رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به درخواست مربی تیم ملی پرورش اندام کشور مبنی بر معرفی مکمل‌های غیر مجاز توسط وزارت بهداشت گفت: تنها مکمل‌های ارائه شده در داروخانه‌ها مورد تائید سازمان غذا و دارو است.

به گزارش مشرق، رسول دیناروند در واکنش به درخواست مربی تیم ملی پرورش اندام کشور مبنی بر معرفی مکمل‌های غیر مجاز توسط وزارت بهداشت گفت: ما تا کنون بارها در رابطه با مکمل‌های غذایی هشدار داده بودیم، تهیه مکمل ها صرفا از طریق داروخانه‌ها مورد تایید است. داروخانه‌ها به دلیل آنکه مورد نظارت هستند کیفیت و سلامت آنها مورد تایید سازمان غدا و دارو می‌باشد.

وی افزود: متاسفانه منبع تهیه مکمل‌های ورزشی توسط ورزشکاران بیشتر خارج از شبکه‌های رسمی و عمدتا از طریق باشگاه‌های ورزشی است که نمی‌تواند مورد تایید ما باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متاسفانه شبکه فعالی در ارتباط با قاچاق این مکمل ها وجود دارد  که خارج از شبکه رسمی فعالیت می‌کنند که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود و سلامت مکمل‌های قاچاق به هیچ وجه مورد تایید سازمان غذا و دارو نمی‌باشد و احتمال اینکه تقلبی باشند بسیار زیاد است.

دیناروند خاطر نشان کرد: توصیه ما به ورزشکاران و سایر هموطنان این است که به هیچ وجه این مکمل‌ها را از شبکه غیررسمی تهیه نکنند.

وی افزود: توصیه می‌کنم ورزشکاران این مکمل‌ها را فقط از دارو‌خانه‌ها تهیه و تحت نظر متخصص استفاده کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس