کد خبر 446620
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

همزمان با انتشار برخی مقالات در مطبوعات مصری در خصوص ضرورت برقراری روابط دیپلماتیک قاهره با تهران، وزیر نفت مصر برای واردات نفت ایران ابراز تمایل کرد.

به گزارش مشرق، «شریف اسماعیل» وزیر نفت و منابع معدنی امروز چهارشنبه در اظهاراتی به روزنامه الاهرام گفت که تحریم‌های تحمیلی بر ایران و عدم صادرات نفت خام تاثیرات منفی زیادی بر خط انتقال نفت «سومید» داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره آتی و پس از اعطای اجازه به ایران برای صادرات نفت، واردات خط سومید نیز افزایش یابد تا بتواند خسارت های وارده در دوران گذشته را جبران نماید.

از سوی دیگر «هانی قدری دمیان» وزیر دارایی مصر در اظهاراتی گفت که گفت وگو با عربستان و اقداماتی برای واردات مواد نفتی با تسهیلات ویژه خرید و پرداخت به منظور رفع نیازهای مصرفی در جریان است.

وی به ارزش مواد نفتی که ترتیباتی برای واردات آن از عربستان انجام شده است، اشاره ای نکرد.

این در حالی است که برخی مطبوعات مصر با اشاره به دستیابی ایران و گروه 5+1 به توافق اخیر هسته ای تاکید کردند که برقراری روابط مصر با ایران بسیاری ضروری به نظر می رسد.

در تازه ترین مطالب از این دست ، هفته نامه " روزالیوسف " که از آن به عنوان نشریه ای دولتی یاد می شود ، درمقاله ای به قلم احمد شوقی العطار زیر عنوان " عربستان ، مصر را فروخت"  بر اهمیت ازسرگیری روابط مصرو ایران تاکید کرد و آن را بیش از پیش ضروری دانست.

به دنبال انتشار این مقاله بسیاری از رسانه های عرب زبان و شبکه های اجتماعی ابراز عقیده کردند که مجله روز الیوسف مقاله مرتبط با روابط با ایران و به خصوص انتقاد از عربستان را پس از کسب اجازه از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی مصر منتشر کرده است، زیرا این هفته نامه سیاستهای خبری خود را از این دستگاه ها دریافت می کند و اگر بدون کسب اجازه چنین مطالبی را منتشر می کرد ، فوراً توقیف می شد.

کارشناسان عرب مطالب روز الیوسف را غیرمنتظره توصیف کردند زیرا پس از گذشت فقط 2 روز از دیدار وزرای امور خارجه مصر و عربستان در ریاض منتشر شد و این در حالی است که وزرای خارجه مصر و عربستان در دیدار خود خبر تیرگی روابط ریاض و قاهره و تأثیر دیدار ملک سلمان و خالد مشعل در روابط مصر و عربستان را رد کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    ایران میتواند در کشورهایی مانند مصر و یونان انبارها و بندرهای ذخیره سازی و صدور نفت داشته باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس