کد خبر 692166
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به طرح دوفوریتی منعِ سوال فراکسیون امید گفت: رضاخان میرپنج هم اینگونه برخورد نمی‌کرد که بگوید سؤال نکنید، شاید اگر سؤال می‌کردند بلایی سر آنها می‌آورد اما نمی‌گفت سؤال نکنید، حتی در حکومت‌های استبدادی هم اینگونه نیست.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به طرح دو فوریتی فراکسیون امید اظهار داشت: بنده به عنوان یک نماینده وقتی متن این طرح را نگاه کردم تعجب کردم و به فکر فرو رفتم که اهداف طراحان این طرح چیست؟

وی افزود: وقتی دیدم آقای عارف اولین نفر است و اسمش در سرلیست این طرح وجود دارد بیشتر متعجب شدم و اینکه همه اعضای امضاکننده این طرح لیست امید هستند بیشتر به فکر فرو رفتم.

سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دوستانی که مدعی آزادی بیان، حقوق شهروندی، اجرای قانون و رعایت حق افراد هستند چطور چنین طرحی تهیه می‌کنند که اگر کسی در یک سخنرانی تنها طرح سؤال کند به 6 ماه تا یک سال زندان محکوم می‌شود و نیروی انتظامی باید او را دستگیر کند و تحویل مقامات قضایی دهد که چه شده؛ که فقط طرح سؤال کرده است.

نقوی حسینی تصریح کرد: مگر همه گفت‌وگوها و نشست‌ها با پرسش و پاسخ همراه نیست به ویژه محافل دانشگاهی و نخبگانی. رضاخان میرپنج هم اینگونه برخورد نمی‌کرد که بگوید سؤال نکنید. شاید اگر سؤال می‌کردند بلایی سر آنها می‌آورد اما نمی‌گفت سؤال نکنید. حتی در حکومت‌های استبدادی هم اینگونه نیست.

وی خاطرنشان کرد: توصیه به دوستان این است که هرچه سریع‌تر این طرح را پس بگیرند و بگویند اشتباه شده و اظهار ندامت کنند. در نظام جمهوری اسلامی هر مسئولی باید پاسخگو باشد.

سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: شاید چون پایان دولت است و از این به بعد دولت باید پاسخگوی عملکرد 4 ساله خود باشد و دولتی‌ها در محافل عمومی حضور پیدا می کنند، چون مردم گله‌مندند و سؤال و ابهام دارند و شدیداً اعتراض می‌کنند و می‌خواهند اینها را از دولتی‌ها بپرسند،‌ حال دوستان دولت در مجلس می‌خواهند طرحی تهیه کنند که تا انتخابات هیچ‌کس سؤال هم نکند.

نقوی حسینی در پایان با بیان اینکه به نظر می‌آید طرح مذکور هدفمند طراحی شده باشد، گفت: اگر هدفمند نیست دوستان باید این طرح را پس بگیرند. گویا هماهنگی بین دولت و نمایندگان دولتی مجلس وجود دارد که طرحی را تصویب کنند که کسی جرأت نکند از مقامات دولتی حتی سؤال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس