کد خبر 692186
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

فیفا در اولین نامه‌ای که پس از محرومیت تراکتورسازی از نقل و انتقالات به فدراسیون فوتبال ارسال کرده است، در خصوص کسر امتیاز از این تیم اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش مشرق، باشگاه تراکتورسازی به دلیل پرونده‌های انضباطی که در فیفا داشت، پرونده‌هایی مربوط به پرداخت نکردن بدهی به بازیکنان و مربیان پیشین این باشگاه از انجام نقل‌وانتقالات محروم شد.
 
با این حال تراکتورسازان در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل اقدام به خرید چهار بازیکن کردند که در این بین امید عالیشاه، احمد نوراللهی و هاشم بیک‌زاده در چهار مسابقه ابتدایی نیم‌فصل دوم برای این تیم به میدان رفتند.

تراکتورسازی در چهار مسابقه‌ای که از سه بازیکن غیرمجاز خود استفاده کرده بود دو برد مقابل استقلال خوزستان و پیکان و دو تساوی مقابل صنعت نفت آبادان و ماشین‌سازی تبریز کسب کرد. در حالی که فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد نتایج دیدارهای این تیم تغییر نمی‌کند، اما احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اعلام کرد با توجه به اینکه رأی محرومیت باشگاه تراکتورسازی از نقل‌وانتقالات از سوی فیفا صادر شده، در این خصوص به استعلام فیفا نیاز است. به این ترتیب کمیته انضباطی فیفا باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند و همچنان احتمال 3 بر صفر بازنده شدن تراکتورسازی در بازی‌هایی که از بازیکن غیرمجاز استفاده کرده است، وجود دارد.

این اتفاقات در حالی رقم خورده که فیفا پس از محرومیت تراکتورسازی اولین نامه رسمی خود را در این رابطه به فدراسیون فوتبال ارسال کرده است. در نامه فیفا تأکید شده که تراکتورسازی از نقل‌وانتقالات محروم بوده و نباید بازیکن جدیدی پس از محرومیت برای این تیم به میدان برود، اما در این نامه اشاره‌ای به اینکه چه اتفاقی برای چهار دیدار تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان، پیکان و ماشین‌سازی رخ بدهد، نشده است. البته طبق این نامه فیفا، تراکتورسازی برای انعقاد قرارداد با بازیکن جدید مشکلی ندارد و می‌تواند بازیکن جدید به خدمت بگیرد، اما برای استفاده کردن از آنها با مشکل روبه‌رو خواهد بود تا محرومیتش به پایان برسد.

با اینکه در این نامه تراکتورسازی از سوی فیفا برای کسر هشت امتیازی که در چهار بازی ابتدایی نیم فصل دوم کسب کرده، تهدید نشده است، اما ماجرای این پرونده همچنان ادامه خواهد داشت. به این دلیل که در خصوص بازی‌هایی که تراکتورسازی از بازیکن غیر قانونی استفاده کرده است، کمیته انضباطی فیفا تصمیم‌گیری خواهد کرد و در این خصوص سؤال و جوابی صورت خواهد گرفت تا سپس رأی نهایی اعلام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس