کد خبر 502072
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

از روزهایی که سزار و مارکوس اورلیو در بارسلونا می‌درخشیدند، هیچ زوج هجومی نتوانسته به اندازه آنها در 13 هفته اول لالیگا گل بزند، هرچند مثلث خط حمله این فصل بارسلونا 78 درصد از گل این تیم را در سال 2015 زده است.

آمار حیرت‌آور MSN در بارسلونا
به گزارش مشرق، نشریه آس نوشت: درک متقابل میان نیمار و لوئیز سوارز هرچه می‌گذرد، بیشتر به چشم می‌‌آید و این موضوع در آمارهایی که این دو مهاجم اهل آمریکای جنوبی به ثبت رسانده‌اند، مشهود است. روز گذشته قبل از بازی پدرو مارتین، کارشناس آماری شبکه رادیویی کادنا کوپه اسپانیا در صفحه توئترش نوشته بود: از فصل 51-1950 به بعد هرگز پیش نیامده است که زوج هجومی خط حمله بارسلونا در 13 هفته اول لالیگا بتوانند مجموعاً 25 گل به ثمر برسانند. در آن فصل سزار با 18 گل و مارکوس اورلیو با 9 گل مجموعاً 27 گل به ثمر رساندند. اتفاقی که مارتین به آن اشاره کرد، ساعاتی بعد در نیوکمپ و بازی بارسلونا برابر سوسیه‌داد رخ داد. دو گل نیمار و یک گل سوارز در بازی هفته سیزدهم بارسا مجموع گل‌های آنها را یک گل از آماری که مارتین به آن اشاره داشت بیشتر کرد و به 26 گل رساند.

رکورد تاریخی دیگری که زوج نیمار و سوارز در این فصل تکرار کردند، گلزنی در چهار بازی متوالی بود، رکوردی که اولین بار زوج مارکوس اورلیو و سزار در فصل 51-1950 ثبت کردند.

دیگر زوج‌‌های هجومی موفق و تاریخی بارسلونا که در چهار بازی متوالی گلزنی کرده‌اند، زوج کرایف - رکساچ در فصل 74-1973 و نیز زوج مسی - نیمار در فصل گذشته بوده‌اند.
تمام آمارهایی که نیمار و لوئیز سوارز در این فصل برجای گذاشته‌اند، تماشایی هستند. نیمار در این فصل لالیگا 14 گل زده و در لیگ قهرمانان اروپا هم پنج گل به ثمر رسانده است تا مجموعاً 19 گل داشته باشد. گل‌های نیمار در لالیگا به تنهایی او را در خط نخست کورس کسب کفش طلای سال فصل 16-2015 قرار داده است.

لوئیز سوارز هم در تمامی هفت بازی اخیر بارسلونا گل زده است، آماری که او در تمام دوران بازیگری‌اش هرگز ثبت نکرده بود، حتی زمانی که در لیورپول بازی می‌کرد. این مهاجم اروگوئه‌ای تاکنون 11 گل در لالیگا زده است که سهم زیادی از گل‌های مثل معروف MSN‌ بارسلونا محسوب می‌شود.

تعداد گل‌های مثلث مسی، نیمار و سوارز در سال 2015 با گلی که مهاجم آرژانتینی برابر سوسیه‌داد به ثمر رساند، به 125 رسید و این در حالی است که همه گل‌های بارسلونا در این سال 160 بوده است. در این فصل هم سهم مثلث خط حمله بارسلونا از 33 گل تیم 30 گل بوده است و آنها 20 گل دیگر می‌خواهند تا رکوردی جدید را برای گلزنی در تمامی رقابت‌های یک سال برجای بگذارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس