هاشمی رفسنجانی: شعار «‌ما اهل کوفه نیستیم»‌ پشتوانه تاریخی ندارد؛ یک بار در نماز جمعه توضیح دادم که کوفه یکی از بهترین شهرهای اسلامی بود.

یاسر هاشمی:‌ سفر فائزه به آمریکا برنامه‌ریزی‌شده بود/ فاطمه هاشمی:‌ کاظم جلالی در شاهرود رأی نداشت/ عفت مرعشی:‌ مهدی و فائزه بی‌گناه به زندان رفتندگروه سیاسی مشرق - روزنامه اصلاح‌طلب آرمان که به سبب پرداختن روزانه به اخبار هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش و طرفداری از این خانواده به روزنامه خانواده هاشمی معروف شده است در سالنامه خود نیز این سنت را حفظ کرد و چندین مصاحبه با اعضای خانواده هاشمی از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، عفت مرعشی، فاطمه و یاسر هاشمی گرفته است که اگرچه این مصاحبه‌ها بیشتر یک گفت‌وگوی سفارشی و بدون چالش است؛ اما به برخی نکات اشاره شده که در ادامه می‌آید:‌

هاشمی رفسنجانی: مهدی در زندان به عقب افتادگی تز دکترای خود می‌پردازد

* مهدی مثل همه زندانی‌ها دارد تحمل می‌کند. البته فرصتی پیدا کرده که بتواند عقب‌افتادگی‌های تحصیلی‌‌اش را جبران کند. در آکسفورد که درس می‌خواند، به تز دکترا رسیده بود که وقتی به ایران آمد، ماند. مثل همه زندانی‌های شاداب، خود را با ورزش و مطالعه سرگرم کرده است.

* یک مسئولیت هم برای خود در زندان تعریف کرده است؛ چون خیلی از زندانی‌های کشور افراد نیازمند و و مستاصل هستند، مخصوصا در بندی که او هست، از این افراد هم هستند. با آنها صحبت و مسائل آنها را در راستای کمک به مشکلات به ما می‌گوید و ما پیگیری می‌کنیم.

* شعار «‌ما اهل کوفه نیستیم»‌ پشتوانه تاریخی ندارد. یک بار در نماز جمعه توضیح دادم که کوفه یکی از بهترین شهرهای اسلامی بود. تا جایی که حضرت علی (ع) مقر حکومتشان را از مدینه به کوفه آوردند. اکثر مردم کوفه ایرانی بودند. آن موقع مرکز حکومت‌های ایران، نزدیکی‌های بغداد کنونی در مدائن بود که طاق کسری نماد آن است. در لشکر مختار زبان فارسی از عربی جدی‌تر بود. با هر قیامی که امامزاده‌ها می‌کردند، مردم کوفه همراهی می‌کردند که البته اکثرشان شکست می‌خوردند.

* مردم دیگر سرزمین‌های دیگر با حضرت علی(ع) به گونه‌ای رفتار می‌کردند که دلشان خود بود. مگر مردم مکه و مدینه با امام حسن (ع) و امام حسین(ع) خوب رفتار کرده بودند؟ حال اهل بیت پیامبر (ص) پس از رحلتشان در مدینه چگونه بود؟! مردم کوفه در هر قیامی خوب وارد می‌شدند. کوفه از شهرهای مهم اسلام بود و اشتباه است که مردم کوفه را بد بدانیم.

عفت مرعشی:‌ مهدی و فائزه بی‌گناه به زندان رفتند/ از ماهواره بعضاً استفاده می‌کنیم

* عفت مرعشی مادر خانواده هاشمی‌ها که بعضاً با سخنان جنجالی در ادوار مختلف انتخاب شناخته می‌شود در این مصاحبه گفته است:‌

* از بعضی از ماهواره‌ها بعضاً استفاده می‌کنیم اما دیدن ماهواره در خانواده ما از جامعه خیلی کمتر است.

* مهدی و فائزه به زندان رفتند و من هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که کار کشور به اینجا برسد که افراد بی‌گناه را به خاطر مسائل سیاسی به زندان بیندازند.

* احساسی که دارم شبیه احساسی است که در زندان و زمان ملاقات آقای هاشمی داشتم البته از یک‌جهت خوشحالم که الآن نیز در کنار مردم هستم و مثل مادران سایر زندانیان با من رفتار می‌شود و از یک‌جهت ناراحت که چرا باید کار به اینجا بکشد.

* مثل هر مادری به وظیفه‌ام که تذکر دادن و راهنمایی فرزندانم هست عمل می‌کنم، اگر به رفتار اشتباهی از فرزندانم ببینم به آن‌ها تذکر می‌دهم و اگر تکرار کنند جدی‌تر تذکر می‌دهم.

یاسر هاشمی:‌ سفر فائزه به آمریکا کاملاً شخصی و برنامه‌ریزی‌شده بود

* یاسر هاشمی فرزند کوچک خانواده درباره سفر فائزه هاشمی به آمریکا می‌گوید:‌ این‌یک سفر کاملاً شخصی بود که از قبل برنامه‌ریزی‌شده بود و هیچ ارتباطی با انتخابات نداشت. ایشان چون در دانشگاه تدریس می‌کنند در حین برگزاری امتحانات دانشگاه فرصتی پیش آ» ده بود که به این سفر رفتند.

فاطمه هاشمی:‌ کاظم جلالی در شاهرود رأی نداشت

* فاطمه هاشمی نیز درباره اصولگرایانی که در لیست اصلاح‌طلبان تهران قرار گرفتند گفت:‌ از آنجایی که آقای نعمتی را نمی‌شناسم، نمی‌توانم در مورد وی صحبت کنم اما آقای کاظم جلالی در شاهرود رأی نداشت. با اینکه علیه حزب ما بیانیه داده و در مورد برخی از شخصیت‌ها خواهان برخورد شدید شده بود و حتی در زمانی که در کمیسیون امنیت ملی مسئول رسیدگی به وضعیت زندانیان در سال 88 شد، به وظیفه خود خوب عمل نکرد اما در لیست قرار گرفت.

* آقای کاظم جلالی از ناحیه حزب اعتدال و توسعه به لیست اضافه شدند چراکه در حزب اعتدال و توسعه عده‌ای موافق حضور وی بودند و برخی مخالف.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 134
  • 182 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    امتحانات دانشگاه در اسفند برگزار میشه ؟ این کدوم دانشگاست ؟ قدرت این خانواده را کم کنید .....
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بی گناهن :(
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    عمربن حجاج یکی از کوفیان بود که امام رو دعوت کرد اون نامه هایی که امام از خورجینشون درآوردند و نشان دادند به یزید رو یادتون رفته... آقای هاشمی ...!~!!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ای روزگار خسته شدم از دیدن ژست بزرگواری یه عده خودمدار
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    عمربن حجاج یکی از کوفیان بود که امام رو دعوت کرد اون نامه هایی که امام از خورجینشون درآوردند و نشان دادند به یزید رو یادتون رفته... آقای هاشمی ...!~!!
  • الف رسول پور ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    فرهنگ سیاسی این خانواده همینه شهرستانی ها گنه کارند
  • سام ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تمام مملکت مال هاشمیه هرکه نمیتونه ببینه دیدپانشو ببنده همه مردم رعیت اویند و او ارباب عین شاه
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آقای هاشمی یک نگاهی هم به نهج البلاغه بکنن بد نیست. همش که نمیشه بی بی سی دید
  • سعادت آبادی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    جناب هاشمی چون خودت از صفات مردم کوفه برخورداری این شعار حالتو بد میکنه
  • یک ارتشی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    پس این خطبه های امام علی درباره مردم کوفه و بی وفایی و ... و امام حسین و مسلم و .. چی است؟؟؟
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مردمان کوفه و عراق مورد لعن امیرالموئمنین (ع) واقع شدند به طوریکه از آن زمان به بعد تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) روی آرامش ندیده اند و نمی بینند
  • مهران ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    عمر بن حجاج از سران کوفه بود که امام را دعوت به مقابله با یزید کرد و خودش هم اولین نفری بود که با سپاهش به اباعبدالله یورش برد. کوفی یعنی این آقای هاشمی ...
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    زنده باد هاشمی استوانه نظام و خار چشم افراطیون
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    قرارداد کرسنت در صورت محکومیت قطعی ایران خسارت مالی زیادی برای مملکت خواهد داشت و کشور باید کلی خسارت بدهد. چرا افشاگریهای آقای زاکانی و آقای نادران نمایندگان دست پاک مجلس را در مورد قرارداد کرسنت را نادیده گرفته اید.
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تنها کسی که از اختلاس و ارتشاء مهدی خبر ندارد خواجه حافظ شیرازی است که مرحوم شده است آنوقت مامان جونش میگه بخاطر مسائل سیاسی به زندان رفته است !!
  • مسعود ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    دریافت رشوه 15 میلیون دلاری جونیور از شرکت استات اویل را بانک جهانی و دولت نروژ تایید کردند و مفاسد ایشان برای همگان محرز شده است .
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    استدلالت منو کشته مردم کوفه خوب بودن چون بیشترشون از قبل ایرانی بودن تاریخ را جعل نکنید آقای اکبر کوفه شهری از نخبگان نظامی با جمعیت مهاجر از کل جزیرة العرب بود برای حفظ مرزها قبایلی یمنی هم درکوفه بودند که خوش درخشیدند در کل کوفه شهری جامع اضداد بوده است خوب هاشون خوب بوده اند در نهایت خوبی و بد هاشان بد در نهایت بدی ولی در بزنگاه ها کل جامعه کوفی امتحان خوبی پس ندادند و زمان شناس نبودند وقتی که کار از کار گذشته بود بیدار میشدند بسیاری از نخبگان جامعه مردود شدند.
  • کامران ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    افراطی کسانی هستند که در سال 88 تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و کشور را به اغتشاش کشیدند و امنیت ملی را تهدید کردند و فتنه اکبر را رقم زدند.
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بدا بحال رسانه شما و تفرقه افکنان کشور که در راستای اهداف اسرائیل و عربستان در تعمیق کینه توزی داخلی فعالیت میکنید!
  • ناشناس ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آخی طفلی بیگناه رفته زندان مهدی این خانواده از رو نمی روند با آن همه خرابکاری در فتنه 88 انجام دادن
  • ناشناس ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بعضی تا حالا بدنبال تحریف مسیر امام (ره)و حذف شعار مرگ بر امریکا بودند حالا تاریخ اسلام و خیانت مردم کوفه را هم تحریف می کنند !
  • مجتبی زارعی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    هاشمی را نمیشود با این تخریبها از صحنه بدر کرد ایشان صبر و ارامش باعث شده رقیب را از بین ببرد هاشمی زنده هست
  • ناشناس ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اکبرآقا و عفت خانم اگر فرزندان شون را در مورد مسئله حلال و حرام و حق الناس توجیه می کردند کارشون به اوین نمی کشید .
  • سرخه ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آقای هاشمی تخصیر نداره پسرش گول آمریکایی هارو خورده.
  • امید ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    فعلا که نفر اول شد و مردم انتخابش کردن شما هم هرچه میخواهد دل تنگت بگو
  • کاتب ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خواندن کتاب نامیرا به آقای هاشمی پیشنهاد میشه. کتابی راجع به ورود مسلم بن عقیل به کوفه و مردم کوفه و اون زمان که رهبر انقلاب فرمودند اگر کسی می خواد فتنه 88 رو بفهمه این کتاب رو بخونه...
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    احتمالا تاریخ مصاحبه همزمان با امتحانات بوده.
  • کیان ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    احتمالا خطبه شقشقیه رو حضرت امیر(ع) در جای دیگری قرائت کردند. آقای هاشمی بهتر می دانند. ما که بی سواد و روستایی هستیم و شعور سیاسی هم نداریم.
  • ولایتمدار ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ما هفتمان گرفتار هشتمان است بچه های تو کشورهای خارجی را قدم میزنند شعار ما همیشه (ما اهل کوفه نیستیم) خواهدبود
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ظاهرا این ضرب المثل عربی را نشنیده اند که الکوفی لایوفی (اهل کوفه وفا نمی کند).
  • بچه شهید ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    حالا چی شده این خاندان بزرگ مدتیه به فکرتحقیق درقوانین وحقوق ووقایع تاریخی و...افتادن؟فکرنمی کنن اینهمه کندوکاو درعرصه های معنوی،فیزیکی وتاریخی بس باشه؟به نظرم اینهمه شهید وجانبازوخانواده های آسیب دیده حتی نتونسته درحکم یک تلنگر به اینان باشه.!!!!!!خانواده محترم آرام بگیریدکه رأفت اسلامی جاش رو به غضب عمومی مردم وایثارگران نده اونوقت به جای باخت باامتیاز باضربه فنی باید میدان راترک کنید.
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    هر شهری خوب و بد داره، حتی خوب ها هم همیشه کارشون خوب نیست، ولی این که بگیم همه کوفه گوش به فرمان ائمه بودن درست نیست، اگه همه خوب بودن و همه کارهاشون درست بود علت قیام توابین چی بود؟ چی کار کرده بودن که کار به توبه کشید؟
  • هاشم ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    دایی ام در زمان جنگ در حمله رمضان اسیر نیروهای عراقی شد یکی از خاطرات زمان اسارتش این بود که یکی از نیروهای عراقی به او گفته بود که باید به امام و آقای رفسنجانی توهین کنه که دایی ام اون ناسزا رو به افسر عراقی و پدر و مادر اون افسر نثار کرد و همین باعث شد که مورد هجوم اون افسر و خوردن باطوم و لگد های شدید شود و حتی زیر دست و پای اون افسر عراقی شهادتینش را هم گفته بود. کاش همه مثل دایی ام بودند و حتی در زندان عراق هم دست از اعتقاداتشون بر نمی داشتند و اجازه توهین به مسئولین کشورشون نمی دادند .
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    جناب آقای هاشمی ، جمله ی یا اشباه الرجال و لا رجال ( ای مرد نمایان نامرد ) را مولا علی(ع) در وصف چه کسانی فرموده اند؟؟؟؟؟؟ چه کسانی در تابستان بهانه ی گرمی هوا و در زمستان بهانه ی سردی هوا را می آوردند؟؟؟؟؟؟ چه کسانی بیش از 12هزار نامه به امام حسین (ع) نوشتند و خیانت کردند؟؟؟؟؟؟ چه کسانی با مسلم ابن عقیل(ع) بیعت کرده و سپس او را تنها گذاشتند؟؟؟؟؟؟
  • مهدی از قم ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    در تهران اول شدند در ضمن دوست عزیز شواهد بسیار زیاد تاریخی است که نشان میدهد رای اکثریت همیشه دلالت بر خوب بودن و حق بودن نیست.هیتلر و حزب فاشیست ایتالیا مورد قبول اکثریت بودند
  • سعید ج ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    جناب هاشمی بنده یک فرد عادی هستم ولی همین الان که نهج البلاغه رو نگاه کردم خطبه های 180 و 208 و 119 و 97 و 108 و 119 و 69 و 27 و 39 و 28 از نهج البلاغه در مورد نکوهش کوفیان و ... هستش. لااقل یکم نهج البلاغه رو بخونی بد نیست. اتفاقا همین امروز که با خدا خلوت کرده بودم، ذکر شر شما بود
  • سعید ج ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    جناب هاشمی فقط شما راست میگی...راستی از امیرالمومنین خاطره نداری؟؟ تو که از امام خیلی خاطره داریا...
  • حسن ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ما اهل کوفه هستیم هاشمی تنها نماند
  • امیر ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    زنده باد هاشمی تا کی میخواهین مثل جهان سومی ها فکر کنید هاشمی مرد بزرگی است ودر این انتخابات باز مردم به او اعتماد کرده رای دادندپس ......... دیکه بسه
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    منظورت از تفرقه افکنان سران فتنه هستش دیگه
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    چند بار بگیم ملاک حال افراد است امثال شما از مقدسات میگذرید که اشخاص را تمجید کنید
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    من دانش آموز زمان رئیس جمهوری هاشمی رفسنجانی بودم .. یادمه میگفت اگر میخوای قدرت در دستتون باشه ....نگهدارید یادمه به ما دختر دبیرستانی هامیگفت شوهر نکنید درس بخونید برید سر کار بعداز اینا ازدواج کنید .. الان من تحصیلکرده کشورم ولی بیکار و بی شوهر !!
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    معنای دیگری از جهان اولی بودن دریافت کردیم اگر به هاشمی رای دهیم از جهان سوم عبور کرده ایم
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اتفاقا تا وقتی اشخاص بیشتر از افکار برایمان ارزش داشته باشند در جهان سوم میمانیم آقای محترم
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    هم تاریخ هم مردم و هم در نهایت خدا درباره این خاندان قضاوت میکنند ولی در حال حاضر اگر حب و بغض را کنار بگذاریم و اندکی مجال به عقلمان دهیم آیا میتوانیم از حامی دزدی دفاع کنیم میتوانیم از کسی که با گذشته انقلابیش زاویه پیدا کرده دفاع کنیم اگر میتوانیم که دیگر ارزشهایی که زمانی برایشان انقلاب کردیم اهمیت خود را از دست داده اند و اگر نمیتوانیم که ......
  • علی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 1
    بدنبال قدرت رهبری است . این فرزندان ...
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    منش های شاهانه این آدم وخانوادهاش ونوع طرفداران امروزشان چه سنخیتی با ارزشها ییکه اینها را از ظلمتکده طاغوت رهانید دارد.آقای هاشمی تو بهتر از هر کسی میدانی که چه خونهای پاکی به پایت برای آزادی از بند اسارت طاغوت واستقلال این کشو ریخته شده است ،چرا عمل امروز تو موجب رضایت دشمنان این کشور شده است .
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    بزرگ نیست ، پولداره پولدار پسرش مهدی به غربی ها گزارش میداد چی رو تحریم کنند تا به ملت بیشتر فشار بیاد تا از دولت احمدی نژاد زده بشند .... تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ما که کارشناس تاریخ اسلام نیستیم اما هر آنچه که شما وهم لباسی های شما گفته اند با سادگی ودل پاک پذیرفته ایم فرض هم میکنیم که مردم کوفه بی وفا نبودند اما سالیان درازی است بر اساس آموزه های شما عکس این فرضیه در ذهن ها شکل گرفته وچه بسا ضرب المثل شده است ، امروز شخص شما وهمفکرانتان مصداق عینی همین ضرب المثل شده اید. یعنی خود بدانچه که مردم رابه آن فرا خواندید جفا میکنید وبی وفایی .
  • آراز ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ای روزنامه آرمان! من هم مشکلی دارم که از شیخ نکته دان باید پرسید . آیا زحمت این سوال را هم در مصاحبه های بعدی به خود می دهید؟ اما سوال: آقای هاشمی ! بالاخره در مورد موقوفات مرحوم تولیت و اینکه دانشگاه آزاد چطور بالا کشیده شد می دهید؟
  • محمد ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اهل کوفه به خاطر اینکه امام حسین رو تنها گذاشتند به بی وفایی معروفترند صرفا جهت اطلاع
  • ناشناس ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    کسانی که در فتنه 88 با نتانیاهو و اوباما هم صدا شدند و در شیپور دروغ تقلب دمیدند تفرقه افکن بودند .
  • امین ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    این مریض از مجیزگویان هاشمی بهرمانی در سایت های فرارو و انتخابه. مشرق خواهشا نظراتش را درج نکن همانطور که فرارو و انتخاب نظرات ما را درج نمی کنه و نظرات این آقا را درج می کنه
  • ناشناس ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    هاشمی با داشتن فرزندانی همچون مهدی و فائزه نیازی به تخریب ندارد .
  • ناشناس ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ایران فقط تهران نیست . و 2 میلیون رای هم رقمی نیست .
  • ناشناس ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود .
  • ناشناس ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    فائزه رفته بود امریکا به ملک و املاک پدری سر بزند ؟
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اگر گفته می شد ما اهل کوفه نیستیم اکبر تنها بماند اونوقت پشتوانه تاریخی داشت!؟ پس به قلبت مراجعه کن شاید لابلای تاریکیها شرم را ببینی ای گم کرده راه.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    فکر کنم مشکلش بیشتر مصرع دوم باشه که میگه ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند چون خودش علی زمان رو نه تنها ، تنها گذاشته بلکه معارضه هم میکنه
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    درباره سیف الاسلام تا حالا چیزی شنیده ای!!؟
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    " در آکسفورد که درس می‌خواند، به تز دکترا رسیده بود که .... " تز دكتراي ......... ! خخخخخخخخخ
  • هومن ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خانواده تافته جدا بافته . کشور ایران ارث پدری خاندان هاشمی رفسنجانی .
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ایشون ن که اهل کوفه انتظار زیادی ازشون بود. همونطور که مردم ما در بین مردم دیگه انتظار زیادی ازشون میره . این مردم نباید مثل مردم هامبورگ انتخاب کنند و عمل کنند. آقای هاشمی ب یا بیدار کن خودتو. گرچه مسائلی در میونه که...
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آیت الله ؟؟؟؟؟؟؟ کدوم الله منظورته اکبر جون ؟
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    تا حالا فکر می کردم نکنه ایشان منتظری دوم بشه ولی می بینم که خودش برا خودش داره میشه منتظری اول چون بالا خره اکبره
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    سلام . خوبی عزیزم؟
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    روزی نیست که مشرق اسمی از هاشمی نبرد واقعاً مسئولین این سایت خبری از دست هاشمی سکته می کنند
  • ناشناس ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    پس چرا ملت باز بهشون رای میدن؟؟؟؟؟؟؟ دلیلش صداوسیماست که اعلام نمی کنه فقط بلده از بابک و مهرآفرید بگه
  • ناشناس ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    همین دانشگاه آزاد ایشون جونارو بدبخت کرد درست کردند که پولهای مردم را از این طریق بالا بکشند آخرم هیچی
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    واقعا یکی پیدا نمیشه به این مشرق بگه تو چطور به خودت اجازه میدی به اقای هاشمی که نفر اول خبرگان است این همه توهین کنی ..تو حتی رای مردم را قبول نداری..فقط دنبال منافع تفرقه افکن خودت هستی ..
  • حسین ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خداوند شما را با همان مردم کوفه محشور کند و ما را هم با امام علی (ع ) .انشاالله
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    استوانه رو خوب اومدی!!!!
  • کاپیتان ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اکبر خدا عاقبت ما رو بخیر کنه از تو و این زبانت!!!
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    من تو همون دانشگاهی هستم که فائزه دکتراشو گرفت یکی از کارمند ها میگفت که چقدر راحت دکتری گرفت
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اگر تبليغات ميلياردي نبود اگر تخريب شب روز براي انسانهاي خوب نبود اگر همه اينها نبود اونوقت ميديد كه كي رأي مياره
  • دلتون بسوزه... ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اصلا کی گفته غارت بیت المال، شورش علیه نظام، خدمت به دشمنان ایران و... گناهه ؟؟ خیلی هم ثوابه ...
  • ناشناس ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    ما اهل کوفه نیستیم پشتوانه تاریخی ندارد ولی.............. زبیر و خانواده اش پشتوانه تاریخی دارن یا ندارن
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    یکی از طرحهای رژیم صهیونیستی هم آشتیه بین گروههای مقاومت و خودشون یعنی ما رو بپذیرین تا بیشتر بالا بکشیم.
  • علي ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    جناب اقاي هاشمي منظور اين است كه ما مثل مردم زمان امام حسين نيستيم كه امامشان تنها بماند و منظور از علي هم منظور اقا و مولاي ما سيد علي خامنه اي است
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    یعنی اکبر جزء اعتقادات یک شیعه هست؟ به سخنان یادگار امام درباره اکبر مراجعه کن
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مثل الان که به مسلمونا میگه تندرو ولی به آمریکا نمیگه بالا چشت ابرو
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    برای این حرفات "جهان سومی" از صحیفه امام دلیلی داری؟ یا اصلا امام رو قبول نداری
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    نوعا مرفهين بي درد دچار خود خواهي ،خود بيش بيني و حالت تفرعن مي شوند!!!!!! !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اکبر ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    و لنبلونکم بالشر و الخیر فتنه
  • اکبر ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اگه حسن خمینی هم اصولگرا بود دیگه یادگار امام نبود
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    درباره علامه مصباح به این مضمون توییت کرده: مصباح یزدی مطهری زمان نیست!
  • اکبر ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    علی و غیر علی مطرح نیست هر کس قیام کند امام است
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    افسوس از خيانت خواص كه مسبب اصلي دو قطبي شدن جامعه مي شوند و سرمايه هاي فزاينده جامعه رااعم از انساني و مادي به نيستي مي برند!!!!!!!!!!!
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    افسوس از خيانت خواص كه مسبب اصلي دو قطبي شدن جامعه مي شوند و سرمايه هاي فزاينده جامعه رااعم از انساني و مادي به نيستي مي برند!!!!!!!!!!!
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اشعث به امیرالمومنین اعتراض کرد: روزی نیست روی منبر مسجد کوفه از مظلومیت خودت نگویی و ما را تحقیر نکنی! نقل به مضمون
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    اونا چرا به علامه مصباح و یزدی توهین میکنن و متلک میگن؟
  • درک ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    خیلی دوستش داری باهاش محشور بشی
  • ناشناس ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    چطور نفر اول خبرگان امسال در جریان فتنه 88 رای 24 میلیونی مردم را قبول نکرد و بر طبل تفرقه افکنی و فتنه انگیزی کوفت ؟! حالا با 2 میلیون رای نفر اول شدن مهم است !
  • ناشناس ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    مردم کوفه در بی وفایی شهره هستن و متاسفانه برخی از مردم تهران هم راه مردم کوفه را طی کردند.
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    فکر کنم گوشات مخملیه ها معاویه و یزید دوران خودشون و الان هم که اوباما و صهیونیستها هم رای اول ممالک خودشونن
  • سلیمانی1404 ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    توهین نکن عزیزم به ایت الله هاشمی رفسنجانیه جانی این بنده ی خیلی خوب خدا تقصیری نداره که قدیما باباش یه باغ پسته خریده بوده که یک گوشه ی این باغ ایران بوده !!!!!! که خوب هشتاد میلیون ایرانی هم از اموال ایشان محسوب میشه
  • سلیمانی1404 ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    دستت درد نکنه که کمکش کردی دیشب تو کاخ لتیان لابه لای قلبش رو نگاه کرد و چرم را پیدا کرد
  • سلیمانی1404 ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    یکی نیست به این بگه همین الان هم خود کوفی ها در اصطلاح و طعنه به یکدیگر میگویند (کوفی لا یوفی) یعنی کوفی وفا ندارد
  • ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    یار غار!
  • ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    گنده تر از دهن گشادتون حرف میزنید یکی باید قشنگ ادبتون کنه در مشرق رو یکبار که گل بگیرن بفرستن مرخصی شما دهن گشادها هم درست میشید
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    ميثم تمار و مختار براى احترام به مردم كوفه بس
  • اکبر ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    ملیجک
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    این ادبیات رو از اونور آب به ارمغان آوردی آقای ناشناس 05:20؟! تو خودت داری به مردم توهین میکنی میفهمی به مردم. بعد از ادب صحبت میکنی؟! اگر این آقا بد صحبت کرد یا ادبیاتش به قول تو غلط بود که تو به مراتب بی ادب تر به تمام افرادی که در این سایت حضور دارن توهین کردی.
  • بچه شهید ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    حالا که شماخاندان بزرگ داریدهمه مسائل را (باجسارت وصف ناشدنی)تحلیل دقیق میکنید ودایه مهربانترازمادر شده اید لطف کنیددرموردجنگهای پیامبر (ص9وقیام امام حسین (ع)وجبرئیل ومعادو.....هم نظرشفاف بدید.شایدما ومورخین واهل علم وعقلای عالم به اشتباه رفته ایم.آخه شما خیلی تیزبینید.چون جدیدا آن خاندان محترم به کشفیات جدیدی رسیده اید.واقعا دنیای علم ومعرفت به شما بدهکاره.خخخخخخخ
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    به نظر شما طلحه و زبیر و عمر و ابوبکر و عثمان و عایشه چطور افرادی هستند؟
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    همین افراطی ها الان در سوریه مقابل داعشی ها صف کشیده اند و فرزندان خویش را به آنجا اعزام کرده اند تا با حرام زاده هایی چون داعش بجنگند. آن وقت بعضی در داخل به جای آنکه جلوی فرزندِ مفسد اقتصادی خویش را بگیرند، از او جانانه دفاع می کنند.
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    بابا عیب نداره که !!! خودشون گفتن، حتما داره از این 15 میلیون دلار به زندانی های بد بختی که مشکل مالی دارند کمک می کنه دیگه.
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    چی نوشتی باخودت چند چندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    چند میگیری برای اینها کار میکنی- نکنه از سکه بگیرهای دارودسته کلید دارها هست؟
  • ههههههههه هاهاهاهاشمی ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    پس خودت اهل کوفه بودی و ما نمی دانستیم ؟
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    محکمات قرآن ازنظر این خاندان قابل تفسیر معکوس است چه برسد به شعارهای برآمده از زبان بندگان خدا .
  • موسی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    هاشمی میخوای بگی اهل کوفه مردم با وفایی بودن؟ حتما امام حسین هم اصحابش با کمک اهل شام کشتند نه اهل کوفه با چندتا اموی و شامی که اومده بودن کوفه زمان مسلم توکاخ قایم شده بودن!
  • علی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    واقعا متاسفم
  • ناشناس ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    اکبر اقا شما مبنای تاریخی نداری .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس