کد خبر 476033
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

فدراسیون جهانی تکواندو از آرمین هادی‌پور نیز برای شرکت در مسابقات گرندپری منچستر دعوت کرد تا جمع نفرات دعوت شده ایران در گروه مردان به حداکثر برسد.

به گزارش مشرق، مرحله سوم مسابقات گرندپری در سال 2015 از روز جمعه (24 مهر) به مدت سه روز به میزبانی شهر منچستر انگلیس برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی تکواندو که چندی پیش از فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی، مهدی خدابخشی، مسعود حجی‌زواره، امید عمیدی و سجاد مردانی در گروه مردان برای شرکت در این رقابت‌ها دعوت کرده بود، حالا با ارسال دعوت نامه‌ای به فدراسیون ایران از آرمین هادی‌پور نیز برای مبارزه در این رقابت‌ها دعوت به عمل آورده است.

مسابقات گرندپری با حضور 31 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی و یک سهمیه آزاد برای کشور میزبان برگزار می‌شود و هر کشور تنها می‌تواند دو نماینده را در هر وزن داشته باشد که تیم ملی کشورمان با کسب هشت مجوز در چهار وزن 58-، 68-، 80- و 80+ کیلوگرم حداکثر سهمیه حضور در این رقابت‌ها را در اختیار دارد.

با اعلام بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی کشورمان، تیم ایران در این رقابت‌ها با هفت تکواندوکار به مصاف حریفانش خواهد رفت و مسعود حجی‌زواره به دلیل فشردگی مسابقات این چند وقت اخیر، برطرف شدن آسیب دیدگی‌های کهنه و حضوری موثر در فینال مسابقات گرندپری مکزیک در منچستر روی شیاپ‌چانگ نمی‌رود.

ترکیب کامل تیم ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

وزن 58- کیلوگرم (وزن اول المپیکی): آرمین هادی‌پور و فرزان عاشورزاده

وزن 68- کیلوگرم (وزن دوم المپیکی): ابوالفضل یعقوبی و بهنام اسبقی

وزن 80- کیلوگرم (وزن سوم المپیکی): مهدی خدابخشی

وزن 80+ کیلوگرم (وزن چهارم المپیکی): امید عمیدی و سجاد مردانی

هدایت تیم مردان کشورمان بر عهده بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی (مربی) است.

تیم ملی مردان کشورمان در مرحله اول این رقابت‌ها و در مسکو با چهار تکواندوکار به مصاف رقبایش رفت که ماحصل آن یک مدال طلا (فرزان عاشورزاده) و یک مدال برنز (ابوالفضل یعقوبی) بود. در مرحله دوم این رقابت‌ها نیز هوگوپوشان در گروه مردان با هفت ورزشکار در شیاپ‌چانگ ترکیه حاضر شدند که توانستند یک مدال طلا (مهدی خدابخشی)، یک مدال نقره (سجاد مردانی) و دو مدال برنز (ابوالفضل یعقوبی و مسعود حجی زواره) را به دست آورند که البته امید عمیدی در مبارزه دوم باید به مصاف مردانی می‌رفت که با صلاحدید کادرفنی در این مسابقه حاضر نشد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. مسعود حجی زواره نیز در مرحله نیمه‌نهایی با صلاحدید کادرفنی از مبارزه با خدابخشی انصراف داد تا رنگ مدال او برنز شود.

مسابقات مقدماتی گرندپری G4 است و به دارندگان مدال طلا 40 امتیاز، نقره 24 امتیاز و برنز 14.4 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیک برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

منبع: سایت فدراسیون تکواندو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس