کد خبر 571367
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

وزیر ارتباطات با بیان اینکه چیزی درباره شایعات افزایش قیمت اینترنت موبایل نشنیده است، به طور ضمنی از احتمال افزایش نرخ بسته‌های اینترنت موبایل در جهت حمایت از یک اپراتور پرده برداشت.

به گزارش مشرق، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مسئول نظارت و حکمرانی در حوزه ICT به دنبال انتخاب کف تعرفه اینترنت موبایل جهت حمایت از وضعیت اینترنت ثابت است.

پیش از این رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه قیمت اینترنت موبایل ایران جزو ارزان‌ترین‌هاست، در توجیه این اقدام گفته بود که احتمال تعیین کف قیمت اینترنت برای اپراتورها وجود دارد تا به این واسطه کسب‌وکار ADSL تضمین شود.

وی تأثیر این تصمیم در گرانی بسته‌های اینترنت را اینگونه توجیه کرد: قطعا کف را طوری وضع نمی‌کنیم که موجب افزایش قیمت‌ها و ایجاد این فضا شود. منظور از کف قیمت ایجاد نواری برای مشخص شدن فضای مانور اپراتورها در قیمت بسته‌های اینترنتی است.

حال با تمامی تفاسیر و از آن جهت که گفته می‌شود قیمت‌های پایین تعرفه اینترنت دو اپراتور بزرگ موبایل باعث فشار بر روی اپراتوری کوچک شده است، شنیده ها حاکی از آن است که مدیر آن اپراتور کوچک چنین درخواستی را که منجر به افزایش قیمت اینترنت موبایل می‌شود، داشته است.

علی‌رغم اینکه مدیر همان اپراتور چنین موضوعی را تأیید کرده و گفته است که درحال حاضر برای ارائه اینترنت همراه تنها قیمت سقف تعیین شده است اما بی شک تعیین کف قیمت هم می‌تواند اقدام موثری باشد، وزیر ارتباطات اظهارات دیگری کرد.

محمود واعظی درباره انتشار نقل‌قول‌هایی درباره افزایش قیمت اینترنت موبایل اظهار کرد: اولین بار است که چنین شایعاتی را می‌شنوم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شده و در حال فعالیت است. قرار شده ابتدا از خودمان شروع شود و پهنای باندی که به مخابرات، شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت (pap) و اپراتورها ارائه می‌شود، ارزان‌تر باشد تا آنها نیز با قیمت پایین‌تر به مردم عرضه کنند.

وی افزود: البته برخی اپراتورها رقابت تخریبی را شروع کرده‌اند که با ارائه بسته‌های ارزان قیمت تلاش دارند رقبا را از میدان خارج کنند.

او با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون تنظیم مقررات در این خصوص گفت: در این جلسه مطرح شد که رقابت در این حوزه باید سالم باشد و رقابت تخریبی قابل قبول نیست.

وی افزود:‌ سقف قیمت‌های اینترنت موبایل دست نخواهد خورد و شاید پائین هم بیاید اما حداقل قیمت یا کفی برای قیمت اینترنت در نظر گرفته می‌شود تا بازار کنترل شود. سیاست ما افزایشی نخواهد بود.

محمود واعظی با مصاحبه امروز خود با یکی از رسانه‌های تصویری نشان داد که در حمایت از یک اپراتور حاضر است کف قیمت اینترنت موبایل را هم مشخص کند تا دیگر اپراتورها دامپینگ علیه هم نداشته باشند.

این موضوع ناخودآگاه خبر از گران شدن نرخ بسته‌های اینترنت موبایل دارد اما از سویی گفته است که سیاست ما افزایشی نخواهد بود.

از آن جهت که وزارت ارتباطات همواره در مواجه شدن با موضوعات مربوط به حقوق مشترکان تلفن و موبایل، بدون در نظر گرفتن منافع مردم به سمت گران کردن تعرفه‌ها رفته، پیش‌بینی می‌شود نرخ اینترنت موبایل هم مانند تعرفه‌های تلفن ثابت که یک شبه مجوز گرانی گرفت، گران شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • آرش آذر ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    همه جای دنیا هر روز شاهد کاهش قیمت اینترنت و افزایش سرعت اون هستیم در ایران هم شاهد افزایش قیمت و کاهش سرعت اینترنتیم
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    عادت کن
  • mohsen ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    من موندم این سازمان دفعاع از حقوق مصرف کننده دقیقا چه کاری میکنه؟
  • حمید ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    کنترل بر فضای مجازی نیاز امروز جامعه ماست کنترلی هوشمندانه و علمی بحث فیمتها و پهنای باند زمانی مهم خواهد بود که توانسته باشیم حدودی را با توجه به وضعیت اجتماعی، سیاسی، اخلاقیمان ایجاد کرده باشیم
  • مسعود ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    عادت کردیم .خیالت راحت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس