رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی اخیراً گفته است: نباید خودمان را حکومت دینی بنامیم؛ ما جامعه‌ای هستیم که پیامبر(ص) با آن مبارزه می‌کرد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم...
 

***

منتجب‌نیا: نباید خودمان را حکومت دینی بنامیم؛ جامعه‌ای هستیم که پیامبر(ص) با آن مبارزه می‌کرد!

مثل [...] ؛ توهین روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به منتقدان «بی‌دستاوردی برجام»/ بروجردی: زنان اصلاح‌طلب کاندیدا بشوند ولی با روحانی رقابت نکنند!«رسول منتجب‌نیا»، قائم مقام حزب اعتماد ملی و از فعالان اصلاح‌طلب، طی اظهاراتی در یک مراسم در کاشان که به منظور بزرگداشت مرحوم هاشمی برگزار شد، با طرح این مقوله که باید ببینیم چه انتظاری از نظام جمهوری اسلامی داشتیم، گفته است:

«هاشمی همیشه می‌گفت که در این نظام مردم باید به حقشان برسند و آزادانه حرف بزنند و آگاهانه از حق خودشان دفاع کنند و همیشه حق و عدل و انصاف در آن حاکم باشد. آیا ما توانسته‌ایم چنین فضایی را درست کنیم؟ با کمال شرمندگی عرض کنم به عنوان کسی که مسئولیت‌های مختلفی از اوایل انقلاب داشته‌ام، می‌گویم اگر نتوانستیم مطابق آنچه امام علی (ع) و اسلام می‌گوید رفتار کنیم با کمال تاسف باید گفت نباید خود را یک حکومت دینی معرفی کنیم و نباید به خودمان مسئول دینی بگوییم که اگر این باشد، به دین و اسلام و ملت ظلم کرده‌ایم.»

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: اگر جامعه‌مان نفاق‌پرور باشد، جامعه‌ای با افراد متملق و چاپلوس برای رسیدن به مقاصد خود خواهد بود که هر روز تملق و چاپلوسی خود را ابراز می‌کنند. نکند جامعه ما جامعه نفاق‌پرور و متملق و چاپلوس‌پرور باشد به گونه‌ای که هرکس بیشتر تملق بگوید، پست و مقام بالاتری بگیرد و هرکس آزادمردتر و آزاده‌تر باشد، به حقش نرسد.

این فعال اصلاح‌طلب سپس با تأیید نفاق‌پروری و غیر دینی بودن جامعه ایرانی می گوید: یکی از بزرگان ما می‌گفت جامعه ما جامعه‌ای نفاق‌پرور شده است؛ همان نوع جامعه‌ای که پیامبر اسلام با آن مبارزه می‌کرد![1]

*نظیر اظهارات منتجب‌نیا پیش از این به کرّات در صحبت‌های سایر مشاهیر اصلاح‌طلب تکرار شده است...

«مصطفی معین»، وزیر علوم مستعفی دولت اصلاحات نیز چند سال قبل طی اظهاراتی در شهر اراک گفته بود: جامعه کنونی ما در حال فروپاشی اخلاقی قرار دارد. در مناسبات اجتماعی اعتمادی نیست و همه جا پر شده از دروغ و نیرنگ و فقدان اعتماد به یکدیگر.

«حجت‌الاسلام مسیح مهاجری»، از فعالان اصلاح‌طلب هم زمانی در یک سخنرانی با بیان اینکه «در اخلاق سقوط کرده‌ایم!» گفته بود: نداشتن اخلاق و پشتوانه مردمی از علل سقوط شاه خائن بوده و اخلاق گمشده امروز جامعه ایران است!

«مرتضی الویری»، شهردار سابق تهران نیز چند سال قبل به سایت جماران گفته بود: به بسیاری از شاخص‌هایی که مدّ نظر انقلاب بوده است، نرسیده‌ایم.

«سیدرضا صالحی امیری»، رئیس سابق سازمان اسناد و کتابخانه‌ها نیز زمانی در جلسه یک بنیاد وابسته به لیدر اصلاح‌طلبان طی اظهاراتی با اشاره به تشییع جنازه یک خواننده گفته بود: مجموعه تحولات نشان می‌دهد که زیر پوست جامعه اتفاقاتی جدی در حال شکل‌گیری است.سنجش‌های آماری در این مورد نشان می‌دهد که نوع نگاه ساختار رسمی و ساختار غیر رسمی دارای شکافی عمیق است...جنبش قومی در ایران جنبشی خفته است!

علت اینهمه سیاه‌نمایی‌های عجیب و غریب جریان خاص هنوز مشخص نیست…

ضمن اینکه بایستی بیان کنیم اظهارات این افراد صرفاً نظرات شخصی و غیر قابل اثبات هستند که نوعاً در نشست‌های اصلاح‌طلبانه یا در مجامع مربوط به ختم و عزاداری آنها اظهار می‌شوند.

همچنین لازم به توضیح است که این اظهارات با صحبت‌ها و مدایحی که همین افراد مثلاً درباره دولت اصلاحات و یا مرحوم هاشمی دارند نیز به هیچ وجه همخوان و متجانس نیست.

به این تعبیر که مستمع دچار تناقض می‌شود چون می‌بیند آنها اصرار دارند اوضاع کشور در عهد مدیریت اصلاح‌طلبان مطلوب و اخلاقی بوده اما در سایر ازمنه رو به اضمحلال و شکست!

***

حمایت از کاندیداتوری زنان در انتخابات به روش اصلاح‌طلبان

بروجردی: زنان کاندیدا بشوند ولی با روحانی رقابت نکنند...

مثل [...] ؛ توهین روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به منتقدان «بی‌دستاوردی برجام»/ بروجردی: زنان اصلاح‌طلب کاندیدا بشوند ولی با روحانی رقابت نکنند!اشرف بروجردی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در یک گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است: این صلاحیت (کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری) در بین خانم‌ها وجود دارد. چهره‌هایی در بین زنان حضور دارند که می‌توانند وارد عرصه سیاست شوند و زمام امور را به دست بگیرند.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی‌ها معتقدند در شرایط کنونی بحث نامزدی زنان در ریاست جمهوری برای این مطرح می‌شود که نگذارند روحانی برای بار دوم رئیس جمهور شود و یا اینکه از میزان آرای او بکاهند، گفت: باید خاطرنشان کرد در حال حاضر هر شخصی، فرقی هم نمی‌کند خانم و آقا، وارد این عرصه شود، نمی‌تواند رقیب روحانی باشد، او دارای سوابق به اصطلاح سیاسی، اجرایی و قانون‌گذاری است و در طول دوره ریاست جمهوری‌اش به خوبی نشان داده که از عهده امور برمی‌آید.[2]

*قضاوت درباره این اظهارات متناقض را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

پر واضح آنکه به راحتی می‌توان از این صحبت‌ها فهمید روش جریان سیاسی خاص در مواجهه با بانوان، صرفاً ابزار محور است.

که در مقطعی که اوضاع به‌کام آنها باشد، به هیچ وجه حضور جدی بانوان را برنمی‌تابند!

در اشاره به صحبت‌های متناقض بروجردی، می‌توان به صحبت‌های مشابه محمدرضا تابش در قبل از برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه گذشته نیز اشاره کرد که با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان بنا دارند جایگاه قابل توجهی را برای زنان و جوانان در لیست‌های انتخابات مجلس در نظر بگیرند، اما گفته بود:

«خیلی از آقایان و افرادی که پا به سن گذاشتند، ولو این که شایستگی دارند، باید به نفع زنان وجوانان خود را کنار بکشند و میدان را مهیا کنند که این اتفاق بیافتد البته ممکن است در لیست‌هایی که می‌دهیم بنا به علل مختلف این امر محقق نشود، ولی دیدگاه این است که میدان بیش از پیش به جوانان و زنان سپرده شود!»[3]

در زمینه تناقضات تعجب‌برانگیز جریان سیاسی خاص حقایق زیادی وجود دارد.

مثل اینکه گفته می‌شود «اکبر گنجی»، از فعالان سابق اصلاح‌طلب در اوایل انقلاب پونز را در پیشانی بانوان بدحجاب فرو می‌کرده است.

و یا همینطور اخیراً نیز گفته شد که یکی دیگر از چهره‌های جریان خاص، زمانی در دهه شصت، یک فعال سینمایی را در وزارت ارشاد، فی‌المجلس و با شلّاق حد زده است.

(البته این چهره اصلاح‌طلب در پی انتشار خبر مذکور، توضیحی را منتشر و بیان کرد که او این کار را نکرده است.)

***

گربه‌صفت کیست؟

مثل «گربه» ؛ توهین روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به منتقدان «بی‌دستاوردی برجام»

مثل [...] ؛ توهین روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به منتقدان «بی‌دستاوردی برجام»/ بروجردی: زنان اصلاح‌طلب کاندیدا بشوند ولی با روحانی رقابت نکنند!روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در شماره یکشنبه گذشته خود و در سرمقاله این روزنامه که با عنوان «حقیر کیست؟» منتشر شد، با اشاره به ورود یک فروند هواپیمای ایرباس به ایران در سال آخر دولت رئیس‌جمهور روحانی نوشت:

«اين فرود بيش از هر چيز پاسخي است به كساني كه "مثل گربه" هر طور بيندازي‌شان چهار دست و پا پايين مي‌آيند و اصلا هم عين خيالشان نيست كه تا ديروز عدم تحويل يا فروش اين هواپيماها را به منزله شكست برجام معرفي مي‌كردند و امروز استقبال از حضور و فرود آن را امري حقارت بار معرفي مي‌كنند»!

روزنامه اعتماد همچنین می‌افزاید: مشكل اينجاست كه نان مخالفان دولت در فضاي منطقي و با حساب و كتاب و داراي نظم نيست زيرا در چنين فضايي اين گروه مخالف هيچ دستاوردي نخواهند داشت و هيچ نصيبي نمي‌برند. آنان در پي به هم زدن وضع هستند تا بلكه از اين طريق به نان و نوايي برسند و اين حقيرانه‌ترين رفتار يك عده ماجراجو در برابر ملت بزرگ ايران است.

این سرمقاله توسط «شورای نویسندگان روزنامه اعتماد» نوشته شده است![4]

مثل [...] ؛ توهین روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به منتقدان «بی‌دستاوردی برجام»/ بروجردی: زنان اصلاح‌طلب کاندیدا بشوند ولی با روحانی رقابت نکنند!
 

*سبب تأسف و شوربختی که افکار عمومی و مردم شریف ایران بایستی خواننده و بیننده چنین اظهارات سخفیفی باشند. آنهم از سوی کسانی که مدعی حقوق‌دانی، جهانی‌شدن و آزادی بیان و رسانه هستند!

شورای نویسندگان روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در حالی به رواداری چنین صحبت‌هایی در حق منتقدان برجام می‌پردازد که اولاً معلوم نیست چیزی به نام نزاکت در میان آنها چه جایگاهی دارد؟! و ثانیاً آنها انگار نمی‌دانند که برجام روحانی قرار بود 2 دستاورد عمده «لغو یک شبه تمام تحریم‌ها» و «ارزانی» را بصورت قابل لمس و برای تمام مردم ایران به ارمغان بیاورد و البته به قولی دیگر از آقای روحانی، سکوی پرش اقتصادی جوانان کشور هم باشد.

آیا «منتقدان برجام» که نعل به نعل تحلیل‌هایشان پیرامون برجام محقق شده است؛ اکنون جز پاسخ‌خواهی از رئیس‌جمهور و گرفتن حق مردم گناه دیگری دارند که آماج حملات مختلف از سوی تریبون‌های نزدیک به رئیس‌جمهور و حتی خود ایشان قرار می‌گیرند؟!

با این حال اما عده‌ای تصمیم گرفته‌اند یک فروند هواپیمای ایرباس که معلوم نیست مورد استفاده چه کسی و در کجای ایران است را بعنوان یک «شکلات برجامی» به مردم ایران قالب کنند و به این بهانه نه تنها رأی انتخاباتی از مردم بستانند که منتقدان توافق بی‌دستاورد و البته شکننده رئیس‌جمهور روحانی را نیز حیوان و کلاغ و غیره بنامند!

مثل [...] ؛ توهین روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به منتقدان «بی‌دستاوردی برجام»/ بروجردی: زنان اصلاح‌طلب کاندیدا بشوند ولی با روحانی رقابت نکنند! 

در اشاره به صحبت شورای نویسندگان اعتماد بیان دو نکته ضروریست...

نخست آنکه همانطور که مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان نیز به تازگی اشاره کرد، آتش زدن مبل و قالی گرانقیمت خانه برای گرم شدن هیچ افتخاری ندارد. و لذا مشخص نیست چرا ستاد برجام از ورود فقط یک فروند ایرباس در مابه‌ازای آنهمه وعده‌های خود در طول سه و نیم سال گذشته خرسند شده است؟!

و دیگر آنکه نسبتی که شورای نویسندگان اعتماد به منتقدان داده است نه لایق ما و نه حتی لایق خود آنهاست.

گربه‌صفتی عین رفتار آمریکاست که طی سه و نیم سال گذشته هر حرکت و لبخند و کوتاه آمدنی که از سوی دولت آقای روحانی دید را هیچ انگاشت و باز هم با چهار دست و پا روی زمین آمد.

رفتاری که بی‌دستاوردی برجام، تمدید تحریم‌های آیسا، دزدیده شدن 2 میلیارد دلار پول ایران، عدم رهایی دارایی‌های بلوکه شدن ایران، ایجاد محدودیت در روادیدها، عدم همکاری بانک‌های اروپایی و غیر اروپایی و... ثمره همین گربه‌صفتی آمریکاست.

لازم به توضیح است که شورای نویسندگان اعتماد برای باورپذیری بیشتر مطلب خود همچنین اینطور نوشته است که «حقارت، خريد اين كالاي بين‌المللي نيست، حقارت آن وقتي است كه بيشترين تلفات هوايي را در جهان داشته باشيم»!

درباره این ادعا بایستی اشاره کنیم که جمهوری اسلامی ایران در هیچیک از رنکینگ‌های سنجش حوادث هوایی (که شامل مؤلفه‌های آغاز صنعت هوایی و... نیز هستند) در جهان، نه تنها در رتبه اول نیست و در میان 10 کشور اول پرحادثه هم حضور ندارد بلکه برخی ایرلاین‌های ایران در زمره امن‌ترین ایرلاین‌های منطقه غرب آسیا هستند.[5]

در باب رواج توهین در رسانه‌های اصلاح طلب گفتنیست روزنامه اعتماد سال گذشته نیز در مصاحبه با یک فعال اصلاح‌طلب، صراحتاً به ساحت حضرت اباعبدا...(ع) توهین کرد که در پی آن، الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم و مدیر مسئول این روزنامه مجبور به عذرخواهی شد.[6]

«روزنامه شرق»، دیگر رسانه اصلاح‌طلبان نیز به تازگی در دادگاه مطبوعات به اتهام نشر اکاذیب، مجرم شناخته شده است.

***

1_ http://isna.ir/news/95102414861

2_ http://khabarfarsi.com/u/31444801

3_http://www.isna.ir/news/94080602867

4_http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3498658

5_ http://www.khabaronline.ir/detail/504571/Economy/industry

6_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931205001021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس