اولین حامی کاندیداتوری هیلاری کلینتون، بنیاد «مدیریت سرمایه سوروس» است؛ دم و دستگاه «پدر انقلاب‌های رنگی» به تنهایی بیش از هفت میلیون دلار به هیلاری کمک کرده که نشان می‌دهد «جورج سوروس» یهودی و رئیس «بنیادهای جامعه باز» چقدر دوست دارد این خانم رئیس‌جمهور آینده آمریکا شود.

گروه بین‌الملل مشرق- جولیان آسانژ، یکی از تحت‌تعقیب‌ترین افراد در دنیا[1]، بعد از پیامی که اخیراً در صفحه توئیتر خود گذاشت، احتمالاً به یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در «لیست هدف[2]» هیلاری کلینتون نیز تبدیل شده است. مؤسس ویکی‌لیکس روز چهارشنبه 21 بهمن، طی یک پیام در توئیتر[3] از آمریکایی‌ها خواست تا رأی خود را برای وزیر خارجه سابق اوباما هدر ندهند؛ مگر آن‌که دوست داشته باشند کشورشان را وارد یک درگیری نظامی ادامه‌دار دیگر کنند[4]. در این توئیت می‌خوانیم: «امروز، هر رأی به هیلاری کلینتون، یک رأی به جنگ‌های بی‌پایان و احمقانه است[5]

سرگذشت و سرنوشت کاندیداتوری کلینتون: از دلارها و دلال‌ها تا ...
«رأی به هیلاری کلینتون، رأی به جنگ‌های بی‌پایان و احمقانه است»

آسانژ ضمن اشاره به نقش کلینتون در جنگ عراق[6]، می‌نویسد که وی چگونه مسئول جنگ‌های شکست‌خورده دیگر آمریکاست: «هیلاری نه تنها به سود [جنگ] عراق رأی داد، بلکه یک عراق برای خودش ساخت. لیبی، عراقِ هیلاری[7] است و اگر او رئیس‌جمهور شود، این [نوع جنگ‌ها] بیش‌تر خواهد شد.»

{$sepehr_media_1386246_400_300}
جولیان آسانژ می‌گوید: «رأی به کلینتون، رأی به جنگ است» - دانلود

آسانژ معتقد است که نباید اجازه داد کلینتون حتی «به یک فروشگاه اسلحه نزدیک شود، چه برسد به یک ارتش. و قطعاً این شخص نباید رئیس‌جمهور آمریکا شود.» مؤسس ویکی‌لیکس در طول سال‌ها تجربه خود در زمینه بررسی دقیق ارتباطات مقامات آمریکایی، به «هزاران» تلگراف و سند ارتباطاتی دیگر که اسم نامزد تحت حمایت دموکرات‌ها[8] را در خود داشته‌اند، دست‌رسی داشته است.

با این همه، به نظر می‌رسد این تلگراف‌ها و ارتباط‌ها (که افشای آن‌ها[9] حسابی کلینتون را عصبانی کرده است[10]) تنها دلیلی نباشد که هیلاری کلینتون به خاطر آن از نامزد مدنظر آسانژ و افراد هم‌فکر با او فاصله زیادی دارد. بررسی مختصر پرونده افرادی که از نامزدی و ریاست‌جمهوری کلینتون حمایت می‌کنند، تصویر واضح‌تری را از سرنوشت آمریکایی‌ها در صورتی که یک زن برای اولین بار در تاریخ کشورشان رئیس‌جمهور شود، به دست می‌دهد.

{$sepehr_media_1386378_400_300}
این تبلیغ جدید کلینتون، دلیلی برای نفرت

مردم از سیاست‌مداران است - دانلود

چه «افرادی» کمک کرده‌اند تا بانوی اول سابق آمریکا به این‌جا برسد؟

داستان نامزدی هیلاری کلینتون[11] برای ریاست‌جمهوری آمریکا از سال 2016 شروع نمی‌شود. هیلاری کلینتون دست‌کم از سال 1989 تا کنون یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار، و چنان‌که خواهیم دید «تأثیرپذیر»، در دنیای سیاست بوده است. اگر نگاهی به لیست بزرگ‌ترین حامیان مالی کلینتون (صرف‌نظر از کمپین انتخاباتی سال 2016 وی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) بیندازیم، می‌بینیم که کم‌تر نامی هست که برای مخاطبان آشنا نباشد.

سرگذشت و سرنوشت کاندیداتوری کلینتون: از دلارها و دلال‌ها تا ...
کلینتون با حمایت بانک‌ها و کمپانی‌های بزرگ است که
به جایگاهی رسیده که امروز در آن قرار دارد

در این لیست (به ترتیب مبلغ کمک‌های مالی) نام بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکایی و بین‌المللی به چشم می‌خورد[12]: «سیتی‌گروپ[13]» بیش از 824 هزار دلار، «گلدمن ساکس[14]» بیش از 760 هزار دلار، «دی‌ال‌ای پایپر[15]» (شرکت حقوقی[16]) بیش از 700 هزار دلار[17]، «جی‌پی مورگان چیس[18]» بیش از 696 هزار دلار، «مورگان استنلی[19]» بیش از 636 هزار دلار.

نام همه این بانک‌ها[20] را به راحتی می‌توانید در لیست خائنان[21] به مردم آمریکا[22] و حتی ملت‌های دیگر[23] پیدا کنید. این‌ها حاضر شده‌اند در بدترین شرایط، 225 هزار دلار به ازای هر سخنرانی به هیلاری کلینتون تقدیم کنند (یا ناچاراً این مبلغ را به او بدهند)[24] تا مبادا رقیب کلینتون در حزب دموکرات به نامزدی حزب در انتخابات سال 2016 برسد[25].

{$sepehr_media_1386326_400_300}
چرا «پرزیدنت» کلینتون، با وال‌استریت مقابله نخواهد کرد - دانلود

البته نباید از حق بگذریم: تنها بانک‌ها[26] و مؤسسات مالی[27] و سرمایه‌گذاری[28] نیستند که در این لیست خودنمایی می‌کنند. نهادهای مختلفی از کمپانی‌های فیلم‌سازی هالیوودی گرفته تا شرکت‌های رسانه‌ای[29] و حتی دانشگاه‌ها، ارتباط معناداری با هم‌سر بیل کلینتون دارند: (به ترتیب مبلغ کمک‌های مالی) «تایم‌وارنر[30]» بیش از 501 هزار دلار، دانشگاه کالیفرنیا بیش از 417 هزار دلار، «لیمن برادرز[31]» (شرکت سرمایه‌گذاری) بیش از 362 هزار دلار، «فاکس قرن [32]21» بیش از 340 هزار دلار، «کیبل‌ویژن سیستمز[33]» بیش از 336 هزار دلار.

توجه داشته باشید که این اسامی صرفاً شامل «معروف‌ترین» نهادهای حامی کلینتون می‌شد نه تمام این نهادها، و نه حتی تمام نهادهایی که بیش‌ترین کمک مالی را به وزیر خارجه سابق آمریکا می‌کنند. ضمناً در ظاهر امر، این سازمان‌ها خودشان نیستند که به کلینتون کمک می‌کنند، بلکه پولی که وی به جیب می‌زند، از «کمیته‌های فعالیت سیاسی[34]» وابسته به آن‌ها، یا اعضا، کارمندان، مالکان، یا حتی اعضای خانواده‌های این افراد به دست او می‌رسد.

{$sepehr_media_1386302_400_300}
کلینتون در پاسخ به سؤالی درباره حمایت‌های وال‌استریت

می‌خندد و وانمود می‌کند سؤال را نشنیده است - دانلود

یک نکته نهایی این‌که این اعداد و ارقام اگرچه کم نیستند، اما باید توجه داشت که بر اساس گزارش‌های رسمی به دست آمده‌اند و رقم واقعی کمک‌های وال‌استریت[35]، غول‌های رسانه‌ای، سرمایه‌داران و شاید مهم‌تر از همه، سوپرصنعت نظامی آمریکا چه بسا، نجومی‌تر از این‌ها باشد. اما ما هم به همین اعداد و ارقام چندصد هزار دلاری اکتفا نخواهیم کرد. مجموع کمک‌های شرکت‌هایی که در بالا به نام آن‌ها اشاره شد (تأکید می‌کنیم: نه تمام شرکت‌های بزرگ حامی کلینتون)، بین سال‌های 1989 تا 2016 کاندیداتوری به بیش از 5.5 میلیون دلار می‌رسد، اما این رقمی نیست که بانوی اول سابق آمریکا برای بانک‌داران[36] و سرمایه‌داران آمریکایی می‌ارزد.

سابقه شغلی هیلاری کلینتون را با چند میلیون دلار می‌توان خرید؟

برای آن‌که ارزیابی اولیه‌ای از درآمدهای نجومی کلینتون در طول دوره اصلی زندگی سیاسی‌اش را در نظر داشته باشید[37]، باید بدانید که طبق گزارش‌های رسمی موجود از جمله گزارش کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا، کلینتون طی سال‌های 1999 تا پایان 2015 مجموعاً بیش از 444 میلیون دلار از منابع مختلف دریافت کرده است. از این میان، تقریباً 399 میلیون دلار (معادل 90 درصد) از سوی حامیان شخصی و خصوصی بوده است.

دریافت حدود 400 میلیون دلار از محل کمک‌های فردی در ابتدا خبر خوبی به نظر می‌رسد. این یعنی به طور متوسط هر آمریکایی، 80 سِنت به کلینتون کمک کرده است و بنابراین این کاندیدای نامزدی دموکرات‌ها باید خود را موظف به تأمین منافع آن شهروند بداند. اما متأسفانه واقعیت چیز دیگری است. ردیابی این کمک‌های مالی تا حامیان، حقایق دیگری را نشان می‌دهد.

{$sepehr_media_1386315_400_300}
هیلاری کلینتون می‌گوید حمایت‌های مالی وال‌استریت

اهمیتی ندارد؛ چون اوباما هم حمایت وال‌استریت را داشت - دانلود

از مجموع این 400 میلیون دلار، (به ترتیب حجم کمک‌ها) بیش از 27.7 میلیون دلار از سوی «وکلا و شرکت‌های حقوقی»، بیش از 19.2 میلیون دلار از سوی «بازنشستگان»، بیش از 12.7 میلیون دلار از سوی شرکت‌های «سهام‌داری و سرمایه‌گذاری»، بیش از 11.1 میلیون دلار از سوی صنایع «املاک و مستغلات»، بیش از 8.1 میلیون دلار از شرکت‌های «خدمات تجاری»، و بقیه از سایر جوامع و صنایع آمریکایی[38] می‌آید.

چه «افرادی» دوست دارند آمریکا برای اولین بار ریاست‌جمهوری یک زن را تجربه کند؟

گزارش مالی کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون[39] صرفاً برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016، به تنهایی ارزش بررسی چندین باره را دارد. نامزدی هیلاری کلینتون از ابتدای آوریل تا آخر سال 2015، بیش از 115 میلیون دلار برای حامیان وی هزینه داشته[40] (این مبلغ صرفاً مربوط به کمپین اصلی کلینتون می‌شود[41])، از جمله 108.9 میلیون دلار کمک‌های شخصی و خصوصی که طبیعتاً ضامن منافع پرداخت‌کنندگان است. این در حالی است که کلینتون طبق گزارشی که خودش به کمیسیون فدرال انتخابات داده، حتی یک دلار هم از کسی وام نگرفته است و بنابراین هیچ نیازی ندارد که بخشی از این مبالغ را دوباره به کسی پس بدهد.

از میان تقریباً 109 میلیون دلار حمایت‌های خصوصی از کلینتون، صرفاً 16 درصد یعنی تقریباً 19 میلیون دلار از حامیان کوچک‌تر و 78 درصد باقی‌مانده معادل حدود 90 میلیون دلار از حامیان بزرگ‌تر تأمین شده است. اما این حامیان درشت چه افرادی یا چه نهادهایی هستند؟ اگر هنوز یک نفر در ایران هست که اعتقادی ندارد هیلاری کلینتون در براندازی در کشورهای مختلف نقش دارد، احتمالاً همان یک نفر با خواندن این گزارش نظرش تغییر می‌کند.

سرگذشت و سرنوشت کاندیداتوری کلینتون: از دلارها و دلال‌ها تا ...
پیروزی کلینتون در دور اول انتخابات در ایالت «آیووا»، برای برخی
این تصور را ایجاد کرد که کلینتون نامزد قطعی دموکرات‌هاست

اولین مورد در لیست حامیان کاندیداتوری هیلاری کلینتون که حتی با مورد دوم هم فاصله زیادی دارد[42]، بنیاد «مدیریت سرمایه سوروس» است. دم و دستگاه «پدر انقلاب‌های رنگی» (گزارش‌های مشرق را از این‌جا و این‌جا بخوانید)، به تنهایی بیش از 7 میلیون دلار به هیلاری کلینتون کمک کرده است. این به وضوح نشان می‌دهد که «جورج سوروس» یهودی، رئیس «بنیادهای جامعه باز» چه‌قدر دوست دارد هیلاری کلینتون رئیس‌جمهور آینده آمریکا باشد. مورد دوم در لیست حامیان مالی کلینتون که بیش از 2.5 میلیون دلار هزینه برای این نامزد دموکرات کرده، «حییم سبان[43]» صهیونیست جنگ‌طلب و بنیان‌گذار «گروه سرمایه‌گذاری سبان»[44] است.

مورد سوم در لیست حامیان بزرگ کاندیداتوری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016، شرکت سرمایه‌گذاری «پالوما پارتنرز[45]» با اندکی بیش از 2.5 میلیون دلار است که نام این شرکت هم در لیست شرکت‌های تأثیرگذار بر سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا به چشم می‌خورد. چهارمین مورد، «بنیاد سندلر[46]» با باز هم اندکی بیش از 2.5 میلیون دلار است که کمک‌های مالی‌اش به دموکرات‌ها، سال گذشته هم دردسرساز شده بود. مورد پنجم در این لیست بلندبالا، «بنیاد عزت نفس زنان[47]» با 2.5 میلیون دلار است که «اتفاقاً» متعلق به هم‌سر حییم سبان یعنی «شریل سبان» است.

{$sepehr_media_1386350_400_300}
کلینتون باید تکلیف خود را با وال‌استریت مشخص کند - دانلود

اگر هیلاری کلینتون رئیس‌جمهور شود، چه بر سر دنیا خواهد آمد؟

جالب است بدانید که در میان نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا، در مجموع هیلاری کلینتون با 163.5 میلیون دلار دریافتی کل[48] (از کمپین‌های مختلف، «ابرکمیته‌های اقدام سیاسی[49]»، و حامیان دیگر) ثروتمندترین کاندیدای ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکاست. بعد از کلینتونِ دموکرات، «جب بوش» جمهوری‌خواه با 155.6 میلیون دلار است و بعد از آن‌ها «تد کروز» با 89.9 میلیون دلار، «مارکو روبیو» با 77.2 میلیون دلار، و «برنی سندرز» تنها نامزد دیگر دموکرات‌ها با 75.1 میلیون دلار رتبه‌های سوم تا پنجم را دارند.

سرگذشت و سرنوشت کاندیداتوری کلینتون: از دلارها و دلال‌ها تا ...
«حییم سبان» (چپ) صهیونیست در کنار هیلاری کلینتون

خبر خوب این‌که ظاهراً در انتخابات سال 2016 قانون «هر که پول بیش‌تری دارد، شانس بیش‌تری دارد» خیلی حکم‌فرما نیست، از جمله این‌که کلینتون و بوش به هیچ عنوان خود را نامزدهای قطعی حزبشان نمی‌دانند. بر همین اساس، کلینتون (به خصوص با شکستی در «نیوهمپشر» متحمل شد)، به شدت نگران قدرت گرفتن سندرز به عنوان تنها رقیبش برای کاندیداتوری دموکرات‌هاست.

با این همه، حمایت خانواده‌های سرمایه‌دار در آمریکا[50] از کلینتون این احتمال را تقویت می‌کند که حکومت در آمریکا بار دیگر به دست خانواده کلینتون‌ها بیفتد. هزینه هنگفت «جورج سوروس» برای موفقیت هیلاری کلینتون، اگر کارساز شود، خبر از چهار یا حتی هشت سال آشوب، کودتا، انقلاب‌های ساختگی و براندازی در جهان می‌دهد.

{$sepehr_media_1386327_400_300}
جورج سوروس میلیون‌ها دلار به ابرکمیته‌های فعالیت سیاسی

حامی کلینتون کمک کرده است - دانلود



[1] Interpol puts Assange on most-wanted list Link

[2] Hillary’s Hit List Link

[3] Assange: A vote today for Hillary Clinton is a vote for endless, stupid war Link

[4] Here’s What Julian Assange Thinks About Voting for Hillary Clinton Link

[5] Assange: A vote today for Hillary Clinton is a vote for endless, stupid war Link

[6] Hillary Clinton: No regret on Iraq vote Link

[7] Hillary’s War Link

[8] Democrats Support Hillary, Seek to Avoid 2016 Drama Link

[9] Newly Published Clinton Email Reveals How Government Manipulates Media Link

[10] WikiLeaks: Hillary Clinton states WikiLeaks release is "an attack" Link

[11] Henry Kissinger’s War Crimes Are Central to the Divide Between Hillary Clinton and Bernie Sanders Link

[12] Career Profile (Since 1989) - Top Contributors - Senator Hillary Clinton Link

[13] Shutdown of US govt & ‘debt default’: Dress rehearsal for privatization of federal state system? Link

[14] What Clinton said in her paid speeches Link

[15] Israel, Saudi Arabia, Defense And Oil Spent Nearly One Trillion Urging DC For More War In 2015 Link

[16] Washington’s Multi-Million-Dollar Saudi PR Machine Link

[17] Lawyers backing Clinton, financiers flocking to Bush: Who’s funding the race for the White House Link

[18] It Will Be Extremely Difficult for Hillary to Say No to Wall Street Link

[19] Morgan Stanley to Pay $3.2 Billion for Costing Americans Trillions Link

[20] Is Obama the Biggest Puppet in History? Link

[21] The Real Traitors to America are in Washington and New York Link

[22] Morgan Stanley to Pay New York State $550Mln for Misconduct Link

[23] Hong Kong’s "Occupy Central” is US-backed Sedition Link

[24] The Idea That Hillary Clinton Took $200k+ Per Speech From Banks and Corporations Is Obscene Link

[25] Why Goldman CEO Lloyd Blankfein Called Bernie Sanders "Dangerous” Link

[26] $153 million in Bill and Hillary Clinton speaking fees, documented Link

[27] Sanders: Clinton is 'funded by Wall Street' Link

[28] This Is the Establishment's Worst Nightmare: What Bernie & Donald's Stunning New Hampshire Wins Really Mean Link

[29] US Manufactured Media War: Bernie Has More Supporters, Less Coverage Than Trump Link

[30] Cable monopoly: Prices rise after telecom giants merge Link

[31] JPMorgan pays Lehman $1.42 Billion Settlement post GFC Link

[32] US media affiliates investigated within FIFA corruption scandal Link

[33] Cablevision Actually Wants You To ‘Cut The Cord’ Link

[34] What is a PAC? Link

[35] Defeat ISIS and Their Friends on Wall Street! A Three Point Plan to End Terrorism Link

[36] Meme says Hillary Clinton's top donors are banks and corporations, Bernie Sanders' are labor unions Link

[37] Why (and How) We Use Donors' Employer/Occupation Information Link

[38] Career Profile (Since 1989) - Top Industries - Senator Hillary Clinton Link

[39] Career Profile (Since 1989) - Hillary Clinton Link

[40] 2016 Candidate Information - P00003392 Link

[41] Hillary Clinton (D) - Candidate Summary, 2016 Cycle Link

[42] Hillary Clinton (D) - Top Contributors, federal election data Link

[43] Meet the Warmongering Billionaires Who Will Spend a Fortune to Influence the Next President Link

[44] Democracy of the Billionaires Link

[45] Lawyers, Investment Bankers & Hollywood Media Among Hillary Clinton’s Top Donors Link

[46] Joe Biden: Some Democrat Who’s Not Him Should "Get Private Money Out of Politics” Link

[47] CS Self Worth Foundation for Women and Girls Link

[48] Which Presidential Candidates Are Winning the Money Race Link

[49] Super PACs Explained Link

[50] Buying Power Link


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    سوروس همون رفیق گرمابه و گلستان رییس دولت اصلاحات دیگه!!!
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    بدبخت دنیا طلب وای به روزی ازتو که از این جهان رخت بربندی وای وای وای - کجا داری می روی - همین ملت آمریکا فردای قیامت از تو برائت می جویند - همین ملت آمریکا فردای تاریخ این جهان بر تو لعن و نفرین ونفرت می فرستند
  • مجید ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    تنها راه جلوگیری از نفوذ آمریکا در ایران، نفوذ ما توی آمریکاس!!! یعنی هی نظر بدیم راجع به انتخابات آمریکا، از یه نماینده حمایت کنیم و کلا سعی کنیم اینجوری نفوذ کنیم، وگرنه راه دیگه ای نداره
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    سران سیاهپوستان - یکی از مرتجع ترین اقشار جامعه تروریستی آمریکا - از جنایتکار و بجه کش و دختر هم جنس گرا هنری کیسنجر حمایت کردند و به مردم مرتجع و کودن سیاه که دو دفعه قبل به جنایتکار دیگری بنام اوباما که توسط سوروس به مردم ابله چپانده شد با 95% آرا رای داند. سیاهپوستان آمریکا امروز اعتماد کسی را ندارند چون 95% از همین افراد به بچه کش دوبار رای دادند و با اینکار از کشتن مسلمانان و آواره کردن و تخریب کشورهایشان حمایت صد در صد کردند. کسی به سیاه امروز رای نمی دهد.
  • علیرضا ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    شاید ...... اما چرا ؟
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    ای عفریته دیوسیرت این آرزو را به گور پر از آتش و مار و عقربت خواهی برد. و آن روز زیاد دور نیست.
  • محمد ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    مادر انقلابهای رنگی نه پدرش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس