برانکو برای سمت چپ دفاع خود هنوز نتوانسته مهره خوبی جذب کند و با پیوستن حبیب گردانی به سپاهان عزم پرسپولیسی ها برای جذب ضرغام اسماعیل عراقی جزم شده است.

این بازیکن حلال مشکلات پرسپولیس است؟ +عملکرد
گروه ورزشی مشرق - پرسپولیس برای حل مشکلات بغرنجش در جناح چپ قصد دارد هر طور شده با ضرغام اسماعیل عراقی به توافق برسد. بازیکنی که در نیم فصل سال قبل هم پرسپولیسی ها برای جذب وی تلاش بسیاری کردند اما موفق نشدند.

مدافع- هافبک 21 ساله با سابقه بازی در تیم امید عراق در جام ملت‌های آسیا هم یکی از ملی‌پوشان عراق بود. هواداران قرمزها بر این باورند که ملی‌پوش جوان عراقی می‌تواند پس از دو فصل جای خالی مهرداد پولادی را در جناح چپ خط دفاعی پرسپولیس پر کند.

اینکه آیا بالاخره کمک‌های «خارج از برنامه» می‌تواند ضرغام را به اردوی قرمزها اضافه کند یک بحث است و اینکه اسماعیل 21 ساله چه کیفیتی از لحاظ فنی دارد مقوله‌ای دیگر. عملکرد وی را در لیگ عراق با هم مرور می کنیم:

17ساله‌ای که با گل وارد شد
ضرغام اسماعیل 21 ساله از سال 2011 وارد ترکیب اصلی تیم الشرطه (پلیس) در لیگ برتر عراق شده است. اسماعیل در فصل 12-2011 وقتی تنها 17 سال داشت نه تنها در ترکیب تیم پلیس بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت بلکه 2 گل هم وارد دروازه‌های الحدود و زخو کرد تا نشان دهد مدافع گلزنی است.

اسماعیل در فصل 13-2012 دومین تجربه‌اش در سطح اول عراق را با 5 گل زده پشت سر گذاشت که در نوع خود رکوردی جالب توجه بود. این بازیکن 18 ساله موفق شد تا دروازه تیم‌های الطلبه، المصافی، زخو، المینا بصره و سلیمانیه را باز کند. قابل تامل اینکه گل آخر او برابر سلیمانیه در دقیقه 75 بازی منجر به فرار شرطه‌ها از شکست شد.

فصل قبل (14-2013) گلزنی‌های ضرغام همچنان ادامه یافت. مدافع مدنظر قرمزها هم به نفت جنوب گل زد و هم به نفت میسان. در بازی پلیس با میسان بازی با نتیجه یک- یک دنبال می‌شد که گل‌های دقایق 80و75 اسماعیل باعث پیروزی شرطه‌ها شد. ضرغام یک گل هم در بازی یکطرفه پلیس و دهوک(5 بر صفر) به ثمر رساند تا طی سه فصل به عنوان یک مدافع 11 گل زده باشد.

8 گل اسماعیل
در فصل 15-2014 فوتبال عراق الشرطه با اسماعیل قهرمان گروه یک شد. این تیم طی 16 بازی به 12 پیروزی دست پیدا کرد. ضرغام هم به عنوان یک مدافع در 5 دیدار برابر بغداد، نجف، الحمود، المینا بصره و الحدود 5 گل به ثمر رساند.

ضرغام در مرحله دوم لیگ هم طی 6 بازی 3 گل زد، در حالی که تیم الشرطه 9 گل وارد دروازه رقبایش، نفت، البغداد و الزورا در گروه A کرد.

یک اتفاق جالب در مقابل الزورا
ضرغام پنجشنبه 3 اردیبهشت ماه سال جاری با گل دقیقه 79 خود یکی از عوامل تساوی 2-2 الشرطه و نفت لقب گرفت. مدافع-هافبک مدنظر پرسپولیس سپس یکشنبه 27 اردیبهشت ماه با گل دقیقه 23 خود آتش بازی الشرطه برابر الزورا را استارت زد. بعد از این گل بود که مروان حسین 23 ساله سه گل دیگر وارد دروازه الزورا کرد.

ضرغام 14روز قبل یعنی یکشنبه 31 خرداد ماه هم دوباره دروازه الزورا را باز کرد. جالب اینکه این بار اول مروان حسین هت‌تریک کرد و بعد اسماعیل گل زد تا حریف دوباره 4 بر یک برابر گلزنانی تکراری شکست بخورد.

به هر تقدیر الشرطه با ضرغام با کسب 10 امتیاز طی 6 بازی در مرحله نهایی لیگ برتر عراق تیم دوم گروه A شد تا به جای نبرد برای قهرمان شدن، جدالی برای سوم شدن را تجربه کند.

به گزارش مشرق، ضرغام اسماعیل یکی از مهره های اصلی تیم ملی عراق نیز محسوب می شود که در برد تاریخی مقابل ایران در جام ملتهای اسیا 2015 هم شرکت داشت.

این بازیکن جوان که یکی از فعالان شبکه اجتماعی ایسنتاگرام محسوب می‌شود، در چند روز اخیر شاهد هجوم بی سابقه هواداران پرسپولیس برای پیوستن به تیم محبوب پایتخت بوده است.

شاید اصلی ترین مشکل پرسپولیس و ضرغام عدم توافق بر سر مسائل مالی باشد که این مساله می تواند مذاکرات دو طرف را به بن بست برساند. گفتگوی مدیربرنامه های ضرغام درخصوص آخرین اوضاع مذاکره دو طرف را در اینجا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    تقریبا نصف تیم ملی عراق بهتر از بازیکنان آماتور پرسپولیس هستن
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    نژاد پرست منفی نده
  • ناشناس ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    چرا پولهای میلیاردی از بیت المال را الکی خرج فوتبال می کنید به کشوری جنگ زده و از لحاظ اقتصادی پایین تر از ما نگاه کنید بازیکنان تراز اول اسیایی دارند حالا ایران فقط بلدند از بیت المال رقم میلیاردی با بازیکنان قرار داد ببندند اینجوری که فوتبال پیشرفت نمی کند از پایه باید قوی بشیم دادن پولهای میلیاردی از بیت المال به بازیکنان و مربیان فوتبالی حرامه اینو از تمام مراجع تقلید عزیزمون بپرسید تا جواب بدهند که حرامه و اون دنیا از یه ریال حقمون نمی گذریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس