کد خبر 480740
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

سه‌شیر با پیروزی‌اش در آخرین دور از بازی‌های مرحله مقدماتی یورو 2016 به جمع تیم‌هایی پیوست که به هیچ یک از حریفان‌شان باج ندادند.

ششمین تیم توقف ناپذیر تاریخ مقدماتی یورو
به گزارش مشرق، پیروزی 3 بر صفر شب گذشته (دوشنبه) تیم ملی انگلیس برابر لیتوانی در آخرین دور از بازی‌های مرحله مقدماتی یورو 2016 فرانسه، دهمین پیروزی سه‌شیر در دهمین بازی‌اش در این مرحله از رقابت‌ها بود و سبب شد که رکورد 100 درصدی کسب پیروزی شاگردان روی هاجسون در مسیر کسب بلیت سفر به فرانسه حفظ شود. انگلیسی‌ها‌ اما رکوردی را کسب کرده‌اند که پیش از آن پنج تیم دیگر در مراحل مقدماتی جام ملت‌های اروپا رقم زده‌ بودند.

اولین تیمی که با رکورد 100 درصدی کسب پیروزی در تمام بازی‌هایش در مرحله مقدماتی یورو جواز حضور در مرحله نهایی این رقابت‌ها را کسب کرد، تیم ملی فرانسه در سال 1991 بود که در هشت بازی‌اش هشت پیروزی کسب کرد و با تفاضل گل 14 به یورو 92 صعود کرد. فرانسه تحت هدایت میشل پلاتینی، در شرایطی به عنوان اولین تیم از گروه مرگ رقابت‌ها صعود کرد که هم‌گروه‌هایی مانند اسپانیا، چکسلواکی،‌ ایسلند و آلبانی داشت.

جمهوری چک در سال 1999 با کسب 10 پیروزی از 10 بازی و تفاضل گل 21، دومین تیمی بود که بدون از دست دادن حتی یک امتیاز راهی مرحله نهایی یورو 2000 شد. هدایت آن تیم را ژوزف چووانک برعهده داشت.

فرانسه سال 2003 تیمی دیگر بود که با بردن تمام بازی‌هایش به مرحله نهایی یورو راه یافت. خروس‌ها با هدایت ژاک سانتینی با کسب پیروزی در تمامی هشت بازی خود و تفاضل گل 27 ، از گروهی بسیار آسان که هم‌گروه‌هایی مانند قبرس، رژیم اشغالگرقدس،  مالت و اسلوونی داشتند، راهی مرحله نهایی یورو 2004 شدند تا فاجعه‌ای که دو سال پیش از آن با حذف از مرحله گروهی جام جهانی تجربه کرده بودند را به دست فراموشی بسپارند.

آلمان سال 2011 چهارمین تیمی بود که با کسب پیروزی در 10 بازی خود در مرحله مقدماتی به عنوان اولین تیم جواز حضور در مرحله نهایی یورو 2012 را که اوکراین و لهستان میزبانش بودند، کسب کرد. در همان دوره این رکورد را اسپانیای تحت هدایت ویسنته دل‌بوسکه نیز تکرار کرد و در گروه آخر رقابت‌ها که پنج تیم داشت، هر هشت بازی خود را برد تا پنجمین تیم تاریخ بازی‌های مرحله مقدماتی یورو باشد که بدون از دست دادن حتی یک امتیاز راهی مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس