یک ویدیوی عجیب در روزهای اخیر در فضای مجازی به سرعت دست به دست می شود که امداگران موسوم به «کلاه سفید» را در شهر حلب سوریه، در حال اجرای «چالش مانکن» نشان می دهد

سرویس جهان مشرق - یک ویدیوی عجیب در روزهای اخیر در فضای مجازی به سرعت دست به دست می شود که امداگران موسوم به «کلاه سفید» را در شهر حلب سوریه، در حال اجرای «چالش مانکن» نشان می دهد. چالش مانکن مدتی است که در فضای مجازی مد شده و در آن افراد، در حالی که مانند یک مانکن کاملا بی حرکت هستند و در پس زمینه معمولا  آهنگی به نام «بلک بیتلز» پخش می شود، از خود فیلم می گیرند(یک نمونه از آن را در زیر می بینید).

 

{$sepehr_media_1865233_400_300}

به گزارش راشا تودی، این ویدیو اولین بار در وبسایت RFSMediaOfiice منتشر شد، ولی وقتی انتشار آن جنجالی شد، از روی این سایت حذف گردید. RFS گروهی است که برای گروه های مختلف تروریستی که علیه دولت سوریه می جنگند، ویدیوهای تبلیغاتی تهیه می کند. تاکنون بیش از 200.000 نفر از این ویدیو در فیسبوک بازدید کرده اند و سوالات زیادی در اذهان مخاطبان درباره اصلی یا جعلی بودن این ویدیو و ماهیت و ماموریت کلاه سفیدها در سوریه به وجود آمده است. «کلاه سفیدها» یک شبکه دفاع مدنی هستند که با پول و حمایت کشورهای غربی ایجاد شده است.

در این ویدیو می بینیم که در 20 ثانیه اول دو کلاه سفید در حالی که دو سوی یک مرد  ظاهرا مجروح را که پاهایش زیر نخاله ساختمانی است گرفته اند، به همراه خود این مرد، سعی می کنند شبیه ویدیوهای چالش مانکن بی حرکت باشند. روی این 20 ثانیه تقریبا سکوت برقرار است. بعد ناگهان این دو تن شروع به بیرون کشیدن مرد از زیر نخاله های ساختمانی می کنند و خود مرد که 20 ثانیه ساکت بود، شروع به ناله کردن می نماید. جالب این که به ناگهان سکوت صحنه با صدای جیغ و داد و آژیر آمبولانس در پس زمینه جایگزین می شود.

{$sepehr_media_1865210_400_300}
 

این ویدیو اولین بار در تاریخ 18 نوامبر، با عنوان «آستانه مرگ/ چالش مانکن» در کانال RFS(دفتر رسانه ای نیروهای انقلابی سوریه) منتشر شد. RFS مکان و تاریخ ضبط این ویدیو را منتشر نکرد.

در شبکه های اجتماعی، کاربران تعجب و بعضا ناراحتی خود را از دیدن این ویدیو نشان دادند. برخی آن را سندی بر این دانسته اند که قضیه «کلاه سفیدها» در حلب یک «نمایش» است و حتی یک کاربر در توئیتر نوشت که " نمی داند کلاه سفیدها را لایق نوبل صلح بداند یا جایزه اسکار". شماری از نظرات کاربران در توئیتر این گونه است:

-باورنکردنی! باید این ویدیو رو که حقه بازی کلاه سفیدها رو نشون می ده، تماشا کرد. به دستور(کارگردان)، مجروح رو به دوربین فریاد می کشه.

-چالش مانکن؟ لعنت به شما!

-یونیفرم‌های بدون لک، کفش های تمیز...یکراست از کامیون گریم رفتن سر صحنه.

-این دیگه چه کوفتی بود؟

-ظاهرا RFS فهمیده چقدر بد بود....ویدیو رو حذف کردن.

.......

حرف و حدیث ها درباره ماموریت واقعی «کلاه سفیدها» در سوریه روز به روز بیشتر می شود. «وِنسا بیلِی»Vennesa Beeley، خبرنگار و پژوهشگر مستقل، به راشا تودی گفت: " این یک سازمان شیاد و یک نوع دولت در سایه است که توسط ناتو و صرفا برای تبلیغات ضد اسد و هیولاسازی از دولت سوریه و مداخله قانونی روسیه، ایجاد شده است."

گرچه این سازمان مدعی است که «غیردولتی» و «بی طرف» است، ولی گزارش های متعدد منتشر شده و اذعان مسوولان خود آن نشان می دهد که بودجه آن توسط دولت های غربی، به ویژه آمریکا، بریتانیا و آلمان تامین می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    کلا گاو بندی بود
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    کلیپ ساختگی بود، امدادگر در شرایط بمباران هوایی با این لباسها !!!!!!!!!
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    واقعا مسخره بود تابلو بود که ساختگییه
  • محمود ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    هیچ موسسه ای درطول عمر شصت ساله خود ندیدم که غربیها هزینه اش را بدهندوان موسسه بیطرف باشد بخصوص اگرجلونامش لفظ مستقل امده باشدوغربیها ازاین سازمانها چه بصورت دینی حقوق بشری انساندوستانه پزشکی صلح ازادیخواهی وگزارشگز امدادرسان بسیاردارندکه ازهرکدام بموقع خودش سواستفاده میکنند
  • هادی ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    لعنت بر این بی شرفها
  • حسین ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    این یکی‌ از ویدئو‌ها هست ، یک سری ویدئوها هست که شاید قابل پخش نباشه ، مثلا در یک ویدئو یه جسد که مشخص نبود که خودشون کشتن افتاده بود و اینها هی‌ می‌اومدن یک صحنه را ۲، ۳ بار فیلم می‌گرفتند که ببینن حالت و زاویه کدوم بهتر هست . تنها سازمان هایی که از این تکنیک‌های استفاده کردند سیا و بعد از اون موساد و سرویسهای اطلاعاتی‌ انگلیس هست ، خوب معلومه کی‌ این چیزها را به اینها یاد داده. فیلم‌های سازمان سیا در جنگ خلیج فارس و همینطور در جنگ بالکان و... معروف هستند ، خود رسانه‌‌های آمریکایی‌ گزارش دادند که سالانه ۴۵۰ میلیون دلار به استودیوهای فیلم سازی پرداخت می‌شه که برای پنتاگون پروژه تحویل بدن ، خوب پروژه چی‌ میتونه باشه ؟ استودیو که اسلحه یا تدارکات تحویل نمیده !
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    فرد به اصطلاح مجروح هم عضو ارتش آزاد بود
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    اینها یه مشت جاسوس هستند
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    چقدر مسخره. این تروریستها و ارباب احمقشون چقدر نفهم و احمقند. یعنی نقدر حیوانند (بلانسبت حیوان) که نمی فهمند مردم خر نیستند. یادم میاد خصوصا اوایل در سوریه یک عده احمق در ایران و یا شایدم خائن، از اینها به عنوان آزادیخواه و دموکراسی خواه علیه بشار یاد می کردند. واقعا که همشون احمقند
  • الهه ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    اصلا جالب نبود با این کارا به شعور مردم توهین میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس