کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران که حالا سرمربی تیم نوجوانان هامبورگ آلمان است انگار برنامه پرتاب موشک خود را روی مربی شدن در این بندر تنظیم کرده تا بزودی مربی لژیونر ایرانی در قلب اروپا باشد.

آغاز شیرین موشک هدایت شونده ایرانی
به گزارش مشرق، وسط آفتاب مردادماه و زیر شلاق گرمای خورشید آن روزها، پسری در شهرری به دنیا آمد که بعدها آسیا و اروپا را فتح کرد، پسری که فاتح دروازه‌های قلب‌ها هم شد، هم در ایران و هم در بندر هامبورگ. رفتارش و متانت و حجب و حیای او شباهتی به مردادی‌های داغ ندارد، اما مثل همه آنها پر انرژی است و انگار دویدن را دوست دارد.

مهدی مهدوی کیا مثل خیلی از فوتبالیست‌های ایرانی نیست، او برنامه‌ریز است و معمولا برای چند سال بعد خود برنامه دارد. مهدوی کیا از شهر ری و باشگاه بانک ملی در خیابان فدائیان اسلام از کنار آن درخت‌های کاج باند و باغ مانند زمین بانک ملی تا قلب هامبورگ ‌ساحلی و داغ رفت و در این راه قلعه دالیان چین را با شوت ۴۵ متری اش فتح کرد و حتی آمریکا و لالاس با آن ریش عجیب و غریبش را هم وادار به تسلیم کرد.

شاید او در جشن ۸۲۴ سالگی بندر هامبورگ زمانی که سعی می‌کرد از روی چند پل از ۲۳۰۰ پل شهر هامبورگ عبور کند و نظاره گر رژه ۳۰۰ کشتی جلوی یک و نیم میلیون بیننده در کنار ساحل هامبورگ باشد، داشت به همین موضوع فکر می کرد.

شاید آن روزها که در هاپتبانهوف، خرید می کرد و هامبورگر «فردیکال» را دو لپی قورت می‌داد، شاید به صعودش فکر می‌کرد از فدائیان اسلام در جنوب شهر تهران تا اشپیتالر در غرب هامبورگ.

شاید هم این بندرهامبورگ بود که به موشک ایرانی اش فکر می‌کرد که چگونه توانسته برای اولین بار از سال ۱۱۸۹ که این بندر ثبت شد، در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به عنوان محبوبترین فوتبالیست هامبورگ با انتخابات مردم برسد.

مهدوی کیا حتی پس از بازگشت به ایران و در حالی که دیگر مثل باد نمی‌دوید اما هنوز وحشتناک بود، به استیل آذین و داماش و پرسپولیس آمد و شاید تلخ ترین خداحافظی تاریخ فوتبال جهان را تجربه کرد که در اوج محبوبیت، با حضور یک صد هزار نفر، پس از باخت تیمش به سپاهان در فینال جام حذفی، تنها ماند تا با گریه به یاد تشویق هامبورگی‌ها در کنار کلیسای سن نیکلای بیافتد که مدام  تکرار می‌کردند: «میتی، میتی»!

او همانجا و در همان شب تصمیمش را گرفت و برای بازگشت به هامبورگ برنامه ریزی کرد تا خاطرات هشت سال زندگی در این بندر را تکرار کند و به عنوان برترین و بالاترین مربی لژیونر ایران خودش را نشان بدهد.

او حالا مربی مهاجمان و سانتر کنندگان نوجوانان هامبورگ است، نیازی نیست او پاسخ این پرسش را بدهد که چه هدفی را دنبال می‌کند، این پسر مردادی خودش می‌داند و ما هم می‌دانیم که رده‌های بالاتر را نشانه رفته و البته پایش را گذاشته روی پله اول.

شاید ۱۰ سال دیگر او مربی و یا سرمربی تیم هامبورگ باشد و باز هم شعار «میتی، میتی» را بشنود، شاید هم به اینتراخت فرانکفورت یا بوخوم برود تا سریعتر مربی تیم بزرگسالان شود، هر چه هست اما همین است، او مسیر خودش را پیدا کرده و به زودی باید برای سپردن تیم ملی ایران به وی، با او وارد مذاکره شویم، این به زودی که می‌گوییم البته معنایش یکی دو سال دیگر نیست، بلکه شاید ده سال بعد باشد.

حالا شاید هواداران هامبورگ متوجه شوند که برای اعطای لقب به مهدی دچار اشتباه شده اند، او نه یک موشک ایرانی معمولی، که موشک هدایت شونده است و می داند مقصد و مقصودش کجاست.

* محمد سررشته داری
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    موشک یا ...!
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    مرده شور تیتر زدنت بردم
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    موشک بخورتت با این تیترت :))
  • احمد ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    این چه عنوان مسخره ایه
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    هنوز دوست داریم بازیکن اخلاق فوتبال ایران
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    واقعا مزخرفی مشرق
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    دهنت صاف! :)))
  • مهماندار هواپیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    مار سقز دره بزنتت مشرق اصلا مار یک چشم بزنتت
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    کلی انژی گرفته بودم بابت این تیتر
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    فکر کردم موشک جدید وزارت دفاعه خخخ
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    مسخره ها. با این تیترتون. فکر کردم موشک جدیده.
  • اکبر ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    ببخشید مردم عزیز اشتباهی منفی دادم.
  • محمد ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    چفدر چاپلوسی شما آقای نویسنده؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس