عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افشای فیش‌های نجومی اقدامی فوق‌العاده از سوی رسانه‌ها بود و منجر به تصمیم‌سازی در سطح نظام شد.

به گزارش مشرق، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار عصر امروز با حضور جمعی از شخصیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی ازجمله عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی، مهدی نصیری از پیشکسوتان عرصه رسانه، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه و سید نظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و مدیرعامل خبرگزاری فارس و با شرکت جمع کثیری از خبرنگاران در محل حوزه هنری تهران برگزار شد.
 
عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه خبر گفت: من بنا به تجربه خود بر عرصه خبر همواره احساس می‌کردم که بخش خبر به ویژه در صدا و سیما یک مشکل اساسی دارد که به دلیل خشک بودن آن نمی‌شود برخی حرف‌ها را به راحتی زد. چون باعث حساس شدن افراد می شود.
 
ضرغامی: تصور نمی‌کردم در نظام ما حقوق بالای 20 میلیون تومان وجود داشته باشد/ نصیری: نقطه آغاز فیش‌های نجومی خطبه معروف مانور تجمل در سال ۶۸ است

وی با اشاره به ایده ایجاد بخش خبری 20:30 اظهار داشت: وقتی این ایده مطرح شد پذیرش آن برای برخی مشکل بود و لی قصد من این بود که مجری‌ها در این بخش به راحتی خبر بخوانند و حرف‌ها را بتوان راحت زد؛ به هر حال از همان ابتدا کار به خوبی آغاز شد و امروز خوشحالیم که خبر 20:30 پربیننده‌ـرین بخرش خبری است و این نشان می‌دهد که گفتمان نرم خبر در جدی‌ترین موضوعات ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به مباحث ضروری در مسئله خبر رسانی به موضوع رابطه روایتگری و خوانش‌‌های متفاوت جامعه از روایت خبرنگاران گفت: خبرنگاری در واقع روایتگری است. و روایت پدیده‌ها در واقع نگاه روایت‌کننده و طرز فکر وی می‌تواند نقش مهمی در بیان درست روایت و تاثیرگذاری آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم از هر روایت خوانش متفاوتی را دارند، و این خوانش متفاوت به دلیل ادراک‌های متفاوت مردم است، گفت: کسی که روایت می‌کند باید به گونه‌ای این کار را انجام دهد که خوانش مخاطبان بر حسب روایتی که او انجام داده به واقعیت نزدیک باشد؛ ما در رسانه ملی گاهی شاهد این موضوع بودیم که حرفی را که می‌خواستیم بزنیم به گونه‌ای زده می‌شد که افراد برداشت‌های متفاوتی از آن می‌کردند و در برخی موارد برداشت‌ها متفاوت از هدف‌گذاری ما بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: برای یک ارتباط موفق باید بتوانیم پیام را به گونه‌ای منتقل کنیم که آن پیام از طرف مخاطب به درستی گرفته و تاثیر لازم را بگذارد.

ضرغامی ادامه داد: پیام ما باید گونه‌ای باشد که خوانش‌های متفاوت از آن به حداقل برسد؛ هم اکنون در جامعه ما افراد حرف‌هایی می‌زنند و می‌گویند که منظور ما این نبود ولی باید گفت اگر روایت شما غلط باشد قرائت‌های متفاوت‌تری ایجاد می‌شود.
 
ضرغامی: تصور نمی‌کردم در نظام ما حقوق بالای 20 میلیون تومان وجود داشته باشد/ نصیری: نقطه آغاز فیش‌های نجومی خطبه معروف مانور تجمل در سال ۶۸ است

وی با بیان اینکه در روایتگری دو مسئله بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: روایتگری در واقع نوعی قصه‌پردازی است و خبرنگاران معروف جهان که در کار خود موفق هستند با این فن آشنایی کامل دارند؛ البته منظور من از این مسئله قصه پراکنی نیست اما کسانی که با ویژگی‌های درام آشنا شده و نگاه دراماتیک به مسائل دارند، فرایند خوبی را ایجاد می‌کنند تا مخاطب با آنها همراهی کند.

وی با تاکید بر لزوم داشتن خلاقیت و واژه‌پردازی گفت: خبرنگار باید کلیدواژه خلق کند چون یک کلمه هوشمندانه می‌تواند جاودانه باشد و در واقع خبرنگاران باید خزائن واژگانی خود را تقویت کنند و بتوانند کلمات را به خوبی در استخدام خود درآورند که لازمه این مسئله مطالعه و خلاقیت است.

ضرغامی تقویت ویژگی تعهد به همراه تخصص را مسئله‌ای مهم در امر خبرنگاری خواند و گفت: گاهی اوقات افراد حرف‌هایی از جنس تعهد می‌زنند ولی وقتی کلمات را به خدمت می‌گیرند در جهت اهداف‌شان نیست و در این زمینه با مشکل مواجهند.

وی کار خبرنگاری را مسئله‌یابی و اولویت‌بندی در جامعه خواند و اظهار داشت: پس از مسئله‌یابی خبرنگاران باید بتوانند به گونه‌ای مسئله را پردازش کنند که منجر به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درست هم از سوی مردم و هم از سوی حاکمیت شود.

وی گفت: یکی از مشکلات ما در جامعه و عرصه خبر این است که مشکلات مربوط به مسئولان را صریح می‌گوییم ولی آنجایی که باید به اشکالات مردم در مسائل مختلف پرداخته شود؛ کم کاری می‌کنیم.

ضرغامی با انتقاد از جایگزینی مسئله‌سازی به جای مسئله‌یابی و با اشاره به موضوع فیش‌های نجومی گفت:  کسانی که این مسئله را مطرح کردند یک کلید واژه خلق کرده و یک عنوان گذاری درست انجام دادند که امروز همه حتی مخالفان این مسئله آن را به کار می‌برند که نشان‌دهنده این است که این اقدام یک اقدام حرفه‌ای بود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسئله فیش‌های نجومی در ادامه از سوی این رسانه‌ها مسئله‌یابی شد و حتی آقای روحانی که خیلی عادت به پذیرش حرف مخالف خود ندارد، اعتراف کرد که این کار لازم بود.

ضرغامی در ادامه با انتقاد از فیش‌های نجومی برخی مدیران دولتی اظهار داشت: در جلسه مهمی که با برخی مسئولان نظام داشتیم،‌گفتم که با چندین سال مدیریت در بخش‌های مختلفی هیچ گاه تصور نمی‌کردم در نظام ما حقوق بالای 20 میلیون تومان وجود داشته باشد و زمانی که حقوق‌های 50 ؛60 و 80 میلیونی مطرح شد ابتدا باور نمی‌کردم.

وی با تقدیر از رسانه‌های متعددی که موضوع فیش‌های نجومی را مسئله‌یابی و در کشور مطرح کردند، گفت: این کار یک اقدام فوق‌العاده بود و کشور را به سمت تصمیم‌سازی برد و ما شاهد بودیم که رهبر انقلاب تاکید کردند که این موضوع هرگز نباید فراموش شود و تا زمان رفع آن باید پیگیر بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد این است که برخی مدیران عدد و رقم‌های حقوقی پراکنده‌ای دارند که در محاسبات نمی‌آید ولی از بیت‌المال برداشت می‌شدو به عنوان مثال یک فرد در چندین هیأت مدیره عضو است و از همه آنها حقوق ثابت می‌گیرد. و هم اکنون فردی در 10 هیأت مدیره عضو بوده و چند حقوق می‌گیرد ولی کسی درکشور آن را پیگیری نمی‌کند.

وی اضافه کرد: حالا ممکن است فردی از یک هیأت مدیره تنها حق‌الجلسه بگیرد که چندان اشکال ندارد ولی وقتی یک حقوق ثابت از چندین هیأت مدیره دریافت شد چرا نباید پیگیری شود؛ این موارد باید از سوی قانون ممنوع شود و در این مسیر بهترین دستگاه نظارتی مردم هستند.

وی تاکید کرد: موضوعات مختلف تصمیم‌ساز در کشور باید مصداق‌بندی شده و به مسئولان پیشنهاد شود؛ امروز بسیاری تلاش می‌کنند که نگذارند مردم از حاشیه به متن بیایند. در حالی که متن کشور مسائل و مشکلات اقتصادی است و همه توجه‌ها باید معطوف به این مسئله باشد.

ضرغامی در ادامه با اشاره به بحث استقلال رسانه‌ها گفت: رسانه‌های متعهد در تعهد خود با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند که رسانه‌ها از این نظر به خودی و غیرخودی تبدیل می‌شود.

وی گفت: اگر یک موضوع جدی مسئله جامعه ماست و مطبوعات مختلف خانه‌های یک پازل را تکمیل کردند و آن موضوع به نتیجه رسید، کاری ارزشمند صورت گرفته.

وی با تاکید بر اینکه من سال‌ها است اعتقادی به تقسیم‌بندی اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارم و گاهی این تقسیم‌بندی‌ها را دعواهای حیدری نعمتی می‌دانم،‌گفت: سایت‌ها و جبهه جهادی انقلاب همه از حرف حق باید حمایت کنند و اگر در یک پازل درست حرکت نکنیم قطعا شکست می‌خوریم.

ضرغامی در پایان گفت:‌ هم اکنون دشمنان در این زمینه یعنی هم‌افزایی در نقاط مشترک به خوبی عمل می‌کنند و جبهه داخلی با وجود اختلاف نظر به آنها پیوسته و متوجه شدند که چگونه باید همراهی و عمل کنند.
 
 
موسوی: مسئولان سیاسی در روز خبرنگار مشغله‌های دیگری دارند


سید نظام‌الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان طی سخنان کوتاهی در ابتدای این برنامه، اظهار داشت: 17 مرداد مصادف است با شهادت شهید صارمی که به دست وحشیان طالبان به شهادت رسید و جا دارد در این روز یاد وی را گرامی بداریم.

وی افزود: البته متولی چنین جلساتی باید مسئولان باشند اما به نظر می رسد آنها در روز خبرنگار غایب هستند و مشغله‌های های دیگری دارند.

موسوی ضمن تقدیر از انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و بسیج رسانه به دلیل گرامی داشت مقام خبرنگار، تصریح کرد: از آقای بصیری که زحمت کشیدند تا چنین برنامه باشکوهی برگزار شود تشکر می‌کنم.
 
ضرغامی: تصور نمی‌کردم در نظام ما حقوق بالای 20 میلیون تومان وجود داشته باشد/ نصیری: نقطه آغاز فیش‌های نجومی خطبه معروف مانور تجمل در سال ۶۸ است

مدیرعامل خبرگزاری فارس همچنین عزت الله ضرغامی را یکی از شخصیت های برجسته و فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایشان در مسئولیت های متعدد از معاونت سینمایی ارشاد گرفته تا ریاست رسانه ملی کارهای عظیمی را به انجام رساندند و حضورشان همیشه مایه خبر و برکت بوده و امروز نیز در سنگر شورای عالی فضای مجازی و شورای انقلاب فرهنگی مشغول فعالیت هستند.

موسوی همچنین از حضور مهدی نصیری در این مراسم تشکر کرد و افزود: ایشان نیز از پیشکسوتان روزنامه نگاری در جبهه انقلاب اسلامی و یکی از استوانه های این عرصه هستند که بسیاری از رویکردهای امروز این جبهه محصول مجاهدت‌های ایشان است. 
 
نصیری:نقطه آغاز فیش‌های نجومی خطبه معروف مانور تجمل در سال ۶۸ است/ حقوق‌های نجومی مانند حمله «ایلغار» مغول بود

مهدی نصیری فعال رسانه‌ای در مراسم سوگند قلم که به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان عصر امروز (یکشنبه 17 مرداد) همزمان با روز خبرنگار در حوزه هنری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای رسانه اظهار داشت: ما امروز باید از شهدایی مانند شهید سیدحسن شاهچراغی سرپرست روزنامه کیهان که به همراه شهید محلاتی و برخی از یاران حضرت امام به شهادت رسیدند، یادی کنیم.

نصیری با اشاره به این نکته که وصیت‌نامه آن شهید جالب و برای این روزهای جامعه ماست، تصریح کرد: شهید شاهچراغی در وصیت‌نامه خود می‌گوید: خداوند را شاکرم که از مال دنیا هیچ چیز ندارم و من ایشان را از نزدیک می‌شناختم و زمانی که شهید شد هنوز اقساط ماشینش باقی مانده بود در حالی که دو دوره نماینده مجلس و از شاگردان آیات بهشتی و قدوسی بود.
 
ضرغامی: تصور نمی‌کردم در نظام ما حقوق بالای 20 میلیون تومان وجود داشته باشد/ نصیری: نقطه آغاز فیش‌های نجومی خطبه معروف مانور تجمل در سال ۶۸ است

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر اینکه ما به روزنامه‌نگاری و خبرنگاری به عنوان یک شغل و حرفه نگاه نمی‌کنیم، تصریح کرد: ما در خبرنگاری به دنبال انجام رسالت، تبلیغ و اصلاح‌گری و امر به معروف و نهی از منکر هستیم و از یک خبرنگار مومن و معتقد انتظاری جز این هم نیست.

وی با اشاره به رسالت‌های امروز خبرنگاران گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب به عنوان یک کانون استکبارستیزی و حمایت از محرومان در دنیای بی‌رحم و شقاوت‌آمیز سلطه غربی مهمترین رسالت ماست.

مدیرمسئول سابق کیهان با بیان اینکه ما باید حافظ و پاسدار شعارها و آرمان‌های اولیه انقلاب باشیم که مردم به خاطر آن به نهضت حضرت امام پیوستند، افزود: بخشی از این شعارها در چارچوب‌ عدالتخواهی، فسادستیزی و دوری از تجمل و ساده‌زیستی است. به ویژه در مورد مسئولان اینگونه است.

وی با اشاره به فرمایش امیر المومنین علی (ع) مبنی بر اینکه مسئولان در یک جامعه اسلامی باید زندگی خود را متناسب با زندگی اقشار متوسط و فقیر سامان دهند، یادآور شد: مسئولان جامعه اسلامی باید زیّ ساده و دوری از اشرافی‌گری داشته باشند تا فقر فقرا را از جا نَکَند و فقرا شورش نکنند و بتوانند طعم تلخ فقر و نداری را تحمل کنند.

نصیری یکی از مهمترین رسالت‌های خبرنگاران را احیا، حفظ و تداوم این شعارها دانست و افزود: متاسفانه مباحثی مانند فساد اقتصادی و فیش‌های نجومی پدیده زشت و بسیار نگران‌کننده ایست که البته یک شبه نیز ایجاد نشده و محصول یک سیر و جریان است.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: نقطه عطف این جریان سخنرانی خطیب نماز جمعه تهران در سال68 است که رسما از لزوم مانور تجمل مسئولان صحبت کرد و گفت که علیرغم فقر ضروری است مسئولان جلوه‌ای از تجمل را در رفتار خود نشان دهند که این سخن بسیار عجیب بود و کمترین استناد دینی و قرآنی نداشت و حتی برخلاف توصیه امیرالمومنین به مسئولان بود.

وی تصریح کرد: آن نقطه آغاز این مسئله و ادامه آن نیز ظهور یک جریان سیاسی لیبرال‌منش در فضای اقتصادی و فرهنگی بود که در سیاست خارجی نیز تمایل به سازشکاری دارد.

نصیری ادامه داد: وقتی این بحث مطرح شد من خبرنگاران روزنامه کیهان را مامور کردم تا با همه مسئولان و وزرا درباره زندگی شخصی آنها مصاحبه کنند چرا که معتقد بودم این مسئله درباره مسئولان حیطه شخصی نیست و باید بیان شود، بعد از آغاز این کار آقای حبیبی با من تماس گرفتند و گفتند که آقای رئیس‌جمهور از این کار ناراحت است اما من به او گفتم به ایشان بگویید که من وظیفه خبرنگاری خود را انجام می‌دهم.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه رئیس بانک مرکزی وقت با ماشین 100 میلیونی که آن زمان 100 میلیون پول زیادی بود، رفت و آمد داشت، یادآور شد: این قرار انقلاب اسلامی و قرار امام و مسئولان نبود.

وی با بیان اینکه در همین دولت درباره دو وزارتخانه به طور جدی وارد افشاگری شدیم، تصریح کرد: صحبت‌های مربوط به مانور تجمل سریع آثار خود را گذاشت و باعث تساهل و تسامح‌ها شد و این روند در دولت اصلاحات ادامه پیدا کرد، طوری که وزیری که نسبت به او افشاگری شد در دولت اصلاحات پست گرفت.

نصیری با بیان اینکه اگر چه 4 سال دولت اول بهار امتیازات فراوانی داشت اما ما در دوره آخر با اتفاقات تاسف‌باری در فساد اقتصادی مواجه شدیم، گفت: به کارگیری مسئولانی که پاک دست نبودند و بروز و ظهور اختلاس‌های کلان مالی در حالی صورت گرفت که رئیس دولت بهار سخن از لیستی گفت که متعلق به بدهکاران بانکی بود و همواره تهدید به افشا می‌کرد اما هیچ گاه افشا نشد، باید پرسید چرا اساسا آن حرف‌ها مطرح می‌شد اما در نهایت افشا هم نشد آیا به خاطر معامله کردن و بستن دهان رقیب بود؟

مدیرمسئول سابق کیهان با بیان اینکه عدم برخورد جدی مسئولان دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی در دولتی که به اسم عدالت روی کار آمده بود، باعث تشدید این موضوعات شد، در عین حال گفت: البته قوه قضائیه در دوره جدید شجاعانه وارد شده طوری که معاون رئیس‌جمهور را محاکمه و زندان کرد. همانطور که یک آقازاده در حالی که خیلی‌ها احتمال نمی‌دادند، به زندان رفت.

وی با تاکید بر اینکه البته این موضوع کافی نبود و باید برخورد جدی‌تری صورت می‌گرفت، ادامه داد: اگر برخورد بیشتری صورت می‌گرفت شاید امروز با این حجم عظیم از فساد، چپاول، غارتگری و فاجعه روبرو نبودیم. لذا این واژه‌ها برای بیان این اتفاق نارساست.

نصیری یکی از اولویت‌های کاری خود را در برخورد با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: زمانی که ما این افشاگری را آغاز کردیم آنقدر سند و مدرک به دست ما می‌رسید که ما گفتیم به مفاسد زیر یک میلیارد نمی‌توانیم بپردازیم و امروز با کمال تاسف باید بگویند برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی فعلا صحبتی از زیر هزار میلیارد نکنید.

مدیرمسئول سابق کیهان این مسئله را زنگ خطری دانست که باید به صدا دربیاید و ادامه داد: ما در این مسئله بحث کمی نداریم، ممکن است گفته شود اگر این ارقام را جمع‌بندی کنیم از مفاسد اقتصادی دولت قبل از جمله بابک زنجانی کمتر باشد اما مسئله اصلی این است که ما در این قصه با مسئولانی مواجه هستیم که برای خود مجوز اخذ حقوق‌های نجومی را صادر کرده‌اند.

وی با مقایسه آثار تخریبی حقوق‌های نجومی با اقدام ایلغار مغول تصریح کرد: در این زمینه خطر مهمتری که از یک فرد سوءاستفاده‌چی که ممکن است در کنار یک مسئول خاطی اختلاس کند وجود دارد، یک جریان اشرافی‌گری بین مسئولان است و من نمی‌دانم ما چگونه مدیران هزار میلیارد تومانی را تحمل کردیم.

نصیری با بیان اینکه بحث من بحث حلال و حرام نیست و اصلا با فرض حلال بودن این پول‌ها، منطق قرآن و امیرالمومنین می‌گوید که چنین فرد اشرافی صلاحیت تصدی مسئولیت در یک نظام را ندارد، گفت: بنده احساس می‌کنم این ماجرا هم مشروعیت و هم مقبولیت نظام را نشانه گرفته اما این پدیده هنوز فراگیر نشده و این افراد در اقلیت هستند اما به سرعت در حال تبدیل شدن به اکثریت‌اند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه اگر با این مفاسد برخورد صحیح نشود این تومور سرطانی به مثابه یک تومور بدخیم گسترش پیدا می‌کند، تاکید کرد: باید مطبوعات و رسانه‌ها این مسئله را دنبال کنند و اجازه ندهند مسائل لاپوشانی شود. چرا که وقتی یک جنایت احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند مجازات آن نیز باید متناسب با این مسئله باشد تا التیام یاید تا در غیر این صورت یک خطر عظیم برای جمهوری اسلامی در زیر پوست نظام خواهد بود که هر لحظه موجودیت نظام را با خطر مواجه می‌کند.

وی تاکید کرد: عالی‌ترین مقام این نظام در اوج فسادستیزی و عدالت‌خواهی قرار دارد و پیگیر مبارزه با امر فساد است و ما باید به این کانون فسادستیز تکیه کنیم و به یاس نرسیم و در واقع باید با عمل رسالت فسادستیزانه و عدالتخواهانه خود به نفع نظام و انقلاب مانع از بروز یک فاجعه‌ای شویم که موجودیت نظام را تهدید می‌کند. 
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • سیمرغ ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    آقای ضرغامی. ما اصلا فکر نمی کردیم در ادارجات دولتی به مدیرانمان حقوق بالای 5 میلیون تومان می دهند!!! شما از بالای 20 میلیون تومان حرف می زنید!!! با این حرف شما یعنی مدیر فلان شرکت نفتی یا بانکی یا رسانه ای و یا ... اگر حقوق ماهیانه اش 19 میلیون باشد این از نظر شما عادلانه است؟!!! وقتی کارگری زحمت کش حقوقی با میانگین ماهیانه یک میلیون کم و زیاد می گیرد آیا این که مثلا فلان مدیر به خاطر تخصصش 10 میلیون حقوق یا 20 میلیون حقوق بگیرد عادلانه است؟!!! از نظر بنده که عضوی از این جامعه هستم حقوق بالای 5 میلیون تومان برای مدیران دولتی یعنی ایجاد فاصله طبقاتی. حالا این مدیر دولتی می خواهد از برای هر حزب و جناحی باشد. اگر حقوقشان بالای 5 میلیون تومان باشد او نمی تواند ناجی ملت ایران در امر اقتصاد باشد. به قول معروف رطب خورده منع رطب چون کند. مشرق حرف دل ما را به اشتراک بگذارید تا شاید لاقل به گوش مسولین برسد.
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    درود بر جناب آقای ضرغامی عزیز
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    وقتی شما یه مسولیت کوچیک تو سازمان تامین اجتماعی یا بیمارستانهاش داشته باشی بالای10 میلیون میگیری اینا که دیگه مدیر ارشد بانک و... بودن
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    مثل اینکه از زمان دولت نهم کلید خورد.بدهکارانی که طلبکار هم شدند!!!!!!!!!!!!!!
  • احمد ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    خدا بهتر میدونه که در نظام اسلامی مدیران و افرادی که حتا یک قرون از بیت المال رو به ناحق و تحت هر بهانه ای اضافه برمیداره پشیزی ارزش و خیر برای جامعه مردم و مسلمین نداره پس مسوولان صالح و مرید علی ع با شجاعت خیل عظیمی از این دزدان بیت المال رو که به حیله ها و طرق مختلف به پست و مسوولیت رسیدند رو با تیپپا از پست و منصبهای مردم و مسلمین دور کنند تا دستشون از امور مسلمین و بیت المال قطع بشه تا پاکان و صلحا کارها رو دست بگیرند و جامعه مردم و مسلمین به سوی خیر و صلاح پیش برود انشالله.
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اگر فیشهای نجومی مال سال 68 است چرا یک فیش نحومی تا قبل از سال 92 و دولت روحانی وجود ندارد؟
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اولا نظام از آن اسلام است من و شما همه ماهستیم - در بین ما تصور حقوق بالای 7میلیون تومان ستم بر مردمی است که خون داده امانت خونهای مطهر شهدایشان را به شماها سپرده اند - آقای ضرغامی ازهمین فیشهای نجومی نیز متاسفانه متاسفانه تصمیم گریان سوء استفاده کردند - برای مشروع کردن در یافتی بالای هفت میلیون تومان دولت مصوبه گذراند و همان 19 میلیون تومان مورد نظر حضرت شمارا نیز قانونی کرده اند - این وضعیت کشوررا دچار ضنک معیشت خواهد کرد - حالا به راز این که چرا روزی دولت فعلی تنگ شده و سقوط قیمت نفت عامل تنگی امور دولت شده است - امام راحل فرمودند پیشکسوتان جهاد وشهادت را فراموش نکینید و الا دچار ... - ملاحظه دارید چه تصور زننده و مشمئز کننده ای است که عده ای امانات مردم را (ریاست و مسؤلیت) را طعمه می پندارند - پناه به خدا می بریم از سوء استفاده عده ای که چشم طمع به مال مردم (بیت المال ) دارند - آقای رفسنجانی وقتی در خطبه نماز جمعه بی توجهی بسیج و نیروهای مخلص انقلاب به ذخارف دنیای دنی را ژولیدگی و ... ساز کردند معلوم بود قیمت آن حرف ایجاد شکاف طبقاتی عمیق خواهد بود و کشور دچار این مصیبتها خواهد شد - حالا نیز قحط الرجال نیست مردان مردی که صدام را سیلی زدند هنوز در این مملکت رویش داشته اند و عاجز از اداره امور کشور نیستند - دستان نا اهلی که فکر می کنند چون رژیم دراان شیطان بزرگ آمریکا فوکول کراوات دارند و محق کشورداری آنها هستند نا پاک ترین ذهنها و دستهای ناپاک نا اهل هستند که باید از امور مردم کنار زده شوند .
  • محمد ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    سلام من اگر ماهی 500 هزار تومان بتوانم داشته باشم بی نهایت شاد می شود 500 میلیون تومان آن هم هر ماه خدا لعنت شان کند کسانی را می شناسم که یک ریال یک ریال فقط ریال ندارند
  • ناشناس ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    ما فکر نمی کردیم حقوق بالای 5 میلیون تومان وجود داشته باشد .
  • بیمرغ ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    خب شما می خواستی چطوری حقوق های نجومی را بهتر ماله کشی کنی؟
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    کسی که 19 میلیون دریافتی اش باشد چه می فهمد بیکاری یعنی چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس