رئیس سازمان لیگ گفت: با مصوبه شورای تأمین و راهکاری که آنها پیش روی ما گذاشتند، استقلال و پرسپولیس در لیگ بازی می‌کنند.

شورای تأمین ضامن بازی کردن استقلال و پرسپولیس
به گزارش مشرق، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود با بیان اینکه به دلیل درگذشت مصطفی داوودی اولین رئیس سازمان تربیت بدنی بعد از انقلاب اسلامی بازی‌های دیروز لیگ برتر با یک دقیقه سکوت آغاز شد، درباره مراسم انتخاب برترین‌های لیگ گفت: اول از همه باید بگویم که هزینه‌های این برنامه به صورت صددرصد به صورت اسپانسر تهیه شده که در همه جای دنیا هم رسم به همین گونه است. البته در این جشن دو بحث وجود دارد. یکی بحث اجرا و دیگری بحث انتخاب.

وی ادامه داد: در بحث اجرا شک نداریم که اجرای خیلی خوبی انجام شد و حتی سالار عقیلی هم به اجرای موسیقی پرداخت که بنا به دلایلی از تلویزیون پخش نشد اما خوشبختانه همه به این برنامه آمدند و باز هم تکرار می‌کنم که در بحث اجرا خیلی خوب بودیم هر چند که وقتی کار نویی انجام می‌شود به هر حال ضعف‌هایی هم وجود دارد و ما باید هر سال این ضعف‌ها را از بین ببریم. همانطور که همه دیدند در جشن قرعه‌کشی لیگ به استانداردها نزدیک شدیم و دیگر در لیوان قرعه‌کشی نکردیم.

تاج اظهار داشت: در جشن برترین‌ها در بحث انتخاب اشکالاتی بود. ما در این انتخاب از مربیان لیگ برتر، از مدیران لیگ برتر،‌ کاپیتان‌های تیم‌ها، مربیان برتر سه دوره آخر لیگ، سردبیران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ورزشی، کارشناسان و همچنین رؤسای سابق فدراسیون فوتبال نظر پرسیدیم. حتی از صفایی فراهانی هم نظر پرسیدیم که او گفت «کار خوبی انجام می‌دهید اما من درگیر فوتبال نیستم و جوابی هم برای این نظرسنجی ندارم.» به هر حال عده‌ای پاسخ دادند و عده‌ای هم به هر دلیلی این کار را نکردند اما باید بگویم که خود من در این انتخاب‌ها کمترین نقش را داشتم اما در بحث اجرا نقش زیادی ایفا کردم و حتی تا ساعت 6 عصر همان روز با تلویزیون مشغول بحث و بررسی بودیم تا ببینیم این برنامه از کدام شبکه پخش می‌شود.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد:‌شاید بهتر باشد که همه نظرات افراد را فردای مراسم بر روی سایت سازمان لیگ اعلام کنیم هر چند که روی این برگه‌ها نوشته شده بود محرمانه است که به نظرم لزومی ندارد چرا که فیفا هم همین مدلی کار می‌کند اما آنها اعلام می‌کنند که چه کسی به چه کسی رأی داده. بحث دیگر این است که به هر حال بهترین گلزن لیگ به عنوان بهترین مهاجم انتخاب نشد یا در بحث انتخاب داور که باید بگویم این دو آیتم انتخابی نبود و خود کمیته داوران سه داور را به ما معرفی کرد در حالیکه انتقاد زیادی به سازمان لیگ شد. یکی هم بحث اخلاق‌مداری و بحث اخطار و اخراج بود. شاید بهتر باشد سال بعد رأی افراد را هم منتشر کنیم.

تاج درباره بدهکاری برخی باشگاه‌های لیگ برتری و اینکه گفته می‌شد از حضور آنها در مسابقات جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: تا ساعت 13 دیروز درگیر این مسئله بودیم و حتی کمیته انضباطی نامه‌ای داده بود مبنی بر اینکه برخی تیم‌ها بدهکار هستند و نمی‌توانند بازی کنند. خود ما هم همین اعتقاد را داشتیم چرا که مگر می‌شود تیم‌های بدهکار بازی کنند؟ به هر حال باید یک جا مقابل این مسئله محکم ایستاد. البته نامه‌ای از سوی برخی باشگاه‌ها مثل سایپا، ذوب آهن، سپاهان، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، پدیده، سیاه‌جامگان و ... به دست ما رسید که اعلام کردند بدهی‌هایشان را تسویه کردند. در این میان شورای تأمین مصوبه‌ای به ما داد که با توجه به وضعیتی که دارد برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس راهکار لازم اندیشیده شده تا بخشی از بدهی این دو باشگاه هم پرداخت شود.

وی ادامه داد:‌ حتی علی کفاشیان هم در این مورد نامه‌ای داد که با توجه به مصوبه شورای تأمین و از آنجایی که لزوم برگزاری بازی‌ها وجود دارد از محل درآمد این دو باشگاه پول بدهکاران را بدهیم.

رئیس سازمان لیگ درباره قرارداد تلویزیون و سازمان لیگ خاطرنشان کرد: قرارداد ما با صداوسیما برای پخش مسابقات تا سال گذشته بود اما صداوسیما قراردادی با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال منعقد کرد که قرارداد آی‌پی‌ تی‌وی است که یک تلویزیون تعاملی است چون بحث ارزش افزوده پیش می‌آید. به هر حال سازمان لیگ خدماتی به جامعه ارائه می‌کند که با کمک صداوسیما می‌تواند پول آن را بگیرد. در این میان خدماتی هم بوده که مردم آنها را نمی‌دیدند مثل حضور بازیکنان در رختکن و بیرون رختکن و حتی زندگی بازیکنان یا وضعیت باشگاه‌ها که این مسئله مثل همان موضوع رومینگ تلفن همراه است که در این قرارداد جدید که یک تفاهم‌نامه است این مسائل هم دیده می‌شود و خوشبختانه اخوان قائم‌مقام صداوسیما و مسئولان سازمان لیگ این تفاهم‌نامه را امضا کردند.

تاج در خصوص انتقاد برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه هیأت رئیسه سازمان لیگ غیرقانونی است، گفت: ما هیأت رئیسه غیرقانونی نداریم چرا که مشخص است که هیأت رئیسه ما چه کسانی هستند. در این میان یک روزنامه انتقاد کرده که البته برخی از روی حسن نیت انتقاد می‌کنند و برخی دیگر از روی اظهارنظر دیگران. اساسنامه سازمان لیگ می‌گوید سه نفر از مدیران فوتبال در هیأت رئیسه باشند که این بند نگفته که این سه نفر حتما مشغول به کار باشند. در این میان سه نفر از مدیران باتجربه هم هستند که به پیشنهاد رئیس سازمان لیگ حضور دارند. یک جا در این انتقاد گفته شده که تاریخ انتخابات هیأت رئیسه گذشته اما در همین اساسنامه سازمان لیگ که وجود دارد اعلام شده که اعضای هیأت رئیسه به مدت دو سال انتخاب می‌شوند و انتخاب مجدد آنها بلامانع است اما اگر مدیری از باشگاهی رفت تا تاریخ مجمع عادی یا فوق‌العاده به کارش ادامه می‌دهد تا فرد جدید انتخاب شود هر چند که در تاریخ 20 اردیبهشت سال جاری که با حضور کفاشیان جلسه‌ای داشتیم مقرر شد مجمع عمومی سازمان لیگ در مرداد 94 برگزار شود.

رئیس سازمان لیگ در مورد رقم تبلیغات محیطی که پول آن به باشگاه رسیده، اظهار داشت: بالاترین رقم تبلیغات محیطی برای سه سال 18 میلیارد بود که بخشی از آن را گرفتیم و بخشی هم تفاهم شد اما امسال با کمک آقایان عابدینی، حسن‌پور و جعفری و تلاش‌هایی که آنها کردند موفق شدیم 41 میلیارد و خورده‌ای بگیریم که البته 19 میلیارد تومان هم باقی مانده است که این رقم از کل عددی که از تلویزیون گرفتیم بیشتر شد و خدا رو شکر که دو روز پیش 20 میلیارد تومان این پول وصول شد حتی ما اعلام کردیم که اگر این شرکت پول خودش را ندهد امسال با آنها کار نمی‌کنیم که با تلاش دوستان و مساعدت این مجموعه این پول داده شد هر چند که 300 مقاله در این باره نوشتند که فکر می‌کنم با این مسئله آنها هم آرام شدند!

وی ادامه داد: سپاهان امسال یک میلیارد و 900 میلیون و خورده‌ای پول دریافت کرد، تراکتورسازی 2 میلیارد و 200 میلیون و بقیه باشگاه‌ها هم به همین ترتیب. البته باید به نکته‌ای اشاره کنم و آن اینکه به اشتباه نام باشگاه نفت به عنوان بدهکار اعلام شده بود که بعد از بررسی متوجه شدیم آنها بدهکار نیستند.

تاج درباره این شایعه که اگر سازمان لیگ و صداوسیما به توافق نمی‌رسیدند آیا باز هم از ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها ممانعت به عمل می‌آمد، اظهار داشت: اگر تلویزیون بازی‌ها را پخش نکند اسپانسر مثل سال گذشته از ما حتی خسارت معنوی هم خواهد خواست.

رئیس سازمان لیگ درباره ورود تماشاگران به استادیوم و اینکه مردم از بلیت‌های الکترونیکی استقبال کنند، افزود: در نظر داریم از هفته آینده قیمت بلیت طبقه اول را یکسان کنیم و از مردم خواهش می‌کنم که از این بلیت‌های الکترونیکی استقبال کنند و واقعا خوشحالم که روز گذشته در مشهد ورزشگاه پر شد. مسئله دیگر هم این است که در لیگ داخلی هواداران می‌توانند در طبقه بالا و روی سکوهای سیمانی در ورزشگاه آزادی بنشینند اما به دلیل اینکه سکوهای طبقه بالا سیمانی است و صندلی شماره‌دار نیست هواداران در بازی‌های تیم ملی و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانند در طبقه بالا بنشینند.

وی در مورد ورود مدرسین ایتالیایی فیفا به تهران هم خاطرنشان کرد: روز یکشنبه این مدرسان به تهران می‌آیند تا آموزش یک روزه بازاریابی و آموزش یک روزه صدور مجوز حرفه‌ای را برگزار کنند چرا که تا 20 مرداد آخرین مهلت ارسال مدارک لیگ برتر و 20 شهریور آخرین مهلت ارسال مدارک لیگ دسته اول است. اگر تیم‌های لیگ یکی نتوانند مجوز حرفه‌ای را به دست بیاورند نمی‌توانند به لیگ برتر صعود کنند و اگر تیم‌های لیگ برتری هم مجوز حرفه‌ای به دست نیاورند قادر نخواهند بود به لیگ قهرمانان آسیا بروند.

تاج در پایان در خصوص اینکه صدور مجوز حرفه‌ای به چه معنایی است، گفت: باید قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در لیگ جاری و ساری باشد و همچنین برنامه‌ریزی و استانداردها در باشگاه‌ها رعایت شود. از طرف دیگر ما باید برای لیگ‌مان برنامه یکساله داشته باشیم و خوشبختانه اکنون می‌دانیم که لیگ چه زمانی شروع و چه زمانی به پایان می‌رسد. البته قوانینی هم وجود دارد که ما آنها را اجرا نمی‌کنیم. مثلا اگر هوا خیلی گرم باشد در دقیقه 30 و 75 سه دقیقه بازی قطع خواهد شد تا بازیکنان آب بنوشند که البته این شرایط شاید در انزلی و اهواز وجود داشته باشد.

تاج درباره اینکه کی‌روش 144 روز در سال به مرخصی رفته و به عنوان نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال چه نظری در این خصوص دارد، گفت: به اعتقاد من کی‌روش مربی خوبی است و باید به ایران بیاید. البته کی‌روش هم انتظاراتی برای برگزاری مسابقات و اردو دارد که باید برایش فراهم کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس