کد خبر 490575
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

یک مخترع کانادایی موفق به طراحی مدل مفهومی یک جت مافوق صوت شده است که اقیانوس اطلس را در مدت 30 دقیقه طی می کند.

 به گزارش مشرق، جت مافوق صوت مدل مفهومی زاییده فکر یک مخترع 40 ساله کانادایی به نام چارلز بمباردیر است.طرح این دانشمند خلاق Skreemr نام دارد و بر این اساس می تواند مسافت نیویورک تا لندن را کمتر از یک ساعت طی کند.

چنانچه روزی این جت مافوق صوت ساخته شود، پنج برابر سریعتر از کنکورد خواهد بود. کنکورد یک هواپیمای جت مسافربری است که به سرعت دو هزار و 519 کلیومتر بر ساعت رسید. برای دستیابی به چنین سرعتی، Skreemr باید از سیستم ریلی تفنگی مغناطیسی بلند شود.

این سیستم متشکل از دو ریل رسانا است که میدان مغناطیسی تولید می کنند و موتور را با سرعت به جلو می رانند. این سیستم سبب می شود که سرعت هواپیما از سرعت صوت سریع تر باشد؛ سپس سوخت هواپیما به دمای احتراق می رسد و نیروی محرکه لازم را تولید می کند. این مدل مفهومی گنجایش 75 مسافر را دارد.

این دانشمند چندی قبل یک هواپیمای مسافربری طراحی کرد که می تواند با سرعت 10 برابر سرعت صوت، یعنی حدود 12 هزار و 348 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

از چند سال پیش توسعه هواپیماهای مافوق صوت توسط دولت چین و آمریکا آغاز شده است که معمولا بدون سرنشین و با اهداف تجاری و نظامی هستند.گزارش کامل این مدل مفهومی در روزنامه کانادایی The Globe and Mail منتشر شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس