دو برادر برایم خیلی جالب هستند، عشق و وفادارى در كنار رويارويى و تقابل و تضاد این دو بسیار برایم جذاب است. حسین یاری این کاراکتر را به عنوان يك تكيه‌گاه واقعى برادرانه عالى اجرا کرده است.

سهیلی: «50 کیلو آلبالو» سلیقه من نیست/ فکر نمی‌کردم 13 میلیارد بفروشد!سرویس فرهنگ و هنر مشرق- جواد افشار کارگردان سرشناس آثار تلویزیونی است که همواره سعی کرده در آثارش دغدغه‌های خود را ترسیم کند. او سال گذشته مجموعه 12 قسمتی «کیمیا» را کارگردانی و از شبکه دوم سیما روی آنتن برد و پس از آن فیلمنامه‌ای از آرش قادری با عنوان «برادر» را مقابل دوربین برد که حاصل این همکاری سریالی است که شب‌های رمضان مخاطبان را پس از افطار پای تلویزیون نگه می‌دارد. به بهانه پخش سریال «برادر» با افشار به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه از نظر می‌گذرد.

* سریال به قسمت‌های پایانی رسیده است؛ پخش آن برای چقدر راضی‌کننده بوده است؟

تا اندازه زیادی نظراتمان تامین شده اما فکر می‌کنم یکسری مشکلاتی وجود دارد که اگر نبود کیفیت بیشتری را در هنگام پخش شاهد بودیم. به طور مثال همزمان با پخش سریال زیرنویسی پخش می‌شود که ظاهرا طرح یک مسابقه است که سئوالات خیلی سطحی را طرح می‌کند و به سریال مربوط نیست. بالاخره هنگام پخش سریال فکر مخاطب از درام جدا می‌شود و این مسائل مخاطب را آزار می‌دهد مگر اینکه این موضوع در اشکال بهتر و حرفه‌ای تر انجام شود.

* با توجه به اینکه «برادر» سومین تجربه رمضانی شما در تلویزیون  محسوب می‌شود، این سریال نسبت با دو مجموعه قبلی چه تفاوت‌هایی دارد؟

به اعتقاد من این مجموعه‌ها در ادامه هم هستند  و به هر حال دغدغه‌های مشترکی از جمله تحکیم روابط خانواده، کسب و رزق حلال و سبک زندگی ایرانی خودمان را به تصویر می‌کشند که من از سریال «پول کثیف» تجربه این دغدغه را تا ساخت «مادرانه» و «کیمیا» و «برادر» همواره به همراه داشتم. فکر می‌کنم «برادر» هم عصاره ای از مجموعه کارهای گذشته من است که خیلی به روز است و قصه‌ای است که عموم جامعه به آن نیاز دارد و باید به آن پرداخته می‌شد، مباحثی مثل قاچاق کاچالا و حمایت از تولید داخلی و سبک زندگی خانواده‌های ایرانی که شرافتمندانه در کنار هم زندگی می‌کنند.


سهیلی: «50 کیلو آلبالو» سلیقه من نیست/ فکر نمی‌کردم 13 میلیارد بفروشد!


* چه میزان تحقیقات برای ساخت و پرداخت به موضوع قاچاق کالا داشتید؟


تحقیقات به شدت تنگاتنگی با انجمن‌های مختلف و بازرگانان داشتیم و فیلمنامه این اثر با اشراف کامل نوشته و پرداخته شد.

* چطور شد که از عوامل سریال «کیمیا» برای «برادر» استفاده کردید؟

از بین 400 بازیگر سریال «کیمیا» چهار یا پنج بازیگر برای ساخت «برادر» دعوت شدند که من فکر نمی‌کنم که تعداد قابل توجهى در مقايسه با تعداد مورد نياز سريال باشد، من تصور مي‌كنم این دو مجموعه تا اندازه زيادى  مورد توجه مخاطب قرار گرفته‌اند که این موضوع برای مخاطب جذاب شده است. راستش را بخواهيد خیلی از عزیزانی که در سريال «کیمیا» کنارم بودند را دعوت کردم که به هر دلیلی اعم از تداخل كارى و سفر نتوانستند در سریال «برادر» حضور پیدا کنند.

* به نظر شما «برادر» دیده شده؟


خوشبختانه از بازخوردهایی که در دنیای واقعی و مجازی دیدم راضی هستم و کار مورد اقبال قرار گرفته است البته نظرات و سلایق در اقشار و سطوح گوناگون اجتماعی متفاوت است که این‌ها برای ما قابل احترام است. با اینکه پخش سریال ما در این شرایط و همزمان با پخش والیبال و فوتبال قرار گرفته است اما بازخوردها نشان داده که سریال «برادر» مخاطب خود را دارد.


سهیلی: «50 کیلو آلبالو» سلیقه من نیست/ فکر نمی‌کردم 13 میلیارد بفروشد!


* از همکاری با محمد علیزاده بگویید
.

من احساس کردم که فضای عاشقانه و احساسى بین افراد خانواده در سریال «برادر» با صدای محمد علیزاده هماهنگی بیشتری دارد و همان ابتدا هم که در این باره صحبت کردیم سناریو را خواند و خوشبختانه ترانه‌ای که مهرزاد امیرخانی ارائه داد فوق العاده جذاب و دلنشین است که خیلی به حال و هوای سریال کمک کرد.

* در بین بازیگران «برادر» و «کیمیا» شباهت‌هایی بین ویژگی‌های برخی از آن‌ها از جمله پوریا پورسرخ و گلاره عباسی به چشم می‌خورد آیا این موضوع تعمدی بوده است؟

اگر تفاوت‌های بسیار ریز و دقیقی را كه در اجرایشان از  کاراکترهای «برادر» انجام داده‌اند را ناديده بگيريم به نظرم در حق این عزیزان کم لطفی کرده‌ایم. به هرحال قبول كنيد كه يكسرى ویژگی‌ها مال آدم‌هاست مثل لحن و صورت و فيزيك که مال آن‌هاست و آن را نمی‌توان تغییر داد. به طور مثال در مجموعه «کیمیا» شخصیت فرزانه ويژگي‌هايى داشت كه بشدت با نازى قصه «برادر» متفاوت است، در آنجا او عاشق نمی‌شد و فقط قصد انتقام داشت اما شخصیت نازی در سریال «برادر» درگیر یک دوگانگی است که بین انتقام و عشق گیر کرده و گلاره عباسی این نقش را به خوبی اجرا کرده است. تا قسمت‌های اولیه پخش «برادر» کسی فکر نمی‌کرد که شخصیت نازی چنین قصدی داشته باشد.


سهیلی: «50 کیلو آلبالو» سلیقه من نیست/ فکر نمی‌کردم 13 میلیارد بفروشد!


* کدام شخصیت سریالتان را بیشتر دوست دارید؟


دو برادر برایم خیلی جالب هستند، عشق و وفادارى در كنار رويارويى و تقابل و تضاد این دو بسیار برایم جذاب است. به هر حال شخصیت برادر بزرگتر می‌تواند بسیار محبوب و جذاب باشد که حسین یاری این کاراکتر را به عنوان يك تكيه‌گاه واقعى برادرانه عالى اجرا کرده است، در كنارش پوریا پورسرخ به عنوان برادر کوچک‌تر با بلند پروازى‌ها و وسوسه‌ها و سركشى‌هايش در عين احترام به پدر و بزرگانش این کاراکتر را به خوبی به نمایش گذاشته که این دو شخصیت باورپذير و جذاب شده‌اند. بقيه بازيگران هم بسيار خوب و توانا ظاهر شده‌اند كه فكر مي‌كنم این امر توانمندى و سابقه آن‌ها را محكم تر از قبل كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    توتعريف نكني كي كنداين تعريف را. واقعا كه
  • علی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    نسبت به سریال کمیا خیلی بهتره مخصوصا با حضور حسین یاری
  • علی ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    از همینجا از عوامل تهیه فیلم تشکر میکنم سریال فوق العاده از آب درامده و با توجه به برتری محسوس برادر نسبت به کیمیا میتوان دلیل این برتری را چیزی غیر از کارگردان دانست از جمله انتخاب هوشمندانه بازیگران در این سریال گروه کارگردانی قویتر و نویسنده سناریو که بسیار حرفه ای و روانشناسانه نوشته شده حتی ریزه کاریهای بازار و رفتارهای قابل پیش بینی از شخصیتها و از همه مهمتر جهش محسوس این سریال نسبت به سریالهای آبکی این هست که سکانس زائد نداشت سکانسهای مثلا احساسی توام با موزیک غمگین که گفته میشد برای اضافه کردن زمان به سریال کار میشد . در مجموع این سریال جزو قویتریرین سریالهای اخیر بود که از اشتباهات تکراری سریالهای قبل دست کشید و یک مجموعه فاخر ایجاد شد .
  • فرزانه ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    واقعا دست آقای افشار و گروهشون درد نکنه سریال کاملا واقع گرایانه بود ما مثل اعضا خانواده پهلوان دچار استرس و ناراحتی و موفقیت کردیم ! تا بحال سریالی مثل این ندیدم که نشه ازش نقصی گرفت از هیچکس بزرگنمایی نشد و چقدر نقش هر کس بهش میومد خوب بود که از بازیگر ضعیف نقش کیمیا استفاده نشد . در مجموع عالی
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    واقعا مزخرف بود بخصوص اخرشم که با مسخره بازی تموم شد خدایش از این همه هندی بازی تو فیلم ها سریالها خسته نشدیم
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    واقعا مزخرف بود بخصوص اخرشم که با مسخره بازی تموم شد خدایش از این همه هندی بازی تو فیلم ها سریالها خسته نشدیم
  • پروفسور سعید عالمی نابغه دوران ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    به خدا قسم این سریال اسهال و چرک و خون و استفراغ بود
  • پری ترشیده ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    سریال ضعیفی بود
  • فرزانه ترشیده ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    خدا شفات بده
  • علیرضا ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    این دست سریالها فقط برای ادمهایی خوبه که از فرط بیکاری و بی عاری واقعآ دیگه نمیدونن چه کار کنن و دنبال یه سرگرمی و سر و صدایی میگردند . هیچگاه پر بیننده بودن یا نبودن ملاک خوب یا بد بودن نیست . توی ایران هرسریالی که بسازی به هر حال تعدادی بیننده داره اما تآثیر گذاری و جریان ساز بودن یک اثر حرف دیگریست. اگر یک فیلم یا سریال مخاطب را برای بار دوم و یا بیشتر به خود جلب کند میتوانیم به ان اثر امیدوار باشیم مثل(شب دهم. مختارنامه. یوسف پیامبر. میوه ممنوعه. پایتخت و...)و الا این اثار دردی از ما دوا نمیکنه.حیف این پولها . واقعآ این پوریا پورسرخ با این بدن بادیبیلدینگش خیلی احساس میکنه که یه چیزی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس