وجود کشورهای غربی و جلوتر از همه آنها آمریکا، در مناطقی مثل خلیج فارس شر محض است و حضور این کشورها خصوصا در تاریخ چند ده ساله اخیر، علی‌رغم اقدامات تبلیغی، باعث ناامنی شده است.

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق در پاسخ به سوالی درباره تبعات حضور ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه در خلیج فارس و تاثیر منفی آن بر امنیت منطقه تاکید کرد: وجود کشورهای غربی و جلوتر از همه آنها آمریکا، در مناطقی مثل خلیج فارس شر محض است و حضور این کشورها خصوصا در تاریخ چند ده ساله اخیر، علی رغم اقدامات تبلیغی شان مبنی بر اینکه برای برقراری امنیت به مناطقی مثل خلیج فارس می آیند، باعث ناامنی شده است.

سردار فدوی در ادامه اشاره ای به آمارهای دوران جنگ تحمیلی کرد و گفت: در طول 8 ساله جنگ، 580 فروند کشتی در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت که 51 درصد از این کشتی ها، در شش و نیم سال اول جنگ و 49 درصد باقیمانده در یک و نیم سال پایان جنگ، هدف قرار گرفتند و تفاوت این یک و نیم سال با شش و نیم سال قبلی این بود که در آن مدت، آمریکایی ها به اسم تامین امنیت وارد خلیج فارس شدند و این حضور، ناامنی در خلیج فارس را 9 برابر افزایش داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در عین حال خاطرنشان کرد: این نقشی است که آمریکا، انگلیس و فرانسوی ها داشته و کشورهای همراه آنها دارند و بنابر این، حضور آنها هیچ کمکی به تامین امنیت در داخل خلیج فارس و جهان نمی کند چراکه امنیت خلیج فارس، یک ارتباط بسیار ویژه با امنیت جهانی دارد.

اعلام آخرین وضعیت بکارگیری زیردریایی در نیروی دریایی سپاه

سردار فدوی در بخش دیگری از این گفتگو، در پاسخ به سوال مشرق درباره آخرین وضعیت زیردریایی های در دست ساخت توسط سپاه گفت: ما امیدواریم که تا پایان برنامه پنج ساله پنجم که زمان زیادی هم به پایان آن نمانده است، کارهای اولیه مربوط به این زیرسطحی را به پایان برسانیم تا قابل ارائه باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • افشین تهران ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    همه همت و توان خود را بروی ساخت تجهییزات با فناوریهای روز بزارید و منتظر برنامه 5ساله نباشید که دشمن به برنامه های ما کاری ندارد.
  • رسول ایران ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    اگه فرانسه میتونه،بر گم شه امنیت پاریس رو برقرار کنه.... سردرد میگیرم وقتی به هر بهانه ای ناو یا ناوچه ی غربی میاد تو خلیج فارس
  • صفا ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    توان موشکی باید با قدرت تمام ادامه پیدا کند . به های وهوی دشمن هم نبایدتوجه کرد آمریکا هرروز ایران را تهدید به حمله نظامی میکند. ایران باید موشکی درست کند تا بتواند آمریکا را بزند. با این تهدید ها ی روز افزون آمریکا بخواهد جنگی بر علیه ایران شروع کند . وتمام ناو وکشتی های خودرا جمع کند برود وبخواهد از خاک خود باموشکهای قاره پیما با کلاهک دوتنی ایران را بزند . آن موقع ایران اگر موشک قاره پیما نداشته باشد. چکاری میتواند بکند .باید بنشیند تماشا گر باشد
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    مدیترانه دریای ماد ها . چرا ما اونجا نیستیم؟!
  • محمدمهدی ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    بچه ها از شما خواهش می کنم تمام تلاشتونو برای پیشرفت و توسعه تکنولوژی کشور عزیزمون ایران بزارید تا در آینده ای نه چندان دور پاسخی کوبنده به این دهن کجی ها بدهیم.
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    تو برو .منتظر ما نباش اخوي
  • پسر ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    با این زیردریایی ها عربستان را فتح خواهیم کرد
  • کسرا ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اگر حرفای نسنجیده و سیاست غلط دولت احمدی نژاد نبود عربستان از غیاب ما این همه نفت نمی فروخت و سرمایه های ما با فساد سیستماتیک از بین نمی رفت الان عربستان گستاخ نمی شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس