شاگردان کارلوس دونگا در تیم ملی برزیل با شکست در ضربات پنالتی همانند دوره گذشته از صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت های کوپا آمه‌ریکا بازماندند.

حذف برزیل در ضربات مرگبار پنالتی/ پاراگوئه حریف آرژانتین در نیمه نهایی
به گزارش مشرق، از ساعت 02:00 بامداد امروز به وقت تهران و در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت های کوپا آمه‌ریکا دو تیم ملی برزیل و پاراگوئه به مصاف هم رفتند و در پایان 90 دقیقه به تساوی 1-1 رضایت دادند تا ضربات مرگبار پنالتی حریف آرژانتین در نیمه نهایی را مشخص کند. (فیلم خلاصه و گلهای دیدار برزیل و پاراگوئه را در اینجا ببینید)

در ضربات پنالتی این تیم پاراگوئه بود که با برتری 4-3 و در مجموع با برتری 5-4 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و برزیل پس از ناکامی در جام جهانی در یک تورنمنت مهم دیگر حذف شد تا سیه روزی های پر افتخارترین تیم جهان با دونگا هم ادامه داشته باشد.


جالب است بدانید در کوپا آمه ریکای 2011 هم در همین مرحله برزیل در ضربات پنالتی مغلوب پاراگوئه شده بود و تاریخ پس از 4 سال تکرار شد!

مسابقه مطابق انتظار با مالکیت توپ سلسائو همراه بود و راه راه سپید و قرمزپوشان پاراگوئه که در مسابقات قبلی نیز نشان داده بودند از خط دفاعی قدرتمندی برخوردار نیستند، آسیب پذیر به نظر رسیده و مطابق انتظار در همان دقایق ابتدایی با جرکت دنی آلوز آماده و ضربه روبینیو با تجربه دروازه خود را باز شده دیدند.

حذف برزیل در ضربات مرگبار پنالتی/ پاراگوئه حریف آرژانتین در نیمه نهایی
در ادامه اما شاردان دونگا به طرز محسوسی عقب نشسته و تنها سعی در حفظ نتیجه و رسیدن به این پیروزی حداقلی داشتند. اتفاقی که در نهایت باعث شد تا پایان این نیمه دیگر شاهد هیچ موقعیت گلی از سوی سلسائو نبوده و یک مسابقه کسل کننده را شاهد باشیم.

نیمه دوم را اما بازیکنان پاراگوئه با جسارت بیشتری اغاز کرده و با استفاده از ضربات ایستگاهی و کرنر چند موقعیت عالی را بر روی دروازه جفرسون به وجود آورده که با واکنش های به موقع وی راه به جایی نبرد، اما این پایان کار نبود و یک خطای هند بی مورد از تیاگو یلوا شبیه آن چه در دیدار این فصل دو تیم پاریسن ژرمن و چلسی به وقوع پیوست باعث شد پاراگوئه با یک ضربه پنالتی به مسابقه باز گردد.

حذف برزیل در ضربات مرگبار پنالتی/ پاراگوئه حریف آرژانتین در نیمه نهایی
در دقایق پایانی و پس از گل پاراگوئه نیز اتفاق خاصی بر روی دروازه ها به وقوع نپیوست تا همچون دیدار روز گذشته آرژانتین - کلمبیا اینجا نیز کار به ضربات پنالتی برسد.

ضربات پنالتی

برزیل پاراگوئه
فرناندینیو مارتینز
ریبیرو کاسرس
میراندا بوبادیا
داگلاس کوستا روکه سانتا کروز
کوتینیو گونزالس

شرح گل‌ها:

دقیقه 15 ( 1-0، روبینیو): سانتر کوتاه دنی الوز از جناه راست به روبینیو رسید تا این مهاجم با تجربه با بغلپای حرفه ای و تمام کننده خود گل اول بازی را به ثمر برساند.

دقیقه 70( 1-1، گونزالس): خطای هند تیاگو سیلوا در محموطه جریمه را گونزالس با بغل پای دقیق خود به گوشه دروازه جفرسون فرستاد تا بار دیگر همه چیز برابر شود.

حذف برزیل در ضربات مرگبار پنالتی/ پاراگوئه حریف آرژانتین در نیمه نهایی
بدین ترتیب روز چهارشنبه ساعت 04:00 بامداد آرژانتین و پاراگوئه برگزار کننده نیمه نهایی خواهند بود. در دیگر دیدار نیز شیلی با پرو بازی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس