظرفی از آجیل و مغزها روی میز، جلوه دکوراسیون را خوشمزه کنید.

کتاب و مجلات



اگر علاقمند به مطالعه و کتاب هستید، می توانید از کتاب ها به عنوان عناصر بسیار قوی و تاثیر گذار برای کدوراسیون خانه خود کمک بگیرید. کتاب ها می توانند رنگ های متنوع و شادی را وارد دکوراسیون کنند. برای دکوراسیون سطوح میز کنسول و میز پذیرایی ، به طرز مبتکرانه ای از کتاب ها استفاده کنید و از این طریق بر ارتفاع بصری میزها بیافزایید.
با کمک کتاب هاو چیدمان آن ها به صورت عمودی و افقی روی طبقات و قفسه های موجود در فضا نیز می توانید در دکوراسیون ریتم ایجاد کنید و جلوه آن را با قرار دادن اکسسوری های مناسب دیگر روی طبقات و کتاب ها تکمیل کنید و به این طریق بر جذابیت دکوراسیون کل فضا بیافزایید. بدین ترتیب مشاهده می کنید که چگونه می توانید با حداقل بودجه یا بدون صرف هیچ گونه هزینه ای ، با عناصری که در دسترس دارید، بر زیبایی و جذابیت دکوراسیون فضای خانه خود بیافزایید و آن را دارای هویت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس