پس از لشکرکشی آمریکا به منطقه شاهد شکل گیری پدیده تروریسم منطقه ای بوده ایم بطوریکه گروهکهای تروریستی از جمله "پژاک" که می توان آن را نمادی از این نوع تروریسم به شمار آورد مرتکب بزرگترین جنایات ضد بشری شده اند اما دریغ از واکنشی هرچند نمایشی از سوی جامعه جهانی.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از مهر، "ده ها تن از اشرار و تروریستهای گروهک پژاک به هلاکت رسیدند"، "هلاکت 50 تروریست پژاک به دست سپاه" و "هلاکت یک سرکرده پژاک و عامل انفجار خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه" از جمله تیترهای داغ خبری بود که چندی است توجه رسانه های داخلی و خارجی را بخود معطوف کرده است.

این عملیات غرورآفرین و جسورانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایطی صورت گرفت که یک مقام عالی رتبه نیروهای مسلح کشورمان با اشاره به اقدام رئیس اقلیم کردستان مبنی بر آنکه بدون اطلاع دولت مرکزی عراق و در جهت تبانی با استکبار، 300 هزار هکتار از سرزمین عراق را در اختیار گروهک تروریستی پژاک قرار داده است، اعلام کرده بود که به تروریست ها اجازه داده نخواهد شد با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سرزمین عراق لانه کرده و به ملت ایران تعرض کنند و علیه این تروریست ها اقدام خواهد شد.
 
جوانی: از زمان اشغال عراق توسط آمریکا شاهد نفوذ صهیونیستها در شمال عراق بودیم
 
در این رابطه سردار سرتیپ پاسدار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ماهیت گروهک های تروریستی مستقر در مناطق مرزی کشوراظهار داشت: یکی از کارویژه های سپاه از اول انقلاب تاکنون برخورد با گروه های تجزیه طلب و تروریستی بوده است که بعضا در مناطق مرزی ساکن بوده اند.

وی با اشاره به اینکه این گروهکها با حمایتهایی که از خارج از مرزها صورت می گرفت دست به اقدامات واگرایانه قومیتی می زدند، گفت: یکی از این گروهکها گروهک تجزیه طلب پژاک است که عمدتا از نیروهای غیرایرانی که عموما اتباع کشورهای ترکیه، عراق و سوریه هستند، تشکیل شده است.

معاون سیاسی سپاه در ادامه درباره عملیات مقتدرانه سپاه علیه گروهک تروریستی پژاک نیز گفت: در روزهای اخیر شاهد عملیات پاکسازی نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال غرب کشوربودیم که توانست به بخش قابل توجهی از گروهک تروریستی پژاک ضربه وارد کند و این عملیات همچنان ادامه دارد تا زمانیکه مردم بتوانند در امنیت کامل در این مناطق زندگی کنند.

وی با بیان اینکه از زمان اشغال عراق توسط آمریکا شاهد نفوذ صهیونیستها در شمال عراق بودیم و نیروهای کردی هم تحت تاثیر آنها چنین رفتارهایی را در پیش گرفته اند که قطعا با منافع آنها سازگار نخواهد بود، گفت:  در رابطه با این موضوع بین حکومت مرکزی با حکومت محلی در اقلیم کردستان تفاوت دیدگاه گسترده ای وجود دارد.
 
 
از زمان اشغال عراق توسط آمریکا شاهد نفوذ صهیونیستها در شمال عراق بودیم و نیروهای کردی هم تحت تاثیر آنها چنین رفتارهایی را در پیش گرفته اند که قطعا با منافع آنها سازگار نخواهد بود.
یدالله جوانی
 
در این راستا می توان گفت که پس از لشکرکشی  ایالات متحده آمریکا به منطقه شاهد به راه افتادن موج جدیدی از پدیده تروریسم منطقه ای بوده ایم بطوریکه تاکنون مردم بی گناهی در عراق و افغانستان و حتی ایران قربانی مطامع نامشروع این پدیده شوم شده اند.
 
براین اساس گروهک تروریستی "پژاک" که مولود نامشروع استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه است را می توان نمادی از تروریسم منطقه ای به شمار آورد که تحت لوای حمایت از اکراد مرتکب بزرگترین جنایات ضد بشری شده است اما دریغ از واکنشی هرچند مزبوحانه از سوی جامعه جهانی و بویژه شورای امنیت سازمان ملل واینجاست که حقوق بشر از نوع آمریکایی رخ می نمایاند. 
 
البته به علت اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد براساس ماده 51 منشور این سازمان هیچ اقدام موثری علیه گروهک تروریستی پژاک انجام نداده است جمهوری اسلامی ایران  نیزبراساس حقوق ذاتی دفاع از خود محق است که اقدامات لازم را برای تامین امنیت سرزمینش انجام دهد و این دقیقا مطابق با منشور سازمان ملل و حق اساسی و اولیه اعضای سازمان ملل متحد برای دفاع از حقوق قانونی خود است.
 
 
بروجردی: آلمان در عمل سیاست حمایت از تروریسم را دنبال می کند

از سویی دیگر علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در این رابطه عنوان کرد: با توجه به جنایتهایی که پژاک طی سالهای گذشته در مناطق مرزی کشورمان انجام داده است نیروی زمینی سپاه پاسداران عملیات گسترده ای را علیه این گروهک تروریستی انجام داده است.

وی افزود: سیاست مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برقراری امنیت مردم کشورمان موجب شد که پاسداران جان بر کف این عملیات ضربتی را علیه گروهک تروریستی پژاک انجام دهند.
 
 
مستنداتی در خصوص اقدامات تروریستی پژاک به مقامات آلمانی داده شده است و انتظار جدی این است که آلمانها به تعهد خودشان در مبارزه با تروریسم در عرصه بین المللی عمل کنند.
علاء الدین بروجردی
 

بروجردی با بیان اینکه حامیان پژاک بویژه آلمان که با پناه دادن به رهبر این گروهک تروریستی ثابت کرد که در عمل سیاست حمایت از تروریسم را دنبال می کند، در عین حال گفت: انتظار جدی که از آلمان وجود دارد این است که با توجه به مجموعه سیاستهای اعلام شده اش مبنی بر مبارزه با تروریسم، تغییری در رویه خود بدهد چراکه این رویکرد دوگانه آلمان نسبت به مقوله تروریسم غیرقابل قبول است.

وی یادآور شد: در سفری که چندی پیش به آلمان داشتم در مذاکره با وزیر کشور و وزیر امور خارجه آلمان این تذکر جدی را در آن مقطع داده ایم ضمن اینکه وزارت امورخارجه کشورمان هم پیگیر موضوع  محاکمه سرکرده گروهک تروریستی پژاک است بطوریکه مستنداتی در خصوص اقدامات تروریستی پژاک به مقامات آلمانی داده شده است و انتظار جدی این است که آلمانها به تعهد خودشان در مبارزه با تروریسم در عرصه بین المللی عمل کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: همچنین با توجه به روابط دیرینه ای که با مسئولان حکومت اقلیم کردی وجود دارد انتظار ما این است که آنها حساسیت جمهوری اسلامی ایران را که حساسیت به حقی است درک کنند و اجازه ندهند که مناطقی از اقلیم کردی تبدیل به قرارگاه تروریستهایی که علیه ملت ایران دست به جنایت می زنند، شود.

وی در خصوص اعتراض هوشیار زیباری وزیرامورخارجه عراق نسبت به بمباران مناطق مرزی توسط سپاه پاسداران نیز گفت: در حقیقت وظیفه حکومت اقلیم کردی است که با گروهک تروریستی پژاک مقابله کنند و طبیعی است که اگر آنها این کار را انجام ندهند ما در جهت حفظ امنیت کشورمان این کار را انجام دهیم.

بروجردی با اعلام اینکه پژاک باید بداند که سیاست مشت آهنین سپاه درمقابله با گروهکهای تروریستی در آینده هم با جدیت استمرار خواهد داشت، گفت: انتظار افکار عمومی از سپاه این است که این روش را که نشان از اقتدار نیروهای مسلح بویژه سپاه دارد جدی تر از گذشته ادامه دهد.

وی با تاکید براینکه یکی از آثار اتخاذ موضع مقتدرانه، بازدارندگی است، گفت: سپاه این حق را دارد که از همه توانمندی خود در جهت مقابله با کسانیکه متعرض امنیت جمهوری اسلامی می شوند بهره گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در بیان اقدامات این کمیسیون برای حمایت دولت آلمان از سرکرده گروهک تروریستی پژاک  نیزگفت: در مقطع فعلی اقدامات انجام شده را در رابطه با گروهک تروریستی پژاک را بررسی می کنیم و تصمیم مقتضی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.
 
شاید بتوان گفت که آلمانها علی رغم داشتن داعیه مبارزه با تروریسم تحت فشار لابی صهیونیسم و ایالات متحده آمریکا مجبور به اتخاذ رویکرد دوگانه در قبال گروهک تروریستی پژاک شده اند که امیدواریم هرچه زودتر دولت آلمان بر اساس سیاست اعلامی و همچنین موازین بین المللی اقدامات لازم را در خصوص صدور قرار تعقیب جهت دستگیری "عبدالرحمن حاج احمدی" سرکرده گروهک تروریستی پژاک انجام دهد. همچنین انتظار از حکومت اقلیم کردی نیز براساس حسن همجواری اتخاذ رویکرد دیگری در قبال پژاک است. 
 
گفتنی است گروهگ تروریستی پژاک شاخه ای از گروهک سازمان یافته "پ‌.پ‌.ک" است که در کوهستانهای قندیل عراق مستقر بوده و با حمایت گروهک "پ.پ.‌ک‌" در شمال غرب ایران دست به ترور و جنایات گسترده ای زده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس