کد خبر 438352
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط نوشت: با توجه به غیبت مشکوک محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان، در حال حاضر رایزنی هایی در خاندان آل سعود برای تعیین متعب بن عبدالله به عنوان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد در جریان است .

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، یک منبع آگاه در گارد ملی و نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی که خواست نامش فاش نشود، گفت: در حال حاضر رایزنی هایی در میان بزرگان خاندان آل سعود برای تعیین شاهزاده متعب بن عبدالله به عنوان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد در جریان است .

وی درباره علت انجام چنین رایزنی هایی افزود: آن ها می خواهند یکپارچگی و انسجام خاندان حاکم را حفظ کرده و مانع فروپاشی آن شوند، به ویژه در شرایط کنونی که اثری از محمد بن سلمان وزیر دفاع نیست و وی به گونه ای مبهم از انظار غایب شده است .

وی خاطر نشان کرد که بزرگان خاندان آل سعود به ویژه کسانی که مخالف جنگ عربستان علیه یمن و انتصاب ولیعهد و جانشین وی بودند، اکنون از فروپاشی خاندان آل سعود بیم دارند زیرا از نظر آن ها سیاست های کودکانه ملک سلمان و پسرش محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد مشکلات زیادی برای عربستان ایجاد کرده و ادامه این سیاست ها ممکن است باعث فروپاشی این خاندان و حکومتشان شود .

این منبع اضافه کرد: عاقلان خاندان آل سعود مجبور شده اند دست به چنین تلاش هایی بزنند، زیرا اخبار ضد و نقیضی در خصوص مرگ محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان به دلیل زخمی شدن در پایگاه موشکی السلیل همراه با شماری از فرماندهان و کارشناسان خارجی وجود دارد .

پایگاه خبری میدل ایست پانوراما پنجشنبه گذشته به نقل از منابعی آگاه در عربستان اعلام کرد: محمد بن سلمان وزیر دفاع و پسر شاه عربستان بر اثر حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه السلیل شدیدا زخمی شده است.

عربستان با تشکیل یک ائتلاف از برخی کشورهای عربی و با حمایت آمریکا از ششم فروردین حملات هوایی، دریایی و زمینی علیه یمن آغاز کرده است.

این حمله به اصرار محمد بن سلمان وزیر دفاع جوان و بی تجربه عربستان آغاز شد که تاکنون تبعات منفی برای خاندان آل سعود در داخل و خارج این کشور بوجود آورده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس