چه بسا همين حالا نيز ماهواره رصد مهمترين اطلاعات تصويري خود از كوچكترين تحركات صهيونيست ها در مناطقي مانند مرکز تحقیقات اتمی نقب و نیروگاه اتمی «دیمونا» در 10کیلومتری جنوب اين شهر به ایران ارسال کرده باشد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، فرماندهان عاليرتبه نظامي ايران بارها اعلام كرده اند كه تمامي نقاط سرزمين هاي اشغالي تحت برد انبوهي از موشك هاي بالستيك جمهوري اسلامي ايران قرار دارد اما آنچه اين روزها بواسطه پرتاب اولين ماهواره تصويربرداري ايران به فضا با نام "رصد" مهم جلوه مي كند، توان ايران مبني بر تصوير برداري از نقاط مختلف كره زمين توسط اين ماهواره بومي كشورمان است.

هرچند اشراف اطلاعاتي ايران بر دشمنان فرامنطقه اي بخصوص رژيم اشغالگر قدس هميشه يكي از بارزترين ويژگي‌هاي نيروهاي اطلاعاتي ايران بوده و هست، اما اين بار اشغالگران قدس شريف از طريق ديگري در رصد سربازان گمنام حضرت روح الله(ره) قرار دارد
.
 
ماهواره رصد كه در روزهاي گذشته با موفقيت به فضا پرتاب شده و در مدار زمين قرار گرفته، اولین ماهواره تصویربرداری ایران است که تمامی مرحل طراحی، ساخت، تجمیع، تست و آماده سازی پرتاب آن در داخل کشور انجام شده است.


 
مأموریت سطح یک اين ماهواره، تصویربرداری از سطح زمین در طیف مرئی با قدرت تفکیک 150 متر و ارسال تصاویر و اطلاعات پایشی سیستم در مدار LEO به ایستگاه های زمینی است و اين يعني ما مي توانيم تمام نقاط تحت پوشش تصويربرداري اين ماهواره از جمله سرزمين هاي اشغالي را از فاصله مناسبی رصد كنيم.
 
توپولوژی و ساختار ایستگاه های زمینی "رصد" به گونه ای طراحی و پیاده سازی شده است که بیشترین دسترسی به ماهواره را برای دریافت اطلاعات و ارسال فرامین کنترلی فراهم کرده است به گونه ای که به طور متوسط حدود 110 دقیقه در شبانه روز ماهواره در حوزه دید ایستگاه های زمینی قرار دارد.
 
اين خبر كابوس جديدي را براي سركردگان رژيم اشغالگر قدس و تمامي دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران رقم خواهد زد.
 
ماهواره رصد كه در مدت زمان 91 دقيقه يك دور كامل گرد زمين مي چرخد، اطلاعات خود را به ایستگاه هاي رهگیری، تله متری و فرمان، و ایستگاه مرکزی ارسال مي كند.
 
ایستگاه رهگیری، وظیفه رهگیری ماهواره بر سفیر رصد در کل مسیر پرتاب و رهگیری ماهواره و دریافت اطلاعات مداری در زمان استقرار ماهواره در مدار را بر عهده دارد.
 
ایستگاه تله متری و فرمان با استفاده از اطلاعات دریافتی از ایستگاه های رهگیری، ماهواره را رهگیری می کند و وظیفه دریافت و ارسال اطلاعات تله متری از ماهواره را انجام می دهد.
 
ایستگاه مرکزی با استفاده از اطلاعات دریافتی، وظیفه هدایت و کنترل ماهواره و ماهواره بر و همچنین کنترل تله متری و فرمان ماهواره را بر عهده دارد.
 
ایستگاه متحرک نيز به منظور دریافت اطلاعات از ماهواره رصد طراحی و ساخته شده است كه مدت زمان استقرار و آماده به کار شدن آن کمتر از یک ساعت بوده و قابلیت دریافت، مشاهده و ذخیره تصاویر ارسالی از ماهواره رصد را دارد.
 
همه اين موارد در حاليست كه رصد تا كنون يكبار از فراز سرزمين هاي اشغالي عبور كرده و چه بسا همين حالا نيز مهمترين اطلاعات تصويري خود از كوچكترين تحركات صهيونيست ها را به زمين ارسال كرده باشد.
 


با توجه به موارد ذكر شده در بالا به وضوح بايد گفت، امروز سرتاسر سرزمين هاي اشغالي نه تنها تحت پوشش موشك هاي دوربرد، بلكه زير ديد دقيق چشم هاي بيدار فرزندان خميني كبير نيز قرار دارد تا بتوانند موشك هاي دوربرد خود را با دقت بيشتري بر سر اهداف از پيش تعيين شده خود فرود آورند.
 
بنابراين خوش خدمتي هاي «گوگل مپ» و غيره در سانسور مناطق استراتژيك و حياتي اين رژيم در هنگامه نبرد، ديگر به كار آنها نخواهد آمد.
 
همه اين موارد در حاليست كه ماهواره «رصد» تا كنون یکبار از فراز سرزمين هاي اشغالي عبور كرده و چه بسا همين حالا نيز مهمترين اطلاعات تصويري خود از كوچكترين تحركات صهيونيست ها در مناطقي مانند مرکز تحقیقات اتمی نقب و نیروگاه اتمی «دیمونا» در ده کیلومتری جنوب اين شهر، نیروگاه اتمی «عیلبون» در زیر زمین روستای «نبرین»، نیروگاه هسته ای «رافائل»، پایگاه‌های مهم دریایی اين رژيم در «حیفا»، «اشدود» و «ایلات»، فرودگاه‌ بین‌المللی «بن گوریون» در تل آويو، فرودگاه‌ بین‌المللی «حيفا»، پایگاه‌هاي نيروي هوايي «ختسریم»، «حاتسور»، «رامون»، «نواتیم»، «پالماخیم»، «رمت داوید»، «عوودا»، «سدوت میخا» و پايگاه هوایی «تل نوف» و... به کشورمان ارسال كرده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • آشناس ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    آفرین بر غیور مردان و دانشمندان ایرانی بویژه دانشمندان عزیز هوافضا
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام و درود خدا بر فرزندان خمینی کبیر. به امید نابودی کامل اسراییل و صهیونیزم
  • رضا ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    واقعا غرور افرینه راستی قراربود تصاویر ارسالی این ماهواره منتشربشه چرا بعد از گذشت بیش از سه هفته از پرتاب تاکنون تصاویرارسالی ان منتشر نشده !
  • محمد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    اسرائيل بايد از بين برود يعني (اين) با اين كار روح امام خميني (ره ) را شاد كرديدومطمئن باشيد شمارا تحسين ميكند.
  • سید سعدی علوی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    ماهواره ی رصد باعث افتخار ماست.
  • صدرا ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    ماشالا ماشالا اطلاعات شما از تجهيزات زيربنايي و نظامي صهيونيست‌ها كم نيستا، نكنه شما فيلم ارسالي ماهواره رو ديديد!!
  • خودم ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    چقدر غلو می‌کنید! بسه بابا. هر چقدر شما پیشرفت کنید اونها هزار قدم جلوترن. ما هم بدمون نمی‌یاد که کشورمون پیشرفت کنه! ولی از قدیم گفتن سنگ بزرگ نشانه نزدن است. اگر می‌تونید تو عمل نشون بدید نه فقط تو بوق و کرنا کنید که ما می‌تونیم این کارو بکنیم ، ما می‌تونیم اون کارو بکنیم!
  • وحيد بسيجي ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    اين است اقتدار ملي
  • storm ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    این قسمتش خیلی جذاب بود! بنابراين خوش خدمتي هاي «گوگل مپ» و غيره در سانسور مناطق استراتژيك و حياتي اين رژيم در هنگامه نبرد، ديگر به كار آنها نخواهد آمد.
  • دانيال ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    صرفا تبليغ محض است و اين تصاوير هيچگونه كاربرد عملي نداره براي اين كار نياز به رزولوشن كمتر از 100 متر هست بنابراين بايد منتظر ماهواره پارس 2 باشيم كه شش تا هفت سال ديگر پرتاب ميشود
  • محمد مهدی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    الحمدلله روز به روز بر اقتدار جمهوری اسلامی افزوده میشه و این هم به برکت وجود نازنین امام خامنه ای است .
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    فرق ما با اونها اینه که ما از خامی، کار نکرده رو دادش رو میزنیم، و اونا از پختگی کار کرده رو صداشو در نمی آورند!
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    ببخشید این اسراییل که میگید کجاست؟ اسم یه کشوره جدیده؟
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    لطفا بگوييد وقتي آن‌ها با دقت متر چندين سال است تصويربرداري مي‌كنند، اين مطلب چه ارزشي براي ما فراهم مي‌كند.
  • محمد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    با عرض سلام خدمت آقا یا خانم خودم. در جواب شما باید بگم برای ما که توسط پیشرفته ترین کشورهای دنیا تحریم علمی و صنعتی هستیم دستیابی به ماهواره تصویر برداری پیشرفت قبل توجهی است این درحالیه که هیچ محدودیتی برای اونها که بدخواه ما هستند در این زمینه وجود ندارد بنابراین اگر ما در پیشرفتهایمان برای ارعاب دشمن غلو هم بکنیم کار نادرستی نکرده ایم غلو در پیشرفت صنعتی و فرهنگی از طریق رسانه ها را سالها و بلکه قرنهاست که خود غربیها انجام می دهند تا دیگران را مرعوب کنند و محصولات صنعتی و فرهنگی خود را به خورد آنها بدهند و دیگر اینکه همین عدم اعتماد ما به فکر ،فرهنگ ،صنعت و دانشمندان خودمان نتیجه سالها تلاش رسانه های آنهاست تا از ما یک مغلوب همیشگی بسازند اگر به تاریخچه صنعت غرب نگاه کنیم می بینیم که آنها هرگز استعدادهای خود را کوچک نمی شمرده اند و اندیشمندان خود را تحقیر نمیکرده اند
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    فعلا ماهواره فرستادیم هوا ، اونم از روی اسرائیل رد شده. اینا کجاش بوق وکرنا و غلوه؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا هر چه قدر هم پیشرفت کنن چه فرقی می کنه؟؟؟اونا نمیخواستن ماهواره ای از تونجا عکس بگیره که ما تونستیم بگیریم. اصلا این قضیه چه ربطی به پیشرفت اونا داره؟؟؟؟
  • محسن ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    در اینکه ماهواره رصد افتخاری برای ایران و ایرانی است شکی نیست ولی تصاویر ارسالی رصد یک به گفته کارشناس عملیاتی نیست و قابل استفاده برای پردازش نمی باشد. البته به زودی ماهواره سنجشی و دفاعی پارس 2 رونمایی خواهد شد که این ماهواره واقعا یک ماهواره جاسوسی برای این کارهاست.
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    بالاخره یه بار عبور کرده یا چند بار؟
  • حسنی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    یک عده ای فقط چشمشان به پیشرفت دشمنان این مرز و بوم است و اصلا پیشرفت خودمان را باور نمیکنند . خدا بیدارشان کند.
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    وقتی که ماهواره در مدار قرار می گیره با ایستگان زمینی تماس برقرار می کنه و پایدار میشه و اولین تصویر خودش را ارسال می کنه و شما می گید در عمل نشون بدید باید گفت فاتحه!....
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    یک بار هم عبور کنه بسه!
  • سید مصطفی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    فعلا یک بتر، به نظر میاد مسیر با تولرانسی که داره مرتب در حال تغییره ...
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    شما خودشو ناراحت نکن . قرار نيست ما کاري انجام بدهيم همين که آنها فعلا جرات انجام هيچ کاري را ندارند نشان مي دهد که فهميده اند هم سنگ بزرگ است و هم امکان زدن خيلي زياد .
  • میرزا آقا ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    بینید برادران هراس دشمن هیچوقت با شنیدن حرف مانیست این عمل ماست که او را عقب میراند هیچ ضرورتی ندارد که با طرح ادعایی نا مشخص اینبار پیشرفت هوا فضای خودمان را تحت فشار دشمن قرار دهید اصلا ما چرا باید در مورد همه چیز مقاله بنویسیم اینها باید تدوین شده باشد تا دشمن از انچه در مورد ما نمیداند به هراس بیافتد به نظر طرح هر پیشرفتی حتی اگر قابل باشد در محافل رسانه ای واجب و لازم نیست
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    میخوای بهشون حمله منیم
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    واقعآ چقدر میشه مطمئن بود این تصاویر ساختگی نباشند!؟ چرا تصاویر بخش های حساس و استراتژیک مانند پایگاه ها و ....سانسور شدن!؟
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    پس کی اولین عکس زمین از فضا توسط یه ماهواره ایرانی را خواهیم دید کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    دشمن همیشه کابوس فرزندان امام خمینی یعنی همین سربازان امام خامنه ای را ببیند و با این کابوس بمیرد.
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    من نمیدونم ما ایرانی ها دوست داریم همه چیزمون رو دادار و دودور کنیم. البته بحث تبلیغات با گفتن هر رازی تفاوت داره، به قول بعضی ها مشرق جان!!!!!!
  • دفاع ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    بله عملیاتی برای اطلاعات خیلی ریز بله. اما ارزشی بی نهایت در تعیین مکانی دقیق فرودگاه ها مراکز و ساختمانهای هسته ای پایگاه های نظامی
  • دفاع ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    می گن مرغ همسایه غازه. حالا شده مرغ دشمن غازه!!!!
  • دفاع ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    نه دوست عزیز شما برو با google earth با رزلوشن و زوم 150 متر یک نگاه به عکس قدیمی (سال 2004) بندر انزلی بنداز ببین چه خوب هم واضحه.
  • محمود ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    قابل توجه مدیران مشرق!
  • k-1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    حالا پيشرفت جاي خود اما اين اسمش يكم ابروي ما رو تو دنيا برده
  • بسیجی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    به نظر بنده نویسنده این مطلب نه سواد درستی پیرامون رزلوشن تصویر داشته، نه برداشت درستی از ترجکتوری یک ماهواره به خصوص رصد. رصد برای ما بسیار عزیز هست اما کار اون جاسوسی نیست بلکه مقدمه ای برای اون هست. تصاویر رصد برای آبخیزداری و پایش محیط زیست کاربرد داره و در بهترین کیفیت ، یک نقطه از اون نشانگر 150 متر از زمین هست!! 150 متر یعنی دو برابر یک بوئینگ 747 !!! و حدود 7 برابر یک جنگنده اف-15 !! که بدین ترتیب اصلا در تصاویر مشخص نخواهند بود. مثال دیگر اینکه طول باند پرواز یک پایگاه نظامی اگر 4 کیلومتر باشد در بهترین تصویر رصد، تنها 26.66666 از نقاط تصویر رو اشغال خواهد کرد... تو خود حدیث مفصل بخوان از مجمل ای مشرق! به همین دلائل است که مسئولین دانای ما اعلام کردند به دنبال تفکیک های (رزلوشن) در حد چند متر هستند که در اینصورت میشه نوع موشکی که داره زیر یک جنگنده نصب میشه دو تشخیص داد. لطفا مطالب عمیق تر بنویسید.
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    از یک کارشناس شنیدم که گفته بود تصاویر ماهواره رصد عملیاتی نیستتد به نظرم عدم انتشار عکس ها دلیلی بر واضح نبودن تصاویر است
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    از یک کارشناس شنیدم که گفته بود تصاویر ماهواره رصد عملیاتی نیستتد به نظرم عدم انتشار عکس ها دلیلی بر واضح نبودن تصاویر است
  • احمد جان نثاری ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    اگر به جای اسراییل ، رژیم اشغالگر قدس می گفتید، دلنشین تر می شد.
  • behrad ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    یه کلیه برای فروش دارم با من تماس بگیرید. تمامش خلاصه شده تو این جمله بالا رو دیوارا پره ازش
  • محمد ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    چرا بعضیها کشور جعلی صهیونیستی را اسراییل مینامند؟
  • جاط ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    باید مواظب بود خوراک اطلاعاتی برای دشمن فراهم نکنیم.
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    آلمان دیگه!
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    شما مطمئنی که قابلیت رصد همونیه که گفتن؟ صد در صد؟؟ احتمال نمی دی که ممکن باشه قدرت تصویربرداریش خیلی بیشتر از اونی باشه ه اعلام کردن؟ مگه در سایر مسائل نظامی دیگه کم دیدیم از این کارا که یه هو بعد از چند سال رو می کنن که اون موقع فلان چیز رو داشتیم و تولید کردیم و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس