کد خبر 54825
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۱

جمع كثيري از نزديكان و به خصوص همسران محجبه نظاميان ارتش تركيه به دليل شدت آزارهاي روحي عليه آنان تعادل رواني خود را از دست داده اند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پايگاه خبري مورال خبر تركيه در گزارشي پيرامون ممنوعيت حجاب و ظلم ناشي از آن نوشت كه وقتي صحبت از معضل ممنوعيت حجاب به ميان مي آيد، قبل از همه، دانش آموزان و دانشجويان محجبه مبارز به اذهان خطور مي كند.

در تركيه مبارزه با ممنوعيت حجاب در اماكن دولتي و آموزشي، مبارزه اي است كه در خط مقدم آن بيش از همه، دانش آموزان و دانشجويان جاي گرفته اند و به ويژه دانشجويان محجبه اي كه هر روز در مقابل درهاي ورودي دانشگاه ها تجمع مي كنند، بزرگتري جبهه اين مبارزه را تشكيل مي دهند. دانشجويان محجبه اي كه براي احقاق حقوق خود از راه هاي مشروع مبارزه مي كنند، تبديل به يكي از نمادهاي اين مبارزه در راستاي دمكراسي شده اند. كما اينكه وقتي صحبت از معضل ممنوعيت حجاب به ميان مي آيد، قبل از همه، دانش آموزان و دانشجويان محجبه مبارز به اذهان خطور مي كند.

ولي به غير از دانش آموزان و دانشجويان محجبه، قشر ديگري نيز زير بار اين ظلم قرار دارد كه چندان در مورد آن صحبتي به ميان نمي آيد و اين در حالي است كه وقتي مظالمي كه در حق اين قشر را با قشر ديگر، يعني دانش آموزان و دانشجويان مقايسه مي كنيم، مي بينيم كه ظلمي كه در حق آنها روا داشته شده در حد شكنجه است. كما اينكه برخي از اين انسان ها به دليل شدت آزارهاي روحي عليه آنان اقدام به خودكشي كرده و جمع كثيري از اين عده به دليل شكنجه هاي روح تعادل رواني خود را از دست داده اند. اين ها، نزديكان و به خصوص همسران نظاميان ارتش تركيه هستند.

همسران و نزديكان محجبه نظاميان تركيه انسان هايي هستند كه به دنبال اجراي قانون ممنوعيت حجاب بعد از كودتاي پست مدرن 28 فوريه 1997 در تركيه صرفا به دليل حفظ حجاب اسلامي نتوانستند از منازل خود خارج شوند و خيلي از اين ها به دليل انتقادات و سرزنش هاي همسايگان و اعمال فشار روحي از جانب سايرين دست به خودكشي زدند. اين انسان ها به دليل داشتن حجاب اسلامي از خدمات بهداشتي و مداوا در بيمارستان هاي نظامي محروم شده و متحمل درد و رنج ناشي از بيماري هاي مختلف شدند.

اگر مي خواهيد آثار زيانبار و درد و رنج ناشي از قانون ممنوعيت حجاب را درك كنيد، بايد قبل از هر چيز نگاهي به اوضاع و زندگي اولين قربانيان اين قانون، يعني همسران و نزديكان محجبه نظاميان تركيه بياندازيد و به حرف دل آنان گوش فرا دهيد. كما اينكه با شنيدن درد دل آنان متوجه خواهيد شد كه بزرگترين قربانيان اين شكنجه اين افراد بوده اند و درد و رنج دانش آموزان و دانشجويان محجبه در مقابل سختي هايي كه اين عده متحمل شده اند بسيار ناچيز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • k-1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    من هنوز متوجه نشدم چجوري ممكنه با اين كه اكثر مردم تركيه مسلمونن حجاب ممنوعه
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    آیا هنوز هم ممنوعه؟ چون جایی شنیدم که ممنوعیتش رفع شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس