کد خبر 462942
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

نام ژوزه مورینیو، کریستیانو رونالدو، فرانک لمپارد و کریس اسمالینگ در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

به گزارش مشرق، فرانک لمپارد، هافبک پیشین چلسی که در حال حاضر برای نیویورک سیتی بازی می‌کند، با گلزنی مقابل 39 تیم مختلف در رقابت‌های لیگ برتر، رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. این رکورد پیش از این متعلق به اندی کول بود که مقابل 38 تیم مختلف لیگ برتری گلزنی کرده بود. نکته جالب اینجاست که سی‌و‌نهمین قربانی لمپارد، تیم سابق او یعنی چلسی بود که فصل گذشته با پیراهن منچسترسیتی مقابلش گلزنی کرد.

ژوزه مورینیو هم چهار رکورد در کتاب گینس به نام خود ثبت کرد. چهار رکورد سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندنی به این شرح است: کسب بیشترین امتیاز در رقابت‌های لیگ برتر در جریان یک فصل (95 امتیاز)، بیشترین قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با تیم‌های مختلف (دو قهرمانی)، جوانترین مربی که به رکورد 100 بازی در لیگ قهرمانان اروپا رسید (در سن 49 سالگی و 12 روز) و رکورد شکست‌ناپذیری در بازی‌های خانگی لیگ برتر (77 بازی).

همچنین کریس اسمالینگ، مدافع منچستریونایتد دو رکورد را از آن خود کرد. او فصل گذشته پس از گذشت پنج دقیقه و 9 ثانیه از ورودش به میدان به عنوان بازیکن جانشین، سریعترین گل را در بازی با برنلی روی یک ضربه ایستگاهی به نام خود ثبت کرد. او در همین بازی و پیش از پایان نیمه نخست مجدداً گلزنی کرد تا رکورد دوم را به خاطر بیشترین گل‌زده یک بازیکن جانشین در یک بازی را به نام خود ثبت کند.

رونالدو، ستاره پرتغالی رئال‌مادرید هم با 27 هت‌تریک در رقابت‌های لالیگای اسپانیا بیشترین هت‌تریک را در تاریخ این رقابت‌ها انجام داده و نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. مهاجم پیشین منچستریونایتد همچنین رکورددار بیشترین تعقیب‌کننده در بین ورزشکاران در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک (بیش از 100 میلیون لایک) و توئیتر (بیش از 27 میلیون تعقیب‌کننده) است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس