گزارش ۳ شهریور ۱۳۹۵ آخوندی درباره سیستم جدید قطار تهران-مشهد حاکی از این بود که حتی اگر لوکوموتیوران سکته هم کند هیچ صدمه‌ای به مسافران نخواهد رسید!

 سرویس سیاست مشرق - اگرچه دولت تدبیر و امید بعد از حادثه قطار محور سمنان، خطای انسانی را به عنوان عامل اصلی این حادثه خونبار معرفی کرد ولی بد نیست بدانیم که چند ماه پیش، در اواخر تابستان، جناب آقای آخوندی با اعتماد بنفس کامل اعلام کرد که سیستم ریلی به سامانه‌ای مجهز شده است که اگر لوکوموتیوران سکته هم کند، به مسافران صدمه‌ای نمی‌رسد.
 
اگرچه این ادعای وزیر راه و شهرسازی خیلی زود برای همگان عیان شد، اما هیچ‌کس پاسخگو نیست که چرا به جای توجه به سیستم ریلی و جاده‌ای، اولویت‌های جناب آخوندی صرف خرید هواپیما در میزان غیر لازم شده است، آن هم با توجه به اقتصاد مقاومتی.
 
{$sepehr_media_1871684_400_300}
 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    درستم توضیح نمیدن داستان چیه؟ ادعاهاش پیش رهبر انقلاب سنگینه اما ضرری که به مردم خورد سنگین تره باید زودتر ابعاد قضیه رو برای مردم روشن کنن تا متهم به دروغ گویی و گزاف گویی نشن
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    همون سیستم انسانی قبل بهتر بود لااقل ابهام کم بود الان معلوم نیست چی به چیه
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اخوندی خیلی محبوب بود، محبوب ترم شد! بذاریدش کنار بابا سوهان روح مردم شده
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    عجب
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    مشرق جان خیلی بی انصافی ! آقای اخوندی درست گفته اند اگر اپراتور سیستم را از اتوماتیک به دسنی تبدیل نکرده بود هیچ اتفاقی نمی افتاد یعنی این خطای انسانی بود که فاجعه ساخت. در ناو بری هوایی هم هر وقت خطای خلبانها باعث سقوط هواپیما میشه کسی شرکت بوئینگ یا ایرباس را خطاکار نمیداند.
  • مهدی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    آقایون آنقدر رو دارند که دو روز دیگه همه چیز رو فراموش می کنند و دوباره می رن دنبال هواپیما
  • حسین ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    یک سری مسائل در مورد وزارت راه هست که اصلا قبل این فاجعه کشته شدن هموطنانمون در حادثه تصادف قطار مطرح بود و با وقوع این فاجعه جدی‌تر شد: ۱-متاسفانه سیستم اداری و وزارتخانه‌های ایران طوری هستند که با تعویض وزیر کل وزارتخانه تحت تاثیر قرار میگیره و سیاستها ، رویکردها ، تصمیمات و عملکرد از سطوح بالا تا پایین تغییر میکنه ، خوب وزارت راه و شهر سازی هم بیشتر از ۳ سال از انتصاب وزیرش گذشته قطعاً سیاستها و عملکرد وزیر تاثیر بسزایی داشته در تمام سطوح . ۲-انتقادات بسیار جدی و کم کاری‌ها و نقایص وزارت راه و شهرسازی یکی‌ دوتا نیست و جالبه که هیچ کدوم از اونها را تصحیح نکردن ، شما انتقادات و درخواستهای نمایندگان مجلس را ببینید ، اون از جنوب کشور و خوزستان که وضعیت افتضاح راه‌ها و پایانه‌ها داد مردم و نمایندگان را درآورد تا جایی‌ که یکی‌ از نماینده‌ها شدیدا ناراحت و عصبانی شد (فکر می‌کنم خرمشهر) تا شمال غرب کشور و آذربایجان و اردبیل که نمایندگان دیگه از کم کاریها دادشون درآمد.فرودگاهها که دیگه اصلا انقدر جای صحبت داره که مطرح نمی‌کنیم چون بهانه تحریم و نبود هواپیما را به خرابی‌ سالنهای فرودگاه و کمبودهایی که هیچ ارتباطی به هواپیما ندارند ربط میدن! ۳-پاسخ وزیر را برید به این انتقادات ببینید ، تقریبا در همه موارد به جای رفع نقایص بشدت حمله کرده به نمایندگان و در بعضی‌ موارد بعد از بیشتر از ۳ سال هنوز مشکلات گذشته را عامل معرفی‌ کرده! به این نکته دقت کنید یعنی‌ اینکه بعد از ۳ سال هنوز نتونسته کوچکترین تغییر و پیشرفتی در کار وزارت خانه ایجاد کنه و این عذر بدتر از گناه را مطرح کرده. ۴-نکته آخر اینکه کار به جایی‌ رسید که با کامل تعجب هم اصلاح طلب و هم اصولگرا دادشون درآمد و این نشان میده که چقدر دیگه وضعیت بغرنج هست ، و نمایندگان اگر میخوان پیش خدا و مردم شرمنده نباشن باید یک کار جدی انجام بدن ، و استیضاح قدم اول هست ، در مرحله بعد به دلیل حساسیت وزارتخانه باید به کسی‌ رای اعتماد بدن که عملکردش نشان بده اهل کار هست و نمیاد انرژی و وقتش را روی بازی‌ها‌ی سیاسی بگذاره و واقعا براساس سابقه تجربه و تخصصش میتونه کاری برای مردم در وزارت راه انجام بده نه اینکه باز بیاد تقصیر را بر گردن قبلیها بگذره!
  • علی ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    من موندم تو این تدبیر و امید!!!دروغ،دروغ،دروغ.مجلس اگه نسبت به این مسله و حوادث دلخراش واکنش نشون نده یعنی خیانت به ملت...
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    سیستم قطار را متوقف کرده بود اما بعد توقف بخاطر جهالت یک نفر سیستم کنترل از حالت اتوماتیک به دستی تغییر کرده و حادثه ای که نباید پیش می اومد اتفاق افتاد اما من به شخصه برای شما متاسفم
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    گنه کرد دربلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------آخوندی استعفا استعفا استعفا
  • علی ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    من باور نمی‌کنم که این سیستم اتوماتیک کنترل قطار اساساً راه‌اندازی شده باشد! بنظرم همانند خیلی از افتتاح‌ها که نمایشی و فرمالیته هستند این نیز چنین بوده! و دوم درحالیکه حقوق های چند صدمیلیونی مدیران قبل از پایان ماه، حتی بعلاوه اضافه‌کاری آن ماه که هنوز به پایان نرسیده گرفته‌اند! گفته میشود ۴ ماه است که کارکنان راه آهن حقوق نگرفته‌اند، این نمیتواند تأثیر داشته باشد!؟
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    سیستم کنترل اتوماتیک #قطار که 28 اسفند93 با حضور #اسحق_جهانگیری و #عباس_آخوندی راه‌اندازی شد، به اندازه مشعل #ریزعلی_خواجوی هم کارایی نداشت......... یک کشتی غرق میشه ونخست وزیر کره میره برای عذرخواهی پدر یکی ازدانش آموزا میخوابونه زیر گوشش!نخست وزیر چشمهاشو بسته!! اینجا هم وزیر برگشته میگه همه بیمه بودن و دیه میدیم
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    مقصر اصلی قطار دولت قبل است احمدی نژاد را محاکمه کنید
  • عزیز الله روستای امیران اردستان ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اقای اخوندی سیتمش مانند مسکن مهر مزخرف نیست
  • سعید ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    حسن جون... این مدیریت مایه شرمساریه یا لغو سخنرانی علی مطهری؟؟؟؟؟ شرمتان باد که غیر از سیاست بازی چیزی برایتان مهم نیست؟
  • عابد ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    تورو به خدا یکی بیاد ملت ابران را از شر این ادم خلاس کند تا شاهد مرگ هموطنانمان نباشیم
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    درست است اگر سکته کرده بود قطار به حرکت نمی افتاد اگر سر شیفت سکته کرده بود دستور اشتباه نمی داد.
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    سانسور چی
  • امیر عباس ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    چرا دارید بازی را سیاسی می کنید اینکه سیستم از قابلیتهای مناسبی برخودار میباشد بایستی در عمل خود را نشان میداد که متاسفانه عکس ان اتفاق افتاد و حال دنبال یک قربانی می گردیم و این را مطرح می کنیم که خطای انسانی بوده این فرد از کجا ورود کرده است اگر از پرسنل راه اهن بوده بحث اموزش و نظارت و کنترل چرا فراموش شده است حال بایستی وزیر بخاطر این نا کارامدی سریع استعفائ دهد
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    من موندم حماقت محض یک نفر توی ایستگاه چه ربطی به وزیر داره
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اپراتور مرض که نداشته سیستم را به دستی تبدیل کند خوب شاید سیستم ایراد داشته و کاری بوده که همیشه میکردند یعنی باید درست بررسی بشه که اگر سیستم ناقصی را به جای کامل افتتاح کرده بودند، بیشتر موجب فشار عصبی برای کارمندان و اپراتور شده بوده
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اگر اهل فکر کردن بودی که کشور اینقدر مشکل نداشت
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    ولی قطارها کهنه شدن.. اینا به مسئولین برسونین لطفا... به نام درجه1... و در اصل درجه3..!!! ایرانی را سبک نکنید..... چرا سیستم ناوگان ریلی را هرچه سریع تر به روز نمیکنن..؟! هم سرعت قطارها کمه... هم کیفیت پایینی دارن و زود بی ریخت میشن..!!
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    منظور ایشون از لوکوموتیو ران خودشون بودن ...
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    دولت قبل ارومیه هواپیما سقوط کرد ولی وزیر محترم مشغول مهمونی گرفتن بود.دریغ از یه مصاحبه و عذر خواهی!برکناری که رویا بود.کاش اون موقع هم از این خبرا میزاشتن....کاش
  • مهدی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اگر 49 نفر آتش هم بگیرد به آقای آخوندی صدمه ای نمی رسد!
  • مهدی ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    وزیر باید خطای انسانی و حماقتهای محض را پیشبینی و چاره اندیشی می کرد،همان طور که در فیلم فوق سکته ی لکوموتیو ران را پیشبینی فرمود! بیخودی یه طیب الله انفسکم هم خرجش شد!
  • یه جوون بدبخت ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    به راحتی جون یه عده رو به خاطر بی سوادی و نبود مدیریت میگیرن بعد میان میندازنش گردن یکی دیگه...شرم بر شما
  • ابوالحسن ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام جناب اقای اخوندی درست میگویند اگر راننده لکومونیو سکته کنه یا سنگ از اسمان بباره به ایشان و همراهان هیچ اسبی نمی رسد و هیچ غمی هم نیست اگر اتقاقی هم افتاد کار خدا بود سرنوست و کم کاری مسیولین قبلی پس لطفا نمابندگان محترم برای سوال و جواب و استضاح و غیره مزاحم خواب راحت ایشان نشوند متشکریم
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    شاید ان نفر با پارتی بازی امده سرکار باید شخصی را بگذارند که فکر کند خانواده خودش در این قطار هست و .....
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    این قدر این تدبیر و امید از این مسائل دارد این به معنای آن نیست که قبلی را بخواهم بی عیب بدانم
  • امیر ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    همانطور که در صحبتهای وزیر بود، این سیستم هوشمند در این دولت بنا نهاده شده و اگر لکموتیوران سکته میکرد واقعا این فاجعه به بار نمی آمد. با عرض تسلیت به همه خانواده های کشته شدگان.
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    اتفاقاً ماشین هوش بالاتری از انسان داره یک. دو، وقتی کامپیوتر رو خاموش کنی و از مدار کنار بگذاری، میخواهید برایتان معجزه کنه! قطعا در شرایط ناایمنی سیستم رو خاموش کردند. مشکل از هوش مصنوعی ماشین نیست، اون وظیفه اش رو انجام داده؛ کاربر اطلاعات کامپیوتر رو در الویت قرار نداده و اون رو بی اهمیت طبقه بندی کرده. دیگه چه انتطاری دارید؟ ماشین به عنوان خدمتگذار خدمت رو انجام داده، اینجا کاربر مشکل ایجاد کرده هوش مصنوعی اشتباه نمیکنه
  • مهران ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    خطای انسانی هم بدلیل سوء مدیریت و بی تدبیری بود و قابل اغماض نیست .
  • ناشناس ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    چرا مامور ایستگاه از خرابی و توقف قطار جلویی بی خبر بوده است ؟! آیا این قابل پذیرش است ؟!
  • ناشناس ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    آخوندی استعفاء استعفاء .
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    خب راست گفته.سکته کنه نه که به طرز احمقانه ای سیستم رو خاموش کنه.مشکل حماقت اتاق کنترل و راننده لوکوموتیو بوده.بهتره جدا از دعواهای سیاسی با وجدان باشیم
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    کار هر کی بوده خدا ازش نگذره جونای مردم پر پر شدن .49 نفر که همشونم اکثرا جوان بودن حتی یه بچه و مادرشم بود...
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    بنده مخالف شدید روحانی در خرید هواپیما هستم و می دونم این هواپیماها آخرشون به خاطر ضرر ده شدن تقدیم اعراب میشه ولی از برادران مشرق نیوز بعیده این حرف! لوکوموتیوران اگر سکته کنه به شرطی قطار تصادف نمی کنه که راننده به صورت عمدی با هر بهانه ای کنترل اتوماتیک قطار رو خاموش نکرده باشه و به صورت دستی قطار رو نرونه!!!.. اون راننده ... نه تنها این کار رو کرد و در اشتباه بعدی با اوراتر دوم چک نکرد حتی بعد از تصادف مثل ... فرار کرد....!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    علت ازکارانداختن atc توسط لکوموتیوران این بوده که چراغ قرمزشده منتها علت قرمز شدن چراغ اتصال بین دو خط میباشد که ممکن است قطار یا خیس بودن ریل باعث اتصال کوتاه بین دوریل وقرمز شدن نما شودیعنی اپراتور کنترل روی دستگاه مرکزctc چراغ را قرمز و لکوموتیوران دومی هم چراغ را قرمز میبیند ولی از طریق سیستم بااصطلاح پیشرفته نمیتوانندتشخیص دهند چی رو ریله و دقیقا کجاست فقط میدنن یا یک چیزی رو ریله یادر اثر بارندگی چراغ قرمزه اینجا راه آهن از عامل انسانی استفاده میکنه وگزارش رییس قطار متوقف در یک دفتر در کنترل ثبت میشود وباید کنترل به شیفت بعدی بگوید که اگه یادشون بره معنیش فاجعه است حالا باید از راه آهن پرسید چرا از سیستم آشغال ایرانی استفاده میکنی که با هر بارون وبرف وبادی چراغها قرمز میشه ومامورین کنترل مجبورن باحجم کار خیلی بالا حواسشون به قطارهای چندین ایستگاه باشه چرا این سیستم قابلیت تشخیص کیلومتر دقیق قطار متوقف ومتراژ آن راندارد لازم بذکر است حده اقل درهر کنترل۵عددتلفن موجود میباشد که همزمان زنگ میخورند وکارکردن درشیفت کنترل خیلی سخت میباشدوعبور ومرور قطارها یکی از صدها وظیفه کنترلر است در صورتیکه کنترل نتواند به هرعلتی قطارها را به موقع حرکت دهد از ایستگاه سمنان تا تهران دهها قطار باری ومسافری متوقف وایستگاه شلوغ تهران قفل میشود و آن مامور کنترل از کار برکنار میشودحتی اگر حق با او باشدبه کارشکنی متهم میشود بنده بعنوان مامور راه آهن که در محور جنوب کارمیکنم اطلاع دارم همین سیستم بدرد نخور به قیمت سرسام آور در نواحی دیگر درحال نصب میباشد آیا واقعاجان مردم ارزش اینو نداشت که یک سیستم خوب از ژاپن یا المان خریداری بشه
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    دوست عزير سيستم هوشمند درست عمل کرده سوزن بان و لوکوموتيوم ران بر خلاف دستورالعمل سيستم رو دستي کردند و راه افتادن و اين ربطي به گفته هاي وزير نداره
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    بیش از 10ها سانحه هوایی و زمینی در سالهای 84 تا 91 بدون حتی یک استعفا یا عذر خواهی .
  • عبدالله ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    تو این قضیه حرف وزیر می تونه درست باشه چون اعلام کردند که راننده قطار خودش سیستم اتوماتیک رو قطع کرد و بعد تونست حرکت کنه وگرنه قطار حرکت نمی کرد بله اگر سکته هم می کرد حرکت نمیکرد قطار اما چون خودش سیستم رو قطع کرد تونست قاطر رو حرکت بده... لطفا عزیزان بدون اطلاع نظر ندن لطفا برید علت حادثه رو به دقت ببینید
  • حسین ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    طبق گزارش کمسیون امنیت ملی مجلس، بعد از استنکاف راننده قطار با دستور کتبی توسط رئیس سی تی سی ،ک بهش میزنن مجبورش میکنن حرکت کنه .پس راننده بی تقصیر بوده
  • ناشناس ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    ملاک سنجش عملکرد این دولت خودشه نه دولت های قبلی !
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    من موندم این وزیر چطور میتونه شب سر بر بالین بگذاره درحالیکه هزاران نفر از خانواده های عزیز از دست داده جگرشان سوخته و خواب از چشمانشان پریده. وزیر مربوطه اگر ذره ای ناراحت بود لااقل به خاطر تسکین دل داغداران استعفا می کرد و نشان میداد که انجام وظیفه و مردم برایش مهم بودند نه میز . اما چه میشوئد کرد که البته حقوقهای نجومی جایی برای وجدان باقی نمی گذارد.
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    - حقوق های نجومی را مدیرا می گیرن. 2 - براثر بی عرضگی و عدم مدیریت یه سیستم فشل بپا می کنن. 3 - افراد سیستم را نا راضی و بی آموزش های لازم و با حقوق پایین نگه می دارن 4 - حادثه ای مانند این برخورد پیش می آید 5 - تقصیر را گردن افراد زیر دست وی اندازند 6 - تعدادی از آنها را به شکلهای مختلف محکوم و مجازات می کنند 7 - مدیران و مسئو لان کلی شعار مید هند و با آسیب دیدگان همدردی می کنند و خود را طرفدار مردم نشان میدهند 8 -بازم حقوق های نجومی را مدیرا می گیرن. 9 - . . . . .
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    استعفا نداده هنوز؟ منتظریم.
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    شما تو مهمونی بودی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس