کد خبر 692192
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

رئیس سازمان امداد و نجات با رد هر گونه شکستگی سد در کشور گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر شکستگی سد نداشتیم ولی زیرساخت‌ها و جاده‌های متعددی خراب شده است و مجبور به تخلیه روستاهای متعددی شدیم.

به گزارش مشرق، مرتضی سلیمی، درباره جزئیات حوادث سیل و آبگرفتگی در کشور علی الخصوص در زمینه شکستگی سدها در برخی استانها اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای که از مناطق سیل زده داشتم هیچگونه شکستگی سدی را در کشور مشاهده نکردیم و هنوز نیز به طور رسمی گزارشی به ما در این رابطه ارائه نشده است و هر چه در این باره مطلب وجود دارد در فضای مجازی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: البته زیرساخت‌ها و جاده‌های متعددی خراب شده است و در این زمینه برای جلوگیری از خسارات جانی برخی از روستاها را تخلیه کردیم.

سلیمی با بیان اینکه هم اکنون طی بازدید از مناطق حادثه دیده به بوشهر آمده است، درباره هشدارها و توصیه‌هایی در چنین مواقعی عنوان کرد: واقعاً ما از مردم درخواست داریم وقتی اعلام تخلیه به جای داده می‌شود همکاری کنند مثلاً برای تخلیه برخی روستاها واقعاً مشکل داشتیم به طور مثال در یکی از روستاها 200 خانواز زندگی می‌کردند که وقتی تخلیه آن را انجام دادیم 10 خانوار حاضر به تخلیه روستا نبودند و با کلی التماس و بوسیدن دست و روی آنها و خواهش و تمنا این کار انجام شد.

امدادرسانی در سیل و برف


در این راستا  آخرین گزارش عملیات امدادی در استان‌های برف‌گیر و متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در سطح کشور حاکی از درگیر بودن استان های کشور در برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی است که در این زمینه همت امدادگران منجر به ارائه خدمات امدادی به بیش از 61 هزار و 100 هزار تن از هموطنان شده است.

همچنین در این زمینه شاهین فتحی - معاون عملیات سازمان امداد و نجات با ارائه گزارش خدمات امدادی برف و کولاک در 23 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، البرز، چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، سمنان، فارس، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، مازندران، مرکزی، لرستان، همدان، قم، یزد و اصفهان، گفت: یک‌هزار و 367 تن از امدادگران پرتلاش هلال‌احمر از 23 تا 29 بهمن (تا ساعت 7:30 صبح) در 125 محور برف‌گیر این استان‌ها به 21 هزار تن از هموطنان خود خدمات امدادی لازم را ارائه کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان اضطراری به 4 هزار متاثر از برف و کولاک، اظهار کرد:بر این اساس 41 تن از مصدومان و 17 زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده و عملیات رهاسازی 2 ‌هزار و 453 خودرو از برف و کولاک انجام شده است.

فتحی با اعلام نجات 4 نفر از برف و کولاک و ارائه خدمات درمانی به 60 تن از متاثران، گفت: به‌منظور اسکان و ارائه خدمات لازم به هموطنان محصور در برف و کولاک 3 هزار  و 500 تخته پتو، 2 هزار و 440 قوطی انواع کنسرو،  2 هزار و 610 قرص نان، 9 هزار و 390 بسته بیسکویت، یک هزار و 490 بطری آب معدنی، 2 هزار و 250 بسته غذایی و 440 کیلوگرم خرما میان هموطنان توزیع شده است.

به گفته وی امدادرسانی در 6 استان آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان ادامه دارد.

ارائه خدمات امدادی به بیش از 40 هزار تن از متاثران از سیل


معاون عملیات سازمان امداد و نجات همچنین به ارائه خدمات امدادی در سیل و آب‌گرفتگی استان‌های اصفهان، ایلام، فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان (از 24 تا ساعت 8 صبح 29 بهمن) اشاره و عنوان کرد: در 364 شهر و روستای این استان‌ها نیز خدمات امدادی لازم به 40 هزار تن از هموطنان ارائه شده و 5 هزار تن نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

وی به تخلیه آب از 893 واحد مسکونی و رهاسازی 81 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب اشاره و اظهار کرد:  به منظور ارائه خدمات امدادی مناسب به هموطنان متاثر از سیلاب 750 دستگاه چادر، 36 هزار کیلوگرم نایلون، 3 هزار و 900 تخته پتو، یک هزار و 100 تخته موکت، 16 هزار قوطی انواع  کنسرو، یک‌هزار و 550 قرص نان و 17 کیلوگرم خرما، 940 کیلوگرم برنج، 120 کیلوگرم حبوبات، 260 کیلوگرم قند و شکر میان هموطنان متاثر از سیلاب توزیع شده است و در این زمینه همچنان امدادرسانی‌ها در فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان ادامه دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: به علاوه 23 تن از سیلاب نجات یافته و متاسفانه در جست و جوی یک مفقودی در بستک هستیم و امدادرسانی در استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس