راپید وین که طی سال‌های اخیر همواره مدعی شماره یک قهرمانی در بوندسلیگای اتریش بوده و در رقابت‌های اروپایی حاضر شده است می تواند عاملی برای پیشرفت هرچه بیشتر مهدی شریفی باشد.

گروه ورزشی مشرق - پس از حضور احسان حاج صفی در بوندسلیگا 2 به نظر می‌رسد مهدی شریفی پدیده‌ای که سپاهان در لیگ سیزدهم «رو» کرد هم شانس زیادی برای حضور در فوتبال اروپا و بوندسلیگای اتریش دارد.
جوانی که توانایی بازی در پیشانی خط حمله و پست هافبک پشت مهاجم را دارد توانسته با نمایش خیره‌کننده‌اش در دو، سه سال اخیر هم درب اردوهای تیم‌ملی را به روی خود باز کند و هم توجه اروپایی‌ها را به خود جلب کند.

دومین سپاهانی در راه بوندسلیگا
شریفی جوان نخستین بار در هفته بیستم لیگ سیزدهم با زدن 2 گل به فجر سپاسی پای به جغرافیای فوتبال ایران گذاشت و پس از آن هفته به هفته بهتر شد تا اینکه به یکی از ارکان اصلی سیستم تهاجمی زرد پوشان نصف جهان مبدل شد.

گفته می‌شود «پدیده» نصف جهانی ها اگر با چراغ سبز حسین فرکی سرمربی سپاهان روبه‌رو شود،‌ به زودی راهی اروپا خواهد شد تا شانسش را برای پوشیدن پیراهن مطرح‌ترین تیم اتریش-راپیدوین- امتحان کند.

* تیمی که آژاکس را حذف کرد

راه پیشرفت برای شریفی در اتریش باز است. راپید صدرنشین لیگ این کشور همواره در لیگ قهرمان قاره کهن حضور دارد و همین دو، سه هفته قبل آژاکس هلند را از گردونه مرحله مقدماتی حذف کرد.

راپید تیمی که گفته می‌شود خواستار عقد قرارداد با مهاجم 22 ساله ایرانی شده در پایان هفته هفتم با 16 امتیاز صدرنشین بوندسلیگای اتریش است.

* آلترناتیو این 4 نفر

به گزارش مشرق، مهدی شریفی اگر بخواهد برای راپید مثمرثمر باشد چاره‌ای ندارد جز اینکه به‌عنوان آلترناتیو جای یکی از چهار مهره با کیفیت این تیم در فاز هجومی را بگیرد. راپید در فصل جاری تقریبا رابرت بریچ ملی‌پوش اسلوونیایی را در تمام دیدارها به‌عنوان مهاجم هدف به میدان فرستاده و سه هافبک هجومی خود یعنی فیلیپ اسچوب برگر،‌ استفان هوفمنن آلمانی و فلوریان کانیز را پشت سر او وارد زمین کرده است. سیستم مورد علاقه زوران باریسیچ سرمربی 45 ساله راپید، استفاده از 2 مدافع مرکزی، 4 هافبک جلوتر از مدافعان،‌ 3 هافبک روبه جلو و یک مهاجم در پیشانی خط حمله است.

* 8 بازی و 14 گل

چهار بازیکنی که در فاز هجومی به انتخاب اول کادر فنی راپید تبدیل شده‌اند روی هم در 6 بازی نخست فصل 9 گل به ثمر رسانده‌اند و این یعنی 54 درصد گل‌های کل تیم.

اگر 5 گلی که این نفرات در دو بازی رفت و برگشت به آژاکس فرانک دی بوئر زدند را هم به آمار مذکور اضافه کنیم در خواهیم یافت بی‌دلیل نیست که زوران باریسیچ به ترکیب تیم خود در فاز هجومی دست نمی‌زند.

* بریچ مهاجم نوک راپید

مهدی شریفی برای بازی در پیشانی خط حمله راپیدوین یک رقیب جدی دارد؛ «رابرت بریچ»؛ مهاجمی 24 ساله که این فصل طی 5 بازی و 303 دقیقه تلاش 3 گل به ثمر رسانده است.

رابرت که هنوز برای تیم‌ملی کشورش اسلوونی گل نزده، فصل پیش طی 33 بازی و 2754 دقیقه 27 گل زد. همین عملکرد هم باعث شد تا بعد از سوریانو اسپانیایی که با 31 گل آقای گل شد روی پله دوم جدول بهترین گلزنان فصل 15-2014 قرار بگیرد.

البته بریچ با 7 کارت زرد و 2 کارت قرمز هشتمین بازیکن خشن بوندس لیگای اتریش هم لقب گرفت. این مهاجم در دوبازی رفت و برگشت این فصل لیگ قهرمانان اروپا هم دروازه آژاکس را باز کرد.

* اسکوبزبرگر جدی‌ترین رقیب

فیلیپ اسکوبزبرگر 21 ساله گوش چپ راپید است و به نحوی جدی‌ترین رقیب مهدی شریفی برای حضور احتمالی در ترکیب اصلی راپیدوین. هافبک هجومی 176سانتی‌متری با هر دو پا قابلیت شوتزنی دارد و این فصل در پنج بازی از شش دیدار تیمش وارد ترکیب اصلی شده است. فیلیپ 21ساله دو گل هم به آستراوین(هفته چهارم) و گرودیک(هفته ششم) زده است.

هافبکی که در دیدار با آژاکس هم گوش چپ راپید بود به تازگی پای به اردوی تیم‌ملی اتریش گذاشته است. فیلیپ فصل پیش طی 1365دقیقه، هشت گل برای راپید به ثمر رساند.

* آلمانی‌ کهنه‌کار بهترین گزینه

شاید گرفتن جای استفان هوفمن 34ساله در ترکیب اصلی راپید برای شریفی فوتبال ما آسان‌تر از جایگزینی دیگر نفرات در فاز هجومی این تیم باشد.

این هافبک- مهاجم نزدیک به یک دهه برای راپید توپ زده و همواره نزدیک‌ترین بازیکن به بریچ در نوک حمله راپید است. استفان با پیراهن تیم اتریشی بیش از 14هزار دقیقه به میدان رفته و 55گل به ثمر رسانده است.

فصل قبل هوفمنن در 29بازی وارد ترکیب اصلی شد و 2418دقیقه بازی کرد تا چهار گل هم بزند.

استفان در فصل جاری چهار بازی انجام داده و 188دقیقه به میدان رفته تا دو گل هم وارد دروازه آستریاوین و مترزبورگ کند.

در چهار بازی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا هم سهم این بازیکن کهنه‌کار به ثمر رساندن یک گل بوده است. استفان برابر آژاکس در دو بازی رفت و برگشت 119دقیقه به میدان رفت و برابر شاختاردونتسک 147دقیقه فرصت بازی داشت که در دیدار برگشت مقابل تیم مطرح اوکراینی یک گل به ثمر رساند

این شماره11 با تجربه‌ فصل قبل هشت پاس گل داد تا از این حیث بهترین عملکرد را میان مردان راپید داشته باشد.

* فلوریان هم‌سن پدیده نصف‌جهانی

فلوریان کانیز 22ساله هم‌سن و سال مهدی شریفی است. گوش راست راپید فصل پیش در 30بازی فصل به ترکیب اصلی رسید تا چهار گل بزند.

فلوریان راست‌پا در فصل جدید طی 404دقیقه و پنج بازی سه گل به ثمر رسانده است. کانیز هفته اول لیگ در پیروزی 3 بر صفر راپید مقابل ریید گلزنی کرد و سپس در ایستگاه سوم دو گل به ولفسبرگرAC زد تا عامل اصلی پیروزی 2 بر یک تیمش لقب بگیرد. جالب اینکه دو پاس گل این دیدار را بریچ و اسکوبزبرگر به فلوریان دادند.

کانیز در دیدار رفت مقابل آژاکس هم گل اول اتریشی‌ها را وارد دروازه شاگردان فرانک دی‌بوئر هلندی کرد.

* اگر سپاهان راضی شود

راپید با ترکیب کاملا هجومی‌اش طی سال‌های اخیر همواره مدعی شماره یک قهرمانی در لیگ‌برتر اتریش(بوندس‌لیگا) بوده و در رقابت های اروپایی حاضر بوده است و قطعا تفکرات حاکم بر این تیم عاملی خواهد بود برای پیشرفت هرچه بیشتر مهدی شریفی. حال باید دید سپاهانی‌ها پس از رفتن احسان حاج صفی از شاه‌مهره خود در خط حمله تیم‌شان دست خواهند کشید تا این جوان 22ساله با حضور در تیم اول اتریش، راهش را برای رسیدن به افتخارات بیشتر باز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    تیم سپاهان واقعا خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس