فورنتینو پرس در امر خرید و فروش بازیکن همیشه زیر ذره بین خبرنگاران و کارشناسان فوتبال دنیا بوده و به خصوص در 4 سال اخیر خریدهای کاملا اشتباهی داشته که آنها را خیلی زود و با قیمتهای کمتر از دست داده است.

گروه ورزشی مشرق - باشگاه رئال مادرید در ابعاد مدیریت، ثروت، درآمدزایی و روان شناسی ورزش در جهان به یک الگو تبدیل شده و اتفاقا مشکل از همین جا آغاز می شود و مسلم است که بزرگی و عظمت در هر عرصه ای، مسئولیت زا و دردسر ساز هم خواهد بود.

کوچکترین لغزش در عرصه مدیریت در رئال مادرید می تواند سوژه خبرنگاران باشد و مقالات بلند بالایی در نقد آن منتشر می شود.

فلورنتینو پرس، مدیرعامل باشگاه رئال مادرید در چند سال گذشته فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده و حتی پس از یک خداحافظی اجباری وقتی مطمئن شد که هواداران دلشان برایش تنگ شده، بار دیگر برای حضور در انتخابات اعلام وجود کرد و اتفاقا با رای بالا هم به پیروزی رسید.

آمار تکان‌دهنده از باشگاه رئال مادرید/ فرار هجدهمین خرید اشتباه از جمع کهکشانی‌ها

پرس، مدیرعامل کوچکی نیست و در عرصه های بازاریابی، جذب حامی مالی، تولید فکر و بها دادن به امور خیریه و کارهای داوطلبانه و بخش جوانان بسیار موفق و فعال نشان داده است. در هر حال او در امر خرید و فروش بازیکن همیشه زیر ذره بین خبرنگاران و کارشناسان فوتبال دنیا بوده و به خصوص در 4 سال اخیر خریدهای کاملا اشتباهی داشته که آنها را خیلی زود و با قیمتهای کمتر از دست داده است.

در واقع ایارامندی، هجدهمین خرید اشتباه و نادرستی بوده که فلورنتینو پرس داشته و طی آن بازیکنی آماده و جوان را از دست داده است.

وقتی ایارامندی از رئال مادرید می رفت و راهی رئال سوسیه داد می شد، خبرنگاران قدیمی فوتبال اسپانیا به این فکر می کردند که چرا فلورنتینو پرس وی را نزدیک به 38 میلیون یورو از رئال سوسیه داد خرید و 4 سال بعد او را 8 میلوین یورو به همین تیم فروخت!

آمار تکان‌دهنده از باشگاه رئال مادرید/ فرار هجدهمین خرید اشتباه از جمع کهکشانی‌ها

البته توجیه فلورنتینو پرس و هوادارانش می تواند این باشد که در این 4 سال از این بازیکن استفاده شده و البته از محل حامی مالی باشگاه ر این 4 سال 5 برابر این پول به صورت سود خالص وارد خزانه رئال مادرید شده است اما اول این که ایارامندی در این 4 سال بیشتر از آنکه وارد میدان شود، روی نیمکت بوده و استراحت کرده است و دوم این که حامی مالی همیشه بوده و هست اما ضرر مالی این بازیکن چه ربطی به سود حاصل از محل حمایت مالی دارد؟

بازیکنان زیادی مثل ایارامندی در رئال مادرید آمده و رفته اند و کلی هم مشهور شده و سود کرده اند، بازیکنانی نظیر وودگیت، فلاویو، نوری شاهین، کاسانو، کاکا و به زودی شاید لوکاس سیلوای جوان!

آمار تکان دهنده ای که روابط عمومی باشگاه رئال مادرید از سوی مرکز حسابداری باشگاه منتشر کرده بر این ادعا صحه می گذارد که از 63 بازیکن خریداری شده توسط فلورنتینو پرس، بیش از 1000 میلیون یورو ضرر مالی به باشگاه رئال مادرید وارد شده که البته معادل 1850 میلیون یورو سود خالص در طول یازده فصل هم نصیب باشگاه شده است.

ارقام نجومی هستند اما آنچه که در این هیاهوی مالی به راحتی به چشم می خورد این است که چه لزومی به اینهمه خرید و فروش است و چرا پرس توجهی به تولید بازیکن خوب ندارد؟

گراوسن، سیسینیو، پابلو گارسیا، پدرو لئون، آلتینتوپ و دیگر بازیکنانی که آمدند و یک آئودی مدل جدید و کلی جایزه گرفتند، تور جهانی رئال مادرید را تجربه کردند، کلی هم پول دریافت شد و در نهایت هم یا با مصدومیت کهنه ای که قبال تشخیص داده نشده بود و با به بهانه عدم سازگاری با مربی جدید از تیم رفته و راهی مقصدی دیگر شدند.

اکنون سوال اینجا است که بازیکنانی نظیر کیکو کاسیا، دانیلو، کواچیچ، واسکوئس، آسنسیو و غیره برای نیمکت نشینی و لذت بردن از زیبایی‌های شهر مادرید به رئال مادرید آمده اند و یا قرار است در سیستم پر از اشتباه و عجیب و غریب رافائب بنیتس بدرخشند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس