مایکل شوئر افسر سابق اطلاعاتی سیا گفت: اگر ایران می‌خواهد سفیر عربستان را به قتل برساند، چرا در آمریکا به این کار دست می‌زند؟ برایان کراکر نیز گفت:تنها ذینفع در این مسئله رژیم اسرائیل و دولت آمریکا هستند که درصدند تا تنش‌ها علیه ایران را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار مشرق، پس از وارد کردن اتهام ترور سفیر عربستان بدست دو ایرانی در آمریکا توسط اف‌بی‌آی، مایکل شوئر، افسر سابق اطلاعاتی سیا، در مصاحبه با راشا تودی عنوان کرد: «یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در آمریکا مشخص کردن دقیق تهدید تروریسم در کشور است. اف‌بی‌آی عملیات‌های مخفیانه‌ای را اجرا کرده و سپس مدعی است که از طرحی پرده برداشته است که معلوم نیست وجود واقعی داشته یا کسی را تشویق به انجام آن کرده باشند.»

این مقام سابق اطلاعاتی سیا گفت: «عکس‌العمل اولیه من این است که اگر ایران می‌خواهد سفیر عربستان را به قتل برساند، چرا در آمریکا به این کار دست می‌زند؟» وی عنوان کرد که این مسئله می‌تواند به عنوان بهانه‌ای برای آغاز یک جنگ تمام عیار علیه ایران باشد.


وی در ادامه می‌گوید: «عربستان می‌خواهد تا ایران نابود شود، اسرائیل هم می‌خواهد ایران نابود شود. کنگره ایالات متحده در قبضه طرفداران اسرائیل است، و بنابراین کنگره هم می‌خواهد ایران نابود شود و این مسئله فرصتی برای آنهاست تا جنگ علیه ایران را به راه بیندازند، بنابراین به نظر من ما باید خیلی مراقب باشیم تا بفهمیم چه کسی در پشت صحنه این نقشه قرار دارد. چیزی که ما باید مراقب آن باشیم اینست که از هرگونه درگیری با ایران بپرهیزیم، چرا که این امر تمامی دنیای اسلام را علیه ما بسیج می‌کند.»

برایان بکر، فعال ضد جنگ، نیز در واکنش به این خبر به راشا تودی گفت: «به نظر من آمریکا از نردبان تنش‌ها بالا می‌رود، و هر زمانی که آمریکا از این نردبان بالا رفته است، باید انتظار حمله به جایی را داشته باشیم. من فکر می‌کنم ما احتیاج داریم تا بپرسیم که در واقع چه خبر است. آیا واقعاً جزو منافع ایران است که سفیر عربستان یا اسرائیل را در قلب واشنگتن درست زمانی که دولت ایران می‌داند آمریکا در تلاش است تا بهانه‌ای برای افزایش تنش‌ها با ایران بیابد ترور کند؟»


بکر گفت که ایران از جنایتی به این شکل هیچ سودی نمی‌برد و مضاف بر آن چنین اعمالی تهران را درگیر با قدرتمندترین قدرت نظامی جهان می‌کند. بکر در نهایت این‌گونه نتیجه گرفت که «تنها ذینفع در این مسئله رژیم اسرائیل و دولت آمریکا هستند که درصدند تا تنش‌ها علیه ایران را افزایش دهند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدرضا ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    0 0
    آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند . امام خميني(ره)
  • khosravi ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    0 0
    ایران باید بدون فوت وقت به مجامع بین المللی شکایت کند
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    0 0
    شوئر نیست بابا جان. بائره.
  • يك دوست ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    0 0
    خواهشا لينك دانلود فيلمها رو بگذاريد.
  • رسام ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    به نظر من مطمئنا هدف سوريه است و با اين كار مي خواهند جايگاه ايران را در دفاع سوريه متزلزل نمايند. به هر حال تا وقتي ما هستيم هيچ دشمني در ايران نخواهد بود جز در گورهاي دسته جمعي كه اماده كرديم.
  • نور ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    به نظر من برای آمریکا مهم نیست که کسی این چرت ها رو باور کنه یا نه اون می خواد مردم آمریکا رو بترسونه تا اولا به مشکلات اقتصادی فکر نکنن و ثانیا احساس نیاز بیشتری به تصویب بودجه های نظامی و بقای دولت آمریکا کنن بعید نیست که زمینه سازی ای هم برای انتخابات باشه که مردم به حزب جنگ طلب رای بدن هرچی باشه تنوع هم چیز لازمیه اگرچه در واقع هردو حزب دو سر یک مار هستند
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    میتوان بایک مدیریت واستراتیژی از این اتهام به نفع ایران استفاده کرد البته با صبرو..............
  • علی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 0
    تروریست آمریکاست نه جمهوری اسلامی ایران آدم اگه فکر کنه میبینه ترور سفیر عربستان به دست ایران هیچ نتیجه ی مثبتی برامون نداره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس