رویترز در گفتگو با همسر سابق عابدینی، به موضوع ملاقات قریب‌الوقوع این زوج پرداخته است؛ مواجهه‌ای که شریعت‌پناهی به هیچ‌عنوان دوست ندارد اتفاق بیفتد. او بازسازی زندگی از دست‌رفته را سخت می‌داند؛ یک زندگی مملو از آزار و اذیت جنسی، روحی، روانی با مردی که به تصاویر مستهجن و غیراخلاقی اعتیاد داشته است.

گروه بین‌الملل مشرق - چندی پیش پس از تأیید اجرایی شدن برجام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی (و یک آمریکایی) در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شدند. از میان این چهار نفر، تنها کسی که همسرش عملا به پیگیری کارها و امور وی در دوران حبس در ایران و استقبال از وی در زمان پس از آزادی هیچ میلی نداشت، «سعید عابدینی» بود. اخیرا، «نغمه شریعت‌پناهی» که پیش‌تر در مورد فساد اخلاقی همسر جاسوس‌اش نکاتی را بیان نموده بود، جزئیات بیشتری را در این رابطه فاش کرده است.

سعید سرتاسر فساد و بداخلاقی بود /// در حال انجام ///

حجت الاسلام محمد کاشانی، دبیر انجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت و استاد حوزه و دانشگاه‌ها، معتقد است که «اساسا مقصود از عبارت تبشیر، تبلیغ دین، تبلیغ آن آیین و فکر است ولی آنچه که امروز به عنوان یکی از چالش‌های جهان بشریت مطرح است، رواج یک سری از جریان‌های افراط‌گرایانه در میان همه ادیان است؛ مثلا در اسلام با یک جریان تند به اسم وهابیت روبرو هستیم که از یک طرف با توسل بر شبکه‌های ماهواره‌ای و پول و امکاناتی که دارند در پی جذب مردم به سوی وهابیت هستند و از طرف دیگر همان مردم را می‌کشند، سر می‌برند، آتش می‌کشند، و بمب منفجر می‌کنند.»



وی می‌گوید: «این جریان منحصر به اسلام نیست، در یهودیت نیز همین داستان افراط‌گرایی را با عنوان صهیونیسم می‌بینیم. حتی در میان کسانی که به خداوند معتقد نیستند، این وضع دیده‌ می‌شود؛ مثل شیطان پرستان. همچنین در مسیحیت، جریان‌ تند امروزی به وجود آمده که به عنوان مسیحیت تبشیری (مسیحیان صهیونیسم) شناخته می‌شود. این جریان، دارای شبکه‌های ماهواره‌ای است، تبلیغ می‌کند و کلیساهای خانگی دارد. همچنین، وب‌سایت‌های اینترنتی به راه انداخته‌ و از مسیحیت که قابل احترام است، راهی جدا دارد».

از هوس‌بازی‌های متعدد به نام کشیش تا ترویج مسیحیت صهیونیستی در ایران + عکس
نمونه‌ای از یک کلیسای خانگی

مسیحیت تبشیری چند سالی است که در ایران فعالیت‌های خود را شدت داده است. نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته همواره آماج حملات سازمان‌های امنیتی جبهه استکبار بوده است که در قالب گروه‌های سیاسی _ مذهبی معاند سازماندهی شدند. وجه مشترک این قیل سازمان‌ها حرکت در جهت منافع بلند‌مدت ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

سعید عابدینی شبان (کشیش) 35 ساله که با ارتداد از اسلام، به مسیحیت تبشیری روی آورده و دارای تابعیت آمریکایی است در تابستان 1391 بازداشت شد. اتهام عابدینی، تبلیغ علیه نظام و دین مبین اسلام، جاسوسی و ارتباط با دول متخاصم بود و تنها به تحمل هشت سال زندان محکوم شد. عابدینی به یکی از مهم‌ترین بهانه‌های تبلیغات حقوق بشری علیه ایران تبدیل شد و همسر وی در آمریکا با راه‌اندازی کمپینی برای آزادی همسرش و تشدید فشارهای دیپلماتیک، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، کار را برای سعید عابدینی سخت‌تر کرد اما به ناگاه همسر عابدینی اعلام کرد بدلیل بدرفتاری‌های همسرش در گذشته و اعتیاد وی به تصاویر مستهجن و ... از ادامه تلاش برای آزادی او خودداری می‌کند؛ خبری که صدای آمریکا آن را اعلام و سپس حذف کرد. اما به هر ترتیب تبلیغات نغمه شریعت‌پناهی که تا مجلس نمایندگان آمریکا هم برای سخنرانی رفته بود، متوقف شد. گزارش کامل مشرق در مورد شخصیت و فعالیت سعید عابدینی را می‌توانید از اینجا بخوانید.

خبرگزاری رویترز در جدیدترین گفتگوی خود با نغمه شریعت‌پناهی 38 ساله و همسر سابق عابدینی، به موضوع ملاقات قریب‌الوقوع این زوج در این هفته پرداخت. رویارویی که شریعت‌پناهی به هیچ‌عنوان دوست ندارد اتفاق بیافتد. همسر پیشین عابدینی که اکنون در بویزی ایالت آیداهو در منزل پدری زندگی می‌کند، به خبرنگار رویترز گفت که گمان نمی‌کند پس از آزادی سعید به راحتی بتوانند زندگی‌شان را بازسازی کنند. شریعت‌پناهی، زندگی خود را اکنون تیره و تارتر از همیشه می‌بیند. یک زندگی مملو از آزار و اذیت جنسی، روحی، روانی، و جسمی از سوی سعید. مردی که به شدت به تصاویر مستهجن و غیراخلاقی اعتیاد داشت.

سعید سرتاسر فساد و بداخلاقی بود /// در حال انجام ///
نغمه شریعت پناهی همسر سابق سعید عابدینی


«سوزان جانسون کوک» -سفیر اوباما در امور آزادی مذهبی بین‌المللی تا سال 2013- اعلام کرده است که در دورانی که وکالت سعید عابدینی را بر عهده داشت، هرگز از این اتهامات باخبر نبود. وی ابراز داشت: «موضوع سعید عابدینی از حیث سیاسی به من مربوط است. یک بار، همسرش را در وزارت خارجه آمریکا دیدم. اینکه در زندگی‌ شخصی‌شان چه می‌گذشته، به من ربطی ندارد.»

نغمه شریعت‌پناهی که وی نیز چند سال قبل از دین اسلام به مسیحیت برگشته در گفتگو با رویترز دین مسیحیت خود را عامل اصلی امید برای بازسازی خود دانسته است و وی می‌خواهد از این پس در گسترش آزادی مذهبی بر اساس دین مسیحیت همت بگمارد. همسر عابدینی، از عبارت «تماس‌های تلفن به تلفن» سخن به میان می‌آورد که در اولین ماه‌های بازداشت وی بین آنها وجود داشت: «گهگاهی به سعید اجازه می‌دادند که با والدینش در تهران تماس بگیرد و والدین در همان لحظه با من تماس می‌گرفتند و آن یک گوشی را در مقابل این گوشی می‌گرفتند که گوشی-به-گوشی با هم مکالمه کنیم. پس از مدتی، پدر و مادرش به آمریکا آمدند.»

ظاهرا دوره «بازپروری روح» در ایران برای سعید عابدینی خالی از لطف نبوده و طبق ادعای رویترز، عابدینی که در دوران زندگی مشترک با رفتارهای زننده و شنیع خود موجب آزار و اذیت همسر و فرزندان خود شده بود، به «رابرت پیتنبرگ» -نماینده کارولینای شمالی در کنگره- که از نزدیکان و دوستان وی است گفته که از این پس سعی دارد که مرد زندگی باشد و دیگر آن رفتارات شنیع از وی سر نزد!

همسر عابدینی در گفتگو با رویترز گفت: «در سال 2002، طی یک مأموریت دیوانه‌وار به ایران آمدم تا در مورد مسیحی‌کردن تنی چند از خویشاوندان مسلمانم اقدام کنم! در آنجا با سعید آشنا شدم. یک کلیسای خانگی داشت. از شور و هیجان مسیحی‌شدنش به وجد آمدم. یک سال بعد، ازدواج کردیم.»

وی درباره گذشته خود می‌گوید: «پس از شروع جنگ بین ایران و عراق پدرم ترجیح داد که از مهلکه ایران درگیر جنگ بگریزد و ما را به آمریکا بیاورد. 9 سال داشتیم که از اسلام به مسیحیت گرویدیم.»

والدین نغمه شریعت‌پناهی که توسط دختر خود به مسیحیت گرویده بودند، از انجام گفتگو با رویترز حذر کردند.

شریعت‌پناهی افزود: «در سال 83 بود که جمهوری اسلامی نسبت به فعالیت‌های سعید که در سال 78 مسیحی شده بود مشکوک شد و وی را مورد سؤال قرار داد. ما، از هراس بازداشت وی بلافاصله از ایران فرار کردیم. در سال 87 برای دیدن خانواده سعید به ایران آمدیم که همانجا دستگیر شد و چند روز تحت بازجویی خانگی قرار داشت. در سال 89 خواستیم که دوباره به ایران سفر کنیم اما من از ترس بازداشت قبول نکردم و سعید در سال 90 به تنهایی به ایران رفت که همان جا دستگیر شد و دیگر او را ندیدم.»

سعید عابدینی به نام کشیش بسیاری از دختران جوان را به کام هوسرانی خود کشید. م-الف که در گفتگو با وب‌سایت دیده‌بان خواسته نام کاملش فاش نشود، در مورد قضیه گرفتار شدن به دام سعید اینچنین می‌گوید: «من در دورانی که سعید عابدینی وارد کلیسا شد، با او آشنا شدم. سعید بارها به من می‌گفت که مسیح را لمس کرده  او را از نزدیک دیده است، اما من هیچ وقت باور نکردم. اگرچه تغییر دین من بر اثر فریب بود و الان پای اشتباهم هستم و هیچ نگرانی ندارم اما از سعید و امثال او متنفرم. سعید در سن 20 سالگی یک بار خودکشی کرد و به گفته خودش قبل و بعد از آن ارتباطات نامشروع فراوانی را داشته است که البته من شاهد بخشی از این رفتارهای کثیف او بوده‌ام. سعید، هیچ‌گاه به خاطر مسیح به مسیح ایمان نیاورده بلکه به خاطر هوس‌هایش و آزادی از قید و بندهای اخلاقی به سمت کلیسا قدم برداشته است. نشانه آن هم عضویت بیش از اندازه دختران در گروه وی است. 60 تا 70 درصد از شاگردان سعید را خانم‌ها تشکیل می‌دادند که از این میان، او با دختری به نام «نسیم» ارتباط ویژه‌ای داشت.»

جاسوس و همسرش که پروژه مسیحی‌سازی را به عنوان هدف زندگی مشترک دنبال می‌کردند /// سعید سرتاسر فساد و بداخلاقی بود /// در حال انجام /// در حال انجام ///
عابدینی و چند تن از دختران کلیسای خانگی او


جاسوس و همسرش که پروژه مسیحی‌سازی را به عنوان هدف زندگی مشترک دنبال می‌کردند /// سعید سرتاسر فساد و بداخلاقی بود /// در حال انجام /// در حال انجام ///
عابدینی و م-ز معروف به نسیم


م-الف ادامه داد: «ابتدا از طریق دوستم (نسیم) که بعدا فهمیدم رابطه بسیاری با سعید دارد، با این جلسات آشنا شدم. من و نسیم در این جلسات زیاد شرکت می‌کردیم. سعید، با من طرح دوستی ریخت و با ظاهرسازی من را به خود جلب کرد. روابط ما، عمیق‌تر شد تا جایی که من بعضی از شب‌ها به منزل پدری سعید می‌رفتم و شب را به اتفاق سعید آن جا سپری می‌کردم. سعید، در یک خانواده آشفته با مشکلات فراوان روحی و روانی بزرگ شده است. بعضی از شب‌هایی که من آن‌جا بودم و خانواده سعید هم حضور داشتند، می‌دیدم که تمام خانواده سعید برای آن که یک خواب راحت داشته باشند، کلی داروهای جورواجور مصرف می‌کردند. خود سعید هم از این موضوع مسثنی نبود. او هم علاوه بر این که در سال های اولیه وضع مالی خوبی نداشت، از نظر روحی و روانی هم مشکل داشت؛ تا جایی که من خبر دارم، یک بار هم خودکشی کرده است. زندگی سعید تقریبا مثل زندگی خودم بود. فکر کردم می‌توانیم با هم از این زندگی‌ مشکل‌دار رهایی پیدا کنیم. به همین خاطر بود که با سعید دوستی‌ام را بیشتر کردم. ضمنا، وی وانمود می‌کرد که تغییر کرده و می تواند این تغییر و تحول را به دیگران هم منتقل کند؛ در حالی که بعدا متوجه شدم وضعیتش بدتر هم شده؛ به قول معروف زده به سیم آخر و از هیچ انحرافی ابایی ندارد. اصلا تبدیل شده بود به یک کلّاش که فقط به دنبال هوس‌بازی و پول بود.»

جاسوس و همسرش که پروژه مسیحی‌سازی را به عنوان هدف زندگی مشترک دنبال می‌کردند /// سعید سرتاسر فساد و بداخلاقی بود /// در حال انجام /// در حال انجام ///
عابدینی و نسیم یکی از معشوقه‌هایش

نغمه شریعت‌پناهی، ضمن اعتراف به رفت و آمدهای سعید عابدینی بین سال‌های 87 تا 90 (2009 تا 2012) می‌گوید: «نزدیک به 10 بار به ایران رفت و سپس به آمریکا برگشت.»

وی، چند ماه قبل از دستگیری سعید عابدینی، حدود سه ماه و نیم در ایران ساکن می‌شود و سپس دوباره به آمریکا باز می‌گردد. همسر عابدینی، تلاش می‌کند تا پرونده سعید را با دیگر زندانیان سیاسی گره بزند و در لابلای فعالیت هایی به نام «حمایت از همسر»، به راه‌اندازی «کمپین حمایتی برای زندانیان سیاسی» اقدام می‌کند.

از هوس‌بازی‌های متعدد به نام کشیش تا ترویج مسیحیت صهیونیستی در ایران /// در حال انجام ///
جدیدترین تصویر عابدینی پس از آزادی

نغمه شریعت‌پناهی، حتی از فعالیت‌های سعید عابدینی در زندان در قالب تبلیغ مسیحیت در میان زندانیان سیاسی نیز پرده برمی‌دارد. وی، در نامه سرگشاده خطاب به رییس‌جمهور ایران یادآور می‌شود که سعید در زندان هم دست از اعمال مجرمانه خود دست برنداشته و به اغوای هم‌بندی‌های خود مشغول است و بخشی از اوقات خود را به ترویج مسیحیت تبشیری در زندان اختصاص داده است و به نقل از همبندی‌های آزاد شده‌اش می گوید که سعید همچنان خوش‌خدمتی خود به اردوگاه صلیبی را ادامه می‌دهد.

از هوس‌بازی‌ به نام کشیش تا ترویج مسیحیت صهیونیستی در ایران + عکس

سوال اینجاست که چگونه نغمه شریعت‌پناهی مرتب از محدویت‌های اعمال‌شده بر سعید عابدینی می‌گوید اما مدعی تبلیغات آزادانه مسیحیت صهیونیستی بین زندانیان می‌شود؟ این تناقض بزرگ می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شریعت‌پناهی دل خوشی از سعید که پیوسته اخلاق او را آزاردهنده می‌دانسته ندارد و حالا پس از مواجهه با خبر بد آزادی وی، تردید و نگرانی خود را در گفته‌هایش به رویترز می‌توان دید.


منابع:


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    2 1
    متنو نخودم فقط تیتر خوندم فقط اومدم بگم هر کی باهاتون مخالفه هزاران اتهام بهش میزنید همجنسگرا معلوم الحال مصرف کننده مواد
  • حسین ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    تو آمریکا از این جانورها زیاده. تاریخ مصرفش به زودی تمام میشه و میره لای باقالی‌ها
  • ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    ما چه راحت جاسوسان آنها را آزاد میکنیم اما آمریکا حاضر نیست بدهیش رو به ایران برگردونه حتی قسطی روحانی مچکریم
  • حسین ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    2 0
    دینی که سران اروپا و آمریکا بهش اعتقاد دارند این هست. یک دین خالی شده از محتوا که با عقاید شیطانی صهیونیسم پر شده و بوی تعفن اون دنیا را به ستوه آورده. خدا را شکر که از کشوری هستم که نفس مسیحایی روح الله ملت اون را بیدار کرد و یاران شیطان را از اون سرزمین بیرون کردند و خلف صالح ایشان رهبر بزرگوار انقلاب با همان قدر و خلوص این راه را ادامه میدن. ان شاالله صاحب این عصر و زمان می آیند و اون روز را میبینیم که اژدهای هفت سر صهیونیسم به دردناکترین وجه ممکن نابود و خاکستر خواهد شد.
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    قیافه اش بیشتر به تعویض روغنی ها میخوره تا کشیش در ضمن مشرق یادت باشه پشت سر مرده حرف نزن
  • مهدی فاتح ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    این مردک .... سعید عابدینی را در هر کجا که دیدید در جا ترور کنید وبکشید . ریختن خون این .... .... حلال می باشد زیرا او مرتد شده است ودر دین اسلام کسی که مرتد شود واز دین خارج گردد ریختن خونش مباح شناخته شده است . لذا اشخاص مسلمان وانقلابی ایران هر کجا که او را یافتند واجب است او را بکشند ونابود کنند .
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    سعید عابدینی یکی از بی شرفهای ایرانی است که در امریکا است او را بکشید
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    اینکه جرثومه های فسادی مثل این رو اعدام نمی کنیم دلیل بر ضعف ماست. زمین خدا جای همچین کثافتهایی نیست
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    ای مردم بدانید مسیحیت شدیدا دارد خانواده های ما را به دین و رسم خود میکشند مواظب باشیم کافر اهل کتاب نباشیم
  • سعید ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 1
    مشرق فک نکن هدف نمی دونیم هدف اصلیت از انتشار این تصاویر .....چیه.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    تو چرا سوختی ....!!!
  • سید دکتر محمود ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    دوست عزیز جاسوس کجا بود ایشون اولا" مرتد هست و ثانیا" تشویق به ارتداد کرده وحکمش افساد فی الارض هست در هرصورت باید اعدام میشد اما............. انگار کاپیتالاسیون هنوز به قوت خود باقیه
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    مگه مجبوری حرف بزنی وقتی حال خوندن یک متن کوتاه رو هم نداری. اینقدر هم بی سوادی که حتی احتمال نمی دی توی متن حر های مستندی خلاف جمله ی بدون محتوای خودت وجود داشته باشه.
  • سید دکتر محمود ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 1
    فاتح جان شما مجتهدی که حکم ارتداد میدی؟
  • سید دکتر محمود ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 1
    دمت گرم زدی وسط خال
  • دوست البرت ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    هر کی بوده حالا خودش باید جواب بده! خوب یا بد!!
  • محمد ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    مشرق هرچی ازدستت برمیادبرای خراب کردن دولت انجام میدی کاربرانی که درموردخبرهات نظرمیدند ازخودتون هستند فقط این وبدون باخراب کردن یک جناح بیشتر تنفروکینه ایجادمیشه مرگ برمشرق
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    آقای دکتر محمود ! شما بهتراست بجای خواند روزنامه ، نگاه کردن به تلویزیون ، ومجلات وغیره بروی کتاب مراجع دینت را مطالعه کنی آنوقت درخواهی یافت که حکم دین در قبال کسی که مرتد است چیست ؟! بیخودی قضاوت نکن ، من ادعا نمی کنم که مجتهدم ، دستور دین چنین است وباید عمل گردد اینگونه اشخاص حکمشان مشخص است 0
  • علی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    آقای محترم ببین یک خبر خواندی که نقل از یک خبرگزاری خارجی است، معلوم نیست که اصل خبر درست باشه یا آن خانم راست گفته باشه ، حکم رسمی این بابا 8 سال حبس بوده حالا مورد عفو مقامات رسمی مملکت قرار گرفته و آزاد شده آنوقت تو حکم قتل اونو صادر می کنی؟
  • بدرالدین ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    هدف مشرق اینه که امثال جنابعالی با گاف بزرگ بی غیرتی خودشونو زود لو و نشون بدن آقا سعید که مطمئنم از اون دسته آدمهایی هستی که ...
  • وحید ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    هزار سال پیش گفته اند: یا سخن، دانسته گو ای مردِ نادان، یا خموش!
  • وحید ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    فقط بوی گندش می مانَد و بس!
  • حسن ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    تو که متن رو نخوندی چرا نظر گذاشتی ؟ الان به شما باید گفت معلوم الحال
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    خودش واسه خودش کلیسا زده شما میگی مرتد نیس؟! کاسه داغتر از آش!
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    لابد منم یکی شونم که 90 درصد موارد اتفاقا سانسور میشه اگه درباره دولت انتقاد کنیم!
  • وحید ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    این مسیحیت تبشیری با قرتی بازی های این دوره زمانه، پیش بعضی از افرادی که هیچ سنخیتی با اسلام ندارند، باب شده. کلیسای خانگی! سعید عابدینی کشیش 35 ساله! اینها جُک های سال 2016 است. این مرتدِ ملعون، دیده آخورش را آن ور آبیها پر می کنند، در ایران آمده جُفتک انداخته؛ این نفهم نه اسلام را می شناسد نه مسیحیت؛ مسیح که بند شلوارش را محکم بسته بود، این مردک و امثالِ او، به نام تبشیرِ مسیحیت، خوب حرمسرا راه انداخته اند.
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    ايشان بايد اعدام ميشد
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    در دین وشریعت هم هر چیزی راه و رسمی دارد.شما مگر مجتهدی که فتوا صادر میکنی؟علما خودشون حی وحاضر هستند.شما نمی خواد حکم صادر کنی!
  • ناشناس آشنا ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    مشکل ما همینه که هر ننه من قمری در هر جایی و در هر موردی فتوا می دهد بدون آنکه یک روز درس حوزوی خوانده باشند
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    از مشرق به خاطر سانسور کردن عکسها تشکر میکنم .2 عکس دیگر را هم سانسور میکردید خوب بود .کار شما عالی بود این همان اطلاع رسانی بر اساس اسلام است
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    امثال تو هم سرت رو زیر برف کردی و با هر حربه ای قصد داری این افراد فاسد و مفسد را تبرئه کنی.
  • محمد رضا ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    این اقا اگر شهروند امریکایی نبود قطعا اعدام میشد. اما اگر ما به احکاممون عمل میکردیم انقد مشکل نداشتیم.
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    بلا نسبت تعویض روغنی های عزیز و زحمتکش
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    اینجور افراد که کلا ساز مخالف میزنند، همینطوری هستند، اصلا نخونده نظر میدهند
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    مگه تعویض روغنی خدای نکرده ناجوره!!!!؟
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    ببخشید مگر تعویض روغنیها به نظر شما قیافه شون چه جوریه؟
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    سخت نگیر این دکتر محمود عادتشه حرف مفت بزنه
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    اقای محمد رضای عزیز هر چیزی به زور نیست.سیاست در دوران صدر اسلام هم بود.وگرنه بیشتر شریعت اسلام را با جهل اجرا کردن یک چیزی مثل داعش از بغلش بیرون میزنه!
  • سید دکتر محمود ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    غالب نظرات من هم سانسور میشه ام مشرق هرچی باشه از 10 تا نظر 3 تاشو میگذاره اما سایت غیر جناحی و غیروابسته ا.ن.ت.خ.ا.ب کلا" 1 نظر مخالف رو در کامنتها نمیبینی
  • محمد رضا ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    این اقا اگر شهروند امریکایی نبود قطعا اعدام میشد. اما اگر ما به احکاممون عمل میکردیم انقد مشکل نداشتیم.
  • یک شیعه ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    دوست عزیز الان قرن بیست و یکم و حربه ارتداد دیگه قدیمی شده. اون قاتون تغییر دین و ارتداد مال 1400 ساله قبل و این تفکر شما روی دیگر سکه تفکر داعشیه. داعش شیعیان رو میکشه چون میگه از دین خارج شدین . شما با این تفکرت با داعش چه فرقی داری؟؟؟؟؟ انتخاب دین باید آگاهانه باشه نه ارثی!!! چون پدرم شیعه بود من هم شیعه هستم این روش درستی نیست. لطفا اینقدر فتوای قتل و ارتداد و صادر نکن.
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    ناشناس آشنا گذشته از اسمت که چقد عالمانه است نظرت هم خیلی عالمانه است! همچون میگی انگار چه سوال خاصیه! این فتوا رو ما ندادیم که اینو میگی. جزو احکام اسلامه که شما هم احتمالا در حدی مثل عابدینی ازش خبر داری! اما مسلمونها اینو میدونن پسبهتره که پسته بی مغز دهان باز نکند که رسوا نشود! یک دور قرآن هم میخوندی توش نوشته بود حالا شما احکام طلبت
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    البرت خودش کیه که تو دوستش نطر بدی اونم درباره اسلام! شما اول خواستی نظر در باب این مسائل بدی برو تو همان تریپ منافقانه ات با اسم علی و محمد و رضا و.. بیا!
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    ناشناس 10:32 اگه انقد نمیفهمی نظر نده. فتوا رو یکبار میدن در یک حکم کلی درباره تمام مصادیق صدق میکنه. لازم نیس دونه دونه بگن هم این مرتده هم اون مرتده! عاقل باسواد! شما نظر نده!
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    +1000
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    +1000 به جناب محمد رضا حضرت علی که شان و واسه کسی در اجرای احکام قائل نشدن، حالا اینا واسه ما دین رو اینطوری تفسیر میکنن بعد هم دم از جدایی دین از سیات زدنشون خیلی جالبه!!!!
  • kami ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    آقا من یه سوال دارم مگه حکم ارتداد اعدام نیست چرا مماشات کردن تازه داشته تبلیغ میکرده
  • سماء ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    متنو نخوندم...بله،بله،شما بسیار انسان فرهیخته ای هستید...
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    تککککبییییررر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس