بارسلونا، در این فصل تیمی با تمام قوا محسوب می‌شود. این باشگاه، اکنون با ترکیب کردن باقیماندگان نسل طلایی خود با بازیکنان برجسته بین‌المللی قطع یقین فصلی باشکوه را در فوتبال روز دنیا رقم خواهد زد.

گروه ورزشی مشرق - با آغاز فصل جدید رقابت های فوتبال در لیگ‌های معتبر اروپایی در سلسله گزارش هایی به معرفی تفصیلی تیم‌های مطرح و پرطرفدار اروپا خواهیم پرداخت تا با چهره جدید این تیم ها بیشتر آشنا شوید.

پیشتر در اولین گزارش خود به سراغ تیم منچستر یوایتد رفتیم که از اینجا قابل ملاحظه است. حال در دومین گزارش به سراغ بارسلونا می‌رویم. آبی اناری‌هایی که در جستجوی تاریخ‌سازی در فوتبال دنیا هستند:

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی

فصل 16- 2015 باشگاه بارسلونا در لالیگا -که امسال (با کمی تاخیر) از 22 آگوست 2015 تا 15 می 2016 به طول خواهد انجامید- را می‌توان یکصد و شانزدهمین فصل این تیم در لالیگا و هشتاد و پنجمین فصل مکرر این تیم در بالاترین سطح در فوتبال اسپانیا دانست. تاریخ هر فصل در لالیگا از یکم جولای 2015 تا 30 ژوئن 2016 است اما امسال از آنجایی که این لیگ با تاخیر با دو هفته‌ای آغاز شد، از آن طرف طبق یک برنامه فشرده زودتر هم به پایان می‌رسد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

تیم فوتبال بارسلونا در ابتدای فصل سوپر جام اروپا را با برتری 5-4 مقابل سویا کسب کرد و در فتح سوپر جام اسپانیا مقابل اتلتیک بیلبائو به نوعی تحقیر شد تا رویای ششگانه لوئیز انریکه و شاگردانش بر باد رود. کاتالان ها در ادامه فصل به جز جام باشگاه‌های جهان با سه جام مهم روبرو هستند: لالیگا، کوپا دل ری (جام حذفی) و لیگ قهرمانان اروپا.


آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی

این تیم مطرح اروپایی که قدمتی 116 ساله دارد اولین بازی لالیگا را با یک انتقام گیری آغاز کرد و موفق شد اتلتیک بیلبائو را در سن مامس با تک گل لوئیز سوارز شکست دهد و نشان داد که از همین ابتدا مدعی شماره یک قهرمانی خواهد بود.

لباس باشگاهی
این برای اولین بار است که خطوط افقی در لباس اول باشگاه به کار می‌رود. امسال، طراحان شرکت آمریکایی نایک با خلاقیت خاصی در یک اقدام ساختارشکنانه، این طرح را پیش روی بارتومئو و دیگر روسای باشگاه پیش نهادند. نایک، ادعا کرده که با ارائه این طرح خواسته تا پرچم "بلوگرانا" (نماد آزادی‌خواهی) را یادآور شود. همچنین، پس از سه فصل طرح مشابه اسامی و شماره‌ها، در این فصل با شکل جدید اسامی و شماره‌های پشت لباس روبرو خواهیم بود. شورت برای اولین بار پس از فصل 6-2005 و فصل 11-2010 قرمز و ساق نیز آبی مزین به خط قرمرز است. لباس دوم به رنگ زرد قناری در نمای جلویی است و در پشت دارای خطوط عمودی بر اساس پرچم کاتالونیا به نام "سن‌یرا" (Senyera) است. شورت آن آبی ساده و ساق هم زرد ساده است. لباس سوم، فصل 15/16 به رنگ آبی ملایم با حلقه دودی در حاشیه آستین است. شورت هم از این قاعده مستثنی نیست و ساق به رنگ تماما دودی است.

در رابطه با اسپانسر تیم در این فصل باید گفت که امسال هم نام "قطر ایرلاینز" مطرح است. در پشت لباس نیز نام کوچکی از "یونیسف" قید شده که بدین شکل رضایت این اسپانسر قدیمی که اخیرا دلخوری‌هایی هم از سیاست جدید بارسلونا در قبال خود داشت، به نوعی جبران شود.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///


آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///


فیلم رونمایی از لباس فصل جدید بارسلونا را در زیر می توانید ببینید:




مدیران
"خوزه ماریا بارتومئو" (Josep Maria Bartomeu)  رئیس کنونی باشگاه بارسلونا از سال ۲۰۱۴ و کارآفرین اسپانیایی است. پس از استعفای "ساندرو راسل" در جریان پرونده انتقال نیمار به ریاست بارسلونا رسید و در ژوئن 2015، با کسب 54.6 درصد آرای اعضای باشگاه، در انتخابات پیروز و برای شش سال دیگر در سمت خود ابقا شد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

بارتومئو در دو شرکت ADELTE (مهندسی فرودگاه) و EFS (گروهی از شرکت‌های الکترو مکانیکی) سهامدار و رئیس است. او، در دوران ریاست "خوآن لاپورتا"، عضو هیئت مدیره و مدیر بخش بسکتبال باشگاه بود. در انتخابات سال ۲۰۱۰ راسل را همراهی کرد و تا زمان استعفای وی در سال ۲۰۱۴ نایب رئیس بارسلونا بود.

کادر مربیان
لوئیز انریکه (Luis Enrique) - سرمربی: به گزارش مشرق، لوئیز انریکه بازیکن سابق فوتبال اسپانیا و سرمربی فعلی تیم بارسلونا است. او بین سال‌های 1988 تا 1991 در اسپورتینگ گیخون، بین سال‌های 1991 تا 1996 در رئال مادرید، بین سال‌های 1996 تا 2004 در بارسلونا، و بین سال‌های 1991 تا 2002 در تیم ملی اسپانیا توپ زد. پست تخصصی وی هافبک پشت مهاجم بود و گاها در پست هافبک کناری نیز به کار گرفته می‌شد. دوران مربیگری وی از سال 2008 تا 2011 در تیم دوم بارسلونا، از سال 2011 تا 2012 در آ اس رم، از سال 2013 تا 2014 در سلتاویگو، و از سال 2014 تاکنون در بارسلونا سپری شد. انریکه، از محبوبیت بسیار زیادی در بین طرفداران بارسلونا برخوردار است.


آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///


تیم بارسلونا در فصل 16-2015 با رهبری لوئیز انریکه به مصاف حریفان خواهد رفت. انریکه، چندی پیش بار دیگر مردان خود را برای فصل 15/16 معرفی کرد:

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از چپ به راست: دلافوئنته، پل، اونزو، انریکه، مورنو، باربارا، والدز


خوآن کارلوس اونزو (Juan Carlos Unzué) - مربی و دستیار اول:
اونزو، دروازه‌بان سابق بارسلونا است که در 38 بازی برای این باشگاه به زمین رفته است. در دوره دوم حضورش در بارسا، به عنوان مربی دروازه‌بانان از سال 2003 تا 2010 فعالیت داشت. وی که دستیار انریکه در سلتاویگو بود، با آمدن سرمربی اسپانیایی به بارسلونا به او پیوست.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

روبرتو مورنو (Roberto Moreno) - دستیار دوم: این چهارمین دفعه‌ای است که مورنو به عنوان دستیار در خدمت انریکه است. چهار سال پیش، در تیم دوم بارسلونا فعالیت داشت و در تیم‌های رم و سلتاویگو هم همراه انریکه بود.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

خوآن باربارا (Joan Barbarà) - مربی کمکی: او در فصل گذشته، به عنوان دستیار "اوزبیو ساکریستان" (Eusebio Sacristán) مربی مشهور رده‌های سنی مختلف فوتبال اسپانیا و باشگاه بارسلونا، در تیم دوم بارسلونا فعالیت می‌کرد. باربارا، دستیار انریکه در بارسلونای B‌از سال 2008 تا 2011 بود.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

رافا پل (Rafa Pol) - مربی بدنساز:
پل،به عنوان مربی بدنساز در رم و سلتا به همراه انریکه بود و اکنون برای سومین بار است که او را همراهی می‌کند.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

خوآکین والدز (Joaquín Valdés) - روانشناس:
این روانشناس، همانند مورنو چهارمین همکاری خود با لوئیز انریکه را تجربه می‌کند. خبرگزاری ورزشی ESPN‌ در مطلب یک آوریل 2015 خود به قلم "گراهام هانتر"، او را مرد پشت سر لوئیز انریکه خواند و تاثیر روانی او بر سرمربی و بازیکنان بارسلونا را بسیار قوی دانست.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

خوزه رامون دلافوئنته (José Ramón de la Fuente) - مربی دروازه‌بانان:
سال‌ها مربی دروازه‌بانان تیم دو بارسا بوده و در دوره تیتو ویلانوا و خراردو مارتینو هم در تیم اول بارسا حضور داشته است. دلافوئنته، مربی‌گری را از سال 2006 آغاز کرده است.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///


بازیکنان
به گزارش مشرق، بارسلونا امسال دو خرید بزرگ به نام‌های "آردا توران" از اتلتیکو مادرید و "الکس ویدال" از سویا داشته است و "پدرو رودریگز" را به چلسی فرستاد.

برای آشنایی بیشتر با بازیکنان این فصل بارسلونا و خصوصیات آن ها ادامه گزارش را حتما بخوانید:

دروازه‌بانان
"مارک آندره تر اشتگن": متولد 30 آوریل 1992 مونشن گلاباخ است و در تابستان 2014 از تیم "بروسیا مونشن گلادباخ" به بارسلونا پیوست. او را می‌توان یکی از استعدادهای ناب دروازه‌بانی در جهان دانست. تنها تیم او قبل از بارسا، همین مونشن گلادباخ بود که در 4 سالگی وارد آن شد. تر اشتگن، آنقدر در بوندس لیگا عالی کار کرد که یک بار موفق به دریافت عنوان بهترین دروازه‌بان گردید. او، در راه جام جهانی 2014 از حضور در تیم ملی بازماند و به عنوان دومین دروازه‌بان آلمانی تاریخ بارسلونا پس از رابرت آنکه شناخته می‌شود. هم‌اکنون او جایگاه ثابتی در بارسلونا دارد و به عنوان دروازه‌بان اول این تیم شناخته می‌شود.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

دروازه‌بان آلمانی با قد 189 سانتی خود واقعا در نبرد هوایی قدرتمند است. وی در بازی با توپ با پا معروف است. این دروازه‌بان قابل اتکا، در واکنش به توپ خبره است و به رغم سن کم، از کاریزمای رهبری کافی برخوردار است.

"کلادیو آندرس براوو مونوز" معروف به کلادیو براوو: اکنون 32 دارد و متول شهر "بوئین" شیلی است. او که در ابتدا یک مهاجم بوده، سپس مدافع  و در نهایت دروازه‌بان می‌شود، فوتبال خود را در سن 11 سالگی از باشگاه "کولو کولو"ی شیلی آغاز کرد. سپس در سالهای بعد مورد توجه باشگاه رئال سوسیداد قرار گرفت و اولین بازی خود در لالیگا را در 22 اکتبر 2006 انجام داد. او که کاپیتان تیم ملی شیلی است به داشتن رفتار مدیرانه در زمین معروف است. درخشش وی در جام جهانی 2014، موجب شد که مورد توجه باشگاه بارسلونا قرار بگیرد و در تابستان 2014 رسما به این تیم بپیوندد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی وی می‌توان به هوشیاری، چالاکی، و تجربه وی اشاره کرد. واکنش او نسبت به توپ از بارزه‌های اوست و ضمن تسلط پایش بر توپ، استاد امنیت و آرامش بخشیدن به خط دفاع است. نمونه مشهود این امر را می‌توان در شیلی 2015 دید که به قهرمانی جام ملت‌های آمریکا رسید.

"یوردی ماسیپ لوپز" معروف به یوردی ماسیپ:
این دروازه‌بان اهل "سابادل" متولد 1989 است. او، فوتبال خود را به عنوان هافبک از تیم "مارکانتیل" اسپانیا شروع کرد اما بلافاصله در 12 سالگی تبدیل به یک دروازه‌بان شد و سه فصل بعد وارد تیم جوانان بارسلونا گردید. ماسیپ، در فصل 15-2014 به تیم اول بارسا پیوست.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی ماسیپ می‌توان به چابکی، واکنش سریع، بازی بدنی در چارچوب دروازه، و بازی با توپ با پا که از تجربه هافبک بودن او بر می‌آید اشاره کرد.

مدافعین

"جرارد پیکه": این مدافع، محصول آکادمی بارسلونا است و در سال 2008 پس از گذران سه فصل در منچستر یونایتد و یک فصل در رئال زاراگوزا به این تیم بازگشت. پیکه متولد 1987 است و در 10 سالگی به آکادمی بارسلونا پیوست. وی، در فصل 4-2003 به "منچستر یونایتد" پیوست و در فصل 7-2006 به صورت قرضی به "رئال زاراگوزا" رفت و نهایتا در فصل 8-2007 دوباره در خدمت سر الکس فرگوسن بود. درخشش او در این فصل آنقدر خوب بود که بارسا اقدام به خرید وی کرد. فصل 11-2010 برای او فصل خوب اقبال و شانس بود. آبیدال مریض شده بود و پویول و میلیتو هم مصدوم بودند. حالا بهترین زمان برای حضور او در مرکزیت دفاع بود. پپ، او را در این نقطه به کار گرفت و جرارد هم با درخشش بسیار، جای خود را به جای میلیتو تثبیت کرد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی پیکه می‌توان به قد بلند او چه در حین دفاع و چه در موقیت کرنر اشاره کرد. او همچنین توانایی بازی کردن در پست هافبک دفاعی و رو به جلو بازی کردن و اضافه شدن به مهاجمین تیم خود را دارد

"خاویر آلخاندرو ماسکرانو" معروف به خاویر ماسکرانو: هافبک دفاعی و مدافع میانی 31 ساله متولد "سن لورنزو"ی آرژانتین یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا در این پست است. البته چند سالی است که توسط پپ و لوئیز انریکه در غالب بازیها در پست دفاع وسط بکار گرفته شده است.

خاویر، که در فرهنگ لاتین به "رییس کوچیکه" معروف است، فوتبال خود را در ریور پلات زیر نظر "مانوئل پیگرینی" آغاز کرد. پس از اینکه در چند تیم مختلف توپ زد، نهایتا در سال 2007 از سوی لیورپول خریده شد و مثلث بی‌نظیر وی، ژابی آلونسو، و استیون جرارد در لیگ برتر غوغا برپا کرد. درخشش او در لیورپول تا آن حد بود که سران بارسلونا در 30 آگوست 2010 با وی قرارداد امضا کردند. عملکرد او در بارسلونا تا بدین لحظه دارای نمره خوبی بوده است.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی وی، می‌توان به قدرت رهبری در تیم و استفاده از تکل‌های بی‌نظیر و خفه کردن بازیسازان حریف در میانه میدان و مهاجمین حریف در محوطه جریمه، مدیریت خطوط دفاعی و تغذیه بازیسازان اشاره کرد.

توماس فرمایلن: این مدافع میانی اهل بلژیک اکنون 30 سال دارد و در آگوست 2014 از آرسنال به بارسلونا آمد. او، محصول آکادمی آژاکس است و اولین بار در 15 سالگی برای نوجوانان این باشگاه یک بازی رسمی انجام داد. از سال 2004 تا 2009 فهرستی از افتخارات را همراه با تیم آژاکس به دست آورد و مورد نظر آرسن ونگر -مربی آرسنال- قرار گرفت. در سال 2009، به آرسنال آورده شد. با عزیمت فان پرسی از آرسنال، بازوبند کاپیتانی را به دست بست و آنقدر درخشان عمل کرد که بارسلونا در سال 2014 وارد مذاکره با وی شد و رسما به این تیم پیوست. عملکرد او طی این سال‌ها و بخصوص در جام جهانی 2014 برزیل نشان داد که با یکی از بهترین مدافعین نسل نوی بلژیک آشنا هستیم.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

او یک رهبر تمام عیار در خط دفاعی است. فرمایلن، استاد باز کردن بازی است. تکل‌های قدرتمندی دارد. به  خوبی بازی مهاجم حریف را می‌خواند. با آنکه پست مورد علاقه‌اش دفاع میانی است اما در دفاع چپ هم عالی عمل می‌کند.

"مارک بارترا آرگال" معروف به بارترا: این مدافع میانی متولد 1991 شهر "تاراگونا"ی کاتالونیا، در 11 سالگی وارد لاماسیا (آکادمی بارسلونا) شد. سال‌ها در رده‌های سنی مختلف باشگاه بارسلونا توپ زد و در تیم دوم بارسلونا تحت نظر و آموزش پپ گواردیولا بود. بارترا، بالاخره در 1 جولای 2012 رسما توسط پپ به تیم اول وارد شد. او در رده‌های سنی مختلف تیم ملی اسپانیا هم جایگاه ثابتی داشت و افتخار آفرید. عملکرد این بازیکن اسپانیایی در بارسا، طی سالیان اخیر خوب بوده و از کارنامه قابل قبولی برخوردار است. هم اکنون، او به عنوان ذخیره مطمئن ماتیو، ماسکرانو، و پیکه به کار گرفته می‌شود.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی بارترا می‌توان به این موارد اشاره کرد: او در نبرد هوایی قدرتمند است و از توان بازی‌خوانی و کنترل توپ بالا برخوردار است که این امر به او اجازه پوشش مناسب سایر مدافعین و به دست آوردن توپ‌های مرده را می‌دهد.

"جرمی ماتیو" معروف به ماتیو: این مدافع میانی 32 ساله فرانسوی فوتبال خود را از تیم سوشاکس فرانسه آغاز کرد و در سال 2002 برای اولین بار در لیگ دست یک فرانسه توپ زد. در فصل 2ژ5-2004 به تیم تولوس فرانسه پیوست و در سال 2009 وقتی 25 سال داشت و به اندازه کافی خوب درخشیده بود، با تیم والنسیا قرارداد امضا کرد. او، با اینکه چندان در تیم ملی فرانسه مورد توجه قرار نگرفت اما در والنسیا کارنامه قابل قبولی داشت و به همین علت بارسلونا در جولای 2014 اقدام به عقد قرارداد با وی کرد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی ماتیو باید به جای‌گیری خیلی خوب، توانایی در نبرد هوایی، و سرعت اشاره کرد. او طی این سالها اثبات کرده که توانایی جابجایی از مدافع میانی به مدافع چپ را دارد.

"دنی آلوس": این بال راست برزیلی که متولد 1983 است، فوتبال خود را از تیم "اسپورت کلاب باهیا" شروع کرد و در سال 2003 به صورت قرضی به تیم سویا آمد و چندی بعد از سوی این تیم با وی قرارداد چند ساله امضا شد. درخشش 6 فصل حضور او در سویا و کسب عناوین پر افتخار با آن تیم آنقدر قابل توجه بود که در تابستان 2008 به بارسلونا آمد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

آلوس، به همراه بارسا کلکسیونی از افتخارات را به دست آورد و حالا که 32 سال سن دارد با داشتن قد 173 سانت و وزن فقط 64 کیلو، قدرت بدنی بی‌نظیری دارد و حرکت پیستونی به عقب و جلو خستگی نمی‌شناسد. وی، متخصص نفوذ به محوطه جریمه، شوت‌های سنگین، ضربات آزاد و استفاده از هر دو پا است.

الکس ویدال: این مدافع کناری اسپانیایی اهل "تاراگونا"، 26 سال دارد و  در جولای 2015 به آغوش باشگاه ایالت خود بازگشت چرا که او فوتبال خود را در سن 13 سالگی از آکادمی بارسا شروع کرده بود. ویدال علیرغم سن کم، تجربه زیادی در زمینه بازی در باشگاه‌های مختلف دارد. او پس از جدایی از بارسا در نوجوانی، در باشگاه‌های مختلف توپ زد و سپس در سال 2009 به اسپانیول پیوست. سپس به تیم یونانی پانتراکیکوس رفت و بعد از آن به اسپانیا بازگشت و در خدمت تیم‌های مایاروکا، آلمریا، و سویا بود. درخشش او در سویا آنقدر به چشم آمد که بارسلونا نهایتا وارد قضیه خرید او شد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

در مورد ویژگی بازی وی باید گفت که الکس ویدال یک آچار همه کاره در منطقه گوش زمین است. او در هر دو طرف زمین قادر به حرکت از دفاع خودی تا منطقه دفاع حریف و شکستن خط دفاعی و نفوذ به محوطه جریمه است. علاوه بر این، به سرعت به عقب بازگشته و دفاع را تحت پوشش قرار می‌دهد.

"داگلاس پریرا": این مدافع 26 ساله، فوتبال خود را از تیم "گویاس" برزیل شروع کرد. درخشش او در این تیم آنقدر زیاد بود که تیم "سائوپولو" اقدام به عقد قرارداد با وی کرد. او، چندین فصل موفق در این تیم داشت و با این تیم در سال 2009 به قهرمانی جام باشگاههای آمریکای جنوبی رسید. نهایتا، در آگوست سال 2014 مورد توجه بارسلونا قرار گرفت و به این تیم آمد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از خصوصیت بازی این مدافع و بال سمت راست، می‌توان به نفوذهای قدرتمند اشاره کرد.. توان و استقامت بالای وی به او اجازه جلو آمدن و در عین حال بازگشت سریع برای کمک به خط دفاعی را می‌دهد. یکی از ویژگیهای برجسته او نفوذ از کنار به داخل محوطه جریمه برای شوت زدن است.

"یوردی آلبا راموس" معروف به یوردی آلبا: این مئدافع و بال چپ متولد شهر "لاهاسپیتالت" استان "بارسلونس" اسپانیا است. وی در 10 سالکی وارد آکادمی لاماسیا شد و در سال 2007 با دستمزد 6 هزار یورور به خدمت والنسیا درآمد. درخشش او در والنسیا تا آن حد عالی بود که در سال 2011 توسط وینسته دلبوسکه به تیم ملی اسپانیا دعوت شد. یوردی، کارشناسان را در جام ملت‌های اروپا 2012 متوجه هنرنمایی و درخشش خود کرد و لذا سران بارسلونا در جولای 2012 با وی به نتیجه رسیده و رسما به بارسلونا پیوست.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

آلبا، سرعتی و دارای قدرت بدنی بالا است. توان بازی‌خوانی او در فاز دفاعی و حمله، خیلی به کمک بارسلونا و تیم ملی اسپانیا آمده است. علاوه بر این‌ها، وی تکنیکی است و با موقعیت شناسی خوب، بازیسازی عالی و شوت‌زنی قهارانه خود را به رخ حریف می‌کشد.


هافبک‌ها

"سرخیو بوسکتس": هافبک دفاعی 27 ساله اسپانیایی، در سال 2005 وارد آکادمی بارسلونا شد و پس از چند فصل تجربه زیر نظر پپ گوآردیولا در تیم دوم بارسا، در فصل 8-2007 به تیم اول راه یافت. در فصل 10-2009 به عنوان یکی از با استعدادترین هافبک‌های دفاعی جهان شناخته شد. در حال حاضر، او پس از اینیستا، مسی، و آلوز، دارای بیشترین تعداد بازی برای بارسلونا است. وی فرزند "کارلس بوسکتس" دروازه‌بان دهه 1990 بارسلونا است.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای فوتبالی این هافبک دفاعی اهل "سابادل" می‌توان به هوش او در منطقه تخصصی خود اشاره کرد. او معروف به این است که به تیم خود آرامش و امنیت می‌بخشد. چرا که بازی حریف را به درستی می‌خواند و معمولا کمتر از هر هافبک دیگر توپ را لو می‌دهد. خصوصیات تهاجمی و قد 190 سانتی وی، نویدبخش این است که می‌تواند در 2 پست دفاع وسط و مهاجم نوک هم بازی کند.

"ایوان راکیتیچ":
این هافبک میانی کروات، دارای اصلیت کروات و متولد 1988 سوئیس است پس هم در تیم ملی کرواسی و هم تیم ملی سوئیس مجاز به فعالیت است. فوتبال خود را تیم باسل سوئیس شروع کرد و در فصل 7-2006 یکی از عوامل کسب قهرمانی برای تیمش در لیگ بود. شالکه 04 عملکرد او را زیر ذره‌بین داشت و در سال 2007 با او قرارداد بست. راکیتیچ که در پنجره نقل و انتقالات زمستانی فصل 12-2011 به سویا آمد، آنقدر خوش درخشید که بارسلونا در تابستان 2014، اقدام به عقد قرارداد با وی کرد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از خصوصیات بازی وی، می‌توان به فیزیکی و پر انرژی بودن این بازیکن که توانایی حضور در جای و جای وسط میدان را دارد اشاره کرد. در عین بازیسازی و خصوصیات تهاجمی، دارای ویژگی دفاعی برجسته نیز است. علاوه بر این، توانایی شکستن خطوط دفاعی حریف و شوت‌های سرکش وی بسیار خطرساز است.

"رافائل آلکانتارا دوناسیمنتو" معروف به رافینیا: این هافبک بازیساز، در سال 1993 در سائوپولو به دنیا آمد و از شهروندی اسپانیا هم برخوردار است. پدر او، "مازینیو" بازیکن بزرگ سابق تیم ملی برزیل است. وقتی 13 سال داشت، پدرش در لیگ اسپانیا توپ می‌زد و او به همراه برادرش "تیاگو" تصمیم به ورد به باشگاه بارسلونا گرفت. او یک هافبک بازیساز بسیار خوب به شمار می‌رود پس از اینکه چند فصل به عنوان بازیکن قرضی به تیم سلتاویگو رفت، در دسامبر 2011 برای اولین بار به همراه برادرش تیاگو از سوی پپ گوآردیولا در یک بازی رسمی به کار گرفته شد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی او می‌توان به نفوذ به خط دفاعی حریف به همراه خط حمله و قدرت پاس دهی بالا اشاره کرد.

"سرجیو روبرتو" معروف سرجی روبرتو: این هافبک میانی اهل "رئوس" کاتالونیا، در سن 14 سالگی وارد آکادمی لاماسیا شد و پس از سال‌ها درخشش در تیم دو بارسلونا (بارسا B) در سال 2011 به خدمت تیم اول درآمد. فصل گذشته، با مصدومیت و بدشانسی روبرو شد و خیلی کم مورد استفاده قرار گرفت.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی سرجی، می‌توان به تعهد، هوش بالا و قدرت بدنی قابل توجه وی اشاره کرد.

"آدریانو کوریا کلارو" معروف به آدریانو: این بازیکن برزیلی که در جولای 2010 با قراردادی 5 ساله به خدمت بارسلونا درآمد، فوتبال خود را از تیم کوریتیبای برزیل آغاز کرد و پس از توپ زدن در چند تیم مختلف نهایتا به سویا آمد و 6 فصل در آنجا فوتبال بازی کرد. نهایتا، طی درخشش در سویا، از سوی مدیران وقت بارسا دعوت به همکاری شد. گرچه آدریانو پیوسته در سایه بود، اما در سالهای 2010 تا 2012 در بارسا خوب کار کرد. با آمدن یوردی آلبا همه چیز برای وی خراب شد و تبدیل به یک نیمکت‌نشین گردید. اکنون، در برخی از بازیهای نه چندان مهم از او استفاده می‌شود و البته در هر زمان، حضور تقریبا پررنگی دارد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

بزرگترین ویژگی آدریانو، قدرت بدنی وی و توان بازی در بسیاری از نقاط زمین است. او را می‌توان در پست‌های دفاعی گوش راست و چپ و هافبک دفاعی و حتی مهاجم کناری به کار گرفت.

"آندرس اینیستا": طی سالیان اخیر یکی از بهترین هافبک‌های بازیساز جهان بوده و اکنون 31 سال دارد. این بازیکن استثنایی که اهل دهستان "فوئنته آلبیا" از استان خود مختار "آلباسته" اسپانیا است، در سن 12 سالگی وقتی برای تیم آلباسته توپ می‌زد در سال 1996 توسط استعدادیابان بارسلونا کشف شد. پس از گذراندن مراحل مقدماتی در فصل 01-2000 به تیم جوانان بارسا وارد شد. اما اکتبر 2002، زمانی بود که رویایی اینیستا برای بازی در تیم اول محقق شد. "لوئیز فان خال" که آن زمان سکان مربیگری آبی اناری‌ها را بر عهده داشت، در لیگ قهرمانان اروپا به او در مقابل تیم بورخس بازی داد و درخشش او در این بازی سبب‌ساز اعتماد این مربی بزرگ به وی شد. وی، در دوران "فرانک ریکارد" هم بسیار مورد توجه این مربی هلندی بود. اما اوج شکوفایی اینیستا را باید فصل 06-2005 دانست. این روند بدون نزول و افول تا امروز ادامه پیدا کرده است. آندرس، یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان پپ گوآردیولا و یکی از موثرترین مردان وی در کسب سه گانه‌ها و شش ‌گانه‌های آن سال‌های تاریخی بود و اکنون به عنوان یکی از ماندگارترین بازیکنان تاریخ بارسلونا شناخته می‌شود.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگی‌های بازی وی می‌توان به هوش زیاد، سرعت، تکنیک، و قدرت تهاجمی اشاره کرد. از استعداد این بازیکن هر چه گفته شود، کم است. او توانایی بازی کردن بصورت حرفه‌ای در تمامی نقاط خط میانی و حمله را دارد. پاس‌های حرفه‌ای و بی‌مثال او هنوز در دنیا زبانزد است و شوت‌های فنی‌اش هر دروازه‌‌ای را تهدید می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که او بی‌نظیر است.

مهاجمین
"لیونل آندرس مسی" معروف به لیونل مسی: این نابغه متولد 1987 روزاریوی آرژانتین دارای 4 عنوان بهترین بازیکن جهان در سال‌های 2009، 2010، 2011، و 2012 است و رکورد این عنوان را در دست دارد. او تا 13 سالگی در باشگاه "نیولز اولد بویز" آرژانتین توپ زد و در سال 2000 به قصد ورود به آکادمی بارسا، به اسپانیا سفر کرد. از تیم زیر 14 سال کار خود را شروع کرد و آنقدر بی‌نظیر بود که در سن 16 سالگی برای تیم اول بارسا در مقابل پورتو بازی کرد. شرح افتخارات وی به همراه آبی اناری‌ها بسیار مفصل است.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی مسی می‌توان هوش فوق‌العاده، سرعت، خلاقیت، پاس‌دهی و بازیسازی، قدرت بی‌مثال دریبل زنی، غیر قابل پیش‌بینی بودن، استقامت و حفظ توپ زیاد، ضربات آزاد حرفه‌ای، ضربات پنالتی، و ضربات بسیار تکنیکی پشت هجده اشاره کرد.
فیزیک و سرعت او موجب می‌شود که حتی زمخت‌ترین مدافعین دنیا را پشت سر بگذارد. مسی توانایی بازی در تمامی پشت‌های خط حمله و خط میانی را دارد. لئو، به دلیل خونسردی عجیبش توانایی تسلط بر خود در شرایط بحران را دارد.

"لوئیز آلبرتو سوآرز دیاز" معروف به لوئیز سوآرز: متولد 1987 شهر "سالتو" در اروگوئه است. فوتبال خود را از باشگاه "ناسیونال" کشورش آغاز کرد در سال 2006 به آژاکس رفت و در سال 2011 به لیورپول پیوست. وی تقریبا در همه لیگ‌هایی که بازی کرده، عنوان آقای گل را به دست آورده است. این بازیکن پر استعداد که بخاطر شکل ظاهری، معروف به "خرگوش" است، یک گلزن ذاتی است. درخشش او در جام‌های جهانی 2010 و 2014 و جام‌ملتهای امریکا در سال 2013 و همچنین لیگ برتر انگلیس، موجب شد که سران بارسا پس از کش  و قوس، بالاخره وی را در تابستان 2014 به خدمت تیم خود در بیاورند.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی این مهاجم نوک، سرعت، تکنیک، و پاسخگویی بسیار بالا قابل مثال است. سوآرز بسان نوک شمشیر کشنده‌ای برای خط حمله هر تیمی است که در آن بازی می‌کند. او توانایی بازی با هر دو پا را داراست و در پست مهاجم گوش هم توپ می‌زند. یکی از خصوصیات برجسته دیگر وی، بازیسازی و پاس‌دهی خوب او است.

"نیمار داسیلوا سانتوس جونیوز" معروف به نیمار: متولد 1992 برزیل است. او در سال 2003 در حالی که 11 سال داشت وارد باشگاه سانتوس شد. او در سال 2009 به تیم اول باشگاه رسید و تا ژوئن 2013 که رسما به باشگاه بارسلونا بپیوندد، اکثر عناوین افتخارآمیز برای باشگاه و برای خود همچون "بهترین بازیکن" و "آقای گل" را به دست آورد.
او نیز مانند اکثر بازیکنان مطرح لیگ‌های برتر دنیا در رده‌های سنی مختلف تیم ملی کشورش افتخار آفریده است. مهاجم برزیلی، پس از لیونل مسی، بهترین گلزن حال حاضر آبی اناری‌ها محسوب می‌شود.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی وی، می‌توان به سرعت، فریبکاری و مهارت تکنیکی، دریبل زنی قوی، و پیدا کردن فضای خالی در میان خطوط دفاعی حریف اشاره کرد. نیمار، قدرت پرس کردن حریف در خطوط جلو را دارد و با توجه به توان و تکنیک شوت زنی، از ضربات از راه دور و ضربات آزاد بسیار خوبی بهره‌مند است. 

"ساندرو رامیرز" معروف به ساندرو: این مهاجم متولد "گران کاناریا" (یکی از جزایر مجمع‌الجزایر قناری) 20 سال دارد و محصولی از آکادمی بارسلونا است. او، رسما در 31 آگوست 2014 به تیم اول بارسا رسید. او را یکی از پرکارترین و بهترین مهاجمین تیم دوم بارسا می‌دانستند که نهایتا پس از تحمل سختی‌های بسیار به تیم اول رسیده است. ساندرو، در رده‌های مختلف ملی هم برای اسپانیا افتخار آفریده است.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

از ویژگیهای بازی ساندرو می‌توان به این موارد اشاره کرد: تکنیک بالا و جنبش بسیار دارد. وی، در حرکت‌های عرضی و نبردهای هوایی قدرتمند عمل می‌کند.

"منیر الحدادی" معروف به مونیر: این مهاجم نوک متولد 1995 مادرید، محصول آکادمی بارسلونا است و اولین بازی خود را در 24 آگوست 2014 برای تیم اول بارسلونا انجام داد. این جوان 20 ساله یک گلزن فطری است. محصول آکادمی بارسا، پس از توپ زدن در چند تیم درجه 2 به تیم دوم این باشگاه برگشت و  سرانجام در سال 2014 به تیم اول رسید. منیر آنقدر خوش درخشیده که دلبوسکه -مربی تیم ملی اسپانیا- علیرغم سن کم او، در دقیقه 77 بازی حساس با مقدونیه (مقدماتی جام ملتهای اروپا 2016) به او بازی داده است.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

منیر سریع، باهوش و فضا شناس است. بازی‌خوانی این بازیکن، یکی از برجسته‌ترین ویژگیهای بازی وی است. کارشناسان، او را محتمل‌ترین ستاره‌های آینده نوک حمله بارسلونا می‌دانند.

آردا توران: این هافبک تهاجمی، متولد 1987 استانبول ترکیه است.  او، فوتبال خود را از گالاتاسرای در فصل 5-2004 شروع کرد و طی چندین فصل حضور خود در این تیم به عنوانی یکی از بهترین گلزنان و بازیکنان تاریخ این باشگاه شناخته شد و بازوبند کاپیتانی باشگاه ترکیه‌ای را بر بازو داشت. در سال 2011 مورد توجه دیه‌گو سیمئونه قرار گرفت و به آتلتیکو مادرید آمد. درخشش او همراه شد با سال‌های بی‌نظیر آتلتیکو در خدمت سیمئونه. تسخیر چند جام داخلی و خارجی، آردا را که بی‌شک یکی از ستون‌های اصلی این افتخارات بود، در مرکز توجه قرار داد و نهایتا در تابستان 2015، به تیم بارسلونا پیوست.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///

توران، دارای قدرت بدنی زیاد و شخصیت قدرتمند در بازی است و این دو عنصر مهم را با تکنیک بی‌نظیر خود درآمیخته تا شاهد یکی از خطرناکترین بازیکنان دنیا در منطقه سوم بازی باشیم. آردا، هم بازیساز خوبی است و هم گلزن تمام عیار. او به بارسا آورده شد، تا خلاقیت در خط میانی افزایش پیدا کند.

مراسم معارفه بازیکنان این فصل در استادیوم بزرگ نیوکمپ را مشاهده نمایید:




بارسلونا، در این فصل تیمی با تمام قوا محسوب می‌شود. اتصاف این وضعیت به آبی اناری‌های کاتالونیا کاملا منطقی است چرا که عملکرد فصل گذشته آنها تحت مدیریت بارتومئو و مربیگری انریکه، حاصلش به کسب 4 جام ختم شد. خریدهای جدید تیم همانند آردا توران و الکس ویدال نیز از جمله خریدهای موفق در بین بسیاری از باشگاه‌های مطرح جهان به شمار می‌روند. بارسلونا، اکنون با ترکیب کردن باقیماندگان نسل طلایی خود با بازیکنان برجسته بین‌المللی قطع یقین فصلی باشکوه را در فوتبال روز دنیا رقم خواهد زد.

آبی آناری‌های در جستجوی تاریخ‌سازی /// در حال انجام ///


در گزارش های بعدی منتظر معرفی تیمهای مطرح دیگری چون رئال مادرید، بایرن مونیخ، چلسی، یوونتوس، آرسنال و .... باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کاکرو یوگا ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 1
    فعلا" لرزه اندازها برن تو کف شکست 1-4 به بیلبلئو باشن خخخخخخخخخخخخ
  • hamed ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    only real madrid
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    1 0
    گزارش خوب و کاملی بود ... مشرق دمت گرم
  • قاسم خوشنویس ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 1
    دنیا بازیچه ای بیش نیست
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 1
    نه بابا!
  • عباد ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 1
    زن بابا ..!
  • فرید ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    1 0
    تا دنیا دنیاست ر‌یال نوکر بارساست
  • شیدا ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    فقط مسی
  • FCB ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    همین لرزه انداز ها یی که چهارتا خوردن از بیلباعو چهارتا به رعول زدن ههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس