سخنگوی دولت اعلام کرد: یارانه نقدی این ماه تا ۲۷ یا ۲۸ شهریور به حساب سرپرست خانوارهای واجد شرایط واریز می شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: یارانه نقدی این ماه تا ۲۷ یا ۲۸ شهریور به حساب سرپرست خانوارهای واجد شرایط واریز می شود و مبلغ یارانه نقدی مانند ماه های گذشته است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه با اعلام اینکه عیدی کارمندان دولت در سال گذشته 603 هزار تومان بود گفت: امسال این مبلغ 687 هزار تومان خواهد بود و در بودجه سال آینده نیز به 750 هزار تومان خواهد رسید.
 
محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه بخشنامه تدوین لایحه بودجه سال آینده به دستگاه ها ابلاغ شده است افزود: افزایش حقوق کارکنان نیز کمتر از 10 درصد نخواهد بود و پیش بینی می کنیم نرخ تورم نیز به 10 تا 11 درصد برسد.
 
وی گفت: البته هنوز لایحه بودجه قطعی نشده است و تلاش می کنیم کسانی که سطح حقوقشان پایین است ازجمله بازنشستگان بیشتر تقویت شوند و تا 15 آذر تلاش می کنیم لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کنیم.
 
نوبخت با بیان اینکه سقف بودجه سال آینده 213 هزار میلیارد تومان خواهد شد افزود: 147 هزار میلیارد تومان برای هزینه های جاری و 30 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و 7 هزار میلیارد تومان هم بودجه تملک دارایی سرمایه ای بابت اوراق مشارکت سررسید شده خواهد بود و درآمدهای اختصاصی و همچنین منابع استانی را نیز باید اضافه کرد.

وی گفت: دولت تلاش می کند همزمان با انضباط هزینه ای بودجه ای نیز توزیع منابع هم عادلانه و متناسب باشد و نظام پرداخت ها را بازنگری می کنیم تا همه کارکنان دولت از دریافتی مناسبی برخوردار شوند.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: همه مردم می دانند که اگر وضع دولت خوب شود وضع مردم هم بهتر خواهد شد و همه قبول دارند که دولت با تنگناهای مالی مختلفی روبروست هرچند تلاش کردیم تحریم ها را با منطق کنار بزنیم و نباید اجازه دهیم مردم بی جهت تحت فشار اقتصادی باشند.
 
نوبخت گفت: البته هنوز تحریم ها برطرف نشده است و آخر امسال یا اواخر سال آینده پیش بینی می کنیم که تحریم ها حذف شود و برای دوره پساتحریم و شرایط جدیدی که در زمینه آزادسازی منابع ارزی و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی ایجاد می شود برنامه ریزی کاملی داریم که از این فرصت ها به طور بهینه استفاده کنیم.
 
وی افزود: اگر وضع دولت خوب شود حتماً برای مردم هم بیشتر تلاش خواهیم کرد و با توجه به اینکه قدرت خرید کارکنان دولت پایین آمده است اگر 30 درصد هم به حقوق آنها اضافه کنیم شاید عقب ماندگی جبران نشود و مجبوریم هزینه ها را متناسب با درآمدها تنظیم کنیم.
 
سخنگوی دولت اظهار داشت: قیمت های نفت هم کاهش یافته است و امیدواریم با منابع مالی که آزاد می شود هم به طور مستقیم و هم با روش سرمایه گذاری بتوانیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.
 
نوبخت درباره پیش بینی قیمت نفت هم گفت: سه گزینه 42 و 45 و 50 دلار را با وزارت نفت پیش بینی کرده ایم و انتظار داریم در مجموع 68 هزار میلیارد تومان از این محل نصیب دولت شود و بودجه عمرانی دولت در سال آینده 38 هزار میلیارد تومان خواهد بود.
 
 
ایجاد 755 هزار شغل در یک سال
 
 
سخنگوی دولت گفت: در یک سال (از بهار پارسال تا بهار امسال) 872 هزار نفر وارد بازار کار شدند که از این تعداد 755 هزار نفر موفق شدند فرصت اشتغال به دست آورند و 117 هزار نفر نتوانستند.
 
نوبخت افزود: آمار شاغلان بر اساس طرح های آمارگیری مرکز آمار ایران در بهار پارسال 21 میلیون و 107 هزار و 245 نفر بوده است که در بهار امسال به 21 میلیون و 861 هزار و 836 نفر بالغ شد.
 
وی اضافه کرد: طرح های آمارگیری بازار کار مانند روش های گذشته بوده و شاخص سازمان بین المللی کار مد نظر بوده است. هرچند معتقدیم حتی با یک شغل هم به راحتی نمی توان هزینه زندگی را تأمین کرد.

نوبخت گفت:  به هر حال رشد اقتصادی کشور وقتی از 1.9- درصد در سال 92 و همچنین 6.8- سال 91 به نرخ رشد 3+ درصد می رسد در توسعه بازار اشتغال هم مؤثر است هر چند نمی توان نسبت یک به یک برقرار کرد چون بخشی از افزایش تولید بدون افزایش نیروی کار بوده است.

وی افزود: امیدواریم با تلاش های دولت و در فضای جدید پساتحریم فرصت های گسترده ای برای اشتغال ایجاد کنیم و باید به نرخ رشد 8 درصدی هم برسیم.
 
سخنگوی دولت درباره منابع مالی دولت که با اجرای برجام آزاد می شود، گفت: بخشی از این منابع به دولت تعلق دارد که به 6 میلیارد دلار می رسد و 23 میلیارد دلار هم جزو ذخایر بانک مرکزی است و بخشی هم جزو دارایی ارزی کشور محسوب می شود و در مجموع به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید.
 
نوبخت افزود: البته ما برای اینکه به نرخ رشد 8 درصدی برسیم فقط به این منابع تکیه نمی کنیم بلکه امیدواریم با رفع تحریم ها فضای مثبتی برای توسعه سرمایه گذاری ها و جذب منابع خارجی فراهم شود.

وی گفت: ترافیک ورود هیئت های خارجی برای بررسی راه های همکاری با ایران هم نشان می دهد فرصت خوبی در دوره پساتحریم خواهد بود و ما هم برای اینکه رفتار بهینه اقتصادی با خارجی ها داشته باشیم برای همه زمینه ها برنامه ریزی داریم و برنامه های خود را برای پساتحریم آماده کرده ایم.
 
نوبخت در ادامه با بیان اینکه دولت با رسانه ملی رابطه صمیمی و خوب دارد، افزود: نشست های متعددی با اصحاب رسانه داریم و برنامه های خود را برای دوره پساتحریم در معرض نقد و بررسی قرار می دهیم و از همه نقدها استقبال می کنیم به شرط اینکه راه حل هم بدهند و دولت به عقل جمیع ایرانیان بدون هیچ خط و جناحی احترام قائل است و ترکیب کابینه دولت اعتدال هم این را نشان می دهد.

وی گفت: با مردم نیز ارتباط صمیمانه و مستقیم و غیرمستقیم داریم و اخیراً هم در مسیر تهران- کرج از آزادراه همت بازدید کردیم و دولت تلاش می کند که با بررسی مشکلات مردم، خدمات خود را گسترش دهد. 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: رسانه ها به ویژه رسانه ملی هم به خوبی نظرات مردم را منعکس می کنند.
 
جایگاه نظارتی شورای نگهبان غیرقابل انکار است
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه قوه مجریه کارهای اجرایی انجام می دهد گفت: کار نظارتی شورای نگهبان غیرقابل انکار است.
 
نوبخت افزود: دولت به جوانان ازجمله بسیجی ها، سپاهی ها و همه انقلابی ها احترام قائل است و به نظر ما گروه های افراطی شامل این عزیزان نمی شود.
 
وی اضافه کرد: گروه های انقلابی هرگز فراقانونی رفتار نمی کنند و قانون را دور نمی زنند و منظور ما از گروه های افراطی کسانی هستند که از قانون  و حتی گاهی از رهبری هم جلو می زنند.
 
نوبخت گفت: دولت همچنین از هر گونه اظهارات جوانان در چارچوب منطق و استدلال استقبال می کند و گروه های انقلابی هرگز خلاف قانون رفتار نمی کنند.
 
وی در ادامه درباره برنامه سفر آقای روحانی به نیویورک افزود: هنوز این برنامه نهایی نشده است.

سخنگوی دولت درباره بازار ارز هم گفت: دیگر از نوسان 40- 50 درصدی دوره های گذشته خبری نیست و قطعاًَ بانک مرکزی شتابزده عمل نخواهد کرد و ما اعتقادی به اقتصاد مداخله ای نداریم و بانک مرکزی مراقب اوضاع بازار ارز است و قدرت و دلار کافی برای مدیریت بازار دارد.
 
نوبخت در ادامه درباره قیمت خودرو نیز گفت: اینکه مردم ایران شایسته استفاده از محصولات با کیفیت و خودروی خوب هستند مورد تأیید و حمایت دولت است و از خودروسازان هم انتظار داریم به مطالبات مردم توجه کنند.
 
وی افزود: یکی از مختصات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخل است و از مردم انتظار داریم از محصولات با کیفیت داخلی استفاده کنند و خوشبختانه خودروسازان هم برنامه های خوبی دارند و امیدواریم کیفیت افزایش یابد و قیمت ها هم متناسب شود.
 
نوبخت اضافه کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان هم باید نظارت کافی داشته باشد تا در حق مصرف کنندگان اجحافی صورت نگیرد، اگر ما از مردم می خواهیم از محصولات داخلی استفاده کنند در مقابل هم نباید انحصار برخی محصولات باعث افت کیفیت شود.
 
وی گفت: فرزندان این ملت در صنعت خودروسازی تلاش های خوبی دارند و نباید ما صنایع خود را تحریم کنیم بلکه اقتصاد مقاومتی متکی به تولیدات داخلی است و این انتظار البته دو جانبه از مردم و تولید کنندگان است.
 
سخنگوی دولت درباره اینکه معمولاً اعضای هیئت دولت در پایان جلسه و هنگام خستگی چکار می کنند گفت: 4 ساعت جلسه هیئت دولت طوری است که معمولاً متوجه نمی شویم کی به پایان رسیده است.
 
نوبخت افزود: اگر در دولت روحانی نبودم حتماً به شغل تحقیق، پژوهش و آموزش ادامه می دادم.
 
وی درباره درخواست مجری برنامه مبنی بر حضور در این شبکه در سه شنبه های اول هر ماه گفت: هم به عنوان سخنگوی دولت و هم به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همواره با اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی ارتباط دارم و هر وقت نیاز باشد در خدمت خواهم بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 113
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 64
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    آرزوی ما شد یکبار دولت از بی پولی صبحت نکند همیشه می گوید ندارم ... وضعیت اقتصادی دولت را درک می کنم به او حق می دهم ولی روحیه مان را از شنیدن بی پولی دولت از دست می دهم... ضمناً خیلی ها در این جامعه واقعاً نیازمند یارانه هستند شعار انتخاباتی دولت یادش نرود ... یارانه مان را به موقع می خواهیم یارانه حق ماست که در دست دولت است...پس حق مان را به موقع بدهید. برای موفقیت دولت دعا میکنیم و دولت مان را دوست داریم.
  • ناشناس ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    آقایان .... که به اینا رای دادین بخورید دم نزنید
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اگه واقعا دولت پول نداره یارانه بده چرا یارانه بیست میلیون پولدار رو قطع نمیکنه؟
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    آقاي نوبخت آيا امكان دارد كه شما خبر خوب بدهيد؟
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    شاید هم اواخر سالهای دیگه تحریم ها حذف بشود ولی ما نباید امیدمان را به امریکا از دست بدهیم . مگه نه ؟
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    درخبرفوق نوشته شده " آخر امسال یا اواخر سال آینده پیش بینی می کنیم که تحریم ها حذف شود " يعني امكان دارد اواخر سال 95 يعني حدود 2 سال ديگه ..... خداخدا اين چه توافقيه !!!
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مگر مرتب نمي‌گفتند اجراي قانون. پس چرا قانون حذف پولدارها از ليست يارانه بگيرها را اجرا نمي كنند.
  • جوادیان ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    یارانه را چه کسی آورد؟ با چه برنامه ای؟ الان بعد از گذشت این همه سال؛ نظر مردم نسبت به یارانه چگونه است؟ آیا آن را برای خود مفید و برای آینده کشورشان ثمر بخش می دانند؟
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    حالا این چل تومن پول رو کجای بدبختیامون بذاریم؟
  • محسن ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    حیف و حیف و حیف که این طرح هدف مندی درست اجرا نشد وگرنه هم اقتصاد مقاومتی را به سرمنزل مقصود می رساند هم قشر متوسط و کم درآمد را بهبود معیشت می بخشید و هم عدالت اجتماعی را توسعه میداد.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    هرجا دلت میخواد
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    سوال های سخت نپرس جوادیان جان
  • محسن ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    کرایه هم نمیشه لامصب!
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اونی که یارانه را آورد، رفت...
  • سوسن ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    منت نذارید توروخدا 40 تومن اصلا این حرف هارو نداره
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    دلت خوشه تو هم!
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    دولت همش از بی پولی میگه ک منِ جوون انگار وضعم بهتره! آره!!؟
  • ساره ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    یارانه ام رو میخوام :(
  • جناب خان ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اخییییییییییییییییییی
  • سوسن ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    :((
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    خوش به حالت پس
  • سیروس ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    یارانه چه بلایی بود آخه!
  • سیروس ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    یارانه ام رو دوبله پس میدم، قیمت هارو پایین بیارید نمیرسه حقوقم
  • محسن ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    لبخند میزنید و از تاخیر در پرداخت یارانه صحبت می کنید؛ ولی صاحب خونه این لبخند را نمی خواهد، پول می خواهد؛ پول...
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    دانشگاه هم، لبخند نمی خواهد، پول می خواهد؛ پول...
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مغازه دار سر کوچه ما هم، لبخند نمی خواهد، پول می خواهد؛ پول...
  • سیروس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    بغال هم
  • دانشجو ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مردم ایران منتظر لغو تمامی تحریم ها در روز توافق هستند
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    :|
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    من به دبه امریکایی ها ایمان درام
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    آمارشون رو ندارن
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    چی بگم؟
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    خوب شد احمدی نژاد این یارانه ها رو تصویب کرد وگرنه....
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    ماهی دو سه روز دیر تر پرداخت میکنن
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    خوب بود
  • مجید آلمانی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    ناشناس دومی خوب بود خخخخخخخخ
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اصلا شاید هم لغو نشود ولی مهم این است که دم کدخدا را ببینم و روح توافق را آزرده نکنیم
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    پسر بابا...
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    بلا؟!؟!؟!؟
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    من اصلا فکر نمیکردم مشرق موافق دولت باشد اما الان فهمیدمک تو زمین دولت بازی میکنه
  • سعید رضایی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    دقیقا
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    بقول آقای روحانی، یارانه کالایی هم داریم. کو پس !! سبدکالا چنددرصد از مردم نیازمند گرفتند؟
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    عالیییی
  • یک نفر ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    من اصلا فکر نمیکردم مشرق موافق دولت باشد اما الان فهمیدمک تو زمین دولت بازی میکنه
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    آفرینو دختر خوب
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مرحبا
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اینقدر منتظر باشن تا زیر باشون علف دربیاد
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    برای ایران و ایرانی خبری از رفاه نخواهد بود چون انگلستان و آمریکا نمیخواهند
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    روحانی در نشست مدیران تعاونی‌های کشور: نمی‌گذارم یک عده افراطی به امید مردم ضربه وارد کنند !
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    خیلی مسخره است اینا اون دولت را بابت همین کارها مسخره میکردند الان خودشون 27 و 28 پول یارانه میدهند ؟؟؟
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مردم؟ از طرف خودت حرف بزن. مردم اصلا پول نمیخوان. اقتصاد هم نمیخوان فقط ازادی میخوان باید همه لخت باین بیرون تا احساس خوشبختی کنند
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    من اصلا فکر نمیکردم مشرق موافق دولت باشد اما الان فهمیدمک تو زمین دولت بازی میکنه
  • یک نفر ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    من اصلا فکر نمیکردم مشرق موافق دولت باشد اما الان فهمیدمک تو زمین دولت بازی میکنه
  • بی طرف هستم ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مردم نه پول میخوان نه اقتصاد فقط ازادی. باید همه لخت بیان تو خیابون تا خوشبخت شوند
  • بچه پایین شهر ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    دوستت دارم ایران من. اما مردم تو دوباره به خاندان اکبر رای دادند و همه چیز تحویل سرمایه داران شد. متاسفم
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    شب شد برو بخواب بابا
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مشرق هم شکم داره و نون میخواد دیگه
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    دولت مگه زمین داره که مشرق بخواد بره اونجا بازی کنه؟
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    به به به این مشرق دولتی اصلاح طلب
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    یه بار گفتی فهمیدیم.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اونی که یارانه رو سر وقت میداد کوبیدنش
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اینا جمع میشه میشه یک ماه
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    باید پول یارانه را سرمایه داران بدهیم تا با سرمایه گذاری ....حال کنند یک تکه نانی هم به ما فقرا خواهند داد
  • سیروس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اخ اخ اخ
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    چهل چهل میشه هشتاد یه قسط وام قرض الحسنه که میشه که وام دست طرف رو تو موقع نیازش گرفت
  • سیروس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    وگرنه!؟
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    ایرنی ها حقشونه. خودشون به تیم اکبر رای دادند. خاتمی و روحانی تیم اکبر هستند
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    خدا بگم... این یارانه چی بود آخه؟!
  • بلالی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    به نظر من مردم باید از فاکاشیزوما یاد بگیرین چگونه زندگی کنند. البته من نمیدانم او کی بوده اما اسمش را در کارتون فوتبالستها خوانده ام
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    نزاشتند. اوضاع نابه سامان مملکت رو انداختند گردن یارانه و کسی که یارانه رو به مردم به موقع و بی منت میداد. اوضاع اقتصادی مملکت تو گرو کسانی هست که میلیاردی از بیت المال به جیب زدند و فرار کردند و یک عده که هنوز لو نرفتند و انشاا... لو خواهند رفت و قوه قضاییه با قدرت برخورد خواهد کرد
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    یارانه ربطی به حقوق نداره. دولت نرخ حقوق ها رو براساس تورم پیش نمیبره
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    احتمالا نیمی از تحریمها در انتخابات مجلس ونیمی دیکر در انتخابات ریس جمهوری ازاد میشود !
  • صمد قوش ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    این 755 شغلی که گفتی کجا هست از70وخورده ای میلیون نفر جمعیت چند نفر سر کار رفتن ...
  • ایرانی ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    آقای نوبخت.مردم مثل شما شکم شون سیر نیست مردم منتظر یارانه هستن چه خانواده های هستن که زندگی شون با یارانه میگذره.خواهشا به موقع پرداخت بکنید.چرا برای یه بار هم شده چهار روز زودتر پرداخت نمیکنید.ما بهتون اعتماد کردیم مردم را دلسرد نکنید لطفا لطفا لطفا.
  • هوالبصیر ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    این دولت که همیشه می نالد!!!!!!! اگر مملکت داری اینقدر آه و ناله و مصیبت عظمی داشت پس چرا آقایان خواستار تشکیل دولت و رفع مشکلات در 100 روز بودند؟!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    نظرات دوستان راخواندم اينجانب نظر خاصي ندارم بجز اينكه همه بايدبدانيم تو اين مملكت هركسي دوره اي داره ...
  • حسن ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اینا همونایی که دنبال کار می گردند راهم دارای شغل حساب می کنند بلاخره گشتنم یک نوع کاره
  • سعید ارومی ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    با امضاء و تایید برجام هر روز بهتر از دیروز؟؟؟هر دم از این باغ خبری می رسد؟؟؟ نگران واریز یارانه ها نباشیدبا تاخیر شیب داری که در پرداخت یارانه وجود دارد بتدریج به عدم دریافت عادت خواهید کرد.؟
  • علی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    دست شما درد نکنه چه جوری جبران کنیم خیلی زحمت می کشید
  • امین ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    خداییش من نفهمیدم اونی که میفهمه به من هم بگه این یارانه که احمدی نژاد از غیر نقدی نقدیش کرد اگر احمدی نژاد این کار رو نمیکرد باز هم به آرد و سوخت و ... میدادن خب حالا نقدی شده به ملت میدن پس چرا اینقدر مسئولین زورشون میاد که گویی یک هزینه ای احمدی نژاد گردنشون گذاشته ؟!!
  • بیسواد ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    بسم الله یارانه حق تمام مردم ایران است . ثروتمندیافقیر در این مورد فرقی ندارد .خواهشن یه کمی فکر کنید پول مردم به خود مردم منت هم دارد؟
  • داریوش بیوکخانلو ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اخه این یارانه چه بود اوردن همه رو بدبخت کردن 45 هزار رو پونصد تومان هم شد پول تو این زمونه....
  • داریوش بیوکخانلو ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اخه این یارانه چه بود اوردن همه رو بدبخت کردن 45 هزار رو پونصد تومان هم شد پول تو این زمونه....
  • بجنورد علی اکبر علیزاده ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    در این دو سالی که گذشت نرخ کالاها تا چند برابر افزایش یافت نرخ امتیازات برق ،گاز شش تا ده برابر شد ولی هنوز هم این دولت از کمی بودجه برای پرداخت یارانه می نالد . هر ماه یارانه ای را که امید مردم ایران بود و همه چشم به روز واریزی این یارانه دوخته اند چند روز با تاخیر واریز می کند. خدا پدر دکتر احمدی نژاد را رحمت کند که این یارانه را به مردم داد وگرنه این دولت....
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    با سلام 9در صد مالیت ارزش افزوده وچند برابر شدن قیمتها مثلا برق نه هزار تومانی 312000تومان شده است وگران شدن سایر اقلام مورد نیاز ویا نمه ضروری در مقابل 45500تومان یارانه ایا درست است شما راست میگوئید حقوق را متعادل کنید نه اینکه مدیری مه چندین میلیون حقوق میگیرد وبرای مردم کم درامد برای قیمت اب وبرق وغیره تصمیم میگیرد این صحیح نمیباشد ونتیجه نخواهد داد
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اقای نوبخت هیچ فکر میکنید چندین خانواده چشم به راه یارانه اند که شرمنده بچشون به مدرسه نفرستند
  • محمد ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    فعلا ده روز یارانه را نمی دهند می خواهند به یکماه برسانند خدا رحمتش کند به موقع واریز می کرد حالا می گن همه چیزش بد بود معتقد بود که در آمد نفت را باید کلا یارانه بدهد وکشور را با مالیات بچرخاند اینکه می گفت یارانه باید دویست هزار تومان باشد روی همین حساب بود
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    دادن یارانه یعنی توهین به مردم بادادن یارانه تمامی اجناس چند برابر شد ولی یارانه همون قیمته
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    دوباره رای مردم رو میخواین دیگه....باشه
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    کی میشه این دو سالم زودتر تموم بشه
  • reza ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    بااین گرونی و نبود کار هرخانواده اگر 2میلیون یارانه بگیره فقط میتونه 35الا45درصد از زندگیشو جمع کنه درصورتی که در آلمان مردم اگر یارانه هم نگیرن 100درصد زندگیشون تکمیل هست ولی مردمش یارانه هم میگیرن سوبل
  • رضا ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    زیر قیمت المهدی و هرمزال فروش رفته اون وقت دولت میگه پول نداریم
  • علی ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اقای نوبخت بخداقسم ماحالیمونه
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مشرق ازاقای سخنگو تو رو به جدت چیزی ننویس .هروقت ایشون حرف زده برعکس در میاد.
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    و يا شايد سالها بعد
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    بالاخره،"کلیــــــــــــــد"چی شد؟؟
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    هدفمند کردن یارانه ها اگر به معنی واقعی به همان میزان توافق با کدخدا برای مسئولین اهمیت داشت تا حال از ریختن هزاران میلیار پول بی حساب از بیت المال بصورت نقدی و غیرنقدی در قالب کالا و خدمات ارزان به جیب ثروتمندان ریخته نمیشد.
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مشرق منتشر کن نظرمو ... دولتی که میگه شب واریز یارانه شب عزای دولته و این حرفها و هی میگن ما کمبود داریم فقط اینو بگم دولت از گرانی بنزین چند هزار میلیارد داری سود میکنه حالا گرانی اب و برق وگاز رو بخواهید جدا حساب کنیم اونوقت ببینید چقدر دست دولته و اما چرا دارند کشور رو جنگ زده نشون میدن دلیلش اینه که اینا میخواهند همه چی رو ربط بدهند به تحریمها که بگن ما تحریمیم و اگر تحریمها چنان بشود ما همه چیزمون خوب میشه در دولت گذشته بیشترین تحریمها رو بر ما تحمیل کردند ولی اوضاع اینجوری نبود
  • قطع یارانه ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اقای سختگو: چند ماه است یارانه ما را قطع کرده اید. یادتان هست که یارانه را بجای قطع سوبسید ها دادند. شما حق قطع آنرا نداشته اید. قطع شده ها را به حساب ما بریزید. ما از شما بخاطر تضعییع حقوق خانواده شاکی هستیم. حق ما با گذشت زمان از بین نمیرود و شما مقصرید. شما ها به ما دروغ گفتید.
  • احمد ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    جناب آقای نوبخت به شما و آقای روحانی عرض میکنم یک کم هم فکر کارمندان دون پایه باشید بعضی وزارتخانه ها نه میخواهند و نه میتوانند مانند آموزش و پرورش و... اعتراض و اعتصاب و تحصن کنند پس قبل از اینکه کارد به استخوانشان برسد آنها را دریابید وزارتخانه ای که هیچ کدام از مسئولینش از جنس خودشان نیست و اصلا" فکر آنها نیستند
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    حساب شما جداست!! خودت رو با مردم مقایسه نکن !! متاسفانه شما خودت رو با جانداران دیگری داری مقایسه میکنی!!
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    آخه در ایران سیگار فروشی و تخمه فروشی و ... هم جز مشاغل ثابت حساب میشه!!!
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    شما فکر میکنی هر کس دیگه ای بیاد وضع از این بهتر میشه ؟ اقتصاد مریضه عزیز جان
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    جناب ناشناس 9:07، اگه اقتصاد مريشه خوب وظيفه دولت هست كه درمانش كند.
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    آقای نو بخت مردم می فهمند !!!!!!!
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    شما اول ببینید تورم چقدراست بعد افزایش حقوق بدهید چراکه یکبارخیلی کم افزایش حقوق دارید وهزاران بار افزایش قیمت کالاگفته اندافزایش حقوق برابر تورم نگفته اند پایین ترازتورم!!پس خواهشا بدانید چه زجری کارمندان می کشندچرارسمااعلام میکنید؟
  • سعادت ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    دولت لااقل یارانه را بیستم هرماه بدهد که حقوق بازنشستگی مان ته کشیده است وگرنه بیست هشتم ماه که نزدیک حقوق گرفتن است تازه ما حقوق بگیریم .بیچاره کسانی که همین اب باریکه راهم ندارند.چه کنند؟
  • ابرام ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    دستت درد نکند دولت تدبیر و امید
  • خ دزفولی ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    کاش این آقایان یک روزشان را هم مثل مردم عادی می گذرانیدند!
  • یکی ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    بنظر شما هر روز که یارانه با تاخیر واریز میشود چقدر سود نصیب دولت میشه؟ چرا ار ماه یک یا دوروز با تاخیر واریز میکنن؟آخه اسم این کارچیه؟ بخدا این دولت شکاف طبقاتی که داشته کم و کمتر میشد رو به دوران دهه ی 70 رسوند شورشو دارآوردند
  • ناشناس ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    دولت چرا بخشنامه افزایش حق مسکن کارگران را بایگانی کرده نمیده تا کارگران حداقل ماهی 40هزار تومان حق مسکن بگیرند حق کارگران نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس