مرکز اطلاعاتی میر آمیت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ایرانیان با بهره‌برداری از ناآرامی‌های سوریه، اردن، و مصر، دست به تحریک تظاهرات در مرزهای اسرائیل می‌زنند».

به گزارش خبرنگار مشرق، مرکز اطلاعاتی میر آمیتِ رژیم صهیونیستی طی گزارشی به بررسی روز جهانی قدس و برپایی آن در کشورهای مختلف جهان پرداخت.

این گزارش تصریح می‌کند که روز قدس یک رویداد سالیانه ایرانی در حمایت از فلسطینیان است و تقریباً در روز 26 آگوست راهپیمایی روز جهانی قدس در آمریکا برپا خواهد شد. به گفته تحلیل‌گران مسائل اطلاعاتی و تروریستی در مرکز میر آمیت در اسرائیل، «این رویداد برای نخستین بار در سال 1979 و در پی تصمیم آیت‌الله خمینی و رژیم ایران در سومین جمعه ماه مقدس مسلمانان، ماه رمضان، اتفاق افتاد».

میر آمیت هدف روز قدس را ابراز حمایت ایران و اعراب از فلسطینیان و «آزادی بیت‌المقدس»‌ اعلام کرده و می‌نویسد که ایران قصد دارد «از این طریق اسرائیل را بدنام کرده و خواستار نابودی آن شود، و ایالات متحده و غرب را نیز به طور کلی به مبارزه بطلبد».

این گزارش همچنین روز قدس را یک پروپاگاندا و اهرمی کاربردی می‌داند که ایران از آن علیه اسرائیل استفاده می‌کند: «ایرانیان با بهره‌برداری از ناآرامی‌های کنونی سوریه، اردن، و مصر، دست به تحریک تظاهرات در مرزهای اسرائیل می‌زنند».

مرکز میر آمیت در ادامه گزارش خود مدعی می‌شود که «ایرانیان تظاهرکنندگان را تشویق می‌کنند تا از مرزهای قلمروی اسرائیل عبور کرده و با خشونت‌آمیز و محرک‌زا کردن روز قدس سبب جلب توجه رسانه‌ها به ایران و‌ پیام ارسالی ایران به جهانیان شوند».

همچنین این مرکز روز قدس را طرحی می‌داند که به شرح زیر در سه بخش عمده جهان برگزار می‌گردد:

ایران:‌ این مراسم در ایران و دیگر شهرهای آن برگزار می‌شود. در شهرهای ایران تظاهرات، راهپیمایی، و سخنرانی رییس‌جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد و دیگر شخصیت‌های ارشد ایران ارائه می‌شود. در طی سال‌های قبل، از این رویدادها در راستای نابودی حکومت اسرائیل، پروپاگاندای یهودستیزی، (با در نظر گرفتن مردم یهود طرفدار اسرائیل و صهیونیسم جهانی) و پروپاگاندای ضدآمریکایی و ضدغربی، رد مذاکرات اسرائیل و فلسطین، حمله به کمپ میانه‌روی اعراب، حمایت از حزب‌الله و تحسین به اصطلاح مقاومت (یا به عبارتی تروریسم) استفاده می‌شد. در سال‌های گذشته این مسائل توسط حامیان ایران در نقاط مختلف جهان که در آنها روز قدس برپا می‌شد ابراز می‌گردید و انتظار می‌رود که آنها امسال نیز (با شعارهایی مناسب با کشور خود) از آن استفاده کنند.

مسلمانان جهان عرب: در سال‌های گذشته، این رویدادها در جهان عرب در کشورهای دارای جمعیت زیادی از شیعیان و حامیان ایران برگزار می‌شد. مرکز اصلی آن در خارج ایران لبنان است،‌ که در آنجا این رویدادها توسط حزب‌الله برگزار می‌شود (سید حسن نصرالله سخنران اصلی می‌باشد). در سال 2010، روز قدس در نوار غزه (به رهبری حماس و جهاد اسلامی فلسطین)، سوریه (به رهبری فلسطینیان محلی)،‌ ترکیه، هند، پاکستان، و آذربایجان برگزار شد.

کشورهای غربی و دیگر کشورها: سال گذشته روز قدس در آمریکا (در شهرهای مختلف از جمله واشنگتن دی‌سی) انگلیس، آلمان، فرانسه، بلژیک، نروژ، نیوزلند، آفریقای جنوبی، هند و ونزوئلا برگزار شد. این مراسم شامل تحرکات شدید ضداسرائیلی بود که در آنها خواسته شده بود تا اسرائیل تحریم شود و همبستگی با حزب‌الله اعلام گردد.

مرکز میر آمیت در پایان گزارش خود تصریح می‌کند که «امسال نیز قرار است روز جهانی قدس در نقاط مختلف جهان برگزار گردد، از جمله در انگلیس (که رویدادهای اصلی در 21 آگوست در لندن اتفاق می‌افتد) و آمریکا (در 26 آگوست که یکی از این رویدادها قرار است در شهر نیویورک روی دهد). این رویدادها همچنین در 26 آگوست در کانادا (تورنتو)، نروژ (اسلو)، و نیجریه (زاریا) برگزار می‌گردد. در آمریکا روز قدس رویدادی می‌باشد که نشان‌دهنده اتحاد با تمامی «انسان‌های ستم‌دیده جهان» به ویژه فلسطینان است که «تحت ستم رژیم نژادپرست صهیونیست قرار گرفته‌اند»».
برای مطالعه متن کامل این گزارش به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد علی حنیف ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام ضمن عرض خسته نباشید.با اطلاع دوستان در مشرق می رسانم اون مسجد الاقصی نیست پس مناسب نیست به عنوان نماد روز قدس استفاده بشود. این مسجد ،مسجد عمر بن خطاب می باشد .دیگه حال حوصله توضیح بیشترو ندارم!!!!!!!!
  • محمد ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    مشرق اون عکسی که زدید عکس مسجد قبة الصخره است مسجد الاقصی گنبدش طلایی نیست .
  • نظاره گر ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
    0 0
    روح الله، روحت شاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس