دریادار سیاری با بالاتر دانستن فناوری زیردریایی های اتمی و دیزلی از ساخت هواپیما گفت: مرکز آموزش زیرسطحی ما کارکنان خود را مطابق با استانداردهای جهانی و بدون نیاز به اعزام آنها به کشورهای شرقی و غربی آموزش می دهد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و بازدید ایشان از واحدهای نیروی دریایی گفت: هدف اصلی از این سفر همانطور که فرمانده معظم کل قوا گفتند گفتن خدا وقت به نیروی انسانی مومن و متعهد این نیرو در شرایطی جوی نامناسب و به ویژه در فصل تابستان بود.

دریادار حبیب الله سیاری افزود: این سفر برای ما باورنکردنی،‌ زیبا، پرثمر و بسیار تشویق کننده بود، کارکنان هم با نیروی صد چندان به کار خود ادامه می دهند تا آنچه از دو نیروی دریایی سپاه و ارتش انتظار می رود به ویژه در آبهای آزاد به سرعت برآورده کنند.

فرمانده نیروی دریایی با بیان سیر بازدیدهای مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان از جمله برای افزایش سطح تعمیرات و نصب تجهیزات به روز در محل تعمیر زیردریایی طارق گفت: حوزه مسئولیت دریایی فراتر از آبهای سرزمینی است و می توان تا حدود 20 تا 30 کیلومتری ساحل هر کشوری حضور پیدا کرد.

وی با توجه با آمار 90 درصدی جا به جایی کالا از راه دریا افزود: توسعه دریا محور توانمندی در بهره برداری از منابع، انرژی و‌ تجارت دریایی است و حضور در دریاهای آزاد هم برای نشان دادن اقتدار و دفاع از منافع ماست.

دریادار سیاری به نقل از مقام معظم رهبری، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد را به معنای عزت، توانمندی و اقتدار کشورمان ذکر کرد و گفت: ایشان فرمودند که ما اهل تجاوز نیستیم ولی اهل حضور هستیم.

وی افزود: ما در اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ حضور پیدا کردیم و امروز فقط 14 ناوگروه ما که در این مناطق حضور دارند بیش از 400 هزار کیلومتر دریانوردی کرده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یکی از هدفهای حضور در آبهای آزاد را انتقال فرهنگ ذکر کرد و گفت:‌ انتقال این فرهنگ الهام بخش است چرا که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران از تحریم ها عبور کرده است و امروز ناگروه به دریای مدیترانه می فرستد، امری که برای ملت های منطقه امید بخش است.

وی با بالاتر دانستن فناوری زیردریایی های اتمی و دیزلی از ساخت هواپیما گفت: مرکز آموزش زیرسطحی ما کارکنان خود را مطابق با استانداردهای جهانی و بدون نیاز به اعزام آنها به کشورهای شرقی و غربی آموزش می دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز به تاکید مقام معظم رهبری برحمایت از خانواده های کارکنانی که به مناطق دریایی گرم و شرجی می روند اشاره کرد.

دریادار فدوی با بیان سابقه فعالیت نیروی دریایی سپاه و شروع ماموریت آن در صحنه کل دریا از اسفند 1365 گفت: عملیات مقابله به مثل، موشکی، ویژه و درگیری مستقیم با ناوهای امریکایی از جمله فعالیت های نیروی دریایی سپاه بوده است.

وی افزود: با شروع اتش بس در جبهه ها، جنگ در دریا به پایان نرسیده و روند حضور نیروهای بیگانه ادامه یافته است و همچنان نیز این روند ادامه دارد.

دریادار فدوی با اشاره به فعالیت های نیروی دریایی ارتش و سپاه گفت: در چند سال اخیر و با ملاحظات مقام معظم رهبری، روندی متفاوت به وجود آمد و تقسیم بندی های کلانی از جمله از نظر جغرافیایی، شناورها و تجهیزات صورت گرفت.

وی سرعت را عامل تعیین کننده ای در دریا ذکر کرد و افزود: یکی از مقامات پنتاگون در تابستان 66 گفت که ناوهای اعزامی به خلیج فارس نه فقط قادر به انجام ماموریت های خود نیستند بلکه نمی توانند در مقابل قایق های تندروی سپاه مقابله کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عامل مهم دیگر را نقش انسان متعهد و مسلمان ذکر کرد و گفت: این عامل بر عوامل دیگر محیط است.

وی افزود: درمجلاتی که به تبلیغ ادوات جنگی پرداخته می شود‌ یکی از شاخص های یک ابزار نظامی توانمندی آن در مقابله با قایق های تندرو ذکر می شود.

دریادار فدوی تصریح کرد:‌ ما پس از جنگ حتی یک روز را هم برای ارتقای توانمندی های خود از دست نداده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس