قطع یا افت فشار گاز در مناطق مختلف کشور خصوصا شهرهای شمالی مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است و با توجه به قطع همزمان برق، مجبور به استفاده از نفت و هیزم شدند.

سرویس اقتصاد مشرق - در چند روز اخیر با افت دما در کشور، مردم استان‌های مختلف شاهد قطع یا افت فشار گاز بوده‌اند.

سید علی ادیانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در این باره به خبرگزاری خانه ملت گفته است: بنا بر گزارشات دریافتی کمیسیون انرژی ۲۶ استان کشور با قطع گاز مواجه شده‌اند.

قطع یا افت گاز در مناطق مختلف کشور خصوصا شهرهای شمالی در چند روز اخیر مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده و از آنجا که برق هم در این مناطق قطع شده بود، برخی شهروندان مجبور به استفاده از نفت برای گرمایش خانه‌ها شده و در مناطقی که نفت در دسترس مردم نبوده، آنها مجبور به آتش زدن چوب و هیزم شده‌اند.

این اوضاع وخیم در حالی رخ داده که در سال جاری، مسئولان دولت یازدهم خصوصا نفتی‌ها مکررا از موفقیت خود در رکوردزنی تولید گاز در کشور سخن گفته و وعده عدم قطعی گاز در زمستان را داده بودند. مسئولان دولتی حتی به تمسخر قطع گاز در دولت قبل هم پرداختند و با توپ پر از عدم قطع گاز در زمستان امسال سخن می‌گفتند.

به عنوان مثال، حسن روحانی مردادماه امسال در همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: خودکفایی کشور در زمینه گاز اهمیت بسیاری دارد. لازم نیست به گذشته دور بازگردیم. در همین چند سال قبل ما نیاز به وارد کردن گاز بودیم و از اولین وزش باد زمستانی، سختی‌های ما سر قیمت و نحوه تامین گاز آغاز می‌شد.

روحانی گفت: عملکرد شرکت گاز نشان می‌دهد کار بزرگی برای رفاه و آسایش مردم انجام داده است و مردم فراموش نمی‌کنند که روزگاری به خاطر کمبود گاز قطعی گاز داشتیم، اما سال قبل گفتند نگرانی از کمبود گاز نداشتیم و آرامش را به خانواده‌های ایران بازگرداندند.

همین چند روز قبل هم حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: زمستان امسال قطعی گاز نداریم، چراکه ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی افزایش یافته است.

حمیدرضا عراقی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات افزود: زمستان امسال برنامه‌ای برای قطعی سراسری گاز نداریم و تولید نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: تولید گاز از پارس جنوبی افزایش یافته و بر این اساس کمبودی برای تامین گاز در زمستان پیش رو نداریم.

وی تصریح کرد: البته افزایش تولید گاز سبب نخواهد شد تا مردم نسبت به صرفه‌جویی بی‌تفاوت باشند؛ چراکه این یک ثروت ملی است.

عملی‌نشدن وعده‌های دروغ درباره قطع‌نشدن گاز در زمستان


در ماه‌های اخیر بارها بیژن زنگنه وزیر نفت از رکوردزنی دولت یازدهم در تولید گاز سخن گفته بود.

عملی‌نشدن وعده‌های دروغ درباره قطع‌نشدن گاز در زمستان

 

بیژن زنگنه وزیر نفت در این رابطه اعلام کرده بود که میانگین برداشت گاز از پارس جنوبی در سال ٩٤ نسبت به سال 1391، افزایش٥٠ درصدی داشته است.

عملی‌نشدن وعده‌های دروغ درباره قطع‌نشدن گاز در زمستان 

قطع گاز در روزهای اخیر نشان داد وعده‌های مسئولان دولتی و نیشخند آنان به قطع گاز در دولت قبل، چاره حل مشکلات کشور نیست.

ضمن این که با قطع گاز اخیر، باید در آمار و ارقامی که مسئولان وزارت نفت درباره رکوردشکنی در تولید گاز از پارس جنوبی مطرح کرده‌اند، تامل کرد چرا که اگر این آمارها درست بود، حتی اگر دمای هوا به منفی 30 درجه هم می‌رسید، نباید شاهد قطع گاز می‌شدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • دامغانی ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    احتیاج به استدلال و دلیل جهت اثبات عدم امارها نیست.ما به هیچ کدام از امارهای منتشره توسط دولت اعتمادی نداریم.بلکه لمس کردن مشکلات باورهای مارا میسازد
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    قطع گاز همیشه بوده بهره برداری سیاسی ممنوع
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    آش و با جاش چاپیدن
  • همایون ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    وعده های پوچ و توخالی ، کابینه پیر و نا کارآمد و ......
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    امروز در تهران اشرفی اصفهانی از ساعت حدود ۲ تا الان که ۷:۳۹ است گاز قطع شده هوا هم زیر صفر و یخ بندان است دولت روحانی بجای رفع مشکل و پاسخگویی مثل چی داره به مردم .... تحویل میده ماهم بهت روز انتخابات جوابش رو میدیم
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    واقعا مایه شرمساری هست برای حکومت اسلامی که جناح های سیاسی برای تخریب هم از اصول اخلاقی را زیر پا لگد مال میکنن ، مشرق از هر چی نباید برای تخریب رقیب استفاده کنی، بهتر بود یه مقاله در مورد علت اینکه چرا این همه مصرف کشور بالاست می نوشتی
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    طبق نظ سنجی ها هنوز مردم در حد خیلی زیاد و زیاد به روحانی علاقه دارند. او حتما رای خواهد آورد.
  • محمدرضا ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    با سلام . هر وقت دولت یازدهم به گرفتن ایراد از دولت قبل پرداخته است چندی نگذشته که خودش به بدتر از آن گرفتار شده است و این یعنی چوب خدا . درست است که دولت های قبل ضعف داشته اند اما مرد اونه که کمک کنه ضعف ها به نقطه قوت تبدیل بشه نه این که دایم نقطه ضعف ها رو به رخ بکشه . دولت های بعدی هم همین کار رو با دولت یازدهم خواهند کرد . یا علی
  • aras ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    یجوری میگید مصرف مملکت بالاست که انگار مشرق و دلواپسها تو فضای مجازی گفتن مصرف رو ببرید بالا تا دولت از خدمت رسانی ناتوان بشه (یادآوری سال 88) ، خوده مسئول دولتی بدون هیچ فشاری اومده پیشبینی خودشو برای زمستون اعلام کرده حالا با یه موج سرمای شدید همه پیشبینی هاشون خلافش اثبات شده شما یقه فرده دیگه ای رو باید بگیری
  • aras ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    سمت جنت آباد دیشب برق قطع شد ، امروز آب اگه این اتفاق تو دولت قبل اتفاق میوفتاد (قطعی های پیاپی تو آب برق گاز ) تمام رسانه ها مسئولین مربوطه رو به 4 میخ میکشیدن ولی حالا همه سرشون به جوک گفتن تو فضای مجازی گرمه از واقعیت دور شدن
  • محمد ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    این دولت ما رو به عهد بوق استفاده از زغال سنگ میبره. مطمئن باش
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    قربون دهنت
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    وقتی گاز صادر می شود بقیه چیزا را بیخیال باش
  • دامغانی ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    احتیاج به استدلال و دلیل جهت اثبات عدم امارها نیست.ما به هیچ کدام از امارهای منتشره توسط دولت اعتمادی نداریم.بلکه لمس کردن مشکلات باورهای مارا میسازد
  • دامغانی ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    ناشناس عزیز که بهره برداری سیاسی رو ممنوع کرده ای.ناراحتی ما از امارهای غلط است
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    کی گفته همیشه بوده برعکس در دولت قبلی این مشکلات نبود چون دولت قبل اماده تر و کارامدتر بود
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    بسر خوب دولته که داره زیر ابی میره واسه ملت
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    همین قدر بگم آدمهایی که توی بخش گاز بودند، هنوز همانها هستند تا بازنشسته بشند. پس داستان همینه، کاری هم به این دولت و اون دولت نداره.
  • ناشناس ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    واقعا"مایه شرمساری است این دولت توان اداره امور جاری کشور را ندارد.
  • بوسجین ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    چرا فقط گاز در دور اصلا حات و این دولت قطع شد در دوره دولت قبل قطعی گاز نداشتیم ایا همه انها م مسائل در کشور نشان از سو. مدیریت و یا ناتوانی مدیران نیست و بیشتر وفت انان صرف مسایل سیاسی نمی شود به جای مردم داری به باند داری مشغول نیستند
  • هما ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    به تدبیرشان امیدی نیست. این کلمه که 30یا30 نیست؟؟؟؟؟؟
  • هما ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    دولت مردان گفته بودند . گاز قطع نمیشه. این 30یا30 هست؟؟؟ چرا عمل نشده> کسی را تخریب نمیکنیم. گوینده که مقام دولتی هست تخریب شد.
  • امیر ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    در جواب هما اولا در سال 86 که بارش برف شدیدی در مازندران خصوصا بابل و بابلسر داشتیم همین مشکل در مناطق شهری بود..البته در آن سال در روستاهایی که الان مشکل گاز دارند،اصولا چیزی به نام لوله کشی گاز نبود و مردم از بخاریهای برقی و نفتی و چوبی استفاده میکردند..دولت قبل اومد با همون ظرفیت انتقال گاز و بدون اینکه به ظرفیت انتقال گاز کارشناسی نگاه کنه،اقدام به احداث لوله کشی گاز به بعضی روستاها نمود و الان مشکل ایجاد کرد.. فعلا که کشور درگیر کی بود کی بود من نبودمه
  • امیر ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    یعنی سال 86 هم دولت اصلاحات بود که بعلت بارش برف بی سابقه در مازندران و خصوصا بابل و بابلسر در قطعی گاز و آب و برق داشتیم(من خودم بچه شمالم)تازه در اون زمان اکثر روستاهایی که الان با قطعی گاز مواجه هستند،لوله کشی گاز نبود و مردم از بخاری های نفتی و چوبی و برقی استفاده میکردند..
  • عادل ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    درد اونجاست عزیز من با کمال پر رویی اعلام میکنند :دیگر قطع گاز نخواهیم داشت . با تیر و تفنگ نمی شود به آرامش رسید . و حالا قطع گسترده گاز ؟؟؟
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    به امیر سرمای بی سابقه و شدید سال 86 با امسال قابل قیاس نیست .
  • امیر ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    من که از بزرگترها و پیرمردهای محل شنیدم که میگفتند خیلی وقته یادمان نمی آید هوای به این سردی(6درجه زیر صفر) در این موقع سال در بابل دیده باشند..در اون موقع هم خسارات زیادی به باغداران وارد شده بود و دولت قبل هم فقط شعار حمایت داد ولی ما چیزی ندیده بودیم...مشکل اینه که مردم شدند وسیله ای برای بازیهای سیاسی..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس