مسئول بخش بین‌الملل و معاون فدراسیون ایتالیا گفت: تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نشان داد که می‌خواهد سبک جدیدی را آغاز کند.

به گزارش مشرق، «ماریو گالا ووتی» که مسئول بخش بین‌الملل و معاون فدراسیون ایتالیاست، از مدیران فیفا و یوفا بوده و همچنین مسئولیت شورای حل اختلاف خرید بازیکنان را نیز برعهده دارد.

گالا ووتی در نشست خبری که به همراه مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ ایران و «رمولو ماریا گای»، رئیس بخش بازاریابی باشگاه‌های ایتالیایی در آن شرکت کرده بود، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که پس از دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال ایران بار دیگر اینجا هستم. ماه اکتبر با رئیس فدراسیون ایتالیا به اینجا آمدیم و قرارداد مهمی با فدراسیون ایران بستیم.

وی در ادامه افزود: امروز نیز با لیگ برتر، رئیس سازمان لیگ ایران و آکادمی فوتبال کشور شما آشنا شدیم. قصد شروع کاری را داریم که می‌خواهیم به آن قدرت بیشتری بدهیم.

مسئول بخش بین‌الملل فدراسیون ایتالیا با اشاره به حضور تاج در ایتالیا خاطرنشان کرد: خوشحالیم که رئیس سازمان لیگ شما به رم آمد و باید به اطلاع شما برسانم که پروژه مهمی را به نتیجه رساندیم. این مسئله پیشرفتی را بین مدیران ایتالیا و ایران به وجود می‌آورد.

گالا ووتی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال ایتالیا از سال 1889 تشکیل شد، زمانی که هنوز فیفا وجود نداشت. همان‌طور که می‌دانید ایتالیا چهار بار قهرمان جهان شده و یکبار هم در فینال جام جهانی در ضربات پنالتی شکست خورده است. ایتالیا چندین بار قهرمان اروپا شده و تیم زیر 21 سال این کشور پنج بار به عنوان قهرمانی دست یافته است. در زمینه باشگاهی نیز شما بهتر می‌دانید که چه عناوینی کسب شده است.

وی ادامه داد: ما این تجربه را در زمینه فوتبال داریم و برای ما مسئله مهم این است که بتوانیم این تجربه را به کشوری تقدیم کنیم که ارزش فوتبالی بالایی دارد و ورزش فوتبال برای آن یک وزنه است.

«سعی می‌کنیم در برنامه‌ریزی‌ها به فوتبال ایران کمک کنیم»، گالا ووتی با بیان این جمله اشاره‌ای به حضور تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل کرد و گفت: نتیجه‌ای که تیم ملی گرفت، جالب بود. آخرین حضور تیم ایران در جام جهانی مشخص کرد که فوتبال ایران می‌خواهد سبکی خاص را مدنظر قرار دهد. اطلاع داریم که فوتبال ایران در آسیا اول است، اما به لحاظ ساختاری فوتبال شما نیاز دارد که حرفه‌ای بودنش را پیدا کند. باید باشگاه‌ها خصوصی شوند و روی پای خود بایستند.

معاون فدراسیون ایتالیا ادامه داد: قدرت فوتبال حتی بالاتر از سیاست است و ورزش فوتبال می‌تواند نگاه دنیا را عوض کند. بنابراین در عصر جدیدی هستیم که باید فوتبال‌تان را تغییر دهید. مردم دنیا که ایران را نمی‌شناسند اولین چیزی که در مورد آن می‌خواهند بدانند ورزش این کشور است و در درجه اول فوتبال آن. از این مسئله خوشحالم که لیگ برتر شما این موقعیت را دارد و می‌خواهد این تحول را به دنیا نشان دهد.

وی تأکید کرد: واضح است که به خاطر اینکه فوتبال شما روی پای خود بایستد باید در بحث مسائل مالی و مارکتینگ که مسئله‌ مهمی برای پیشرفت است، روبه جلو برویم. ایران اکنون یک ویترین بزرگ است که همه می‌خواهند در آن سرمایه‌گذاری کنند و شما باید نشان دهید که می‌خواهید قدم بردارید.

گالا ووتی خاطرنشان کرد: به نوبه خودم بی‌نهایت از سازمان لیگ شما تشکر می‌کنم که به من این موقعیت را داد تا بتوانم یک قدم مثبت بردارم. مسئله مهم دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم، بحث مسئله اقتصادی است. در حال حاضر درآمدزایی از تلویزیون خیلی مهم است.

مسئول بخش بین‌الملل و معاون فدراسیون ایتالیا تصریح کرد: مسئله‌ای که امروز می‌خواهیم درباره‌اش صحبت کنیم تنها تشابه سه رنگ پرچم ایران و ایتالیا نیست، بلکه باید بگویم قلب‌های‌مان یکی است و جزو کشورهایی هستیم که تمدن دیرینه‌ای دارند. بعد از آن در زمینه فوتبال از صمیم قلب اینجا هستیم تا از طرف فوتبال دنیا و همچنین ایتالیا تجاربی که در اختیار داریم به معرض نمایش بگذاریم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس