مقامات آرژانتینی که هنوز اصرار دارند ایران در انفجار «آمیا» دست داشته، این بار از کشورهای شرق آسیا خواسته‌اند مسافر ایرانی خود «علی‌اکبر ولایتی» را تحویل بوینس‌آیرس دهند.

به گزارش مشرق، مقامات قضایی آرژانتین با ادامه طرح چندین ساله ادعای دست داشتن ایران در بمب‌گذاری مرکز یهودیان آرژانتین، این بار دستگیری و تحویل وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران را خواستار شدند.

27 تیر سال 1373 بود که مرکز همیاری یهودیان آرژانتینیا همان آمیا منفجر شد و 85 نفر کشته شدند.

مقامات قضایی آرژانتین و صهیونیست‌ها از آن سال اصرار دارند که ایران و حزب‌الله در پس پرده این انفجار بوده‌اند؛ ایران بارها این اتهام را رسماً رد کرده است. چندین نفر از مقامات وقت ایران من جمله «علی‌اکبر ولایتی» وزیر خارجه و «علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس جمهور وقت، پس از این ادعای آرژانتین در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل قرار گرفتند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز پس از آنکه خبر سفررئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به سنگاپور و راهی شدن وی از سنگاپور به سمت مالزی برای دیدارهای رسمی در خبرگزاری‌ها منتشر شد، یک قاضی تحقیق با صدر حکمی و با استناد به حکم اینترپل، از مقامات سنگاپور و کوالالامپور خواستند، این مقام ایرانی را دستگیر کنند و به بوینس‌آیرس تحویل دهند.

حادثه آمیا به یک موضوع اختلاف داخلی در آرژانتین نیز تبدیل شده است. چندی پیش «آلبرتو نیسمان» بازپرس ارشد این پرونده، «کریستینا کریشنر» رئیس‌جمهور وقت کشورش را به همدستی با ایران برای جلوگیری از انتشار اسناد دخالت ایران در این حادثه متهم کرد.

گفته‌های نیسمان با استقبال گرم محافل صهیونیستی روبرو شد ولی وی هیچ‌گاه مدرک ادعایی را از جیب خود بیرون نیاورد.

آلبرتو سال گذشته در خانه خود به طرز مرموزی کشته شد. پرونده قتل وی هنوز باز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 1
    این انفجار طبق مدارک و اسناد سیا و جاسوسی انگلیس و آلمان کار نئو نازیست های آلمانی ضد یهود بوده است که در این مورد یک فیلم مسند را خود بی بی سی تهیه کرده بود که در آن با اسناد و شواهد معتبر و مستند نازی های ضد یهود را مسئول این بمب دانست که متاسفانه این فیلم مسند چند قسمتی هرگز از تلویزیون ایران پخش نشده است
  • محسن ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 1
    مرگ بر اسرائیل و تمامی صهیونیستهای جهان من الان الی قیام یوم الدین ما که توی این قضیه دست نداشتیم و صهیونیستها به قول معروف باید اب را به انجایی بریزند که می سوزه :) ای کاش می شد همه یهودیان صهیونیست در سراسر دنیا رو به این سرنوشت گرفتار کرد .
  • امیر ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 1
    هرچی به ارژانتین رو دادیم بسه دیگه اگه عرضه داشتندجزایر فاکلند رو پس میگرفتن که با خفت انگلیس از کشورشون جدا کرد حالا فک کردن آویزون شدن به اسرائیل براشون حیثیت میاره
  • مبارز ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 2
    اینم نتیجه تعامل سازنده!! با کدخدا
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 1
    من کاری به این جریان ندارم ولی سگ های صهیونیست رو باید در دورترین نقاط دنیا هم شکار کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس