کد خبر 486966
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با تشریح زخم‌هایی که از سه سرطان کشنده‌تر است، گفت: دیابت هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم بسیاری را تحمیل می‌کند به طوریکه فقط هزینه‌های زخم دیابتی بالغ بر هزار میلیارد تومان می‌شود.

 به گزارش مشرق، سید مهدی طبایی دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت اظهار کرد: حوزه سلامت درباره زخم‌های مزمن کمتر به آن پرداخته است زیرا بیمارانی مانند بیماران دیابتی هزینه‌های زخم بسیاری را باید بپردازند.

وی ادامه داد: دیابت هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم بسیاری را تحمیل می‌کند به‌طوریکه فقط هزینه‌های زخم دیابتی بالغ بر هزار میلیارد تومان می‌شود.

طبایی در نشست خبری دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت عنوان کرد: البته زخم‌های فشاری و وریدی نیز داریم به‌طوریکه آمار جهانی نشان از 70 درصد از زخم‌های وریدی دارد و 9 درصد زخم‌ها نیز مربوط به زخم‌های بستری است.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت ادامه داد: 45 درصد بیماران مبتلا به دیابت در مدت 5 سال به زخم‌ پای دیابتی مبتلا می‌شوند که باعث مرگ آنها می‌شود و به نوعی زخم پای دیابتی کشنده‌تر از سه نوع سرطان پرستات و نوعی سرطان خون است.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز زخم پای دیابتی از زخم مزمن، توضیح داد: نمونه این مراکز در کشورهای آمریکا و اروپا وجود دارد و ما نیز درصدد هستیم این مرکز زخم الگو و محلی برای تبادل دانش در حوزه زخم مزمن شود تا بتوانیم حتی از تجارب کشورهای مرفه نیز استفاده کنیم.

طبایی با بیان اینکه دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت 6 تا 8 آبان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه این کنگره نمایشگاهی در حوزه زخم با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس