کد خبر 535404
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

با یک گل و یک پاس گل مقابل تیم سوم جدول رده‌بندی هلند نشان داد چرا مدیران باشگاه حاضر شدند در تابستان او را به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن به خدمت بگیرند.

به گزارش مشرق، علیرضا جهانبخش بعد از درخشش با پیراهن نایمخن در دسته دوم فوتبال هلند در تابستان با قراردادی به ارزش دو میلیون یورو راهی تیم سرشناس AZ شد تا در شهر کوچک آلکمار به زندگی حرفه‌ای اش ادامه دهد. در همان برهه بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان نسبت به خرید این بازیکن توسط این باشگاه قدیمی واکنش نشان داده و تصمیم به جذب جهانبخش با مخالفت‌ها و موافقت‌های بسیاری روبرو شد چون کمتر پیش‌آمده بود باشگاهی مثل آلکمار که خود از آکادمی فعال و مدرنی بهره می‌برد حاضر شود برای بازیکنی 21 ساله چنین مبلغی هزینه کند.

در نیم فصل نخست برخلاف پیش‌بینی‌ها علیرضا جهانبخش نتوانست انتظارات را برآورده کند تا جایی که شماره 9 آلکمار یا مصدوم بود یا هر وقت در زمین حاضر شد یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان آلکمار لقب گرفت تا نتایج ناامیدکننده در لیگ برتر هلند و یورو لیگ هجمه انتقادی زیادی را روانه مدیریت فنی و سرمربی تیم کند. به خاطر همین اتفاقات بود که مدیر فنی وقت استعفا داد و جای خود را به فردی جدید داد بلکه باشگاه از بحران خارج شود. با این وجود ون دن بروم به توانایی‌های ملی پوش ایرانی خود کاملاً واقف بود و همواره به حمایت از خرید او پرداخت تا جایی که به طرفدارانش وعده داد جهانبخش به زودی یکی از ستاره‌های آلکمار خواهد بود.

نیم فصل نخست به هر شکلی بود تمام شد و ون دن بروم که حساب ویژه‌ای روی جهانبخش باز کرده بود زیر بار جدایی او و حضورش در تیم امید ایران نرفت تا این بازیکن را به اردوی زمستانی در اسپانیا برده و ضعف‌های بدنی او را برطرف کند. اردویی که برای شماره 9 آلکمار خوش یمن بود و باعث شد تا جهانبخش در آغاز نیم فصل دوم به یکی از ستاره‌های تأثیرگذار تیمش تبدیل شود. 6 برد متوالی در لیگ برتر هلند و همچنین صعود به نیمه نهایی جام حذفی نتایج درخشانی بود که آلکمار بعد از اردوی اسپانیا کسب کرد و در این بین درخشش علیرضا هم تأثیر فراوانی در آن داشت.

زدن دو گل و ساختن 4 تا 5 گل در این بازی‌ها آن‌هم از بازیکنی مثل علیرضا جهانبخش که در پست تخصصی‌اش «وینگر راست» بازی می‌کرد را به ستاره بی بدیل آلکمار تبدیل کرد تا ارزش خرید گران‌قیمت او در ابتدای فصل نمایان شود. ون دن بروم سرمربی الکمار در تمجید از این بازیکن گفت: «من هیچ وقت به جهانبخش شک نداشتم و مطمئن بودم او روزی به ستاره تیم من تبدیل می‌شود. خوشحالم که در نیم فصل دوم این بازیکن هم همچون سایر شاگردانم توانایی‌های خود را بروز داد و امیدوارم این روند او ادامه داشته باشد».

با این نمایش می‌توان علیرضا جهانبخش را موفق‌ترین لژیونر ایران در سال 94 نامید. بازیکنی که با این سن کم آینده درخشانی دارد و مسلماً به زودی به تیم‌های معروف‌تر از آلکمار خواهد پیوست.نکته‌ای که بسیاری از رسانه‌های هلندی هم به آن دامن زده و این بازیکن را یکی از گنجیه های طلا در AZ لقب داده‌اند که می‌تواند سود سرشاری را روانه خزانه باشگاه کند. علاوه بر آن درخشش اخیر جهانبخش نوید ظهور یک ستاره برای تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 2018 روسیه را می‌دهد.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس