لابی قدرتمند اصفهانی بعد از اتفاقاتی که در پایان فصل گذشته در تبریز افتاد و به یکباره تیم اصفهان را قهرمان لیگ ایران کرد، این بار به دنبال ریاست مهدی تاج در فوتبال است.

به گزارش مشرق، بر کسی پوشیده نیست که در طول نزدیک به یک دهه گذشته و بیش از 8 سالی که علی کفاشیان ریاست فدراسیون فوتبال کشور را بر عهده داشت، جمع کثیری از مدیران اصفهانی جایگاه های مختلف این فدراسیون را به قبضه در آوردند و در طول 3 سال گذشته نیز با روی کار آمدن دولت یازدهم نیز این حضور به واسطه حضور جهانگیری در جایگاه معاون اولی و همچنین حمایت های وزیر دفتر وی، بیش از گذشته بر قدرت آنها افزوده شد.

این حضور اصفهانی ها در فوتبال تا جایی پیش رفته که حالا پس از پایان دوران ریاست علی کفاشیان، مهدی تاج نیز به عنوان راس هرم مدیران اصفهانی فوتبال، پای به انتخابات گذاشته و بنا دارد بر کرسی ریاست این فدراسیون نیز تکیه کند.

در این باره نکته جالب تر اینجاست که شنیده می شود گزینه اصلی مهدی تاج برای دبیر کلی فدراسیون احتمالی نیز محمد رضا ساکت مدیر عامل سابق باشگاه سپاهان و مشاور فعلی سازمان لیگ است. اقدامی که به نظر می رسد در صورت تحقق آن، باند اصفهانی های فوتبال را برای 4 سال آینده از رئیس گرفته تا دبیر کل و نیروهای جز، تکمیل می کند.

لابی قدرتمند اصفهانی ها در انتخابات فوتبال

بدون شک امروز و در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، یکی از اصلی ترین و قدرتمندترین لابی های فوتبال در اختیار اصفهانی هاست. برای این منظور نیز می توان به باند 4 نفره فعلی این لابی قدرتمند در فوتبال نگاهی انداخت. ﻋﻠﯽ ﮐﻔﺎﺷﯿﺎﻥ ﺍﺯ ﻧﺎﯾﯿﻦ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻭ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺍﺳﻼﻣﯿﺎﻥ، ﻣﻬﺪﯼ ﺗﺎﺝ ﻭ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﺳﺎﮐﺖ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ. ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻧﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭ ﺩﺭ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﺟﺪﯾﺪ، ﺩﻭ ﺍﺻﻔﻬﺎﻧﯽ ﺭﺍ هم ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﻼﻝ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ: ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﺭﺣﯿﻤﯽ ﻭ ﺑﻬﺮﺍﻡ ﺍﻓﺸﺎﺭﺯﺍﺩﻩ که یکی همچنان در پست خود حضور دارد و دیگری از باشگاه پرسپولیس کنار رفت.

ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﯾﮕﺮ نیز ﺩﻭ ﺍﺻﻔﻬﺎﻧﯽ ﻫﻢﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺳﭙﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺫﻭﺏﺁﻫﻦ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻬﺮﺯﺍﺩ ﺧﻠﯿﻠﯿﺎﻥ ﻭ ﺳﻌﯿﺪ ﺁﺫﺭﯼ که خلیلیان نیز جای خود را به دیگر مرد اصفهانی یعنی باقریان داد تا ﺣﺎﻻ ﺁﻧﻬﺎ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮﯾﻦ ﻻﺑﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺭﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍشته باشند.

البته نکته جالب توجه در فعالیت های اصفهانی های فوتبال زمانی بود که آیت اللهی با فشار وزارت ورزش و جوانان از نائب رئیسی کفاشیان کنار رفت و در شرایطی وزیر ورزش بنا داشت گزینه مد نظر خود را در جایگاه نائب رئیسی فدراسیون فوتبال بنشاند، به یکباره این پست نصیب یکی دیگر از چهره های اصفهانی یعنی محمود اسلامیان شد.

ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺍﺳﻼﻣﯿﺎﻥ، ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﻧﻬﺎﻭﻧﺪﯾﺎﻥ ﻭ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺟﻬﺎﻧﮕﯿﺮﯼ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﮑﻤﺶ، ﺳﺎﮐﺖ ﻭ ﺗﺎﺝ ﺑﻪ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺳﭙﺎﻫﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻩﻫﺎ ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﯾﮕﺮ، ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺟﻬﺎﻧﮕﯿﺮﯼ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﯾﺎ ﻭﺯﯾﺮ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺍﺳﻼﻣﯿﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪﻋﻨﻮﺍن ﻣﺪﯾﺮ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩ.

ﺩﻭﺳﺘﯽ ﻧﻬﺎﻭﻧﺪﯾﺎﻥ ﻭ ﺍﺳﻼﻣﯿﺎﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺭﻭﺯﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎﺯﻣﯽﮔﺮﺩﺩ ﮐﻪ ﻧﻬﺎﻭﻧﺪﯾﺎﻥ ﺭﯾﯿﺲ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺳﻼﻣﯿﺎﻥ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺭﯾﯿﺲ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﯽ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﻼﻣﯿﺎﻥ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭ ﭼﻬﺎﺭﻣﺤﺎﻝ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ، ﻧﻬﺎﻭﻧﺪﯾﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪ.

حالا لابی قدرتمند اصفهانی بعد از اتفاقاتی که در پایان فصل گذشته در تبریز افتاد و به یکباره تیم اصفهان را قهرمان لیگ ایران کرد، این بار به دنبال ریاست مهدی تاج در فوتبال است. مردی که در صورت تصاحب این جایگاه بنا دارد دوست صمیمی و دیرینه اش را به عنوان دبیر کل این فدراسیون معرفی کند تا با حضور علی کفاشیان در جایگاه نائب رئیسی و برخی دیگر از مدیران اصفهانی در جایگاه های دیگر، باند اصفهانی های فوتبال ایران تکمیل شود.

حال باید منتظر ماند و دید که اعضای مجمع فدراسیون فوتبال این تحرکات را به خوبی رصد کرده اند یا اینکه اتفاقاتی دیگر در فاصله 6 روز مانده تا برگزاری انتخابات رخ خواهد داد.
منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ایرانی ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    ای بمیرید که اینهمه دروغ منتشر میکنید.
  • ناصر ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    امسال تاج و ساکت خیلی خیلی بهتر از اون مدیرانی هستند که شما مطبوعاتی ها طرفدارشون هستید و دوست دارید اونا رو به راس مدیریت برسونید.خدا روشکر شما حق رای ندارید
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    واقعا این اصفهانی ها خطرناکند. فاتحه فوتبال خونده شد
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    برای مشرق نیوز متاسفم. کلا کارهایتان مشکوک شده است و عمدا قصد ایجاد نفرت و تفرقه دارید.
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    نمایندگان فوتبال آذربایجان نباید به اینا رای بدم. اتفاقایه این قبل رو مگه میشه فراموش کرد
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    با وجود تاج و اسلامیان دیگه خبری از فوتبال تبریز نخواهد بود
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    خدا به فوتبال تبریز کمک کنه که با تاج و اسلامیان دیگه باید تعطیل شه
  • هادي ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    اين چرنديات چيه منتشر مي كنيد حالا چند نفر اصفهاني در يه جايي پست دارند شدند لابي / چرا از شهرهاي ديگر را شمارش نمي كنيد از تبريز از مازندران و ووو لطفا چرنديات خودتون را براي خودتون نگه داريد و شما ها باعث شديد كه فوتبال اصفهان به اين روز بيفته چشم ديدن نداشتيد و با لابي گري باعث شديد سپاهان به اين روز بيفته اما اين را بدانيد كه فعلا و در آخر فوتبال اصفهان بيشترين افتخار را داشته و دارد
  • علی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    مشرق نیوز=تفرقه نیوز
  • رضا ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    دادا مثل این که حالت خوش نیست فوتبال تهران بیشترین افتخارات رو برای ایران بدست اورده فقط استقلال دو بار قهرمان جام باشگاهای اسیا شده سپاهان فقط یه بار نایب قهرمان شده اگه تو لیگ برتر هم حساب کنی میبینی تیم های تهرانی خیلی بیشتر از اصفهانی قهرمان شدند تو جام حذفی همین طوره من نمیدونم منظور تو از افتخاری که شما برای ما اوردی چیه
  • رضا ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    کاش تمام مدیران کشور اصفهانی بودند تا مشکلات حل بشه...مدیریت در خون اصفهانی جماعت است نه در لابیگری اونها
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    دمت گرم اینا که حرف نمی فهمند فقط چرندیات می نویسند
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    از مشرق به عنوان یک خبرگزاری انقلابی و مومن، چنین مقاله ای واقعا بعید بود. حتی روزنامه ها و سایت های بی اخلاق داخلی هم به این صراحت در جامعه اختلاف نمی اندازند و بصورت چاله میدانی تحلیل بدهند. واقعا نگاهم به مشرق تغییر کد
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    امثال درسته عزیزم نه امسال شما که سواد نداری خیلی اظهار نظر نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس